Компрометація особистого ключа – це будь-яка подія, що призвела або може призвести до несанкціонованого доступу до особистого ключа - п.п. 26 частини першої ст. 1 Закону № 2155.
Таким чином, суб’єкт господарювання має право використовувати одну печатку на всіх програмних реєстраторах розрахункових операцій (далі – ПРРО), які зареєстровані на кожну окрему господарську одиницю, якщо такі ПРРО не потребують задіяння касирів.
Якщо при використанні ПРРО задіяні касири, то для кожного такого ПРРО необхідно створити окрему печатку.
Для взяття на облік за неосновним місцем обліку, платник податків подає до відповідного контролюючого органу заяву про взяття на облік за неосновним місцем обліку за формою №17-ОПП .
Заява за ф. № 17-ОПП може бути подана як до контролюючого органу за неосновним місцем обліку, так і до контролюючого органу за основним місцем обліку.
Також взяття на облік за неосновним місцем обліку здійснюється на підставі:
- повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність за формою № 20-ОПП, та якщо у такому повідомленні платник податків визначив контролюючий орган, у якому бажає стати на облік за неосновним місцем обліку за місцезнаходженням відповідного об’єкта оподаткування;
- заяви для осіб, які провадять незалежну професійну діяльність за формою №5-ОПП, та якщо у такій заяві платник зазначив про бажання стати на облік за неосновним місцем обліку в контролюючому органі за місцезнаходженням робочого місця.
У такому разі платник податків звільняється від обов’язку подання до контролюючого органу заяви за ф. № 17-ОПП.
- автоматизації процесу реєстрації розрахункових документів та надання їх покупцям (в електронному чи паперовому вигляді) в момент придбання товарів (послуг);
- створення та реєстрації службових чеків (службове внесення, службова видача), реєстрації розрахункових операцій при продажу товарів/наданні послуг, реєстрації розрахункових операцій виключно в режимі онлайн.
Для запуску ПЗ «ПРРО WEB-ВЕРСІЯ ДПС» необхідно в адресному вікні браузера вставити посилання з URL-адресою веб-застосунку (https://webrro.tax.gov.ua) та натиснути «Enter».
Забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, визначеними абзацом першим п. 44.1 ст. 44 ПКУ.
Облік доходів і витрат може вестися в паперовому та/або електронному вигляді, у тому числі через електронний кабінет - абзац 4 п. 296.1 ст. 296 ПКУ.
Відповідно до абзацу першого п. 296.1 ст. 296 ПКУ, ФОП – платники єдиного податку І-ІІ груп та платники єдиного податку ІІІ групи, які не є платниками ПДВ, ведуть облік у довільній формі шляхом помісячного відображення отриманих доходів. Тобто, такі ФОП не повинні підтверджувати документами (в тому числі первинними документами) витрати на придбання товарів/послуг, а повинні вести лише облік доходів з урахуванням вимог п. 44.1 ст. 44 ПКУ. При цьому такі ФОП повинні підтверджувати факт включення або не включення певних доходів до загального складу доходу - ст. 292 ПКУ. Документами, які підтверджують дохід ФОП, є документи, що підтверджують надходження коштів на поточний рахунок у банку або надходження готівкових коштів.
Оприбуткуванням готівки в касах СГ, які проводять готівкові розрахунки із застосуванням КОРО без застосування РРО, є занесення даних розрахункових квитанцій до КОРО. Ця вимога стосується ФОП, які не застосовують РРО/ПРРО на підставі постанови Кабінету Міністрів України від 23.08.2000 № 1336 «Про забезпечення реалізації статті 10 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».
Оприбуткування та облік ФОП отриманих доходів здійснюється в книгах обліку доходів і витрат у довільній формі шляхом помісячного відображення отриманих доходів у порядку, визначеному ПКУ.
Згідно з п. 39 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 29.12.2017 №148, ФОП касової книги не ведуть. Тобто ФОП, які не застосовують РРО/ПРРО (наприклад платники ЄП І групи) оприбутковують готівку шляхом ведення помісячного обліку доходів відповідно до абзацу першого п. 296.1 ст. 296 ПКУ без заповнення касових книжок.
У разі застосування РРО доходи, вказані ФОП – платником ЄП , підтверджуються звітами РРО/ПРРО та виписками про рух коштів на рахунках, відкритих в установах банків.
У разі незастосування РРО/ПРРО згідно з Постановою № 1336, доходи підтверджуються записами в книзі КОРО (здійсненими на підставі розрахункових квитанцій) та виписками про рух коштів на рахунках, відкритих в установах банків.
Суми ПДВ, сплачені (нараховані) у зв’язку з придбанням товарів/послуг, зазначені в ПН/РК, зареєстрованих в ЄРПН з порушенням строку реєстрації, включаються до податкового кредиту за звітний податковий період, в якому зареєстровано ПН/РК в ЄРПН, але не пізніше ніж через 365 календарних днів з дати складення ПН/РК.
Згідно з п.102.9 ст. 102 ПКУ, на період дії правового режиму воєнного стану, зупиняється перебіг строків, визначених ПКУ та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, крім випадків, передбачених ПКУ. Це положення зупиняло у тому числі перебіг строків і для формування податкового кредиту.
Пункт 102.9 ст.102 ПКУ та п.п.69.9 п. 69 підрозділу 10 розділу ХХ ПКУ, що встановлював окремі особливості зупинення перебігу строків, діяли до 01.08.2023 року.
З 01.08.2023 року відновлюється перебіг строків для формування податкового кредиту, визначених п.198.6 ст.198 ПКУ (365 календарних днів з дати складання податкової накладної).
Отже, строк на включення до податкового кредиту сум ПДВ (за зареєстрованими в ЄРПН податковими накладними, у тому числі складеними до введення воєнного стану на території України), встановлений п.198.6 ст.198 та п. 80 підрозділу 2 розділу ХХ «Перехідні положення» ПКУ, починаючи з 01.08.2023 продовжується на ту кількість днів, протягом яких платник мав право на включення сум ПДВ до податкового кредиту, які припадають на період починаючи з дати введення воєнного стану на території України і до 01.08.2023.
Залишаємось на зв’язку:
Комунікаційна платформа: kyivobl.ikc@tax.gov.ua
Підписатись на сторінку Фейсбук ГУ ДПС у Київській області https://www.facebook.com/tax.kyiv.oblast