Управління інформаційної взаємодії
04151, м. Київ – 151, вул. Святослава Хороброго, 5а
телефон (факс) 246-23-40
За січень-липень поточного року зі своїх доходів мешканці Київщини сплатили до зведеного бюджету 13,5 млрд грн податку на доходи фізичних осіб. Зокрема, до Державної скарбниці надійшло 2,9 млрд грн ПДФО. У свою чергу, бюджети територіальних громад пристоличного регіону отримали 10,6 млрд грн.
Головне управління ДПС у Київській області нагадує платникам податків про можливість повернення частини коштів, сплачених протягом минулого звітного (податкового) року на витрати, дозволені для включення до податкової знижки відповідно до п. 166.3 ст. 166 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
Підстави для нарахування податкової знижки із зазначенням конкретних сум відображаються платником податку у річній податковій декларації, яка подається по 31 грудня включно наступного за звітним податкового року.
ГУ ДПС у Київській області
Головне управління ДПС у Київській області нагадує платникам податків, що Законом України від 30.06.2023 року №3219-ІХ» з 01.08.2023 внесено зміни, зокрема, до підрозд. 8 розд. ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України та доповнено новим п.9 прим. 1 щодо особливостей переходу суб’єктів господарювання, які використовували особливості оподаткування, встановлені п. 9 підрозд. 8 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ, на систему оподаткування, на якій такі платники перебували до обрання особливостей оподаткування, передбачених п. 9 підрозд. 8 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ.
Відповідно до п.п. 9 прим. 1.4.4 п.п. 9 прим. 1.4 п. 9 прим. 1 підрозд. 8 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ, у 2023 звітному році СГ, які у 2023 році використовували особливості оподаткування, встановлені п. 9 підрозд. 8 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ, та втратили право або самостійно відмовилися від використання особливостей оподаткування, встановлених п. 9 підрозд. 8 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ та були переведені на сплату інших податків і зборів, визначених ПКУ, або щодо яких проведено державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності, мають право у 2023 році повторно здійснити перехід (обрати) на спрощену систему оподаткування, у тому числі у разі повторної протягом 2023 року державної реєстрації ФОП, шляхом подання заяви за загальною процедурою, визначеною ПКУ.
У разі подання заяви до 01 вересня 2023 року, СГ вважається платником єдиного податку з 01 серпня 2023 року (крім єдиного податку ІІІ групи із ставкою єдиного податку у розмірі, визначеному п.п. 1 п. 293.3 ст. 293 ПКУ, якщо така особа станом на 01 серпня 2023 року не зареєстрована платником ПДВ).
Отже, СГ, які у 2023 році використовували спрощену систему з особливостями оподаткування та втратили право або самостійно відмовилися від її використання та були переведені на сплату інших податків і зборів, визначених ПКУ, мають право у 2023 році повторно здійснити перехід на спрощену систему оподаткування шляхом подання заяви за 15 календарних днів до початку наступного календарного кварталу та за умови дотримання вимог глави 1 розд. XIV ПКУ.
Платники податків, які станом на 01 серпня 2023 року не зареєстровані платниками ПДВ, мають право до 01 вересня 2023 року подати заяву про перехід на застосування єдиного податку ІІІ групи зі ставкою 5 відсотків. Такі СГ вважатимуться платниками єдиного податку ІІІ групи зі ставкою 5 % з 01 серпня 2023 року за умови зазначення в рядку 5.1 заяви дати переходу з 01 серпня 2023 року.
Комунікаційна платформа: kyivobl.ikc@tax.gov.ua
Підписатись на сторінку Фейсбук ГУ ДПС у Київській
області https://www.facebook.com/tax.kyiv.oblast
ГУ ДПС у Київській області
Головне управління ДПС у Київській області інформує платників податків, що Законом України від 30.06.2023 №3219 внесено зміни до Податкового кодексу України в частині визначення вартості необоротних активів для податкової амортизації платникам податку, що тимчасово перебували на спрощеній системі з особливостями оподаткування, а з 01 серпня 2023 року повертаються на сплату податку на прибуток підприємств.
Законом №3219 передбачено з 01.08.2023, зокрема, встановлення умов перехідного періоду, якими визначено порядок переходу на загальну систему оподаткування або на спрощену систему оподаткування для платників податку, які втрачають право на використання особливостей оподаткування.
Такі платники податку для розрахунку амортизації відповідно до положень п.п. 138.3.1 п.138.3 ст.138 ПКУ враховують суму залишкової вартості основних засобів та нематеріальних активів, які були введені в експлуатацію до переходу на сплату єдиного податку та під час сплати такого єдиного податку, яка визначається як різниця між первісною вартістю і сумою розрахованої амортизації відповідно до положень ст.138 розділу III ПКУ (у т.ч. під час перебування на сплаті єдиного податку).
Строки корисного використання (експлуатації) основних засобів та нематеріальних активів визначаються з урахуванням мінімально допустимих строків амортизації згідно зі ст.138 ПКУ та дати введення таких необоротних активів в експлуатацію до переходу платника на сплату єдиного податку або під час сплати такого єдиного податку. При цьому, при визначенні мінімально допустимих строків амортизації по введених в експлуатацію основних засобах до переходу платника податку на сплату єдиного податку враховуються також положення п. 43-1 підрозд. 4 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ.
Залишаємось на зв’язку
Комунікаційна платформа: kyivobl.ikc@tax.gov.ua
Підписатись на сторінку Фейсбук ГУ ДПС у Київській
області https://www.facebook.com/tax.kyiv.oblast
ГУ ДПС у Київській області
Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що офіційне працевлаштування громадян захищає їхні соціальні інтереси, гарантує право на соціальні виплати та майбутнє пенсійне забезпечення.
Неофіційна праця з виплатою незадекларованої заробітної плати знижують доходи бюджетів та можливості фінансування державних програм соціального спрямування.
Офіційне працевлаштування гарантує працівникам:
право на оплату праці, відпустки, лікарняного листа;
забезпечує наявність страхового (трудового) стажу;
дає можливість реалізації своїх здібностей у продуктивній та творчій праці, мотивує до удосконалення навиків та дає перспективи кар’єрного зростання;
надає можливість у судовому порядку відстоювати порушені права та законні інтереси.
Роботодавцям, які використовують неоформлених офіційно працівників, законодавством передбачена фінансова відповідальність, яка може сягати 201,0 тисячі гривень за використання праці одного неоформленого працівника (за вперше виявлене порушення -10 мінімальних зарплат за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення, за повторне протягом двох років з дня виявлення порушення - 30 мінімальних зарплат за кожного працівника). За ці кошти можна два роки виплачувати працівнику заробітну плату на рівні мінімальної - 6700 грн, сплачуючи всі податки і збори та бути відповідальним роботодавцем.
Варто зауважити, що одним із напрямів діяльності податкової служби є контроль за дотриманням вимог чинного законодавства щодо укладення трудових договорів та оформлення трудових відносин з працівниками роботодавцями.
Податкові органи здійснюють такий контроль, зокрема, шляхом проведення фактичних перевірок, - у разі наявності чи отримання в установленому законодавством порядку інформації про використання праці найманих осіб без належного оформлення трудових відносин - п.п. 80.2.7 ПКУ.
Залишаємось на зв’язку
Комунікаційна платформа: kyivobl.ikc@tax.gov.ua
Підписатись на сторінку Фейсбук ГУ ДПС у Київській області https://www.facebook.com/tax.kyiv.oblast
ГУ ДПС у Київській області
Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що понеділок, 21 серпня 2023 року, є останнім днем подання:
податкової декларації з ПДВ за липень 2023 року;
декларації акцизного податку за липень 2023 року;
податкової декларації платниками єдиного податку ІІІ групи зі сплатою 2 % від доходу за липень 2023 року;
податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) (крім громадян) за липень 2023 року, в разі неподання податкової декларації на 2023 рік;
податкової декларації з рентної плати з розрахунком рентної плати за липень 2023 року:
- за користування надрами при видобуванні вуглеводневої сировини;
- за користування радіочастотним ресурсом України;
- за транспортування нафти і нафтопродуктів магістральними нафтопроводами та нафтопродуктопроводами;
- за транзитне транспортування трубопроводами аміаку територією України;
податкової декларації ЄП ІІІ групи на період дії воєнного, надзвичайного стану в Україні (зі сплатою 2% від доходу) за липень 2023 року;
ФОП податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за липень року, у разі не подання податкової декларації на 2023 рік.
Також 21 серпня 2023 року є останнім днем сплати:
рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів за ІІ квартал 2023 року
рентної плати за спеціальне використання води за ІІ квартал 2023 року
рентної плати за користування надрами без рентної плати за користування надрами при видобуванні вуглеводневої сировини за ІІ квартал 2023 року
екологічного податку за ІІ квартал 2023 року
збору за місця для паркування транспортних засобів за ІІ квартал 2023 року
туристичного збору за ІІ квартал 2023 року
єдиного податку платниками ІІІ групи, за результатами поданих декларацій за ІІ квартал 2023 року
частини чистого прибутку (доходу) державними унітарними підприємствами та їх об'єднаннями за результатами фінансово-господарської діяльності за IІ квартал 2023 року
податку на прибуток підприємств за угодою про розподіл продукції за IІ квартал 2023 року
ЄСВ роботодавцями за липень 2023 року (крім гірничих підприємств).
Залишаємось на зв’язку: Комунікаційна платформа: kyivobl.ikc@tax.gov.ua
Підписатись на сторінку Фейсбук ГУ ДПС у Київській області https://www.facebook.com/tax.kyiv.oblast
ГУ ДПС у Київській області