ПРОЄКТ РІШЕННЯ
«Про встановлення ставок та пільг
із сплати земельного податку»
3224010100
(код згідно КОАТУУ)
Відповідно до статті 10, пункту 12.3 статті 12, статей 269-287 Податкового кодексу України, керуючись пунктом 24 частини першої статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», регламентом Сквирської міської ради та враховуючи пропозиції постійних депутатських комісій, міська рада
ВИРІШИЛА:
1. Установити на території Сквирської міської територіальної громади :
1) ставки земельного податку згідно з додатком 1;
2) пільги для фізичних та юридичних осіб, надані відповідно до пункту 284.1 статті 284 Податкового кодексу України, за переліком згідно з додатком 2.
2. Дане рішення підлягає висвітленню на офіційному сайті Сквирської міської ради http://skvira-rada.gov.ua.
3. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію Сквирської міської ради з питань планування бюджету та фінансів, соціально-економічного розвитку.
4. Рішення набирає чинності з 01.01.2022 року.
Міський голова Валентина ЛЕВІЦЬКА
м. Сквира
року
№
Додаток 1
до рішення « Про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку»
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішенням Сквирської міської ради
Від р. №
СТАВКИ
земельного податку1
Ставки вводяться в дію з 01 січня 2022 року.
Адміністративно-територіальні одиниці або населені пункти, або території об’єднаних територіальних громад, на які поширюється дія рішення ради:
Код області |
Код району |
Код |
Найменування адміністративно-територіальної одиниці або населеного пункту, або території об’єднаної територіальної громади |
10 20 3224010100 Сквирська міська територіальна громада
Вид цільового призначення земель2 |
Ставки податку3 |
|
||||
---|---|---|---|---|---|---|
за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено (незалежно від місцезнаходження) |
за земельні ділянки за межами населених пунктів, нормативну грошову оцінку яких не проведено |
|
||||
код2 |
найменування2 |
для юридичних осіб |
для фізичних осіб |
для юридичних осіб |
для фізичних осіб |
|
01 |
Землі сільськогосподарського призначення |
|
||||
Від 0,3 до 1% НГО |
Від 0,3 до 5% від НГО одиниці площі ріллі по області |
|
||||
01.01 |
Для ведення товарного сільськогосподарського виробництва4 |
1
|
1 |
3 |
3 |
|
01.02 |
Для ведення фермерського господарства4 |
1 |
1 |
3 |
3 |
|
01.03 |
Для ведення особистого селянського господарства4 |
1 |
1 |
3 |
3 |
|
01.04 |
Для ведення підсобного сільського господарства4 |
1 |
1
|
3 |
3 |
|
01.05 |
Для індивідуального садівництва4 |
1 |
1 |
3 |
3 |
|
01.06 |
Для колективного садівництва4 |
1 |
|
3 |
3 |
|
01.07 |
Для городництва4 |
1 |
1 |
3 |
3 |
|
01.08 |
Для сінокосіння і випасання худоби4 |
0,5 |
0,5 |
1 |
1 |
|
01.09 |
Для дослідних і навчальних цілей |
- |
- |
|
|
|
01.10 |
Для пропаганди передового досвіду ведення сільського господарства |
- |
- |
|
|
|
01.11 |
Для надання послуг у сільському господарстві |
1 |
1 |
3 |
3 |
|
01.12 |
Для розміщення інфраструктури оптових ринків сільськогосподарської продукції |
1 |
1 |
3 |
3 |
|
01.13 |
Для іншого сільськогосподарського призначення |
1 |
1 |
3 |
3 |
|
01.14 |
Для цілей підрозділів 01.01-01.13 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду |
1 |
1 |
3 |
3 |
|
02 |
Землі житлової забудови |
|
||||
Не більше 3% НГО |
Не більше 5% від НГО одиниці площі ріллі по області |
|
||||
02.01 |
Для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка)4 |
0,03 |
0,03 |
3 |
3 |
|
02.02 |
Для колективного житлового будівництва4 |
0,03 |
0,03 |
3 |
3 |
|
02.03 |
Для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку |
0,01 |
0,01 |
3 |
3 |
|
02.04 |
Для будівництва і обслуговування будівель тимчасового проживання |
0,03 |
0,03 |
1,5 |
1,5 |
|
02.05 |
Для будівництва індивідуальних гаражів |
0,03 |
0,03 |
3 |
3 |
|
02.06 |
Для колективного гаражного будівництва |
0,03 |
0,03 |
3 |
3 |
|
02.07 |
Для іншої житлової забудови |
0,03 |
0,03 |
3 |
3 |
|
02.08 |
Для цілей підрозділів 02.01-02.07 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду |
0,03 |
0,03 |
3 |
3 |
|
03 |
Землі громадської забудови |
|
||||
Не більше 1% НГО |
Не більше 5% від НГО одиниці площі ріллі по області |
|
||||
03.01 |
Для будівництва та обслуговування будівель органів державної влади та місцевого самоврядування4 |
0,1 |
0,1 |
1 |
1 |
|
03.02 |
Для будівництва та обслуговування будівель закладів освіти4 |
0,1 |
0,1 |
1 |
1 |
|
03.03 |
Для будівництва та обслуговування будівель закладів охорони здоров’я та соціальної допомоги4 |
0,1 |
0,1 |
1 |
1 |
|
03.04 |
Для будівництва та обслуговування будівель громадських та релігійних організацій4 п.283.1.8 |
0,1 |
0,1 |
1 |
1 |
|
03.05 |
Для будівництва та обслуговування будівель закладів культурно-просвітницького обслуговування4 |
0,1 |
0,1 |
1 |
1 |
|
03.06 |
Для будівництва та обслуговування будівель екстериторіальних організацій та органів4 |
0,1 |
0,1 |
1 |
1 |
|
03.07 |
Для будівництва та обслуговування будівель торгівлі |
1 |
1 |
3 |
3 |
|
03.08 |
Для будівництва та обслуговування об’єктів туристичної інфраструктури та закладів громадського харчування |
1 |
1 |
3 |
3 |
|
03.09 |
Для будівництва та обслуговування будівель кредитно-фінансових установ |
1 |
1 |
3 |
3 |
|
03.10 |
Для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури |
1 |
1 |
3 |
3 |
|
03.11 |
Для будівництва та обслуговування будівель і споруд закладів науки |
0,1 |
0,1 |
1 |
1 |
|
03.12 |
Для будівництва та обслуговування будівель закладів комунального обслуговування 283.1.6 |
0,1 |
0,1 |
1 |
1 |
|
03.13 |
Для будівництва та обслуговування будівель закладів побутового обслуговування |
0,5 |
0,5 |
1 |
1 |
|
03.14 |
Для розміщення та постійної діяльності органів ДСНС4 |
0,1 |
0,1 |
1 |
1 |
|
03.15 |
Для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови |
0,1 |
0,1 |
1 |
1 |
|
03.16 |
Для цілей підрозділів 03.01-03.15 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду |
- |
- |
- |
- |
|
04 |
Землі природно-заповідного фонду |
|
||||
04.01 |
Для збереження та використання біосферних заповідників |
- |
- |
- |
- |
|
04.02 |
Для збереження та використання природних заповідників4 |
- |
- |
- |
- |
|
04.03 |
Для збереження та використання національних природних парків4 |
- |
- |
- |
- |
|
04.04 |
Для збереження та використання ботанічних садів4 |
- |
- |
- |
- |
|
04.05 |
Для збереження та використання зоологічних парків |
- |
- |
- |
- |
|
04.06 |
Для збереження та використання дендрологічних парків |
- |
- |
- |
- |
|
04.07 |
Для збереження та використання парків - пам’яток садово-паркового мистецтва |
- |
- |
- |
- |
|
04.08 |
Для збереження та використання заказників |
- |
- |
- |
- |
|
04.09 |
Для збереження та використання заповідних урочищ |
- |
- |
- |
- |
|
04.10 |
Для збереження та використання пам’яток природи |
- |
- |
- |
- |
|
04.11 |
Для збереження та використання регіональних ландшафтних парків |
- |
- |
- |
- |
|
05 |
Землі іншого природоохоронного призначення |
|
||||
06 |
Землі оздоровчого призначення (землі, що мають природні лікувальні властивості, які використовуються або можуть використовуватися |
|
||||
06.01 |
Для будівництва і обслуговування санаторно-оздоровчих закладів4 |
- |
- |
- |
- |
|
06.02 |
Для розробки родовищ природних лікувальних ресурсів |
- |
- |
- |
- |
|
06.03 |
Для інших оздоровчих цілей |
- |
- |
- |
- |
|
06.04 |
Для цілей підрозділів 06.01-06.03 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду |
- |
- |
- |
- |
|
07 |
Землі рекреаційного призначення |
|
||||
07.01 |
Для будівництва та обслуговування об’єктів рекреаційного призначення4 |
- |
- |
- |
- |
|
07.02 |
Для будівництва та обслуговування об’єктів фізичної культури і спорту4 |
- |
- |
- |
- |
|
07.03 |
Для індивідуального дачного будівництва |
- |
- |
- |
- |
|
07.04 |
Для колективного дачного будівництва |
- |
- |
- |
- |
|
07.05 |
Для цілей підрозділів 07.01-07.04 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду |
- |
- |
- |
- |
|
08 |
Землі історико-культурного призначення |
|
||||
08.01 |
Для забезпечення охорони об’єктів культурної спадщини |
- |
- |
- |
- |
|
08.02 |
Для розміщення та обслуговування музейних закладів |
- |
- |
- |
- |
|
08.03 |
Для іншого історико-культурного призначення |
- |
- |
- |
- |
|
08.04 |
Для цілей підрозділів 08.01-08.03 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду |
- |
- |
- |
- |
|
09 |
Землі лісогосподарського призначення |
|
||||
Не більше 3% НГО |
Не більше 5% від НГО одиниці площі ріллі по області |
|
||||
09.01 |
Для ведення лісового господарства і пов’язаних з ним послуг |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
09.02 |
Для іншого лісогосподарського призначення |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
09.03 |
Для цілей підрозділів 09.01-09.02 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду |
- |
- |
- |
- |
|
10 |
Землі водного фонду |
|
||||
Не більше 3% НГО |
Не більше 5% від НГО одиниці площі ріллі по області |
|
||||
10.01 |
Для експлуатації та догляду за водними об’єктами |
1 |
1 |
3 |
3 |
|
10.02 |
Для облаштування та догляду за прибережними захисними смугами |
1 |
1 |
3 |
3 |
|
10.03 |
Для експлуатації та догляду за смугами відведення |
1 |
1 |
3 |
3 |
|
10.04 |
Для експлуатації та догляду за гідротехнічними, іншими водогосподарськими спорудами і каналами |
0,1 |
0,1 |
3 |
3 |
|
10.05 |
Для догляду за береговими смугами водних шляхів |
0,5 |
0,5 |
3 |
3 |
|
10.06 |
Для сінокосіння |
0,5 |
0,5 |
3 |
3 |
|
10.07 |
Для рибогосподарських потреб |
1 |
1 |
3 |
3 |
|
10.08 |
Для культурно-оздоровчих потреб, рекреаційних, спортивних і туристичних цілей |
0,5 |
0,5 |
1 |
1 |
|
10.09 |
Для проведення науково-дослідних робіт |
0,1 |
0,1 |
1 |
1 |
|
10.10 |
Для будівництва та експлуатації гідротехнічних, гідрометричних та лінійних споруд |
0,1 |
0,1 |
1 |
1 |
|
10.11 |
Для будівництва та експлуатації санаторіїв та інших лікувально-оздоровчих закладів у межах прибережних захисних смуг морів, морських заток і лиманів |
- |
- |
- |
- |
|
10.12 |
Для цілей підрозділів 10.01-10.11 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду |
- |
- |
- |
- |
|
11 |
Землі промисловості |
|
||||
Не більше 3% НГО |
Не більше 5% від НГО одиниці площі ріллі по області |
|
||||
11.01 |
Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємствами, що пов’язані з користуванням надрами |
0,1 |
0,1 |
1 |
1 |
|
11.02 |
Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
11.03 |
Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд будівельних організацій та підприємств |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
11.04 |
Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури (виробництва та розподілення газу, постачання пари та гарячої води, збирання, очищення та розподілення води) |
0,1 |
0,1 |
1 |
1 |
|
11.05 |
Для цілей підрозділів 11.01-11.04 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду |
- |
- |
- |
- |
|
12 |
Землі транспорту |
|
||||
Не більше 3% НГО |
Не більше 5% від НГО одиниці площі ріллі по області |
|
||||
12.01 |
Для розміщення та експлуатації будівель і споруд залізничного транспорту П.284.4 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
12.02 |
Для розміщення та експлуатації будівель і споруд морського транспорту |
- |
- |
- |
- |
|
12.03 |
Для розміщення та експлуатації будівель і споруд річкового транспорту |
- |
- |
- |
- |
|
12.04 |
Для розміщення та експлуатації будівель і споруд автомобільного транспорту та дорожнього господарства4 П.283.1.4 |
- |
- |
- |
- |
|
12.05 |
Для розміщення та експлуатації будівель і споруд авіаційного транспорту |
- |
- |
- |
- |
|
12.06 |
Для розміщення та експлуатації об’єктів трубопровідного транспорту |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
12.07 |
Для розміщення та експлуатації будівель і споруд міського електротранспорту |
- |
- |
- |
- |
|
12.08 |
Для розміщення та експлуатації будівель і споруд додаткових транспортних послуг та допоміжних операцій |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
12.09 |
Для розміщення та експлуатації будівель і споруд іншого наземного транспорту |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
12.10 |
Для цілей підрозділів 12.01-12.09 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду |
- |
- |
- |
- |
|
13 |
Землі зв’язку |
|
||||
Не більше 3% НГО |
Не більше 5% від НГО одиниці площі ріллі по області |
|
||||
13.01 |
Для розміщення та експлуатації об’єктів і споруд телекомунікацій |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
13.02 |
Для розміщення та експлуатації будівель та споруд об’єктів поштового зв’язку |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
13.03 |
Для розміщення та експлуатації інших технічних засобів зв’язку |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
13.04 |
Для цілей підрозділів 13.01-13.03, 13.05 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду |
- |
- |
- |
- |
|
14 |
Землі енергетики |
|
||||
Не більше 3% НГО |
Не більше 5% від НГО одиниці площі ріллі по області |
|
||||
14.01 |
Для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об’єктів енергогенеруючих підприємств, установ і організацій |
3 |
3 |
5 |
5 |
|
14.02 |
Для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об’єктів передачі електричної та теплової енергії |
3 |
3 |
5 |
5 |
|
14.03 |
Для цілей підрозділів 14.01-14.02 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду |
- |
- |
- |
- |
|
15 |
Землі оборони |
|
||||
15.01 |
Для розміщення та постійної діяльності Збройних Сил4 |
|
|
|
|
|
15.02 |
Для розміщення та постійної діяльності військових частин (підрозділів) Національної гвардії4 |
- |
- |
- |
- |
|
15.03 |
Для розміщення та постійної діяльності Держприкордонслужби4 |
- |
- |
- |
- |
|
15.04 |
Для розміщення та постійної діяльності СБУ4 |
- |
- |
- |
- |
|
15.05 |
Для розміщення та постійної діяльності Держспецтрансслужби4 |
- |
- |
- |
- |
|
15.06 |
Для розміщення та постійної діяльності Служби зовнішньої розвідки4 |
- |
- |
- |
- |
|
15.07 |
Для розміщення та постійної діяльності інших, утворених відповідно до законів, військових формувань4 |
- |
- |
- |
- |
|
15.08 |
Для цілей підрозділів 15.01-15.07 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду |
- |
- |
- |
- |
|
16 |
Землі запасу |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
17 |
Землі резервного фонду |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
18 |
Землі загального користування4 |
0,5 |
0,5 |
1 |
1 |
|
19 |
Для цілей підрозділів 16-18 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду |
- |
- |
- |
- |
|
1 У разі встановлення ставок податку, відмінних на територіях різних населених пунктів адміністративно-територіальної одиниці, за кожним населеним пунктом ставки затверджуються окремими додатками.
2 Вид цільового призначення земель зазначається згідно з Класифікацією видів цільового призначення земель, затвердженою наказом Держкомзему від 23 липня 2010 р. № 548
.3 Ставки податку встановлюються з урахуванням норм підпункту 12.3.7 пункту 12.3 статті 12, пункту 30.2 статті 30, статей 274 і 277 Податкового кодексу України і зазначаються десятковим дробом з трьома (у разі потреби чотирма) десятковими знаками після коми.
4 Земельні ділянки, що класифікуються за кодами цього підрозділу, звільняються/можуть звільнятися повністю або частково від оподаткування земельним податком відповідно до норм статей 281-283 Податкового кодексу України.
Міський голова Валентина ЛЕВІЦЬКА
Додаток 2
до рішення « Про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку»
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішенням Сквирської міської ради
від р. №
ПЕРЕЛІК
пільг для фізичних та юридичних осіб, наданих
відповідно до пункту 284.1 статті 284 Податкового
кодексу України, із сплати земельного податку1
Пільги вводяться в дію з 01 січня 2022 року.
Адміністративно-територіальні одиниці або населені пункти, або території об’єднаних територіальних громад, на які поширюється дія рішення ради:
Код області |
Код району |
Код згідно з КОАТУУ |
Найменування адміністративно-територіальної одиниці |
10 20 3224010100 Сквирська міська територіальна громада
Група платників, категорія/цільове призначення |
Розмір пільги |
Фізичні особи (в межах , визначених статтею 281 ПКУ) |
100 |
Юридичні особи (п.п 282.1.4. п.282.1 статті 282 ПКУ) дошкільні та загальноосвітні навчальні заклади незалежно від форми власності і джерел фінансування, заклади культури, науки (крім національних та державних дендрологічних парків), освіти, охорони здоров’я, соціального захисту, фізичної культури та спорту, які повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів. |
100 |
Юридичні особи (п.п 282.1.5. п.282.1 статті 282 ПКУ) державні та комунальні дитячі санаторно-курортні заклади та заклади оздоровлення і відпочинку, а також дитячі санаторно-курортні та оздоровчі заклади України, які знаходяться на балансі підприємств, установ та організацій, які є неприбутковими і внесені контролюючим органом до Реєстру неприбуткових установ та організацій. У разі виключення таких підприємств, установ та організацій з Реєстру неприбуткових установ та організацій декларація подається платником податку протягом 30 календарних днів з дня виключення, а податок сплачується починаючи з місяця, наступного за місяцем, в якому відбулося виключення з Реєстру неприбуткових установ та організацій; |
100 |
Юридичні особи (п.п 282.1.6. п.282.1 статті 282 ПКУ) державні та комунальні центри олімпійської підготовки, школи вищої спортивної майстерності, центри фізичного здоров’я населення, центри з розвитку фізичної культури і спорту інвалідів, дитячо-юнацькі спортивні школи, а також центри олімпійської підготовки, школи вищої спортивної майстерності, дитячо-юнацькі спортивні школи і спортивні споруди всеукраїнських фізкультурно-спортивних товариств, їх місцевих осередків та відокремлених підрозділів, що є неприбутковими та включені до Реєстру неприбуткових установ та організацій, за земельні ділянки, на яких розміщені їх спортивні споруди. У разі виключення таких установ та організацій з Реєстру неприбуткових установ та організацій, декларація подається платником податку протягом 30 календарних днів з дня виключення, а податок сплачується починаючи з місяця, наступного за місяцем, в якому відбулося виключення з Реєстру неприбуткових установ та організацій. |
100 |
Юридичні особи (п.284.4 статті 284 ПКУ) Плата за землю за земельні ділянки, надані гірничодобувним підприємствам для видобування корисних копалин та розробки родовищ корисних копалин, справляється у розмірі 25 відсотків податку, обчисленого відповідно до статей 274 і 277 цього Кодексу. |
75 |
Пільги визначаються з урахуванням норм підпункту 12.3.7 пункту 12.3 статті 12, пункту 30.2 статті 30, статей 281 і 282 Податкового кодексу України. У разі встановлення пільг, відмінних на територіях різних населених пунктів адміністративно-територіальної одиниці, за кожним населеним пунктом пільги затверджуються окремо.
Пільги визначаються з урахуванням норм пункту 284.3 статті 283 Податкового кодексу України , а саме: Якщо платники податку, які користуються пільгами з цього податку, надають в оренду земельні ділянки, окремі будівлі, споруди або їх частини, податок за такі земельні ділянки та земельні ділянки під такими будівлями (їх частинами) сплачується на загальних підставах з урахуванням прибудинкової території.
Ця норма не поширюється на бюджетні установи у разі надання ними будівель, споруд (їх частин) в тимчасове користування (оренду) іншим бюджетним установам, дошкільним, загальноосвітнім навчальним закладам незалежно від форм власності і джерел фінансування.
Міський голова Валентина ЛЕВІЦЬКА
Аналіз регуляторного впливу
проєкту рішення Сквирської міської ради
«Про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку»
Аналіз регуляторного впливу (надалі - Аналіз) розроблено відповідно до статті 206 Земельного кодексу України, на виконання та з дотриманням вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики в сфері господарської діяльності», з урахуванням Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 № 308 «Про затвердження методик проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта» зі змінами, внесеними Постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 № 1151, Податкового кодексу України.
Аналіз визначає правові та організаційні засади реалізації проєкту рішення Сквирської міської ради «Про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку».
I. Визначення проблеми
Згідно зі статтею 10 та пунктом 12.3 статті 12 Податкового кодексу України органи місцевого самоврядування в межах своїх повноважень приймають рішення про встановлення місцевих податків та зборів.
Пунктом 12.3.3 статті 12 Податкового кодексу України передбачено надання копії рішення про встановлення місцевих податків чи зборів або про внесення змін до них в електронному вигляді в десятиденний строк з дня ухвалення до контролюючого органу, у якому перебувають на обліку платники відповідних місцевих податків та зборів, але не пізніше 25 липня року, що передує бюджетному періоду, у якому планується застосовування встановлюваних місцевих податків і зборів або змін до них.
Відповідно до пункту 12.3.4 статті 12 Податкового кодексу України Рішення про встановлення місцевих податків та зборів офіційно оприлюднюється до 25 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосовування встановлюваних місцевих податків та зборів або змін (плановий період). У іншому разі норми відповідного рішення застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.
Пунктом 284.1 статті 284 Податкового кодексу України визначено, що органи місцевого самоврядування встановлюють ставки земельного податку та надані пільги щодо його сплати на відповідній території.
Рішення Сквирської міської ради «Про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку» необхідно прийняти у зв’язку із обов’язковістю встановлення місцевими радами ставок та пільг із сплати земельного податку відповідно до вимог п.10.2 статті 10 Податкового кодексу України, закінченням терміну дії 31 грудня 2021 року рішення Сквирської міської ради від 28.05.2020 «Про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку на 2021 рік», подання контролюючому органу інформації про ставки земельного податку та пільг із його сплати за формою, затвердженою Постановою Кабінету Міністрів України 24.05.2017 № 483, забезпечення прозорості, доступності інформації про ставки земельного податку та пільг із його сплати, наповнення дохідної частини місцевого бюджету.
Даним рішенням враховані та відображені ставки земельного податку та пільги із його сплати, визначені Податковим кодексом України та встановлені Сквирською міською радою.
Відповідно до підпункту 14.1.147 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України плата за землю – обов’язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної й комунальної власності.
Кількість суб`єктів підприємницької діяльності, які сплачують податки на території Сквирської міської територіальної громади становить 1321 одиниця, з них: 357 юридичні особи (273 мікро, 56 малі, 28 середні) та 964 фізичні особи (962 мікро, 2 малі).
Плата за землю (земельний податок та орендна плата) є бюджетоутворюючим джерелом у складі власних доходів загального фонду місцевого бюджету та згідно плану на 2021 рік складає 10,0% загальних планових надходжень (без урахування міжбюджетних трансфертів) та в грошовому еквівалентні становить 16736,7 тис. грн, в тому числі:
- земельного податку – 5228,9 тис. грн,
- орендної плати –11507,8 тис. грн.
Земельний податок є одним із вагомих джерел наповнення загального фонду бюджету міста.
Обсяг надходжень земельного податку до бюджетів громад, які увійшли до складу Сквирської об’єднаної територіальної громади у 2019 році складав 5479,4 тис. грн., а у 2020 році надійшло 5238,1 тис. грн,
Прогнозний обсяг надходжень земельного податку є розрахунковим та може змінюватися від багатьох чинників, такі як: зміни до Податкового кодексу України, зміна чисельності платників земельного податку, обов’язковість сплати ними податку, індексація нормативної грошової оцінки землі, форс-мажорні обставини загальнодержавного значення тощо.
Рішенням Сквирської міської ради №1263-54-VII від 28.05.2020 року «Про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку на 2021 рік» згідно додатку 2 встановлено перелік пільг для фізичних та юридичних осіб, наданих відповідно до пункту 284,1 статті 284 Податкового кодексу України, із сплати земельного податку.
Податковим кодексом України для земельних ділянок, наданих для залізниць у межах смуг відведення була встановлена пільга зі сплати земельного податку в розмірі 75%. Земельний податок підприємствами Укрзалізниці сплачувався в розмірі 25% від встановленої ставки. У зв’язку із внесенням змін до Податкового кодексу від 23.11.2018р. вищезазначена пільга була скасована.
Ураховуючи, що рішення про встановлення місцевих податків та зборів є регуляторними актами та потребують реалізації процедур, передбачених Законом, розроблено проєкт регуляторного акта –проєкт рішення Сквирської міської ради «Про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку».
Згідно з пп. 13-14 п. 6-1 Розділу 5 «Прикінцеві та перехідні положення» ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні»:
13) після закінчення повноважень рад, що припиняються, їхніх виконавчих комітетів, сільського голови, який одноособово виконував функції виконавчого органу сільської ради, що припиняється, видані ними нормативно-правові акти, невиконані акти індивідуальної дії зберігають чинність на відповідних територіях та для відповідних осіб;
14) новообрана рада, її виконавчий комітет можуть вносити зміни, визнавати такими, що втратили чинність, або скасовувати акти відповідних органів місцевого самоврядування, правонаступниками яких вони є, та їх посадових осіб.
Таким чином, поки новообрана рада укрупненої сільської, селищної або міської територіальної громади не внесе зміни до рішення ради, розташованої у адміністративному центрі укрупненої територіальної громади, прийнятого у цьому році, діятимуть ставки місцевих податків та зборів, затверджені радами попереднього скликання.
Однак порядок внесення змін до відповідних рішень буде дуже особливим, оскільки ці процедури регулюються приписами спеціального закону – Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
По-перше, відповідно до абз. 5 п. 5 Розділу ІХ ПКУ, у разі невстановлення місцевих податків і зборів, передбачених пунктом 10.3 статті 10 цього Кодексу, рішеннями місцевого самоврядування такі податки і збори сплачуються платниками у порядку, встановленому цим Кодексом за мінімальними ставками та без застосування відповідних коефіцієнтів.
Також, відповідно до пп. 12.3.5 п. 12.3 ст. 12 ПКУ, у разі якщо до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування місцевих податків та/або зборів, сільська, селищна, міська рада або рада об’єднаних територіальних громад, створена згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, не прийняла рішення про встановлення відповідних місцевих податків та/або зборів, що є обов’язковими згідно з нормами цього Кодексу, такі податки та/або збори справляються виходячи з норм цього Кодексу із застосуванням ставок, які діяли до 31 грудня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування таких місцевих податків та/або зборів.
Тож, якщо на територіях територіальних громад, що тепер знаходяться у межах юрисдикції новообраної ради, взагалі не приймалося рішення про встановлення місцевих податків (зборів), які не є обов’язковими, або не приймалися рішення щодо встановлення ставок для обов’язкових місцевих податків (зборів) – там або ці податки не будуть застосовуватись, або їх треба рахувати за мінімальними ставками.
Отже проблемою є те, що в разі не встановлення Сквирською міською радою єдиних ставок та пільг зі сплати земельного податку на всій території Сквирської міської територіальної громади без порушення строків встановлення та з дотриманням регуляторних процедур, будуть застосовуватися мінімальні ставки податку, визначені в Податковому кодексі України або ставки, які діяли до 31 грудня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування таких місцевих податків та/або зборів, при цьому не будуть враховані інтереси громади по встановленню таких ставок.
За рахунок місцевих податків та зборів утримуються бюджетні установи громади, що забезпечують надання послуг населенню в галузях освіти, охорони здоров’я, соціального захисту, культури, фізичної культури та спорту. Стабільність надходжень, що формують загальний фонд бюджету територіальної громади, дозволяє забезпечити безперебійну життєдіяльність в різних сферах, своєчасну виплату заробітної плати працівникам бюджетних установ та провести всі інші соціально важливі видатки, отримати всім мешканцям громади суспільні послуги в тій чи іншій сфері, якими опікуються органи місцевого самоврядування.
Ухвалення рішення міської ради «Про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку», що набуде чинності з наступного бюджетного періоду – з 01 січня 2022 року, необхідне для прозорого ефективного встановлення ставок плати за землю та пільг з її сплати, здійснення контролю за додержанням правил розрахунку та за своєчасністю сплати податку на майно в частині податку за землю.
Кожен податок є важливою складовою доходів бюджету, оскільки забезпечує внесок у його наповнення. Питання наповнення бюджету міської територіальної громади, у тому числі через встановлення ставок земельного податку для платників земельного податку, є сферою загальних інтересів суб’єктів господарювання, органів місцевої влади й громади. Як наслідок, мешканці громади, у тому числі платники земельного податку (143 платників земельного податку - юридичних осіб, які фактично сплачували податок у 2020 році та фізичні особи), отримують упевненість у можливості виконання соціально-економічних програм, органи місцевого самоврядування виконують вимоги Податкового кодексу України в частині встановлення місцевих податків та отримання доходів бюджету (прогнозовано у 2022 році – 5333,5 тис.грн.) з метою реалізації власних повноважень.
З метою забезпечення єдиного підходу до податкових ставок вбачається доцільним установлення ставок земельного податку за землю відповідно до видів цільового призначення земель згідно з Класифікацією видів цільового призначення земель, затвердженою Наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23 липня 2010 року № 548 на рівні 2020 року.
Основні групи, на які зазначена проблема справляє вплив:
Групи (підгрупи) |
Так |
Ні |
Громадяни |
V |
- |
Держава |
V |
- |
Суб'єкти господарювання, у тому числі суб'єкти малого підприємництва |
V |
- |
Застосування ринкових механізмів для вирішення вказаної проблеми не є можливим, оскільки здійснення вищезазначених заходів є засобом державного регулювання та відповідно до Податкового кодексу України є компетенцією міської ради.
Необхідність встановлення ставок земельного податку на території Сквирської об’єднаної територіальної громади виникає у зв’язку з тим, що рішення міської ради від 28 травня 2020 року «Про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку на 2021 рік» регулює процеси плати за землю лише у 2021 році та відповідно до вимог пункту 10.2 статті 10, підпунктів 12.3.2, 12.3.4, 12.3.5 пункту 12.3 статті 12 Податкового кодексу України не може бути застосовано у 2022 році.
З метою безумовного виконання вимог Податкового кодексу України та недопущення суперечливих ситуацій, а також з метою вирішення проблеми щодо врегулювання питань справляння місцевих податків і зборів в межах Сквирської об’єднаної територіальної громади пропонується прийняти рішення міської ради «Про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку» та провести регуляторну процедуру.
- закінчення терміну дії 31 грудня 2021 року рішення Сквирської міської ради від 28.05.2020 «Про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку на 2021 рік»;
- подання контролюючому органу інформації про ставки земельного податку та пільг із його сплати за формою, затвердженою Постановою Кабінету Міністрів України відповідно до Податкового кодексу України;
- забезпечення прозорості, доступності інформації про ставки земельного податку та пільг із його сплати;
- наповнення дохідної частини бюджету територіальної громади;
- дотримання вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики в сфері господарської діяльності» щодо порядку його прийняття;
- дотримання вимог Закону України «Про державну допомогу суб’єктам господарювання» щодо повідомлення Антимонопольному комітету України про чинну державну допомогу суб’єктам господарювання;
-дотримання вимог Податкового Кодексу України, в частині встановлення ставок та пільг зі сплати земельного податку, у формі затвердженій Кабінетом Міністрів України.
ІІІ. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей
У ході пошуку альтернативних способів досягнення цілей для проведення оцінки прийняття даного регуляторного акта розробником розглядається, як перша альтернатива - неприйняття регуляторного акта (далі – Альтернатива 1), другою альтернативною є прийняття даного регуляторного (далі – Альтернатива 2).
2.Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей
Оцінка впливу на сферу інтересів держави:
Вид альтернативи |
Вигоди |
Витрати |
---|---|---|
Альтернатива 1 Не прийняття регуляторного акта (залишення існуючої на даний момент ситуації без змін) |
Не передбачені |
Відсутні надходжень в повній мірі та згідно законодавства до бюджету міської територіальної громади від платників земельного податку (прогнозні показники надходжень до бюджету громади на 2022 рік земельного податку складуть 5333,5 грн.) |
Альтернатива 2. Прийняття регуляторного акту відповідно до Податкового кодексу України |
Запровадження уніфікованої форми для ставок та пільг із сплати земельного податку. Очікувані надходження земельного податку до бюджету Сквирської міської територіальної громади у 2021 році складуть 5228,9 тис. грн, прогнозні у 2022 році – 5333,5 тис. грн. |
Витрати часу на підготовку проєкту регуляторного акта та на проведення відстежень його результативності |
Оцінка аналізу на сферу інтересів громадян:
Вид альтернативи |
Вигоди |
Витрати |
---|---|---|
Альтернатива 1 Не прийняття регуляторного акта (залишення існуючої на даний момент ситуації без змін) |
Відсутні |
Відсутні |
Альтернатива 2. Прийняття регуляторного акту відповідно до Податкового кодексу України |
Встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку для суб’єктів підприємництва не матиме впливу на сферу інтересів громадян. Однак, громадяни також є платниками земельного податку, наприклад на землі для будівництва та обслуговування житлового будинку. При цьому нарахування земельного податку громадянам проводиться контролюючим органом, який надсилає платникові за місцем його реєстрації податкове повідомлення – рішення про сплату податку. Використання уніфікованої форми ставок та пільг. Прийняття регуляторного акта дасть можливість здійснення контролю за додержанням правил розрахунку та сплати земельного податку, поповнити бюджет громади, що надасть змогу спрямувати отримані кошти від сплати податку на вирішення соціальних проблем та покращення інфраструктури територіальної громади.
|
Витрати часу на ознайомлення з рішенням. |
Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання:
Показник |
Великі |
Середні |
Малі |
Мікро |
Разом |
Кількість суб’єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання, одиниць (юридичні особи, які фактично сплачували земельний податок у 2020 році) |
0 |
0
|
1 |
142 |
143 |
Питома вага групи у загальній кількості, відсотків |
0 |
0 |
0,7 |
99,3 |
100,0 |
Вид альтернативи |
Вигоди |
Витрати |
Альтернатива 1 Не прийняття регуляторного акта (залишення існуючої на даний момент ситуації без змін) |
Відсутність витрат на сплату земельного податку |
Відсутні |
Альтернатива 2. Прийняття регуляторного акту відповідно до Податкового кодексу України |
Встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку за уніфікованою формою спростить користування рішенням при складанні та поданні податкової звітності платниками. Під дію регулювання підпадатиме 143 суб’єктів господарювання – юридичних осіб (які фактично сплачували земельний податок у 2020 році до бюджету територіальної громади) та фізичні особи. Ставки встановлюються на 2022 рік та вводяться в дію з 01.01.2022 року. Бюджет територіальної громади отримає додаткові надходження, а це надасть змогу спрямувати отримані кошти від сплати податку на вирішення соціальних проблем та покращення інфраструктури територіальної громади.
|
Витрати часу, необхідні для ознайомлення з рішенням. Витрати на адміністративні процедури (процедура отримання первинної інформації, організація виконання вимог регулювання). Витрати на сплату земельного податку за ставкою, встановленою рішенням, відповідно до класифікації видів цільового призначення. |
Дія запропонованого регуляторного акта не впливає на сферу інтересів суб’єктів господарювання великого і середнього підприємництва.
Здійснити вибір оптимального альтернативного способу з урахуванням системи бальної оцінки ступеня досягнення визначених цілей.
Вартість балів визначається за чотирибальною системою оцінки ступеня досягнення визначених цілей, де:
4 – цілі прийняття регуляторного акта, які можуть бути досягнути повною мірою (проблема більше існувати не буде);
3 – цілі прийняття регуляторного акта, які можуть буди досягнути майже повною мірою (усі важливі аспекти проблеми існувати не будуть);
2 – цілі прийняття регуляторного акта, які можуть бути досягнути частково (проблема значно зменшиться, деякі важливі та критичні аспекти проблеми залишаться невирішеними);
1 – цілі прийняття регуляторного акта, які не можуть бути досягнуті (проблема продовжує існувати).
Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми) |
Бал результативності (за чотирибальною системою оцінки) |
Коментарі щодо присвоєння відповідного бала |
Альтернатива 1 Не прийняття регуляторного акта (залишення існуючої на даний момент ситуації без змін) |
1 - цілі прийняття проєкту регуляторного акта не можуть бути досягнуті (проблема продовжує існувати) |
Не прийняття регуляторного акту призведе до неможливості подання контролюючому органу рішення в частині ставок та пільг із сплати земельного податку за формою, визначеною постановою Кабінету Міністрів України. Даний спосіб не сприяє меті державного регулювання, а також веде до зменшення надходжень до бюджету сільської територіальної громади і не дає можливості в повній мірі вирішити соціальні проблеми та покращити інфраструктуру територіальної громади. . |
Альтернатива 2. Прийняття регуляторного акту відповідно до Податкового кодексу України |
4- цілі прийняття проєкту регуляторного акта можуть бути досягнуті майже повною мірою (усі важливі аспекти проблеми існувати не будуть) |
Виконання вимог Податкового кодексу України, зокрема запровадження уніфікованої системи рішень щодо ставок та пільг по земельному податку. Також надходження податків дає змогу виділяти кошти на підтримку і розвиток медицини, забезпечення належних умов для виконання бюджету у 2022 році. |
Рейтинг результативності |
Вигоди (підсумок) |
Витрати (підсумок) |
Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу |
---|---|---|---|
Альтернатива 1 Не прийняття регуляторного акта (залишення існуючої на даний момент ситуації без змін) |
Для держави: відсутні Для громадян: відсутні Для суб’єктів господарювання: Незмінність ставок земельного податку у порівнянні з 2021 роком. |
Додаткових витрат за цією альтернативою в органах місцевого самоврядування, у громадян та суб’єктів господарювання не виникатиме |
Проблема продовжуватиме існувати. Недотримання вимог статті 284.1 Податкового кодексу України. Зменшення надходжень до бюджету громади, підвищення соціальної напруги з причини погіршення якості життя громадян. Місцева територіальна громада не отримає належного фінансування першочергових видатків, та фінансування соціально важливих програм.
|
Альтернатива 2. Прийняття регуляторного акту відповідно до Податкового кодексу України |
Для держави: Єдиний підхід до встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку. Надходження земельного податку до бюджету громади в 2022 році будуть отримані в прогнозованому обсязі – 5333,5 тис. грн. Для громадян: Використання уніфікованої форми ставок із сплати земельного податку. Забезпечення повного фінансування першочергових видатків, та фінансування соціально важливих програм. Для суб’єктів господарювання: Спрощення користування ставками земельного податку при складанні податкової звітності |
Для держави: Витрати часу на підготовку проекту регуляторного акту та на проведення відстежень його результативності. Для громадян: Витрати часу на ознайомлення з регуляторним актом. Для суб’єктів господарювання: Витрати на ознайомлення з рішенням та сплати податків. |
Задекларовані цілі будуть досягнуті у разі прийняття акта. Зокрема, дотримані вимоги Податкового кодексу України щодо форми рішення про ставки та пільги по земельному податку. А також в повній мірі буде роводитись фінансування першочергових видатків, та фінансування соціально важливих програм.
|
Рейтинг |
Аргументи щодо переваги обраної альтернативи/причини відмови від альтернативи |
Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта |
Альтернатива 1 Не прийняття регуляторного акта (залишення існуючої на даний момент ситуації без змін) |
Існування проблеми залишається, цілі не будуть досягнуті |
Зовнішні чинники відсутні |
Альтернатива 2. Прийняття регуляторного акту відповідно до Податкового кодексу України |
Вирішення проблеми в повному обсязі |
Зміни до діючого законодавства України |
Таким чином, найбільш оптимальним альтернативним способом досягнення цілей державної регуляторної політики є Альтернатива 2 – затвердження економічно-обгрунтованих ставок земельного податку, що є посильними для платників земельного податку фізичних та юридичних осіб і забезпечить фінансову основу самостійності бюджету Сквирської міської територіальної громади.
Додаткового фінансування з бюджету громади введення в дію запропонованого регуляторного акта не потребує, оскільки здійснюватиметься в межах повноважень Сквирської міської ради.
Основними механізмами, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми, є виконання вимог Податкового кодексу України та постанови Кабінету Міністрів від 24.05.2017 року № 483, що відбуватиметься шляхом встановлення ставок та пільг по земельному податку відповідно до видів цільового призначення земель, визначених наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23 липня 2010 року № 548 зі змінами.
Розробку та прийняття цього проекту регуляторного акта необхідно здійснити з дотриманням вимог Податкового кодексу України в частині термінів його прийняття та оприлюднення, вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» та Закону України «Про державну допомогу суб’єктам господарювання».
Проект рішення в повній мірі відповідає принципам державної регуляторної політики, а саме:
принципу прозорості – даний проект рішення підлягає оприлюдненню на офіційному веб-сайті Сквтрської міської ради в мережі Інтернет http://skvira-rada.gov.ua.
Дія регуляторного акта не поширюється на суб’єктів господарювання великого і середнього підприємництва, тому розрахунки витрат на одного суб’єкта господарювання та бюджетних витрат на адміністрування зазначеної категорії відповідно до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта (Постанова Кабінету Міністрів від 11 березня 2004 року №308 «Про затвердження методик проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта») не проводилися. Податок не є новим, тому додаткових витрат бюджету на впровадження та адміністрування не передбачається. Незалежно від того чи будуть встановлені ставки земельного податку, видатки фіскальних органів місцевого самоврядування не зміняться.
У зв’язку з тим, що питома вага суб’єктів малого підприємництва в загальній кількості суб’єктів господарювання, на яких поширюється дія регуляторного акта є найбільшою здійснено розрахунок на запровадження державного регулювання для суб’єктів малого підприємництва (додаток до аналізу впливу регуляторного акта (Тест малого підприємництва (М-Тест)).
На дію цього регуляторного акта негативно можуть вплинути економічна криза, значні темпи інфляції, різке здорожчання тарифів на енергоносії та продукти харчування при незмінному розмірі мінімальної заробітної плати. Ці фактори впливають на рівень платоспроможності населення та призводять до закриття підприємницької діяльності.
Позитивно на дію цього регуляторного акта може вплинути економічна стабільність в країні та підвищення темпів росту ВВП. Вихід з «тіні» бізнесу сприятиме збільшенню надходжень до бюджетів усіх рівнів.
Згідно чинного законодавства строк дії запропонованого регуляторного акта необмежений. Так, відповідно до п.п. 12.3.3 п. 12.3 ст.12 ПК, якщо в рішенні ОМС про встановлення місцевих податків та/або зборів, а також податкових пільг з їх сплати не визначено термін його дії, таке рішення є чинним до прийняття нового рішення. Дія регуляторного акта починається з 01.01.2022 року із можливістю внесення до нього змін та його відміни у разі зміни чинного законодавства чи в інших необхідних випадках.
VIII. Визначення показників результативності дії регуляторного акта
Для визначення результативності цього регуляторного акта пропонується встановити такі загальні показники:
Показники надходжень земельного податку
у 2020-2022 роках
тис. грн.
Показники результативності |
Показники на 2020 рік |
Плановий обсяг на 2021 рік |
Прогнозний обсяг на 2022 рік |
Земельний податок з юридичних |
3791,6 |
3784,4 |
3860,0 |
Земельний податок з фізичних осіб |
1446,5 |
1444,5 |
1473,5 |
Разом: |
5238,1 |
5228,9 |
5333,5 |
Рівень поінформованості суб’єктів господарювання стосовно основних положень регуляторного акта |
Відповідно до частини п’ятої статті 12 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» рівень поінформованості суб’єктів господарювання з основних положень рішення визначається кількістю осіб, що: - ознайомляться з зазначеним рішенням в приміщені Сквирської міської ради; - ознайомляться і отримають інформацію щодо рішення в Головному управлінні ДПС у Київській області; - отримають регуляторний акт за запитами до органів місцевого самоврядування; - ознайомляться з регуляторним актом на офіційній сторінці Сквирської міської ради в мережі Інтернет - отримають регуляторний акт або інформацію щодо основних його положень іншими шляхами |
Обсяг надходжень земельного податку до бюджетів громад, які увійшли до складу Сквирської об’єднаної територіальної громади у 2020 році складав 5238,1 тис. грн., планові показники надходжень земельного податку у 2021 році становить 5228,9 тис. грн., а прогнозні надходження на 2022 рік – 5333,5 тис, грн.
Надходження від сплати земельного податку в абсолютних величинах мають тенденцію зменшення, а саме: у 2020 році сума надходження земельного податку в порівнянні з 2019 роком зменшилась на 241,3 тис. грн. Показники на 2021 рік по земельному податку заплановані на рівні фактичних надходжень 2020 року з ростом на 9,2 тис. грн., а прогнозні надходження у 2022 році більші за планові показники 2021 року на 104,6 тис. грн.
Базове відстеження результативності дії регуляторного акту здійснюватиметься до дати набрання чинності цього регуляторного акта.
Повторне відстеження результативності буде здійснено за три місяці до дня закінчення визначеного строку, але не пізніше дня закінчення визначеного строку.
З огляду на показники результативності, визначені в попередньому розділі аналізу регуляторного впливу, відстеження буде проводитись за допомогою статистичного методу та шляхом опитування.
У рамках зазначених методів відстеження буде проведено аналіз звітності про виконання дохідної частини бюджету в частині інформації щодо розміру надходжень до бюджету громади, кількості осіб, на яких поширюватиметься дія акта, а також розміру коштів і часу, що витрачатимуться суб’єктами господарювання на виконання вимог акту.
Консультації щодо визначення аналізу запропонованого регулювання на суб’єктів малого підприємництва та визначення детального переліку процедур, виконання яких необхідно для здійснення регулювання, проведено розробником у період з період 05 березня 2021 р. по 02 квітня 2021р.
Порядковий номер |
Вид консультації (публічні консультації прямі (круглі столи, наради, робочі зустрічі тощо), інтернет-консультації прямі (інтернет-форуми, соціальні мережі тощо), запити (до підприємців, експертів, науковців тощо) |
Кількість учасників консультацій, осіб |
Основні результати консультацій (опис) |
1 |
Робочі зустрічі |
18 |
Отримання інформації та пропозицій, забезпечення принципу прозорості, визначення та затвердження процедур, що застосовуються суб’єктами господарювання |
2 |
Соціальні мережі |
6 |
Отримання інформації |
3 |
В телефонному та усному режимі |
21 |
Отримання інформації та пропозицій |
кількість суб’єктів малого підприємництва, на яких поширюється регулювання: 143 одиниць, які фактично сплачували земельний податок з юридичних осіб у 2020 році;
найбільша питома вага суб’єктів малого підприємництва у загальній кількості суб’єктів господарювання, на яких проблема впливає.
3.Розрахунок витрат суб'єктів малого підприємництва на виконання вимог регулювання
№ з/п |
Найменування оцінки |
У перший рік (стартовий рік впровадження регулювання) |
Періодичні (за наступний рік) |
Витрати за п'ять років |
|
Оцінка "прямих" витрат суб'єктів малого підприємництва на виконання регулювання |
|||||
1 |
Придбання необхідного обладнання (пристроїв, машин, механізмів) |
0 |
0 |
- |
|
2 |
Процедури повірки та/або постановки на відповідний облік у визначеному органі державної влади чи місцевого самоврядування |
0 |
0 |
- |
|
3 |
Процедури експлуатації обладнання (експлуатаційні витрати - витратні матеріали) |
0 |
0 |
- |
|
4 |
Процедури обслуговування обладнання (технічне обслуговування) |
0 |
0 |
- |
|
5 |
Інші процедури (сплата податку на одного суб`єкта за рік, грн.) |
Земельний податок з юридичних осіб – 26993,0 |
Х |
Х
|
|
6 |
Разом, гривень |
26993,0 |
Х |
Х
|
|
7 |
Кількість суб'єктів господарювання, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць |
143 |
Х |
Х
|
|
8 |
Сумарно, гривень |
3859999,00 |
Х |
Х
|
|
Оцінка вартості адміністративних процедур суб’єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування Розрахунок вартості 1 людино-години: Норма робочого часу на 2022 рік становить при 40-годинному робочому тижні - 1987 годин Для розрахунку використовується орієнтований мінімальний розмір заробітної плати, що у 2022 році становить 6500,00 грн. Кількість осіб-платників єдиного податку І та ІІ груп – 410 осіб. Середнє значення робочих годин на місяць: 1987/12=166 ч. Розрахунок вартості 1 робочого часу суб’єкта малого підприємництва: 6500,00:166=39,16 грн. |
|||||
Оцінка вартості адміністративних процедур суб'єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування |
|||||
9 |
Процедури отримання первинної інформації про вимоги регулювання (ЗМІ, офіційний сайт Сквирської міської ради, ГУ ДПС у Київській області) |
1 год×39,16= 39,16 |
0 |
- |
|
10 |
Процедури організації виконання вимог регулювання (постановка на облік, час на сплату податку) |
3 год×39,16= 117,48 |
0 |
- |
|
11 |
Процедури офіційного звітування (підготовка документів, заповнення декларації) |
0 |
0 |
- |
|
12 |
Процедури щодо забезпечення процесу перевірок |
0 |
0 |
- |
|
13 |
Інші процедури (отримання довідок та витягів) |
0 |
0 |
- |
|
14 |
Разом, гривень |
156,64 |
Х |
- |
|
15 |
Кількість суб'єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць |
143 |
Х |
- |
|
16 |
Сумарно, гривень |
22399,52 |
Х |
- |
|
Процедура регулювання не потребуватиме у органів місцевого самоврядування додаткових витрат для її впровадження.
4.Розрахунок сумарних витрат суб'єктів малого підприємництва, що виникають на виконання вимог регулювання
Порядковий номер |
Показник |
Перший рік регулювання (стартовий) |
За п'ять років |
1 |
Оцінка "прямих" витрат суб'єктів малого підприємництва на виконання регулювання (сплата податку), гривень |
3859999,00 |
- |
2 |
Оцінка вартості адміністративних процедур для суб'єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування, гривень |
22399,52 |
- |
3 |
Сумарні витрати малого підприємництва на виконання запланованого регулювання,тис. гривень |
3882398,52 |
- |
4 |
Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб'єктів малого підприємництва |
0 |
- |
5 |
Сумарні витрати на виконання запланованого регулювання, гривень |
3882398,52 |
- |
5.Розроблення коригуючих (пом’якшувальних) заходів для малого підприємництва запропонованого регулювання
На території Сквирської міської територіальної громади пропонується встановити не максимально можливі ставки земельного податку (максимальна ставка земельного податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено – 3 відсотка від їх нормативної грошової оцінки, за земельні ділянки, які перебувають у постійному користуванні суб’єктів господарювання (крім державної та комунальної форми власності) – 12 відсотків від їх нормативної грошової оцінки). На території Сквирської міської територіальної громади пропонується встановити середню величину ставки земельного податку.
Даним проектом рішення також пропонується встановити пільги із сплати земельного податку.
У разі прийняття запропонованого регуляторного акту значних витрат у суб’єктів малого підприємництва не виникатиме.
Міський голова Валентина ЛЕВІЦЬКА
Оголошення про оприлюднення проекту регуляторного акта - «Про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку»
Відповідно до ст. 9.ст 13 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності Сквирська міська рада повідомляє про оприлюднення проекту регуляторного акта та аналізу регуляторного впливу проекту рішення Сквирської міської ради «Про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку».
З проектом регуляторного акта можна ознайомитись на офіційному сайті Сквирської міської ради http://skvira-rada.gov.ua.
Даний проект рішення розроблений відповідно до Закону України ««Про місцеве самоврядування в Україні», Податкового кодексу з метою законодавчого врегулювання справляння земельного податку та збільшення надходження коштів до бюджету громади.
Зауваження та пропозиції від фізичних та юридичних осіб приймаються протягом одного місяця з дня оприлюднення проекту регуляторного акта та аналізу регуляторного впливу.
Пропозиції та зауваження до проекту регуляторного акта та аналізу регуляторного впливу просимо надавати в письмовій формі за адресою:
09001, м. Сквира, вул. Богачевського, 28