Буває, що найжорстокіша до нас людина — це ми самі. Внутрішній дорослий не дає внутрішній дитині навіть шансу, називаючи найщиріші переживання дурощами. Ми знаємо, що тиск та знецінення недопустимі у реальному батьківстві, але постійно використовуємо їх, «виховуючи» самих себе.
Якщо антитурбота до себе триває вперто і довго, можна ненароком перестати розуміти «Хто ж я є?», «Що мене радує?», «Чого я хочу?»
Тож наступного разу, коли промайне: «Мені жалітися не можна», — закрийте очі та уявіть свою внутрішню дитину, маленьку (-ого) себе. Запитайте, чому їй погано і що може її розрадити. Пожалійте її, як пожаліли б дитину, та зробіть те, про що вона просить. Так починається втрачений колись шлях до себе.
Піклування про ментальне здоров’я має перетворитися для українців на щоденну звичку. Провідником на цьому шляху покликана стати комунікаційна кампанія, яка стартувала в межах Всеукраїнської програми ментального здоров’я, ініційованої першою леді України Оленою Зеленською.
Мета кампанії – сприяти формуванню в суспільстві культури піклування про ментальне здоров'я, дати розуміння та показати інструменти, які допоможуть українцям дбати про свій внутрішній стан.
У межах кампанії створено спеціальну сторінку:
http://howareu.com (howareu_program), де запропоновані контакти, посилання, поради, продукти, техніки та методики, які допоможуть піклуватися про ментальне здоров'я – своє та людей поруч.
А також у соцмережах:
На них ви знайдете:
доказові техніки самодопомоги та мобільні застосунки з неї;
контакти гарячих ліній психологічної допомоги;
відео, що навчає перемагати стрес;
поради психологів онлайн;
вебінари світових фахівців із подолання стресу;
досвід і лайфхаки зірок.
Розробку та впровадження Всеукраїнської програми ментального здоров’я координує Міністерство охорони здоров’я України. Всесвітня організація охорони здоров’я – експертний партнер, виконавчий партнер – громадська організація «Безбар’єрність». Майданчиком для розробки та ухвалення рішень є Міжвідомча координаційна рада при Кабінеті міністрів України. Комунікаційна кампанія реалізується за підтримки Агентства США з міжнародного розвитку (USAID).