ПРОЄКТ РІШЕННЯ
«Про затвердження розмірів
ставок єдиного податку для
фізичних осіб-підприємців»
3224010100
(код згідно КОАТУУ)
Відповідно до статті 10, пункту 12.3 статті 12, статей 291-295 Податкового кодексу України, керуючись пунктом 24 частини першої статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», регламентом Сквирської міської ради та враховуючи пропозиції постійних депутатських комісій, міська рада
ВИРІШИЛА:
1.Установити на території Сквирської міської територіальної громади ставки єдиного податку для фізичних осіб-підприємців, а саме:
1) ставки єдиного податку для фізичних осіб-підприємців І групи згідно додатку 1;
2) ставки єдиного податку для фізичних осіб-підприємців ІІ групи згідно додатку 2.
2. Дане рішення підлягає висвітленню на офіційному сайті Сквирської міської ради http://skvira-rada.gov.ua.
3. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію Сквирської міської ради з питань планування бюджету та фінансів, соціально-економічного розвитку.
4.Рішення набуває чинності з 01.01.2022 року.
Міський голова Валентина ЛЕВІЦЬКА
м. Сквира
року
№
Додаток № 1
до рішення Сквирської міської ради
№ І від
№ п/п |
Код виду економічної діяльності |
Назва виду діяльності
|
Пропозиція у % (фіксована ставка) до розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб встановленого |
на 01 січня податкового року |
|||
1 |
15.20 |
Виробництво взуття |
10 |
2 |
95.23 |
Ремонт взуття та шкіряних виробів |
10 |
3 |
14.11 |
Виробництво одягу зі шкіри |
10 |
4 |
32.99 |
Виробництво іншої продукції не віднесеної до інших угрупувань |
10 |
5 |
14.12 |
Виробництво іншого верхнього одягу |
10 |
6 |
14.14 |
Виробництво спіднього одягу |
10 |
7 |
13.99 |
Виробництво інших текстильних виробів, не віднесених до інших угруповань |
10 |
8 |
14.19 |
Виробництво іншого одягу та аксесуарів |
10 |
9 |
13.30 |
Оздоблення текстильних виробів |
10 |
10 |
14.39 |
Виробництво іншого трикотажного та в'язаного одягу |
10 |
11 |
95.29 |
Ремонт інших побутових виробів та предметів особистого вжитку |
10 |
12 |
13.93 |
Виробництво килимів та килимових виробів |
10 |
13 |
15.12 |
Виробництво дорожніх виробів, сумок, лимарно-сідельних виробів зі шкіри та інших матеріалів |
10 |
14 |
31.09 |
Виробництво інших меблів |
10 |
15 |
16.29 |
Виробництво інших виробів з деревини; виготовлення виробів з корка, соломки та рослинних матеріалів для плетіння |
10 |
16 |
16.23 |
Виробництво інших дерев'яних будівельних конструкцій та столярних виробів |
10 |
17 |
45.20 |
Технічне обслуговування та ремонт автотранспортних засобів |
10 |
18 |
95.21 |
Ремонт електронної апаратури побутового призначення для приймання, запису та відтворення звуку і зображення |
10 |
19 |
95.22 |
Ремонт побутових приладів, домашнього та садового обладнання |
10 |
20 |
95.25 |
Ремонт годинників та ювелірних виробів |
10 |
21 |
45.40 |
Торгівля мотоциклами, деталями та приладдям до них, технічне обслуговування і ремонт мотоциклів |
10 |
22 |
36.32 |
Послуги з технічного обслуговування і ремонту музичних інструментів. |
10 |
23 |
25.99 |
Виробництво інших готових металевих виробів, не віднесених до інших угруповань |
10 |
24 |
33.11 |
Ремонт і технічне обслуговування готових металевих виробів |
10 |
25 |
32.13 |
Виробництво біжутерії та подібних виробів |
10 |
26 |
95.25 |
Ремонт годинників та ювелірних виробів |
10 |
27 |
77.29 |
Прокат інших побутових виробів та предметів особистого вжитку |
10 |
28 |
74.20 |
Діяльність у сфері фотографії |
10 |
29 |
96.01 |
Прання та хімчистка текстильних та хутряних виробів |
10 |
30 |
15.11 |
Дублення шкур та оздоблення шкіри; вичинка та фарбування хутра |
10 |
31 |
96.02 |
Надання послуг перукарнями та салонами краси |
10 |
32 |
96.03 |
Організація поховань та надання супутніх послуг |
10 |
33 |
02.40 |
Надання допоміжних послуг у лісовому господарстві |
10 |
34 |
97.00 |
Діяльність домашніх господарств як роботодавців для домашньої прислуги |
10 |
35 |
98.20 |
Діяльність домашніх господарств як виробників послуг для власного споживання |
10 |
36 |
47.81 |
Роздрібна торгівля з лотків та на ринках харчовими продуктами, напоями і тютюновими виробами |
10 |
37 |
47.82 |
Роздрібна торгівля з лотків та на ринках текстильними виробами, одягом і взуттям |
10 |
38 |
47.89 |
Роздрібна торгівля з лотків та на ринках іншими товарами |
10 |
Міський голова Валентина ЛЕВІЦЬКА
Додаток № 2
до рішення сесії Сквирської міської ради
№ від
Місячні розміри ставок єдиного податку для платників
другої групи
№ п/п |
Код виду економічної діяльності |
Назва виду діяльності
|
Пропозиція в % (фіксована ставка) До мінімальної заробітної плати |
|
на 01 січня податкового року |
||||
1 |
01.11 |
Вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур та насіння олійних культур |
20 |
|
2
|
01.13 |
Вирощування овочів та баштанних культур, коренеплодів та бульбоплодів |
20 |
|
3 |
01.41 |
Розведення молочної великої рогатої худоби |
20 |
|
4 |
01.46 |
Розведення свиней |
20 |
|
5 |
01.47 |
Розведення свійської птиці |
20 |
|
6 |
03.12 |
Прісноводне рибальство |
20 |
|
7 |
10.13 |
Виробництво м’ясних продуктів |
20 |
|
8 |
10.41 |
Виробництво олії та тваринних жирів |
20 |
|
9 |
10.61 |
Виробництво продуктів борошномельно-круп'яної промисловості |
20 |
|
10 |
10.71 |
Виробництво хліба та хлібобулочних виробів; виробництво борошняних кондитерських виробів, тортів та тістечок нетривалого зберігання |
20 |
|
11 |
10.73 |
Виробництво макаронних виробів, кускусу та подібних борошняних виробів |
20 |
|
12 |
15.70 |
Виробництво готових кормів для тварин |
20 |
|
13 |
11.07 |
Виробництво безалкогольних напоїв; виробництво мінеральних вод та інших вод, розлитих у пляшки |
20 |
|
14 |
13.92 |
Виробництво готових текстильних виробів, крім одягу |
20 |
|
15 |
14.13 |
Виробництво іншого верхнього одягу |
20 |
|
16 |
14.20 |
Виробництво виробів з хутра |
20 |
|
17 |
16.10 |
Лісопильне та стругальне виробництво |
20 |
|
18 |
16.23 |
Виробництво інших дерев'яних будівельних конструкцій та столярних виробів |
20 |
|
19 |
16.24 |
Виробництво дерев'яної тари |
20 |
|
20 |
17.21 |
Виробництво гофрованого паперу та картону, паперової та картонної тари |
20 |
|
21 |
32.99 |
Виробництво іншої продукції, не віднесеної до інших угруповань |
20 |
|
22 |
18.12 |
Друкування інших видань |
20 |
|
23 |
18.14 |
Брошурувально-палітурна діяльність та надання пов'язаних з нею послуг |
20 |
|
24 |
18.13 |
Виготовлення друкарських форм та надання інших поліграфічних послуг |
20 |
|
25 |
23.61 |
Виробництво виробів з бетону для будівництва |
20 |
|
26 |
23.70 |
Оброблення декоративного та будівельного каменю |
20 |
|
27 |
25.11 |
Виробництво будівельних металевих конструкцій та частин конструкцій |
20 |
|
28 |
25.12 |
Виробництво металевих дверей та вікон |
20 |
|
29 |
25.21 |
Виробництво радіаторів та котлів центрального опалення |
20 |
|
30 |
25.73 |
Виробництво інструментів |
20 |
|
31 |
25.93 |
Виробництво виробів з дроту, ланцюгів та пружин |
20 |
|
32 |
25.99 |
Виробництво інших готових металевих виробів, не віднесених до інших угруповань |
20 |
|
33 |
25.21 |
Виробництво радіаторів та котлів центрального опалення |
20 |
|
34 |
25.99 |
Виробництво інших готових металевих виробів, не віднесених до інших угруповань |
20 |
|
35 |
28.21 |
Виробництво духових шаф, печей та пічних пальників |
20 |
|
36 |
36.11 |
Виробництво меблів |
20 |
|
37 |
58.13 |
Видання газет |
20 |
|
38 |
15.20 |
Виробництво взуття |
20 |
|
39 |
14.11 |
Виробництво одягу зі шкіри |
20 |
|
40 |
14.20 |
Виробництво виробів з хутра |
20 |
|
41 |
14.14 |
Виготовлення спіднього одягу. |
20 |
|
42 |
13.96 |
Виробництво інших текстильних виробів технічного та промислового призначення |
20 |
|
43 |
14.19 |
Виробництво іншого одягу та аксесуарів |
20 |
|
44 |
14.39 |
Виробництво іншого трикотажного та в'язаного одягу |
20 |
|
45 |
13.93 |
Виробництво килимів та килимових виробів |
20 |
|
46 |
15.12 |
Виробництво дорожніх виробів, сумок, лимарно-сідельних виробів зі шкіри та інших матеріалів |
20 |
|
47 |
32.13 |
Виробництво біжутерії та подібних виробів |
20 |
|
48 |
16.23 |
Виробництво інших дерев'яних будівельних конструкцій та столярних виробів |
20 |
|
49 |
25.99 |
Виробництво інших готових металевих виробів, не віднесених до інших угруповань. |
20 |
|
50 |
01.61 |
Допоміжна діяльність у рослинництві |
20 |
|
51 |
01.62 |
Допоміжна діяльність у тваринництві |
20 |
|
52 |
33.12 |
Ремонт і технічне обслуговування машин та устаткування промислового призначення |
20 |
|
53 |
33.20 |
Монтаж (установлення) машин та устаткування |
20 |
|
54 |
29.32 |
Ремонт, технічне обслуговування і монтаж інших машин і устаткування для сільського господарства |
20 |
|
55 |
28.99 |
Виробництво інших машин та устаткування спеціального призначення, не віднесених до інших угруповань |
20 |
|
56 |
26.11 |
Виробництво електронних компонентів |
20 |
|
57 |
41.20 |
Будівництво житлових та нежитлових будівель |
20 |
|
58 |
43.21 |
Електромонтажні роботи |
20 |
|
59 |
43.22 |
Монтаж водопровідно-каналізаційних мереж, систем опалення та кондиціонування |
20 |
|
60 |
43.29 |
Інші монтажні роботи |
20 |
|
61 |
43.21 |
Електромонтажні роботи |
20 |
|
62 |
43.39 |
Інші роботи із завершення будівництва |
20 |
|
63 |
45.20 |
Технічне обслуговування та ремонт автотранспортних засобів |
20 |
|
64 |
95.23 |
Ремонт взуття та шкіряних виробів |
20 |
|
65 |
95.21 |
Ремонт електронної апаратури побутового призначення для приймання, запису та відтворення звуку і зображення |
20 |
|
66 |
95.22 |
Ремонт побутових приладів, домашнього та садового обладнання |
20 |
|
67 |
95.25 |
Ремонт годинників та ювелірних виробів |
20 |
|
68 |
95.25 |
Ремонт годинників та ювелірних виробів |
20 |
|
69 |
95.23 |
Ремонт взуття та шкіряних виробів |
20 |
|
70 |
49.31 |
Діяльність пасажирського наземного транспорту міського та приміського сполучення |
20 |
|
71 |
49.32 |
Діяльність таксі |
20 |
|
72 |
49.39 |
Діяльність іншого пасажирського наземного транспорту, не віднесеного до інших угруповань |
20 |
|
73 |
49.41 |
Діяльність автомобільного вантажного транспорту |
20 |
|
74 |
79.11 |
Діяльність туристичних агентств |
20 |
|
75 |
52.29 |
Інша допоміжна діяльність у галузі транспорту |
20 |
|
76 |
53.20 |
Інша поштова та кур'єрська діяльність |
20 |
|
77 |
66.29 |
Інша допоміжна діяльність у сфері страхування та пенсійного забезпечення |
20 |
|
78 |
77.11 |
Оренда автомобілів та легкових автотранспортних засобів |
20 |
|
79 |
77.31 |
Оренда сільськогосподарських машин та устаткування |
20 |
|
80 |
77.32 |
Оренда будівельних машин та устаткування |
20 |
|
81 |
77.33 |
Оренда офісних машин та устаткування, включаючи комп'ютери |
20 |
|
82 |
77.29 |
Прокат інших побутових виробів та предметів особистого вжитку |
20 |
|
83 |
62.02 |
Консультування з питань інформатизації |
20 |
|
84 |
95.11 |
Ремонт комп'ютерів та периферійного устаткування |
20 |
|
85 |
73.11 |
Рекламні агентства |
20 |
|
86 |
78.10 |
Діяльність агентств з працевлаштування |
20 |
|
87 |
74.90 |
Інша професійна, наукова та технічна діяльність, не віднесена до інших угруповань |
20 |
|
88 |
81.22. |
Інша діяльність з прибирання будинків та промислових об'єктів |
20 |
|
89 |
82.92 |
Пакування |
20 |
|
90 |
74.30 |
Надання послуг з перекладу |
20 |
|
91 |
63.99 |
Надання інших інформаційних послуг, не віднесених до інших угруповань |
20 |
|
92 |
84.23 |
Діяльність у сфері юстиції та правосуддя |
20 |
|
93 |
86.21 |
Загальна медична практика |
20 |
|
94 |
86.23 |
Стоматологічна практика |
20 |
|
95 |
75.00 |
Ветеринарна діяльність |
20 |
|
96 |
96.02 |
Надання послуг перукарнями та салонами краси |
20 |
|
97 |
96.03 |
Організація поховань та надання супутніх послуг |
20 |
|
98 |
96.04 |
Діяльність із забезпечення фізичного комфорту |
20 |
|
99 |
43.11 |
Знесення |
20 |
|
100 |
85.31 |
Загальна середня освіта |
20 |
|
101 |
85.32 |
Професійно-технічна середня освіта |
20 |
|
102 |
41.20 |
Будівництво житлових та нежитлових будівель |
20 |
|
103 |
13.30 |
Оздоблення текстильних виробів |
20 |
|
104 |
95.29 |
Ремонт інших побутових виробів та предметів особистого вжитку |
20 |
|
105 |
95.23 |
Ремонт взуття та шкіряних виробів |
20 |
|
106 |
13.93 |
Виробництво килимів та килимових виробів |
20 |
|
107 |
15.12 |
Виробництво дорожніх виробів, сумок, лимарно-сідельних виробів зі шкіри та інших матеріалів |
20 |
|
108 |
31.09 |
Виробництво інших меблів |
20 |
|
109 |
95.22 |
Ремонт побутових приладів, домашнього та садового обладнання |
20 |
|
110 |
45.40 |
Торгівля мотоциклами, деталями та приладдям до них, технічне обслуговування і ремонт мотоциклів |
20 |
|
111 |
36.32 |
Послуги з технічного обслуговування і ремонту музичних інструментів. |
20 |
|
112 |
25.99 |
Виробництво інших готових металевих виробів, не віднесених до інших угруповань |
20 |
|
113 |
77.29 |
Прокат інших побутових виробів та предметів особистого вжитку |
20 |
|
114 |
74.20 |
Діяльність у сфері фотографії |
20 |
|
115 |
74.30 |
Надання послуг з перекладу |
20 |
|
116 |
96.01 |
Прання та хімчистка текстильних та хутряних виробів |
20 |
|
117 |
15.11 |
Дублення шкур та оздоблення шкіри; вичинка та фарбування хутра |
20 |
|
118 |
02.40 |
Надання допоміжних послуг у лісовому господарстві |
20 |
|
119 |
97.00 |
Діяльність домашніх господарств як роботодавців для домашньої прислуги |
20 |
|
120 |
98.10 |
Діяльність домашніх господарств як виробників товарів для власного споживання |
20 |
|
121 |
46.42 |
Оптова торгівля одягом та взуттям |
20 |
|
122 |
47.72 |
Роздрібна торгівля взуттям та шкіряними виробами у спеціалізованих магазинах |
20 |
|
123 |
46.46 |
Оптова торгівля фармацевтичними товарами |
20 |
|
124 |
47.73 |
Роздрібна торгівля фармацевтичними товарами у спеціалізованих магазинах |
20 |
|
125 |
46.46 |
Оптова торгівля фармацевтичними товарами |
20 |
|
126 |
45.31 |
Оптова торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів |
20 |
|
127 |
45.32 |
Роздрібна торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів |
20 |
|
128 |
46.21 |
Оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням та кормами для тварин |
20 |
|
129 |
46.23 |
Оптова торгівля живими тваринами |
20 |
|
130 |
46.31 |
Оптова торгівля фруктами та овочами |
20 |
|
131 |
46.32 |
Оптова торгівля м'ясом та м'ясопродуктами |
20 |
|
132 |
46.34 |
Оптова торгівля напоями |
20 |
|
133 |
46.36 |
Оптова торгівля цукром, шоколадом та кондитерськими виробами |
20 |
|
134 |
46.38 |
Оптова торгівля іншими продуктами харчування, включаючи рибу, ракоподібних та молюсків |
20 |
|
135 |
51.40 |
Оптова торгівля непродовольчими споживчими товарами |
20 |
|
136 |
46.72 |
Оптова торгівля металами та металевими рудами |
20 |
|
137 |
46.71 |
Оптова торгівля твердим, рідким та газоподібним паливом і подібними продуктами |
20 |
|
138 |
46.73 |
Оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням |
20 |
|
139 |
46.74 |
Оптова торгівля залізними виробами, водонагрівальним устаткуванням та запчастинами до них |
20 |
|
140 |
46.51 |
Оптова торгівля комп'ютерами, комп'ютерними периферійними пристроями та програмним забезпеченням |
20 |
|
141 |
46.69 |
Оптова торгівля іншими машинами та устаткуванням |
20 |
|
142 |
46.42 |
Оптова торгівля верстатами |
20 |
|
143 |
46.61 |
Оптова торгівля сільськогосподарськими машинами та устаткуванням |
20 |
|
144 |
47.11 |
Роздрібна торгівля у неспеціалізованих магазинах переважно продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами |
20 |
|
145 |
47.19 |
Інші види роздрібної торгівлі у неспеціалізованих магазинах |
20 |
|
146 |
47.74 |
Роздрібна торгівля медичними та ортопедичними товарами у спеціалізованих магазинах |
20 |
|
147 |
47.79 |
Роздрібна торгівля уживаними товарами у магазинах |
20 |
|
148 |
47.81 |
Роздрібна торгівля з лотків та на ринках харчовими продуктами, напоями і тютюновими виробами |
20 |
|
149 |
47.99 |
Інші види роздрібної торгівлі поза магазинами, лотками та ринками |
20 |
|
150 |
56.10 |
Діяльність ресторанів, надання послуг мобільного харчування |
20 |
|
151 |
56.29 |
Інша діяльність з постачання готової їжі |
20 |
|
152 |
56.30 |
Обслуговування напоями |
20 |
|
Міський голова Валентина ЛЕВІЦЬКА
Аналіз
регуляторного впливу проєкту рішення Сквирської міської ради «Про затвердження розмірів ставок єдиного податку для фізичних осіб підприємців»
Аналіз регуляторного впливу проєкту рішення Сквирської міської ради «Про затвердження розмірів ставок єдиного податку для фізичних осіб підприємців» підготовлено згідно з вимогами Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», з урахуванням Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 № 308 «Про затвердження методик проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта» зі змінами, внесеними Постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 № 1151, Податкового кодексу України.
I. Визначення проблеми
Відповідно до статті 10 Податкового кодексу України визначено перелік місцевих податків і зборів. Згідно зі статтею 12 Податкового кодексу України місцеві ради встановлюють місцеві податки і збори.
Згідно Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» повноваження щодо встановлення місцевих податків і зборів відносяться до виключної компетенції місцевої ради.
Відповідно до статей 291, 293 Податкового кодексу України органами місцевого самоврядування розміри ставок єдиного податку встановлюються для суб'єктів господарювання, які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності. Вони належать до таких груп платників єдиного податку:
- перша група - фізичні особи - підприємці, які не використовують працю найманих осіб, здійснюють виключно роздрібний продаж товарів з торговельних місць на ринках та/або провадять господарську діяльність з надання побутових послуг населенню і обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 167 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року;
- друга група - фізичні особи - підприємці, які здійснюють господарську діяльність з надання послуг, у тому числі побутових, платникам єдиного податку та/або населенню, виробництво та/або продаж товарів, діяльність у сфері ресторанного господарства, за умови, що протягом календарного року відповідають сукупності таких критеріїв:
не використовують працю найманих осіб або кількість осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах, одночасно не перевищує 10 осіб;
обсяг доходу не перевищує 834 розміри мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року
Враховуючи статті Податкового Кодексу України та Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», виникає необхідність встановлення на території Сквирської міської територіальної громади ставок єдиного податку .
Місцеві податки та збори зараховуються в повному обсязі до місцевого бюджету та є його бюджетоутворюючим джерелом, забезпечують збалансованість дохідної частини бюджету та задоволення нагальних потреб громади.
До бюджету громад, які увійшли до складу Сквирської міської територіальної громади у 2020 році надійшли кошти єдиного податку з юридичних осіб – 4416,2 тис. грн. та кошти єдиного податку з фізичних осіб – 15052,1 тис. грн.
На території Сквирської міської територіальної громади , згідно даних фінансового управління Сквирської міської ради у 2020 році сплачували єдиний податок: І групи - 115 фізичних осіб-підприємців, ІІ групи - 295 фізичних осіб-підприємців.
Розрахунок прогнозних надходжень до бюджету Сквирської міської територіальної громади І та ІІ групи платників єдиного податку на 2022 рік
Кількість осіб |
Прожитковий мінім/мін.зп, тис.грн. |
Ставка податку |
Кількість місяців |
прогноз надходжень на 2022 рік, тис.грн. |
І група |
||||
115 |
2,481 |
10 |
12 |
342,4 |
ІІ група |
||||
295 |
6,500 |
20 |
12 |
4602,0 |
Всього |
|
|
|
4944,4 |
Для розрахунку прогнозних показників доходів враховано прогнозний прожитковий мінімум для працездатних осіб у 2022 році – 2481,0 грн., та мінімальна заробітна плата 6500,0 грн. (лист Міністерства фінансів України від 18.08.2020 № 10-02-29/1860).
Згідно з пп. 13-14 п. 6-1 Розділу 5 «Прикінцеві та перехідні положення» ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні»:
13) після закінчення повноважень рад, що припиняються, їхніх виконавчих комітетів, сільського голови, який одноособово виконував функції виконавчого органу сільської ради, що припиняється, видані ними нормативно-правові акти, невиконані акти індивідуальної дії зберігають чинність на відповідних територіях та для відповідних осіб;
14) новообрана рада, її виконавчий комітет можуть вносити зміни, визнавати такими, що втратили чинність, або скасовувати акти відповідних органів місцевого самоврядування, правонаступниками яких вони є, та їх посадових осіб.
Таким чином, поки новообрана рада укрупненої сільської, селищної або міської територіальної громади не внесе зміни до рішення ради, розташованої у адміністративному центрі укрупненої територіальної громади, прийнятого у цьому році, діятимуть ставки місцевих податків та зборів, затверджені радами попереднього скликання.
Однак порядок внесення змін до відповідних рішень буде дуже особливим, оскільки ці процедури регулюються приписами спеціального закону – Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
По-перше, відповідно до абз. 5 п. 5 Розділу ІХ ПКУ, у разі невстановлення місцевих податків і зборів, передбачених пунктом 10.3 статті 10 цього Кодексу, рішеннями місцевого самоврядування такі податки і збори сплачуються платниками у порядку, встановленому цим Кодексом за мінімальними ставками та без застосування відповідних коефіцієнтів.
Також, відповідно до пп. 12.3.5 п. 12.3 ст. 12 ПКУ, у разі якщо до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування місцевих податків та/або зборів, сільська, селищна, міська рада або рада об’єднаних територіальних громад, створена згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, не прийняла рішення про встановлення відповідних місцевих податків та/або зборів, що є обов’язковими згідно з нормами цього Кодексу, такі податки та/або збори справляються виходячи з норм цього Кодексу із застосуванням ставок, які діяли до 31 грудня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування таких місцевих податків та/або зборів.
Тож, якщо на територіях територіальних громад, що тепер знаходяться у межах юрисдикції новообраної ради, взагалі не приймалося рішення про встановлення місцевих податків (зборів), які не є обов’язковими, або не приймалися рішення щодо встановлення ставок для обов’язкових місцевих податків (зборів) – там або ці податки не будуть застосовуватись, або їх треба рахувати за мінімальними ставками.
Отже проблемою є те, що в разі не встановлення Сквирською міською радою єдиних ставок єдиного податку на всій території Сквирської міської територіальної громади без порушення строків встановлення та з дотриманням регуляторних процедур, будуть застосовуватися мінімальні ставки податку, визначені в Податковому кодексі України або ставки, які діяли до 31 грудня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування таких місцевих податків та/або зборів, при цьому не будуть враховані інтереси громади по встановленню таких ставок.
Кожен податок є важливою складовою доходів бюджету, оскільки забезпечує внесок у його наповнення. Єдиний податок є одним із бюджетоутворюючих податків бюджету Сквирської міської територіальної громади, який складається із єдиного податку з юридичних осіб, єдиного податку з фізичних осіб та єдиного податку з сільськогосподарських товаровиробників, у яких частка сільськогосподарського товаровиробництва за попередній податковий (звітний) рік дорівнює або перевищує 75 відсотків. Питома вага єдиного податку з фізичних та юридичних осіб у загальних планових показниках надходжень до загального фонду бюджету Сквирської міської територіальної громади у 2021 році складає – 12,4%.
За рахунок місцевих податків та зборів утримуються бюджетні установи громади, що забезпечують надання послуг населенню в галузях освіти, охорони здоров’я, соціального захисту, культури, фізичної культури та спорту. Стабільність надходжень, що формують загальний фонд бюджету територіальної громади, дозволяє забезпечити безперебійну життєдіяльність в різних сферах, своєчасну виплату заробітної плати працівникам бюджетних установ та провести всі інші соціально важливі видатки, отримати всім мешканцям громади суспільні послуги в тій чи іншій сфері, якими опікуються органи місцевого самоврядування.
Прийняття цього регуляторного акта дасть можливість здійснення контролю за додержанням правил розрахунку та сплати єдиного податку, поповнити бюджет громади, що надасть змогу спрямувати отримані кошти від сплати податку на вирішення соціальних проблем та покращення інфраструктури територіальної громади.
Основні групи, на які зазначена проблема справляє вплив:
Групи (підгрупи) |
Так |
Ні |
Громадяни |
V |
- |
Держава |
V |
- |
Суб'єкти господарювання, у тому числі суб'єкти малого підприємництва |
V |
- |
Обґрунтування неможливості вирішення проблеми за допомогою ринкових механізмів:
Застосування ринкових механізмів для вирішення вказаної проблеми не є можливим, оскільки здійснення вищезазначених заходів є засобом державного регулювання та відповідно до Податкового кодексу України є компетенцією міської ради.
- виконання вимог чинного законодавства.
- врегулювання правовідносин між Сквирською міською радою та суб’єктами господарювання в процесі нарахування та сплати єдиного податку.
- здійснення планування та прогнозування надходжень від сплати єдиного податку при формуванні бюджету на середньострокову перспективу ;
- встановити доцільні і обґрунтовані розміри ставок єдиного податку з фізичних осіб з урахуванням рівня платоспроможності громадян та суб’єктів господарювання та відповідно до потреб місцевого бюджету;
- встановлення ставок єдиного податку, які б дозволили забезпечити сталі надходження до бюджету громади для виконання програм соціально – економічного та культурного розвитку територіальної громади.
- забезпечити відкритість процедури, прозорість дій органу місцевого самоврядування.
У ході пошуку альтернативних способів досягнення цілей для проведення оцінки прийняття даного регуляторного акта розробником розглядається, як перша альтернатива - неприйняття регуляторного акта (далі – Альтернатива 1), другою альтернативною є прийняття даного регуляторного акта за максимальними ставками (далі – Альтернатива 2).
Вид альтернативи |
Опис альтернативи |
Альтернатива 1. Не прийняття регуляторного акта (залишення існуючої на даний момент ситуації без змін) |
Альтернатива не є прийнятною, оскільки вона веде до відмови від використання економічних ресурсів міської територіальної громади, що спрямовуються на фінансування її інфраструктури (прогнозні показники надходжень до бюджету громади на 2022 рік податку складуть 4944,4 грн., у тому числі І група – 342,4 тис.грн., ІІ група – 4602,0 тис. грн. У разі прийняття даної альтернативи, по закінченню 2021 року на території Сквирської міської територіальної громади будуть діяти рішення сільських та міської рад, які були встановлені у 2020 році та не дотримувались регуляторних процедур. В результаті, Сквирська міська територіальна громада залишиться без регуляторного впливу , наслідком чого є недоотримання надходжень до місцевого бюджету коштів, що обмежить фінансування першочергових видатків, які мають тенденцію до збільшення. Неприйняття нового регуляторного акту в дію не узгоджуватиметься з вимогами Бюджетного та Податкового кодексів України. Негативний вплив буде завдано територіальній громаді, оскільки зменшення надходжень до бюджету ставить під загрозу фінансування соціально важливих програм. |
Альтернатива 2. Прийняття регуляторного акта відповідно до Податкового кодексу України з максимальними ставками для платників єдиного податку І-ІІ груп |
Прийняття даного рішення забезпечить досягнення встановлених цілей, чітких та прозорих механізмів справляння та сплати єдиного податку для суб’єктів господарювання, які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку, звітності та віднесені до першої і другої груп платників єдиного податку та відповідне наповнення бюджету громади. Забезпечить фінансову основу самостійності органу місцевого самоврядування, належне фінансування першочергових видатків та програм Сквирської міської територіальної громади. До бюджету громади надійде 4944,4 тис.грн., що дозволить профінансувати заходи соціального, економічного значення громади та провести всі інші соціально важливі видатки, отримати всім мешканцям громади суспільні послуги в тій чи іншій сфері, якими опікуються органи місцевого самоврядування. |
Опис вигод та витрат за кожною альтернативою для сфер інтересів держави, громадян та суб'єктів господарювання.
Оцінка впливу на сферу інтересів держави
Вид альтернативи |
Вигоди |
Витрати |
Альтернатива 1. Не прийняття регуляторного акта (залишення існуючої на даний момент ситуації без змін) |
Відсутні.
|
У разі прийняття даної альтернативи, по закінченню 2021 року на території Сквирської міської територіальної громади будуть діяти рішення сільських та міської рад, які були встановлені у 2020 році не дотримувались регуляторних процедур. В результаті, Сквирська міська територіальна громада залишиться без регуляторного впливу , наслідком чого є недоотримання надходжень до місцевого бюджету коштів, що обмежить фінансування першочергових видатків, які мають тенденцію до збільшення. Неприйняття нового регуляторного акту в дію не узгоджуватиметься з вимогами Бюджетного та Податкового кодексів України. Негативний вплив буде завдано територіальній громаді, оскільки зменшення надходжень до бюджету ставить під загрозу фінансування соціально важливих програм. |
Альтернатива 2. Прийняття регуляторного акта відповідно до Податкового кодексу України з максимальними ставками для платників єдиного податку І-ІІ груп. |
Забезпечить досягнення встановлених цілей, чітких та прозорих механізмів справляння та сплати єдиного податку для суб’єктів господарювання, які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку, звітності та віднесені до першої і другої груп платників єдиного податку та відповідне наповнення бюджету громади. Забезпечить фінансову основу самостійності органу місцевого самоврядування, належне фінансування першочергових видатків та програм Сквирської міської територіальної громади. |
Відсутні |
Оцінка впливу на сферу інтересів громадян
Вид альтернативи |
Вигоди |
Витрати |
Альтернатива 1. Не прийняття регуляторного акта (залишення існуючої на даний момент ситуації без змін) |
Можливе незначне зменшення споживчих цін |
Відсутні |
Альтернатива 2. Прийняття регуляторного акта відповідно до Податкового кодексу України з максимальними ставками для платників єдиного податку І-ІІ груп |
Прийняття регуляторного акта дасть можливість здійснення контролю за додержанням правил розрахунку та сплати єдиного податку, поповнити бюджет громади, що надасть змогу спрямувати отримані кошти від сплати податку на вирішення соціальних проблем та покращення інфраструктури територіальної громади.
|
Відсутні |
Оцінка впливу на сферу інтересів загальної кількості суб'єктів господарювання
Показник |
Великі |
Середні |
Малі |
Мікро |
Разом |
Загальна кількість суб'єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання, одиниць |
0 |
0 |
0 |
410 |
410 |
Питома вага групи у загальній кількості, відсотків |
0 |
0 |
0 |
100% |
Х |
Вид альтернативи |
Вигоди |
Витрати |
Альтернатива 1. Не прийняття регуляторного акта (залишення існуючої на даний момент ситуації без змін) |
Суб'єкти господарювання Сквирської міської територіальної громади – платники єдиного податку починаючи з 2022 року будуть сплачувати податок за ставками податку встановленими раніше на територіях сільських та міської рад або за мінімальними ставками передбаченими Податковим Кодексом . |
Відсутні |
Альтернатива 2. Прийняття регуляторного акта відповідно до Податкового кодексу України з максимальними ставками для платників єдиного податку І-ІІ груп |
Сплата єдиного податку за обґрунтованими ставками. Відкритість процедури, прозорість дій місцевого самоврядування. Вдосконалення відносини між міською радою, органами податкової служби та суб’єктами господарювання. |
Збільшення матеріальних витрат, пов’язаних зі сплатою податку, унаслідок установлення максимальних ставок єдиного податку. Сплата податку у сумі 4944,4 тис.грн. - це дозволить збільшити видатки на утримання інфраструктури громади та створити сприятливі умови для залучення внутрішніх та зовнішніх інвестиційних коштів, які можуть бути спрямовані на розвиток комплексної програми розвитку малого та середнього підприємництва |
Дія запропонованого регуляторного акта не впливає на сферу інтересів суб’єктів господарювання великого і середнього підприємництва.
Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми) |
Бал результативності (за чотирибальною системою оцінки) |
Коментарі щодо присвоєння відповідного бала |
Альтернатива 1 Не прийняття регуляторного акта (залишення існуючої на даний момент ситуації без змін) |
1 - цілі прийняття проєкту регуляторного акта не можуть бути досягнуті (проблема продовжує існувати) |
У разі прийняття даної альтернативи, по закінченню 2021 року на території Сквирської міської територіальної громади будуть діяти рішення сільських та міської рад, які були встановлені у 2020 році та не дотримувались регуляторної процедури. В результаті, Сквирська міська територіальна громада залишиться без регуляторного впливу , наслідком чого є недоотримання надходжень до місцевого бюджету коштів, що обмежить фінансування першочергових видатків, які мають тенденцію до збільшення. Неприйняття нового регуляторного акта в дію не узгоджуватиметься з вимогами Бюджетного та Податкового кодексів України. Негативний вплив буде завдано територіальній громаді, оскільки зменшення надходжень до бюджету ставить під загрозу фінансування соціально важливих програм. |
Альтернатива 2 Прийняття регуляторного акта відповідно до Податкового кодексу України з максимальними ставками для платників єдиного податку І-ІІ груп |
4- цілі прийняття проєкту регуляторного акта можуть бути досягнуті майже повною мірою (усі важливі аспекти проблеми існувати не будуть) |
Прийняття даного рішення міської ради забезпечить досягнути встановлених цілей, чітких та прозорих механізмів справляння та сплати єдиного податку на території громади та відповідне наповнення бюджету. До бюджету територіальної громади надійде орієнтовно 4944,4 тис. грн. Таким чином, прийняттям вказаного рішення буде досягнуто балансу інтересів громади і платників єдиного податку. Немає ризику переходу суб’єктів господарювання в «тінь». |
Оцінка ступеня досягнення визначених цілей визначається за чотирибальною системою, де:
4 - цілі прийняття регуляторного акта, які можуть бути досягнуті повною мірою (проблема більше існувати не буде);
3 - цілі прийняття регуляторного акта, які можуть бути досягнуті майже повною мірою (усі важливі аспекти проблеми існувати не будуть);
2 - цілі прийняття регуляторного акта, які можуть бути досягнуті частково (проблема значно зменшиться, деякі важливі та критичні аспекти проблеми залишаться не вирішеними);
1 - цілі прийняття регуляторного акта, які не можуть бути досягнуті (проблема продовжує існувати).
Рейтинг результативності |
Вигоди (підсумок) |
Витрати (підсумок) |
Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу |
Альтернатива 1 Не прийняття регуляторного акта (залишення існуючої на даний момент ситуації без змін) |
Держава: відсутні
Громадяни: відсутні
Суб’єкти господарювання: сплата податків за ставками податку встановленими раніше на територіях сільських та міської рад або за мінімальними ставками, передбаченими Податковим Кодексом |
Держава: відсутні
Громадяни: відсутні
Суб’єкти господарювання: мінімальні витрати зі сплати податку. |
Зменшення надходжень до бюджету громади, підвищення соціальної напруги з причини погіршення якості життя громадян. Місцева територіальна громада не отримає належного фінансування першочергових видатків, та фінансування соціально важливих програм.
|
Альтернатива 2 Прийняття регуляторного акта відповідно до Податкового кодексу України з максимальними ставками для платників єдиного податку І-ІІ груп |
Держава: Наповнення місцевого бюджету та спрямування фінансового ресурсу на соціально-економічний розвиток громади (4944,4 тис. грн.)
Громадяни: вирішення більшої кількості соціальних проблем міста за рахунок зростання дохідної частини місцевого бюджету
Суб’єкти господарювання: відсутні |
Держава: витрати, пов'язані з підготовкою проєкту регуляторного акта та оприлюдненням рішення в друкованих ЗМІ
Громадяни: відсутні
Суб’єкти:Суб'єкти господарювання І-ІІ груп будуть сплачувати податок за максимальними ставками згідно рішення Сквирської міської ради без погіршення умов для розвитку мікробізнесу. |
Цей регуляторний акт відповідає потребам у розв’язанні визначеної проблеми та принципам державної регуляторної політики. Затвердження такого регуляторного акта забезпечить поступове досягнення встановлених цілей. |
Рейтинг |
Аргументи щодо переваги обраної альтернативи / причини відмови від альтернативи |
Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта |
Альтернатива 1 Не прийняття регуляторного акта (залишення існуючої на даний момент ситуації без змін) |
Альтернатива 1 не дає можливості досягнути поставлених цілей державного регулювання, на відміну від альтернативи 2 У разі не прийняття регуляторного акту податок справлятиметься за ставками податку встановленими раніше на територіях сільських та міської рад або за мінімальними ставками, передбаченими Податковим Кодексом |
Зміни в чинному законодавстві можуть мати як позитивний, так і негативний вплив на дію цього регуляторного акта.
|
Альтернатива 2 Прийняття регуляторного акта відповідно до Податкового кодексу України з максимальними ставками для платників єдиного податку І-ІІ груп |
Цілі прийняття рішення про затвердження єдиних ставок єдиного податку з 2022 року будуть досягнуті майже у повній мірі. До бюджету громади надійдуть кошти від сплати єдиного податку (4944,4 тис.грн.), а податкове навантаження для платників не буде надмірним. Таким чином, прийняттям даного рішення буде досягнуто балансу інтересів міської ради і платників єдиного податку І та ІІ груп |
Зовнішнім фактором який може вплинути негативно – неналежне ставлення та сплата єдиного податку суб’єктами господарювання. Крім того, на кількість суб’єктів господарювання може вплинути економічна ситуація, оскільки працездатне населення шукає джерела доходу за територіальними межами країни та Сквирської міської територіальної громади. Зміни в чинному законодавстві можуть мати як позитивний, так і негативний вплив на дію цього регуляторного акта. Передбачається, що суб’єкти підприємницької діяльності – платники єдиного податку, будуть неухильно викону-вати вимоги запропоновано-го проєкту рішення, тобто в повному обсязі та своєчасно вносити податкові платежі, тому як вартість виконання цих вимог нижча, ніж вартість ухилення від виконання таких вимог. |
Таким чином, найбільш оптимальним альтернативним способом досягнення цілей державної регуляторної політики є Альтернатива 2 – затвердження економічно-обгрунтованих ставок єдиного податку для платників І та ІІ груп, що є посильними для платників єдиного податку І та ІІ груп і забезпечить фінансову основу самостійності бюджету Сквирської міської територіальної громади.
Додаткового фінансування з бюджету громади введення в дію запропонованого регуляторного акта не потребує, оскільки здійснюватиметься в межах повноважень Сквирської міської ради.
Запропоновані механізми регуляторного акта, за допомогою яких можна розв’язати проблему:
В результаті визначення цілі, проведення аналізу поточної ситуації на території Сквирської міської територіальної громади, інформації фінансового управління, відділу економічно-інвестиційної діяльності та агропромислового розвитку, проведених консультацій, нарад та зустрічей, основним механізмом, який забезпечить розв’язання визначеної проблеми є прийняття запропонованого рішення Сквирської міської ради “ Про затвердження розмірів ставок єдиного податку для фізичних осіб підприємців ”.
Заходи, які мають здійснити органи влади для впровадження цього регуляторного акта:
– оприлюднити проєкт рішення Сквирської міської ради «Про затвердження розмірів ставок єдиного податку для фізичних осіб підприємців» разом з АРВ до нього з метою одержання зауважень і пропозицій у спосіб, передбачений статтею 13 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності»;
– підготовка експертного висновку постійної комісії щодо відповідності проєкту рішення вимогам статей 4 та 8 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності»;
– отримання пропозицій по удосконаленню проєкту рішення «Про затвердження розмірів ставок єдиного податку для фізичних осіб підприємців» від Державної регуляторної служби України;
Таким чином, впровадження даного регуляторного акта забезпечить дотримання норм чинного законодавства, як органами державної податкової служби, органами місцевого самоврядування, так і суб’єктами господарювання (фізичними особами – підприємцями), які здійснюють певні види господарської діяльності та сплачують єдиний податок у порядку та на умовах, визначених Кодексом та прийнятим Рішенням.
Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва не підлягають розрахунку, оскільки встановлені нормами Податкового кодексу України. Органи місцевого самоврядування наділені повноваженнями лише встановлювати ставки місцевих податків та зборів, не змінюючи порядок їх обчислення, сплати та інші адміністративні процедури.
Питома вага суб’єктів малого підприємництва у загальній кількості суб’єктів господарювання на території Сквирської міської територіальної громади становить 93,5 %.
У зв’язку з цим здійснено розрахунок витрат на виконання вимог регуляторного акта для органів виконавчої влади та для суб’єктів малого підприємництва згідно з додатком 4 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта (Тест малого підприємництва (М-тест))
На дію цього регуляторного акта негативно можуть вплинути економічна криза, значні темпи інфляції, різке здорожчання тарифів на енергоносії та продукти харчування при незмінному розмірі мінімальної заробітної плати. Ці фактори впливають на рівень платоспроможності населення та призводять до закриття підприємницької діяльності.
Позитивно на дію цього регуляторного акта може вплинути економічна стабільність в країні та підвищення темпів росту ВВП. Вихід з «тіні» бізнесу сприятиме збільшенню надходжень до бюджетів усіх рівнів.
Згідно чинного законодавства строк дії запропонованого регуляторного акта необмежений. Так, відповідно до п.п. 12.3.3 п. 12.3 ст.12 ПК, якщо в рішенні ОМС про встановлення місцевих податків та/або зборів, а також податкових пільг з їх сплати не визначено термін його дії, таке рішення є чинним до прийняття нового рішення. Дія регуляторного акта починається з 01.01.2022 року із можливістю внесення до нього змін та його відміни у разі зміни чинного законодавства чи в інших необхідних випадках.
Виходячи з цілей державного регулювання для відстеження результативності дії регуляторного акта основними показниками результативності є:
статистичні показники:
- обсяг надходжень єдиного податку від фізичних осіб-підприємців платників першої та другої груп до бюджету громади, пов’язаний з дією акта, тис.грн.;
- кількість фізичних осіб-підприємців платників єдиного податку першої та другої груп, на яких поширюватиметься дія регуляторного акта, од.;
- розмір коштів, що витрачатиметься фізичними особами-підприємцями платниками єдиного податку першої та другої груп, пов’язаний з виконанням вимог регуляторного акта, тис.грн.;
- обсяг часу, що витрачатиметься фізичними особами-підприємцями платниками першої та другої груп, пов’язаний з виконанням вимог регуляторного акта, год. на 1 суб.
та соціологічний показник:
Назва показника |
У разі прийняття рішення Сквирської міської ради «Про затвердження розмірів ставок єдиного податку для фізичних осіб підприємців» |
|||
І квартал 2022р |
ІІ квартал 2022р |
ІІІ квартал 2022р |
IV квартал 2022р |
|
Надходження до місцевого бюджету єдиного податку від І-ІІІ груп платників (тис. грн.) |
4075,0 |
4075,0 |
4075,0 |
4075,0 |
Надходження до місцевого бюджету єдиного податку від платників І-ІІ груп (тис. грн.) |
1236,85 |
1236,85 |
1236,85 |
1236,85 |
Загальна кількість платників єдиного податку І-ІІІ групи, чол. |
740 |
740 |
740 |
740 |
Кількість платників єдиного податку І-ІІ груп, чол. |
410 |
410 |
410 |
410 |
Витрати суб’єктів господарювання на адміністративні процедури щодо виконання регулювання та звітування (тис. грн.) |
9,79 |
9,79 |
9,79 |
9,79 |
Рівень поінформованості суб’єктів господарювання стосовно основних положень регуляторного акта |
Відповідно до частини п’ятої статті 12 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» рівень поінформованості суб’єктів господарювання з основних положень рішення визначається кількістю осіб, що: - ознайомляться з зазначеним рішенням в приміщені Сквирської міської ради; - ознайомляться і отримають інформацію щодо рішення в Головному управлінні ДПС у Київській області; - отримають регуляторний акт за запитами до органів місцевого самоврядування; - ознайомляться з регуляторним актом на офіційній сторінці Сквирської міської ради в мережі Інтернет - отримають регуляторний акт або інформацію щодо основних його положень іншими шляхами |
Базове відстеження результативності дії регуляторного акту здійснюватиметься до дати набрання чинності цього регуляторного акта.
Повторне відстеження результативності буде здійснено за три місяці до дня закінчення визначеного строку, але не пізніше дня закінчення визначеного строку.
З огляду на показники результативності, визначені в попередньому розділі аналізу регуляторного впливу, відстеження буде проводитись за допомогою статистичного методу та шляхом опитування.
У рамках зазначених методів відстеження буде проведено аналіз звітності про виконання дохідної частини бюджету в частині інформації щодо розміру надходжень до бюджету громади, кількості осіб, на яких поширюватиметься дія акта, а також розміру коштів і часу, що витрачатимуться суб’єктами господарювання на виконання вимог акту.
1. Консультації з представниками мікро- та малого підприємництва щодо оцінки впливу регулювання
Консультації щодо визначення впливу запропонованого регулювання на суб'єктів малого підприємництва та визначення детального переліку процедур, виконання яких необхідно для здійснення регулювання, проведено розробником у період з 05 березня 2021 р. по 02 квітня 2021 р.
Порядковий номер |
Вид консультації (публічні консультації прямі (круглі столи, наради, робочі зустрічі тощо), інтернет-консультації прямі (інтернет-форуми, соціальні мережі тощо), запити (до підприємців, експертів, науковців тощо) |
Кількість учасників консультацій, осіб |
Основні результати консультацій (опис) |
1 |
Робочі зустрічі |
18 |
Отримання інформації та пропозицій, забезпечення принципу прозорості, визначення та затвердження процедур, що застосовуються суб’єктами господарювання |
2 |
Соціальні мережі |
6 |
Отримання інформації |
3 |
В телефонному та усному режимі |
21 |
Отримання інформації та пропозицій |
2. Вимірювання впливу регулювання на суб'єктів малого підприємництва (мікро- та малі):
-кількість суб'єктів малого підприємництва, на яких поширюється регулювання: 410(одиниця), у тому числі малого підприємництва 0 (одиниць) та мікропідприємництва 410 (одиниця);
-питома вага суб'єктів малого підприємництва у загальній кількості суб'єктів господарювання, на яких проблема справляє вплив 100 (відсотків) (відповідно до таблиці "Оцінка впливу на сферу інтересів суб'єктів господарювання" додатка 1 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта).
3. Розрахунок витрат суб'єктів малого підприємництва на виконання вимог регулювання
№ з/п |
Найменування оцінки |
У перший рік (стартовий рік впровадження регулювання) |
Періодичні (за наступний рік) |
Витрати за п'ять років |
|
Оцінка "прямих" витрат суб'єктів малого підприємництва на виконання регулювання |
|||||
1 |
Придбання необхідного обладнання (пристроїв, машин, механізмів) |
0 |
0 |
0 |
|
2 |
Процедури повірки та/або постановки на відповідний облік у визначеному органі державної влади чи місцевого самоврядування |
0 |
0 |
0 |
|
3 |
Процедури експлуатації обладнання (експлуатаційні витрати - витратні матеріали) |
0 |
0 |
0 |
|
4 |
Процедури обслуговування обладнання (технічне обслуговування) |
0 |
0 |
0 |
|
5 |
Інші процедури (сплата податку, сума з розрахунку на одного суб`єкта за рік, грн.) |
Ігрупа – 2977,40 ІІгрупа- 15600,0 |
Х |
Х
|
|
6 |
Разом, гривень |
18577,40 |
Х |
Х
|
|
7 |
Кількість суб'єктів господарювання, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць |
Ігрупа- 115 ІІгрупа- 295 |
Х |
Х
|
|
8 |
Сумарно, гривень |
Ігрупа – 342401,00 ІІгрупа – 4602000,00
Разом -4944401,00 |
Х |
Х
|
|
Оцінка вартості адміністративних процедур суб’єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування Розрахунок вартості 1 людино-години: Норма робочого часу на 2022 рік становить при 40-годинному робочому тижні - 1987 годин Для розрахунку використовується орієнтований мінімальний розмір заробітної плати, що у 2022 році становить 6500,00 грн. Кількість осіб-платників єдиного податку І та ІІ груп – 410 осіб. Середнє значення робочих годин на місяць: 1987/12=166 ч. Розрахунок вартості 1 робочого часу суб’єкта малого підприємництва: 6500,00:166=39,16 грн. |
|||||
Оцінка вартості адміністративних процедур суб'єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування |
|||||
9 |
Процедури отримання первинної інформації про вимоги регулювання (ЗМІ, офіційний сайт Сквирської міської ради, ГУ ДПС у Київській області) |
1 год×39,16= 39,16 |
0 |
0 |
|
10 |
Процедури організації виконання вимог регулювання (постановка на облік, час на сплату податку) |
3 год×39,16= 117,48 |
0 |
0 |
|
11 |
Процедури офіційного звітування (підготовка документів, заповнення декларації) |
0 |
0 |
0 |
|
12 |
Процедури щодо забезпечення процесу перевірок |
0 |
0 |
0 |
|
13 |
Інші процедури (отримання довідок та витягів) |
0 |
0 |
0 |
|
14 |
Разом, гривень |
156,64 |
Х |
0 |
|
15 |
Кількість суб'єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць |
410 |
Х |
0 |
|
16 |
Сумарно, гривень |
64222,40 |
Х |
0 |
|
4.Розрахунок сумарних витрат суб'єктів малого підприємництва, що виникають на виконання вимог регулювання
Порядковий номер |
Показник |
Перший рік регулювання (стартовий) |
За п'ять років |
1 |
Оцінка "прямих" витрат суб'єктів малого підприємництва на виконання регулювання (сплата податку), гривень |
4944401,00 |
- |
2 |
Оцінка вартості адміністративних процедур для суб'єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування, гривень |
64222,40 |
- |
3 |
Сумарні витрати малого підприємництва на виконання запланованого регулювання,тис. гривень |
5008623,40 |
- |
4 |
Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб'єктів малого підприємництва |
0 |
- |
5 |
Сумарні витрати на виконання запланованого регулювання, гривень |
5008623,40 |
- |
5. Розроблення корегуючих (пом'якшувальних) заходів для малого підприємництва щодо запропонованого регулювання
Чинне податкове законодавство передбачає пряме регулювання питань порядку, строків, звітування та сплати єдиного податку (визначається виключно нормами Податкового кодексу України).
Сквирська міська рада не має повноважень щодо встановлення пом’якшувальних заходів з адміністративних процедур з регулювання. Застосування пом’якшувальних заходів можливе тільки за умов внесення змін до податкового законодавства України.
Запропонованим регуляторним актом не передбачено здійснення додаткових витрат, що не передбачені Кодексом, тому розроблення коригуючих заходів щодо запропонованого регулювання не потребує.
Норми, встановленні даним регуляторним актом забезпечать стабільні надходження до місцевого бюджету, а це в свою чергу збільшить фінансування бюджетних програм та забезпечить виконання вимог Кодексу.
Міський голова Валентина ЛЕВІЦЬКА
Оголошення про оприлюднення проекту регуляторного акта - «Про встановлення ставок єдиного податку для фізичних
осіб-підприємців»
Відповідно до ст. 9.ст 13 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності Сквирська міська рада повідомляє про оприлюднення проекту регуляторного акта та аналізу регуляторного впливу проекту рішення Сквирської міської ради «Про встановлення ставок єдиного податку для фізичних осіб-підприємців».
З проектом регуляторного акта можна ознайомитись на офіційному сайті Сквирської міської ради http://skvira-rada.gov.ua.
Даний проект рішення розроблений відповідно до Закону України ««Про місцеве самоврядування в Україні», Податкового кодексу з метою законодавчого врегулювання справляння земельного податку та збільшення надходження коштів до бюджету громади.
Зауваження та пропозиції від фізичних та юридичних осіб приймаються протягом одного місяця з дня оприлюднення проекту регуляторного акта та аналізу регуляторного впливу.
Пропозиції та зауваження до проекту регуляторного акта та аналізу регуляторного впливу просимо надавати в письмовій формі за адресою:
09001, м. Сквира, вул. Богачевського, 28
Проект регуляторного акта та АРВ буде оприлюднено 12 квітня 2021 року.