Від .10.2019 № /124
Про затвердження Інструкції
з підготовки бюджетних запитів на 2020 рік
та прогнозу на 2021-2022 роки
Керуючись ст. 75 Бюджетного кодексу України, наказом Міністерства фінансів України від 17.07.2015 року № 648 „Про затвердження типових форм бюджетних запитів для формування місцевих бюджетів”, виконавчий комітет Сквирської міської ради
В И Р І Ш И В:
1. Затвердити Інструкцію з підготовки бюджетних запитів на 2020 рік та прогнозу на 2021 - 2022 роки та форми бюджетних запитів (додається).
2. Начальнику відділу бухгалтерського обліку та кадрової роботи міської ради Терновій М.В. довести до головних розпорядників бюджетних коштів Інструкцію з підготовки бюджетних запитів на 2020 рік та прогнозу на 2021 - 2022 роки та форми бюджетних запитів.
3. Начальникам відділів міської ради, відповідно до закріплених обов’язків, забезпечити проведення аналізу бюджетних запитів, поданих головними розпорядниками бюджетних коштів, з точки зору їх відповідності меті, пріоритетності, а також дієвості та ефективності використання бюджетних коштів.
4. Відділу бухгалтерського обліку та кадрової роботи міської ради забезпечити оприлюднення на веб-сайті Сквирської міської ради Київської області «Інструкції з підготовки бюджетних запитів на 2020 рік та прогнозу на 2021-2022 роки», затвердженої даним рішенням.
5. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Голова виконкому В.А.Скочко
ЗАТВЕРДЖЕНО
рішенням виконавчого комітету
Сквирської міської ради
від .10.2019 року №
ІНСТРУКЦІЯ
з підготовки бюджетних запитів на 2020 рік
та прогнозу на 2021-2022 роки
БЮДЖЕТНИЙ ЗАПИТ НА 2020-2022 роки загальний, форма 2020-1) (додаток 1);
БЮДЖЕТНИЙ ЗАПИТ НА 2020-2022 роки індивідуальний, форма 2020-2) (додаток 2);
БЮДЖЕТНИЙ ЗАПИТ НА 2020-2022 роки додатковий, форма 2020-3) (додаток 3);
1.3. Форми бюджетного запиту заповнюються таким чином: Форма-2 заповнюється на підставі показників Форми-1 і лише після заповнення зазначених форм, у разі потреби заповнюється Форма-3.
1.4. Усі вартісні показники у формах наводяться у гривнях з округленням до цілої.
1.5. Бюджетний запит складається на плановий та наступні за плановим два бюджетні періоди з урахуванням особливостей складання проекту міського бюджету та фінансових обмежень, які доводяться відділом бухгалтерського обліку та кадрової роботи міської ради до головних розпорядників бюджетних коштів.
1.6. Звітні дані за минулий рік повинні бути приведені у відповідність до класифікації планового року: звітні дані по доходах, фінансуванню, видатках, поверненню та наданню кредитів повинні бути приведені у відповідність до класифікації доходів бюджету, класифікації фінансування бюджету, кодам відомчої класифікації, кодам програмної класифікації, тимчасової класифікації видатків місцевих бюджетів, економічної класифікації видатків та класифікації кредитування з урахуванням змін, якщо такі були внесені на протязі минулого та поточного років.
1.7. З метою співставлення показників за бюджетними програмами у разі змін у структурі бюджетних програм/підпрограм головного розпорядника коштів звітні показники за попередній бюджетний період та показники поточного бюджетного періоду приводяться у відповідність до програмної класифікації видатків та кредитування міського бюджету, що формується у бюджетних запитах на плановий та наступні за плановим два бюджетні періоди.
У разі якщо бюджетна програма не передбачається на плановий бюджетний період:
1.8. Для заповнення форм бюджетного запиту використовуються:
1.9. Розрахунок граничного обсягу видатків загального фонду бюджету на плановий бюджетний період (далі - граничний обсяг) здійснюється з урахуванням:
1.10. Головні розпорядники здійснюють розподіл граничного обсягу видатків з виконанням вимоги щодо першочергового забезпечення бюджетними коштами видатків на оплату праці з нарахуваннями (обов'язкових виплат), оплату енергоносіїв, придбання продуктів харчування, медикаментів, трансфертів населенню.
Розподіл повинен забезпечувати належне виконання основних функцій і завдань головних розпорядників та враховувати необхідність зменшення рівня заборгованості минулих періодів, а також недопущення утворення нової заборгованості за зобов'язаннями у плановому бюджетному періоді.
1.11. Головні розпорядники забезпечують своєчасність та достовірність поданих бюджетних запитів, які мають містити всю інформацію, необхідну для аналізу показників проекту та прогнозу міського бюджету.
1.12. Головний розпорядник несе відповідальність за своєчасність подання, достовірність обсягів бюджетних коштів, зміст та повноту інформації бюджетного запиту.
1.13. Для здійснення аналізу відділом бухгалтерського обліку та кадрової роботи міської ради бюджетних запитів, головні розпорядники разом з бюджетним запитом подають розрахунки у розрізі установ та копії підтвердних документів, завірених зідно чинного законодавства, в тому числі детальні розрахунки, штатні розписи, плани проведення заходів, дозвільну документацію щодо будівництва, акти про виділення земельних ділянок для будівництва, інформацію щодо можливості підключення інженерних мереж, титули будов (об'єктів), проектно-кошторисну документацію, перелік спецтехніки, обладнання та інвентарю з обґрунтуванням їх вартості, тощо.
1.14. Якщо головний розпорядник у своєму бюджетному запиті подасть розподіл граничного обсягу загальних видатків, структура якого не забезпечує мінімально необхідний рівень функціонування цього головного розпорядника (наприклад, більшість коштів планується направити на оплату праці, а на утримання установи та оплату комунальних послуг і енергоносіїв тощо — в недостатніх обсягах), відділ бухгалтерського обліку та кадрової роботи міської ради має право повернути такий бюджетний запит розпоряднику для приведення його у відповідність з даною вимогою.
У разі невиконання головним розпорядником зазначених вимог, відділ бухгалтерського обліку та кадрової роботи міської ради має право самостійно внести необхідні корективи в бюджетний запит (шляхом скорочення відповідних показників видатків), повідомивши про це головного розпорядника.
1.15. Якщо головний розпорядник пропонує зменшити порівняно з поточним бюджетним періодом видатки загального фонду міського бюджету за одними бюджетними програмами та збільшити за іншими, такі пропозиції мають бути обґрунтовані в частині необхідності такого перерозподілу та можливості реалізації головним розпорядником відповідних бюджетних програм у запропонованих ним обсягах.
1.16. Відділ бухгалтерського обліку та кадрової роботи міської ради здійснює аналіз отриманих від головних розпорядників бюджетних запитів на предмет відповідності меті, пріоритетності, ефективності використання бюджетних коштів, а також дотримання вимог цієї Інструкції.
1.17 У разі виникнення розбіжностей між доведеними граничними обсягами видатків на 2019 рік відділом бухгалтерського обліку та кадрової роботи міської ради з бюджетними запитами головних розпорядників ((Бюджений Запит на 2020-2022 роки загальний, форма 2020-1) та Бюджений Запит на 2020-2022 роки індивідуальний, форма 2020-2)), відділом бухгалтерського обліку та кадрової роботи міської ради проводить погоджувальні наради з головними розпорядниками коштів.
1.18. На підставі результатів аналізу, відповідно до норм ст. 75 Бюджетного кодексу України, відділ бухгалтерського обліку та кадрової роботи міської ради узагальнює інформацію, зазначену у бюджетних запитах, та готує пропозиції до проекту міського бюджету для подання його на розгляд Сквирської міської ради Київської області. (далі міська рада).
1.19. У разі подання головним розпорядником бюджетного запиту, складеного з порушенням вимог цієї Інструкції, відділ бухгалтерського обліку та кадрової роботи міської ради повертає такий бюджетний запит головному розпоряднику для приведення його у відповідність до зазначених вимог.
1.20. До моменту прийняття рішення про міський бюджет, у разі запровадження нових розмірів мінімальної заробітної плати працівників бюджетних установ, розміру посадового окладу працівника І тарифного розряду ЄТС, коефіцієнтів при визначенні видатків на оплату комунальних послуг та енергоносіїв або змін до класифікації видатків та кредитування місцевих бюджетів, головні розпорядники коштів подають уточнені бюджетні запити та листи-звернення щодо потреби внесення змін до бюджетних призначень, на підставі розгляду яких відділ бухгалтерського обліку та кадрової роботи міської ради готує уточнений проект міського бюджету для подання його на розгляд міської ради.
2. Розрахунок видатків на плановий та наступні за плановим два бюджетні періоди
2.1. Головний розпорядник здійснює розподіл граничного обсягу видатків на 2020 рік дотримуючись принципів, на яких ґрунтується бюджетна система (ефективності та результативності, справедливості і неупередженості, обґрунтованості, а також жорсткої економії бюджетних коштів).
Розподіл граничного обсягу повинен забезпечувати:
2.2. Розрахунок обсягів видатків на 2020 рік та 2021-2022 роки здійснюються з урахуванням:
-нормативно-правових актів, що регулюють діяльність головного розпорядника у відповідній сфері;
До кількісних факторів належать, зокрема штатна чисельність працівників. До вартісних факторів належать індекси споживчих цін та цін виробників, ціни (тарифи) на товари (роботи, послуги), розмір прожиткового мінімуму та рівень його забезпечення, розміри мінімальної заробітної плати та посадового окладу працівників.
Основні засади та особливості формування міського бюджету, доводяться головним розпорядникам відділом бухгалтерського обліку та кадрової роботи міської ради , решта - визначається головним розпорядником самостійно з урахуванням галузевих особливостей та підтверджується відповідними обґрунтуваннями та розрахунками.
Фактори, що можуть враховуватися при визначенні обсягу капітальних видатків, головними розпорядниками визначаються самостійно з урахуванням галузевих особливостей. Вартість товарів (робіт, послуг) має забезпечувати раціональне та економне використання бюджетних коштів.
2.5. За результатами розрахунків сума видатків загального фонду за усіма бюджетними програмами на відповідний бюджетний період порівнюється із граничним обсягом.
У разі якщо розрахований обсяг видатків загального воду перевищує граничний обсяг, додаткові видатки (сума перевищення) включаються у Форму -3 за умови, що такі видатки нормативно-правовими актами визначені пріоритетними.
2.6. Розрахунок надходжень спеціального фонду здійснюється згідно з вимогами ч. 4 ст. 13 Бюджетного кодексу України та постанови Кабінету Міністрів України від 28.02.2002 року № 228 „Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ”.
Обсяг видатків спеціального фонду бюджету визначається головним розпорядником самостійно, відповідно до юридичних підстав для утворення і використання спеціального фонду.
При заповненні бюджетних запитів в частині спеціального фонду на плановий рік та на наступні за плановим два бюджетні періоди необхідно забезпечити реальне планування показників надходжень до спеціального фонду, враховуючи обсяги їх фактичного надходження у минулому році та стан фактичних надходжень у поточному році.
Крім цього, головні розпорядники бюджетних коштів надають пропозиції щодо можливого фінансування окремих видатків за рахунок власних надходжень (спеціальних коштів, сум за дорученнями, інших спеціальних коштів).
2.7. Видатки, які включаються до бюджетного запиту на плановий рік, повинні бути обґрунтовані детальними розрахунками (наприклад, розрахунки видатків на заробітну плату повинні базуватись на фактично зайнятих ставках, на енергоносії — фактичного їх споживання в натуральних показниках за даними постачальників, діючих тарифів та інше).
2.8. Передбачені у граничних обсягах видатки на заробітну плату, на оплату комунальних послуг та енергоносіїв, а також цільові видатки не дозволяється змінювати без погодження з відділом бухгалтерського обліку та кадрової роботи міської ради .
2.9. Головні розпорядники бюджетних коштів при поданні бюджетного запиту надають:
2.10. До форм бюджетних запитів головні розпорядники коштів міського бюджету повинні подати пояснювальну записку, в якій надається детальне обґрунтування запиту в розрізі економічної та функціональної структури видатків.
Також у пояснювальній записці необхідно проаналізувати загальні напрями використання бюджетних коштів у минулому та поточному роках та результати діяльності головного розпорядника за ці періоди з наведенням пояснень щодо приведених у пунктах 5-12 показників Форми-2, у тому числі проаналізувати зміну чисельності працюючих.
Необхідно навести інформацію щодо використання коштів на оплату праці та аналіз змін мережі і контингенту. При цьому, слід пояснити структуру видатків на оплату праці та чисельність (пункт 9, 10 Форми-2). Це буде важливим аргументом при аналізі витрат на заробітну плату, дасть можливість зробити висновок про приведення у відповідність до визначених асигнувань штатної чисельності працівників, а також про заходи головного розпорядника по впорядкуванню кількості працюючих на наступні роки, і включити до проекту міського бюджету на плановий рік відповідні показники.
Також потрібно обґрунтувати необхідність проведення видатків загального фонду на плановий рік виходячи з обсягу доведених асигнувань та на підставі результативних показників.
Обов'язково необхідно викласти основні підходи до розрахунку власних надходжень на плановий рік та наступні за плановим два бюджетні періоди, у тому числі навести показники обсягів надання тих чи інших платних послуг, інші розрахункові показники та розмір плати за послуги, відобразити дані щодо формування і використання коштів бюджетними установами.
Крім того, головні розпорядники, якими плануються витрати на проведення культурно-мистецьких, просвітницьких та інших заходів (концерти, свята, акції, форуми, огляди, фестивалі, виставки, семінари, конференції, круглі столи, соціальні дослідження, спортивні заходи тощо), а також видатки на надання фінансової підтримки підприємствам, громадським організаціям, разом із бюджетним запитом подають проекти планів заходів в цілому та в розрізі кожного заходу, проекти планів використання бюджетних коштів з необхідними розрахунками та обґрунтуваннями.
Приведені головними розпорядниками обґрунтування будуть використані при підготовці відділом бухгалтерського обліку та кадрової роботи міської ради проекту міського бюджету на плановий рік.
3. Порядок заповнення Форми-1
3.1. Форма-1 призначена для наведення узагальнених показників діяльності головного розпорядника та розподілу граничного обсягу і індикативних прогнозних показників за бюджетними програмами.
3.2. У Формі-1 зазначаються мета діяльності головного розпорядника, здійснюється розподіл граничного обсягу та індикативних прогнозних показників за бюджетними програмами та відповідальними виконавцями бюджетних програм.
3.3. У пункті 1 зазначається код типової відомчої класифікації видатків та кредитування міського бюджету та найменування головного розпорядника.
3.4. У пункті 2 зазначається мета діяльності головного розпорядника, яка визначає основне його призначення і роль у реалізації державної політики у відповідній галузі (сфері діяльності) та має формуватись з урахуванням таких критеріїв:
3.5. У пункті 3 зазначаються видатки загального фонду за бюджетними програмами та відповідальними виконавцями бюджетних програм:
-у графах 1-4 зазначаються код і найменування бюджетної програми та відповідальний виконавець бюджетної програми, код функціональної класифікації видатків та кредитування бюджету;
-у графі 6 (затверджено) — бюджетні асигнування загального фонду, затверджені розписом на поточний бюджетний період;
-у графах 7-9 (проект, прогноз) — розподіл граничного обсягу та індикативних прогнозних показників.
3.6. У пункті 4 зазначаються видатки спеціального фонду за бюджетними програмами та відповідальними виконавцями бюджетних програм:
-у графах 1-4 зазначаються код і найменування бюджетної програми та відповідальний виконавець бюджетної програми, код функціональної класифікації та кредитування бюджету;
-у графі 6 (затверджено) — бюджетні асигнування спеціального фонду, затверджені розписом на поточний бюджетний період;
-у графах 7-9 (проект, прогноз) — розподіл граничного обсягу та індикативних прогнозних показників.
4. Порядок заповнення Форми-2
4.1. Форма-2 призначена для наведення детальної інформації з обґрунтуваннями щодо показників, передбачених за кожною бюджетною програмою.
4.2. Форма-2 передбачає здійснення головним розпорядником розподілу граничних обсягів на плановий рік та складання прогнозу видатків загального і спеціального фондів бюджету на наступні за плановим два роки в розрізі тимчасової класифікації видатків та кредитування місцевих бюджетів, а також обґрунтування такого розподілу.
4.3. При заповненні Форми-2:
При цьому за однією бюджетною програмою передбачаються або тільки видатки з подальшою їх деталізацією за кодами економічної класифікації видатків бюджету, або тільки надання кредитів з подальшою їх деталізацією за класифікацією кредитування бюджету.
4.4. У пунктах 1-3 зазначаються відповідно найменування головного розпорядника міського бюджету, код типової відомчої класифікації видатків та кредитування міського бюджету, найменування відповідального виконавця бюджетної програми, найменування бюджетної програми згідно з програмною класифікацією та кредитування місцевих бюджетів.
4.5. У пункті 4 зазначаються мета та законодавчі підстави для реалізації бюджетної програми:
Інформація, що наводиться у пункті 4 цієї форми, повинна узгоджуватися з інформацією, наведеною у пункті 2 Форми-1.
4.6. У пункті 5 зазначаються усі надходження для виконання бюджетної програми.
У рядку „Надходження із загального фонду бюджету” у графах 4, 8, 12 підпункту 5.1 та рядку „Надходження із загального фонду бюджету” у графах 4, 8 підпункту 5.2 автоматично проставляються показники, наведені у графах 4, 5, 6, 7, 8 пункту 3 Форми-1 у рядку відповідної бюджетної програми.
При цьому граничний обсяг видатків загального фонду бюджету по рядку „ВСЬОГО” — у графі 14 (проект), не повинен перевищувати доведеного відділом бухгалтерського обліку та кадрової роботи міської ради граничного обсягу видатків загального фонду міського бюджету на плановий рік по головному розпоряднику в цілому. Збільшувати граничний обсяг видатків загального фонду на плановий рік не дозволяється.
У разі, якщо головний розпорядник зменшує порівняно з поточним роком обсяги видатків у зв'язку з перерозподілом з метою збільшення інших видатків, такі пропозиції повинні бути обґрунтовані в частині їх реалізації в обсягах, менших, ніж у поточному році, та по видатках, які пропонується збільшити, аналогічно.
При визначенні видатків загального фонду бюджету на плановий рік кожен головний розпорядник повинен оцінити необхідні і можливі бюджетні ресурси для їх продовження у наступних за плановим роках, очікуваний результат і вплив від виконання видатків у плановому році на обсяг відповідних видатків загального фонду бюджету в наступні періоди.
Показники спеціального фонду зазначаються за кожним видом надходжень:
При заповненні цього пункту в частині власних надходжень слід керуватись частиною четвертою статті 13 Бюджетного кодексу України з урахуванням:
Загальний обсяг надходжень спеціального фонду за попередній бюджетний період (рядок „ВСЬОГО”) розраховується як сума усіх вищезазначених надходжень та різниці між залишками бюджетних коштів на початок бюджетного періоду (код класифікації фінансування бюджету за типом боргового зобов'язання 602100) та на кінець бюджетного періоду (код класифікації фінансування бюджету за типом боргового зобов'язання 602200).
У графі 5 (звіт) підпункту 5.1 зазначаються надходження спеціального фонду відповідно до звіту за попередній бюджетний період.
У графі 9 (затверджено) підпункту 5.1 — надходження спеціального фонду на поточний бюджетний період.
У графі 13 (проект) підпункту 5.1 — надходження спеціального фонду на плановий бюджетний період.
У графах 5 та 9 (прогноз) підпункту 5.2 — надходження спеціального фонду на наступні за плановим два бюджетні періоди.
У графах 6, 10, 14 підпункту 5.1 та графах 6, 10 підпункту 5.2 — показники бюджету розвитку відповідного бюджетного періоду.
У підпунктах 5.1 та 5.2 необхідно обов'язково викласти основні підходи до розрахунку прогнозу власних надходжень на плановий рік та наступні за плановим два роки, в тому числі навести показники обсягів надання тих чи інших платних послуг, інші розрахункові показники (площа приміщень, вартість майна, що здається в оренду; кількість відвідувань музеїв тощо) та розмір плати за послуги, відобразити дані щодо формування і використання коштів бюджетними установами.
Також потрібно навести основні показники, які характеризують обсяг видатків спеціального фонду бюджету на плановий рік та прогнозні показники на наступні за плановим два роки (мережа, штати, контингенти, що обслуговуються спеціальними підрозділами бюджетних установ за рахунок власних надходжень тощо — порівняно зі звітами за минулий рік та планом на поточний рік); описати загальні напрямки використання власних надходжень та інших надходжень до спеціального фонду у минулому та поточному роках.
4.7. У пункті 6 зазначаються видатки (підпункт 6.1) або надання кредитів (підпункт 6.2) на плановий бюджетний період та видатки (підпункт 6.3) або надання кредитів (підпункт 6.4) на наступні за плановим два бюджетні періоди в розрізі економічної класифікації видатків або класифікацією кредитування бюджету:
-у графі 4 підпункту 6.1 та графі 4 підпункту 6.2 (звіт) зазначаються касові видатки або надання кредитів загального фонду відповідно до звіту за попередній бюджетний період;
-у графі 5 підпункту 6.1 та графі 5 підпункту 6.2 (звіт) — касові видатки або надання кредитів спеціального фонду відповідно до звіту за попередній бюджетний період;
-у графі 8 підпункту 6.1 та графі 8 підпункту 6.2 (затверджено) - бюджетні асигнування загального фонду, затверджені розписом на поточний бюджетний період;
-у графі 9 підпункту 6.1 та графі 9 підпункту 6.2 (затверджено) - бюджетні асигнування спеціального фонду, затверджені розписом на поточний бюджетний період;
-у графі 12 підпункту 6.1 та графі 12 підпункту 6.2 (проект) — видатки або надання кредитів загального фонду на плановий бюджетний період, розраховані відповідно до розділу 2 цієї Інструкції;
-у графі 13 підпункту 6.1 та графі 13 підпункту 6.2 (проект) — видатки або надання кредитів спеціального фонду, які передбачаються на плановий бюджетний період, розраховані відповідно до розділу 2 цієї Інструкції;
Показники у рядку „ВСЬОГО” у графах 4, 8, 12 підпункту 6.1 та рядку „ВСЬОГО” у графах 4, 8, 12 підпункту 6.2 повинні дорівнювати показникам у графах 4, 5, 6 пункту 3 Форми-1 для відповідної бюджетної програми і показникам у рядку „Надходження із загального фонду бюджету” у графах 4, 8, 12 підпункту 5.1 пункту 5 Форми-2.
Показники у рядку „ВСЬОГО” у графах 4 і 8 підпункту 6.3 та рядку „ВСЬОГО” у графах 4 і 8 підпункту 6.4 повинні дорівнювати показникам у графах 7 і 8 пункту 3 Форми-1 для відповідної бюджетної програми і показникам у рядку „Надходження із загального фонду бюджету” у графах 4 і 8 підпункту 5.2 пункту 5 Форми-2.
4.8. У пункті 7 зазначаються видатки або надання кредитів за бюджетною програмою у розрізі підпрограм (у разі їх формування у складі бюджетної програми) та завдань, які виконуються в межах бюджетної програми.
У підпункті 7.1 зазначаються видатки або надання кредитів на плановий бюджетний період у розрізі підпрограм та завдань:
-у графі 8 (затверджено) — бюджетні асигнування спеціального фонду, затверджені розписом на поточний бюджетний період;
Показники у рядку „ВСЬОГО” у графах 3, 7, 11 підпункту 7.1 повинні дорівнювати показникам у графах 4, 5, 6 пункту 3 Форми-1 для відповідної бюджетної програми, показникам у рядку „Надходження із загального фонду бюджету” у графах 4, 8, 12 підпункту 5.1 пункту 5 Форми-2, а також показникам у рядку „ВСЬОГО” у графах 4, 8, 12 підпункту 6.1 або рядку „ВСЬОГО” у графах 4, 8, 12 підпункту 6.2 пункту 6 Форми-2.
У підпункті 7.2 зазначаються видатки або надання кредитів у наступних за плановим двох бюджетних періодах в розрізі підпрограм та завдань:
Показники у рядку „ВСЬОГО” у графах 3, 7 підпункту 7.2 повинні дорівнювати показникам у графах 7, 8 пункту 3 Форми-1 для відповідної бюджетної програми, показникам у рядку „Надходження із загального фонду бюджету” у графах 4, 8 підпункту 5.2 пункту 5 Форми-2, а також показникам у рядку „ВСЬОГО” у графах 4, 8 підпункту 6.3 або рядку „ВСЬОГО” у графах 4, 8 підпункту 6.4 пункту 6 Форми-2.
Напрями використання бюджетних коштів визначаються відповідно до положень наказу Міністерства фінансів України від 26.08.2014 року № 836 „Про деякі питання запровадження програмно-цільового методу складання та виконання місцевих бюджетів”.
4.9. У пункті 8 наводяться результативні показники бюджетної програми за попередній, поточний, на плановий та наступні за плановим два бюджетні періоди у розрізі підпрограм (у разі їх формування у складі бюджетної програми) та завдань, які виконуються в межах бюджетної програми. Перелік основних завдань головного розпорядника наводиться у кожній сфері його діяльності та зазначаються фактичні за попередній бюджетний період і очікувані у поточному, плановому та наступних за плановим двох бюджетних періодах показники результату діяльності головного розпорядника, визначені з урахуванням планів його діяльності на плановий та наступні за плановим два бюджетні періоди.
Завдання головного розпорядника передбачає визначення етапів та шляхів досягнення мети головного розпорядника за допомогою найбільш ефективних методів та оптимальних рішень. Завдання мають відповідати таким критеріям, як зв'язок з метою діяльності головного розпорядника; оцінювання за допомогою показників результату; чітко сформульовані, конкретні та реалістичні.
Кількість завдань, як правило, не повинна перевищувати трьох. Для кожного завдання мають бути визначені показники результату діяльності головного розпорядника.
Показники результату діяльності головного розпорядника — це кількісні та якісні показники, які характеризують рівень виконання головним розпорядником його завдань, дають можливість найбільш повно оцінити діяльність головного розпорядника та стан сфер його діяльності у плановому та наступних за плановим двох бюджетних періодах (далі — показники результату).
Показники результату мають характеризувати прогрес, у виконанні завдань; забезпечувати можливість відстеження виконання завдань у динаміці та порівнянності показників результату; перевірятися та підтверджуватися офіційною державною статистичною, фінансовою та іншою звітністю, даними бухгалтерського, статистичного та внутрішньогосподарського (управлінського) обліку. Кількість показників результату за кожним завданням, як правило, не повинна перевищувати чотирьох.
Результативні показники бюджетної програми визначаються з дотриманням Загальних вимог до визначення результативних показників бюджетної програми, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 10.12.2010 р. № 1536.
Для бюджетних програм, що реалізуються протягом декількох років, результативні показники бюджетної програми не повинні суттєво змінюватися за своїм змістом порівняно із результативними показниками, передбаченими паспортом відповідної бюджетної програми на поточний рік, за умов: незмінності завдань бюджетної програми та напрямів використання коштів; узгодженості із стратегічними цілями та показниками результату діяльності головного розпорядника, визначеними у Формі-1.
У графі „Джерело інформації” підпунктів 8.1 та 8.2 зазначаються найменування статистичних збірників, звітності та обліку, що ведуться головним розпорядником, інших видів джерел інформації, які підтверджують достовірність наведених результативних показників бюджетних програм.
4.10. У пункті 9 наводиться структура видатків на оплату праці за попередній, поточний, плановий та наступні за плановим два бюджетні періоди, елементами якої є:
- обов’язкові виплати, що включають: основну заробітну плату, обов’язкові надбавки і доплати, згідно з законодавством, у тому числі: тарифні ставки (оклади), надбавки за ранги державних службовців, надбавки за вислугу років, підвищення посадових окладів (ставок заробітної плати), надбавки за особливі умови праці, інші підвищення, передбачені діючими умовами оплати праці, доплати за шкідливі умови праці;
- інші доплати та надбавки, які мають необов’язковий характер, у тому числі: доплати та надбавки працівникам за високі досягнення у праці, за виконання особливо важливої роботи або за складність, напруженість у роботі, доплати за ненормований робочий день або за роботу у нічний час;
- премії: всі види преміальних виплат, і зразкове виконання службових обов’язків
- матеріальна допомога, що включає всі види матеріальних допомог, у тому числі на оздоровлення при наданні щорічної відпустки, на соціально-побутові потреби.
При цьому, в останньому рядку пункту 9 додатково наводяться видатки на оплату праці штатних одиниць за загальним фондом, що враховані також у спеціальному фонді.
4.11. У пункті 10 потрібно навести чисельність зайнятих у бюджетних установах у розрізі переліку категорій працівників згідно зі штатним розписом та фактично зайнятими посадами, за категоріями починаючи з минулого (звітного) і до останнього з двох наступних років, що прогнозуються.
При цьому, кількість штатних одиниць навести окремо: штатні одиниці та фактично зайняті посади, які утримуються за рахунок видатків загального фонду (у графі „загальний фонд”), та штатні одиниці і фактично зайняті посади, які утримуються за рахунок видатків спеціального фонду (у графі „спеціальний фонд”).
У випадку, якщо згідно з діючим законодавством працівники, що отримують основну оплату праці за рахунок загального фонду, отримують додаткову оплату праці зі спеціального фонду, або працюють за сумісництвом в підрозділі, що утримується зі спеціального фонду, чисельність проставляється і по загальному, і по спеціальному фондах, а також додатково в останньому рядку „штатні одиниці за загальним фондом, що враховані також у спеціальному фонді”.
У графах 3, 5 (затверджено) — наводяться дані щодо затверджених штатних одиниць у штатних розписах по загальному та спеціальному фондах на відповідний період, а у графах 7, 9 (затверджено) — штатна чисельність станом на 01 січня поточного року.
У графах 4, 6 (фактично зайняті) — кількість фактично зайнятих штатних одиниць в минулому році), а в графах 8, 10 (фактично зайняті) — кількість фактично зайнятих штатних одиниць станом на 01 жовтня поточного року.
Показники чисельності повинні узгоджуватися з відповідними показниками видатків у підпунктах 6.1, 6.3 та пункті 9.
По органу місцевого самоврядування необхідно розписати по таких категоріях працівників:
4.12. У пункті 11 наводиться перелік міських цільових програм, які були затверджені міською радою, але будуть продовжувати діяти в межах бюджетних програм у плановому (підпункт 11.1) та наступних за плановим двох бюджетних періодах (підпункт 11.2):
-у графі 3 підпунктів 11.1 та 11.2 — нормативно-правовий акт, яким затверджена міська цільова програма;
-у графі 4 підпунктів 11.1 та 11.2 — короткий зміст заходів, які виконуються за міською цільовою програмою.
Суми у графах 5, 6, 7, 8, 9 та 10 підпункту 11.1 та у графах 5, 6, 7 та 8 підпункту 11.2 по рядку „ВСЬОГО” повинні бути в межах відповідних видатків за відповідним кодом тимчасової класифікації видатків та кредитування місцевих бюджетів, тобто не перевищувати відповідні показники у графах 4, 5, 8, 9, 12 і 13 підпункту 6.1 та у графах 4, 5, 8 та 9 підпункту 6.3.
4.13. У пункті 12 наводяться інвестиційні проекти, які виконуються у межах бюджетної програми. До інвестиційних проектів відносяться об'єкти, на яких проводиться реконструкція чи будівництво.
У пункті приводяться усі джерела фінансування кожного інвестиційного проекту, включаючи бюджетні кошти, до кінця реалізації інвестиційного проекту в розрізі років.
4.14. У пункті 13 наводиться аналіз результатів, досягнутих внаслідок використання коштів загального фонду у попередньому бюджетному періоді, очікувані результати у поточному бюджетному періоді та обґрунтування необхідності передбачення видатків або надання кредитів на плановий та наступні за плановим два бюджетні періоди (інформації, наведеної у пунктах 8-11).
Приведені головними розпорядниками у пункті 13 обґрунтування використовуються при підготовці проекту міського бюджету, прогнозу міського бюджету та пояснювальної записки до проекту рішення про міський бюджет.
4.15. У пункті 14 наводиться аналіз управління зобов'язаннями у попередньому та поточному бюджетних періодах і пропозиції щодо приведення зобов'язань на плановий бюджетний період до граничного обсягу видатків або надання кредитів загального фонду на плановий бюджетний період.
У підпунктах 14.1 та 14.2 зазначається кредиторська заборгованість загального фонду за попередній бюджетний період, а також можлива кредиторська заборгованість загального фонду на кінець поточного бюджетного періоду.
Інформація наведена у підпунктах 14.1 та 14.2 дає можливість проаналізувати ефективність управління головним розпорядником своїми зобов'язаннями в минулому, поточному та на плановий бюджетні періоди по загальному фонду в розрізі економічної класифікації видатків бюджету (проведені видатки, стан погашення кредиторської заборгованості загального фонду, тенденцію щодо змін заборгованості по заробітній платі та заходи щодо приведення мережі і чисельності у відповідність з передбаченими асигнуваннями), а також розробити заходи по приведенню своїх зобов'язань на плановий рік у відповідність з граничними обсягами видатків на плановий рік.
Підпункт 14.1 заповнюється наступним чином:
у графі 4 наводяться обсяги видатків, затверджені розписом міського бюджету на минулий рік з урахуванням всіх внесених змін до розпису;
у графі 5 — показники за минулий рік за касовими видатками відповідно до звіту, поданого органам Державної казначейської служби України, мають відповідати даним графи 4 підпункту 6.1;
у графах 6-7 — кредиторська заборгованість загального фонду відповідно на початок минулого та поточного років;
у графах 9-10 — сума кредиторської заборгованості, яка у минулому році погашена за рахунок коштів загального та спеціального фондів;
у графі 11 — розрахунок зобов'язань по видатках, в тому числі погашених (касові видатки) та непогашених (кредиторська заборгованість на початок поточного року).
Підпункт 14.2 заповнюється наступним чином:
у графі 4 — відповідає графі 8 підпункту 6.1 (затверджені бюджетні призначення загального фонду на поточний рік);
у графі 5 — відповідає графі 7 підпункту 14.1 (кредиторська заборгованість загального фонду на початок поточного року) та приведені у відповідність до тимчасової класифікації видатків та кредитування місцевих бюджетів;
у графі 9 — відповідає графі 12 підпункту 6.1 (граничний обсяг видатків на плановий рік);
у графах 6, 7, 11, 12 проставляється сума кредиторської заборгованості, яку в поточному та у плановому роках планується погасити за рахунок коштів загального та спеціального фондів;
у графах 8 і 13 наводиться розрахунок очікуваних зобов'язань по видатках (різниця між затвердженими призначеннями на поточний рік, граничним обсягом на плановий рік та кредиторською заборгованістю на початок відповідного року) та конкретні пропозиції заходів щодо упорядкування взяття зобов'язань на плановий рік із визначенням термінів їх проведення та розрахунками щодо результатів від запровадження цих заходів.
Пояснення щодо проведених заходів мають включати кількісні показники по мережі, штатах і контингентах, які характеризуватимуть заходи розпорядника по приведенню зобов'язань на плановий рік до встановленого граничного обсягу видатків на плановий рік та наводяться приміткою під таблицею підпункту 14.2.
У підпункті 14.3 зазначається дебіторська заборгованість загального фонду за попередній бюджетний період, а також очікувана дебіторська заборгованість загального фонду на кінець поточного бюджетного періоду.
При наявності кредиторської та дебіторської заборгованості по спеціальному фонду, доповнити підпункти 14.1, 14.2, 14.3 розділу 14 відповідними таблицями.
У підпункті 14.4 наводяться нормативно-правові акти, що є підставою для виконання бюджетної програми та які не забезпечені граничним обсягом.
У підпункті 14.5 зазначаються конкретні пропозиції до заходів з упорядкування зобов'язань загального фонду у плановому бюджетному періоді із визначенням термінів їх проведення та розрахунками щодо результатів від впровадження цих заходів, а також пояснення щодо управління зобов'язаннями загального фонду у попередньому та поточному бюджетних періодах.
4.16. У пункті 15 наводяться:
5. Порядок заповнення Форми-3
5.1. Форма-3 призначена для представлення та обґрунтування пропозицій щодо додаткових поточних та капітальних видатків на плановий та наступні за плановим два бюджетні періоди і заповнюється лише після заповнення Форми-1 і Форми-2 у разі якщо витрати, які розраховані, виходячи з пріоритетності та обґрунтованості потреб, перевищують граничний обсяг та індикативні прогнозні показники.
Зазначені пропозиції будуть розглядатись відділом бухгалтерського обліку та кадрової роботи міської ради під час доопрацювання проекту міського бюджету на плановий рік у разі, якщо виникне реальна можливість збільшення прогнозу ресурсів міського бюджету на плановий рік.
Пропозиції щодо додаткових видатків не надаються за відповідними кодами тимчасової класифікації видатків та кредитування місцевих бюджетів, за якими у зв'язку з перерозподілом зменшено обсяги видатків порівняно з поточним бюджетним періодом та збільшено за іншими кодами тимчасової класифікації видатків та кредитування місцевих бюджетів.
5.2. У пункті 1-3 зазначаються найменування головного розпорядника та код типової відомчої класифікації видатків та кредитування місцевих бюджетів, найменування відповідального виконавця, найменування бюджетної програми згідно з Типовою програмною класифікацією видатків та кредитування місцевих бюджетів.
5.3. У пункті 4 наводяться додаткові кошти на поточні та капітальні видатки або надання кредитів загального фонду та інформація про зміни результативних показників бюджетної програми у плановому та наступних за плановим двох бюджетних періодах у разі передбачення додаткових коштів, а також можливі наслідки, у разі якщо додаткові кошти не будуть передбачені, та альтернативні заходи, яких необхідно вжити для забезпечення виконання бюджетної програми.
Підпункти 4.1 та 4.2 заповнюються за кожною бюджетною програмою.
У першій таблиці підпункту 4.1 зазначаються додаткові видатки або надання кредитів на плановий бюджетний період (у розрізі кодів економічної класифікації видатків бюджету або класифікації кредитування бюджету).
У графі 7 першої таблиці підпункту 4.1 зазначається сума збільшення граничного обсягу, яка не може перевищувати суми, зазначеної у рядку „ВСЬОГО” у графі 7 підпункту 14.4 пункту 14 Форми-2, за відповідними бюджетними програмами.
У графі 7 першої таблиці підпункту 4.1 наводяться обґрунтування необхідності та розрахунки додаткових видатків або надання кредитів загального фонду на плановий бюджетний період, а також надається інформація про вжиті головним розпорядником заходи щодо економії бюджетних коштів.
У графах 2, 3, 4 другої таблиці підпункту 4.1 зазначаються найменування результативних показників бюджетної програми (показників продукту та ефективності), їх одиниці виміру та відповідне джерело інформації, які мають відповідати графам 2, 3, 4 підпункту 8.1 пункту 8 Форми-2.
У графі 6 другої таблиці підпункту 2.1 зазначаються результативні показники, які передбачається досягти у плановому бюджетному періоді в межах фактичного обсягу.
У графі 7 другої таблиці підпункту 4.2 зазначаються зміни (збільшення/зменшення) зазначених результативних показників у разі передбачення додаткових коштів у плановому бюджетному періоді.
У першій таблиці підпункту 2.2 зазначаються додаткові видатки або надання кредитів на наступні за плановим два бюджетні періоди (у розрізі кодів економічної класифікації видатків бюджету або класифікації кредитування бюджету).
У графах 4 і 6 першої таблиці підпункту 4.2 зазначається сума збільшення індикативних прогнозних показників.
У графі 7 першої таблиці підпункту 4.2 наводяться обґрунтування необхідності та розрахунки додаткових видатків загального фонду на наступні за плановим два бюджетні періоди.
У графах 3, 4, 5 другої таблиці підпункту 4.2 зазначаються результативні показники продукту та ефективності, що характеризують виконання бюджетної програми у наступних за плановим двох бюджетних періодах, їх одиниці виміру та відповідне джерело інформації, які мають відповідати графам 2, 3, 4 підпункту 8.2 пункту 8 Форми-2.
У графах 6 і 8 другої таблиці підпункту 4.2 зазначаються результативні показники, які передбачається досягти у наступних за плановим двох бюджетних періодах в межах індикативних прогнозних показників на відповідний бюджетний період.
У графах 7 і 8 другої таблиці підпункту 4.2 зазначаються зміни (збільшення/зменшення) зазначених результативних показників у разі виділення додаткових видатків або надання кредитів у відповідних бюджетних періодах.
В останньому рядку „ВСЬОГО” підпунктів 2.1 та 2.2 зазначається загальна сума додаткових коштів за всіма бюджетними програмами.
6. Заключні положення
6.1 Головні розпорядники несуть відповідальність за своєчасність, достовірність та зміст поданих бюджетних запитів, які мають містити всю інформацію, необхідну для аналізу показників проекту міського бюджету та прогнозу міського бюджету.
6.2. У разі несвоєчасного подання бюджетного запиту на плановий рік, що є бюджетним правопорушенням, відділом бухгалтерського обліку та кадрової роботи міської ради , керуючись ст. 118 Бюджетного кодексу України, має право скласти протокол про бюджетне правопорушення згідно з наказом Міністерства фінансів України від 15.11.2010 року № 1370 „Про затвердження Порядку складання Протоколу про порушення бюджетного законодавства та форми Протоколу про порушення бюджетного законодавства” та застосовувати до головного розпорядника відповідні стягнення.
6.3. На основі результатів аналізу заступник міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради за погодженням заступника міського голови з економічних питань та начальника відділу бухгалтерського обліку та кадрової роботи міської ради відповідно до норм, передбачених ч. 5 ст. 75 Бюджетного Кодексу України, приймає рішення про включення бюджетного запиту до проекту міського бюджету.
6.4. У разі надання необґрунтованої інформації або з порушенням вимог цієї Інструкції може бути прийняте рішення щодо не включення показників бюджетних запитів до проекту міського бюджету на плановий рік.
6.5. У разі порушення бюджетного законодавства до учасників бюджетного процесу можуть застосовуватися заходи впливу відповідно до ст. 117 Бюджетного Кодексу України.
Заступник міського голови
з економічних питань Л.В.Сергієнко
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішенням виконавчого комітету Сквирської міської ради
№ від
БЮДЖЕТНИЙ ЗАПИТ
НА 2020-2022РОКИ
загальний (Форма 2020-1)
1. ______________________________________________________________( ___ ) ( ___ )
(найменування головного розпорядника коштів міського бюджету) (код Типової відомчої класифікації видатків та кредитування місцевих бюджетів)
2. Мета діяльності головного розпорядника коштів міського бюджету.
3. Розподіл граничного обсягу витрат загального фонду міського бюджету на 2020 рік та індикативних прогнозних показників на 2021-2022 роки за бюджетними програмами:
(грн)
Код |
Найменування |
Відповідальний виконавець |
Код Функціональної класифікації видатків |
2018рік |
2019 рік |
2020 рік |
2021 рік |
2022 рік |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
УСЬОГО |
|
|
|
|
|
|
|
4. Розподіл граничного обсягу витрат спеціального фонду міського бюджету на 2020 рік та індикативних прогнозних показників на 2021-2022 роки за бюджетними програмами:
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішенням виконавчого комітету Сквирської міської ради № від
БЮДЖЕТНИЙ ЗАПИТ
НА 2020 –2020 РОКИ додатковий
(Форма 2020-3)
1. _________________________________________________________( ___ ) ( ___ )
(найменування головного розпорядника коштів міського бюджету) (код Типової відомчої класифікації видатків та кредитування
місцевих бюджетів)
2. _________________________________________________________( ___ ) ( ___ ) ( ___ )
(найменування відповідального виконавця) (код Типової відомчої класифікації видатків
та кредитування місцевих бюджетів)
3. __________________________________________________________( ___ ) ( ___ ) ( ___ ) ( ___ ) ( ___ ) ( ___ ) ( ___ )
(найменування бюджетної програми згідно з Типовою (код Програмної класифікації видатків та кредитування
програмною класифікацією видатків та кредитування місцевих бюджетів) місцевих бюджетів)
4. Додаткові витрати міського бюджету:
1) додаткові витрати на 2020 рік за бюджетними програмами:
(грн)
Код Економічної класифікації видатків бюджету/ |
Найменування |
2018 рік |
2019 рік (затверджено) |
2020 рік (проект) |
Обґрунтування необхідності додаткових коштів на 2020 рік |
|
граничний |
необхідно додатково (+) |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
УСЬОГО |
|
|
|
|
|
|
Зміна результативних показників, які характеризують виконання бюджетної програми, у разі передбачення додаткових коштів
№ |
Найменування |
Одиниця виміру |
Джерело інформації |
2020 рік (проект) у межах |
2020 рік (проект) зміни у разі передбачення додаткових коштів |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
затрат |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
продукту |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ефективності |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
якості |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Наслідки у разі, якщо додаткові кошти не будуть передбачені у 2020 році, та альтернативні заходи, яких необхідно вжити для забезпечення виконання бюджетної програми
2) додаткові витрати на 2021 –2022 роки за бюджетними програмами:
(грн)
Код Економічної класифікації видатків бюджету/ |
Найменування |
2021 рік (прогноз) |
2022 рік (прогноз) |
Обґрунтування необхідності |
||
індикативні прогнозні показники |
необхідно додатково (+) |
індикативні прогнозні показники |
необхідно додатково (+) |
|||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
УСЬОГО |
|
|
|
|
|
|
Зміна результативних показників бюджетної програми у разі передбачення додаткових коштів:
№ з/п |
Найменування |
Одиниця |
Джерело інформації |
2021 рік (прогноз) у межах доведених індикативних прогнозних показників |
2021 рік (прогноз) зміни у разі передбачення додаткових коштів |
20220рік (прогноз) у межах доведених індикативних прогнозних показників |
2022 рік (прогноз) зміни у разі передбачення додаткових коштів |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|
затрат |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
продукту |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ефективності |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
якості |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Наслідки у разі, якщо додаткові кошти не будуть передбачені у 2021 –2022 роках, та альтернативні заходи, яких необхідно вжити для забезпечення виконання бюджетної програми
Керівник установи |
_____________________ |
|
_______________________________________________ |
Керівник фінансової служби |
_____________________ |
|
_______________________________________________ |