(04568) 5-36-05
09000skvira@gmail.com
Написати нам
Україна, Київська область, місто Сквира вул.Богачевського, 28
Карта проїзду

ГУ ДПС у Київській області інформує!!!

Дата публікації 17.11.2023 10:21:15
 

 

 

 

Як платнику податку отримати інформацію щодо відсутності податкової застави майна?

 

Головне управління ДПС у Київській області звертає увагу платників податків, що відповідно до ст. 45 Закону України від 18.11.2003 №1255-IV «Про забезпечення вимог кредиторів та реєстрацію обтяжень», держатель або реєстратор Державного реєстру обтяжень рухомого майна (далі – Державний реєстр) на запит будь-якої фізичної або юридичної особи зобов’язані надати завірений держателем або реєстратором Державного реєстру витяг з Державного реєстру.

Пошук у Державному реєстрі може здійснюватися за реєстраційним номером запису та/або за найменуванням боржника, ідентифікаційним кодом боржника в Єдиному державному реєстрі підприємств та організацій України, за індивідуальним ідентифікаційним номером боржника в Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків та інших обов’язкових платежів. Держатель Державного реєстру зобов’язаний на запит бюро кредитних історій надавати витяги з Державного реєстру в електронному вигляді (у форматі бази даних), у разі наявності письмової згоди юридичних, фізичних осіб - власників рухомого майна.

Витяг з Державного реєстру свідчить про внесення записів про обтяження до Державного реєстру або про їх відсутність. У разі наявності обтяження у витягу вказуються всі наявні записи та відомості, що містяться в них.

Витяг надається у строк не пізніше трьох робочих днів із дня отримання держателем або реєстратором Державного реєстру відповідного запиту. Відмова в наданні витягу з Державного реєстру допускається лише в разі невнесення заявником плати за надання витягу.

 

Фіскальний чек - надійний розрахунковий документ

 

Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що придбання товарів без видачі продавцем фіскального чеку завдає шкоди споживачу, адже виданий продавцем під час продажу товару фіскальний чек гарантує захист прав споживача та підтверджує офіційне походження товару, що вберігає від купівлі контрабандних або фальсифікованих товарів.

Зробивши покупку без отримання фіскального чеку, виданого продавцем, покупець ризикує придбати контрабандний товар, або отриманий іншим незаконним шляхом товар. Крім того, такий товар може виявитись контрафактним, тобто,  підробленим.

Серед переваг отримання споживачами фіскального чеку під час придбання товарів або послуг можна окреслити:

- наявність фіскального чеку забезпечує можливість обміну (заміни), у разі придбання неякісного товару;

- післяпродажне (гарантійне) обслуговування товарів сервісними центрами забезпечується за наявності фіскального чеку та гарантійного талону. Якщо такі документи у покупця відсутні, то виробник товару може відмовити у безкоштовному обслуговуванні техніки, виходячи з норм законодавства і покупець не зможе компенсувати витрати за допомогою ресурсів виробника техніки;

- фіскальний чек містить достовірну інформацію щодо торгівця та щодо товарів, робіт, послуг, які було придбано;

- фіскальний чек - це гарантія сплати всіх податків з того чи іншого продажу, а це означає, що у держави буде можливість фінансувати всі важливі статті витрат, у тому числі її обороноздатність. 

Податки сплачуються з грошей покупців і покупці мають знати, що всі передбачені законодавством податки з продажу будуть сплачені продавцем.

Проведення розрахунків з покупцями повз касу збагачує лише власний гаманець недобропорядного продавця та сприяє тіньовому обігу готівки і нечесній конкуренції. 

Пам’ятайте, що фіскальний чек є найбільш надійним розрахунковим документом та вимагайте його видачі продавцем. 

 

 

Граничні строки реєстрації ПН/РК в ЄРПН протягом дії воєнного стану

 

 

Головне управління ДПС у Київській області нагадує платникам податків, що 08 лютого 2023 року набрав чинності Закон України від 12.01.2023 № 2876-ІХ «Про внесення змін до розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України щодо відновлення обмеження перебування грального бізнесу на спрощеній системі оподаткування», яким, зокрема, доповнено підрозділ 2 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України   пунктом. 89, згідно з яким тимчасово, протягом дії воєнного стану в Україні та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється з урахуванням таких граничних строків:

- для ПН/РК, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, – до 5 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;

- для ПН/РК, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 18 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;

- для РК, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача – платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, – протягом 18 календарних днів з дня отримання такого РК до податкової накладної отримувачем (покупцем).

 

Щодо подання податкової декларації з рентної плати за спецвикористання лісових ресурсів, якщо в окремих періодах СГ не здійснював заготівлю деревини

 

Головне управління ДПС у Київській області нагадує платникам податків, що  відповідно до п.п. 256.11.1 п. 256.11 ст. 256 Податкового кодексу України, сума рентної плати обчислюється суб’єктами лісових відносин, які видають спеціальні дозволи, та зазначається у таких дозволах.

Рентна плата за спеціальне використання лісових ресурсів сплачується лісокористувачами щокварталу рівними частинами від суми рентної плати, зазначеної в спеціальних дозволах, виданих у відповідному календарному році, крім сум рентної плати, сплачених відповідно до п.п. «а» і «б» п.п. 256.11.6 п. 256.11 ст. 256 ПКУ (абзац другий п. 257.5 ст. 257 ПКУ).

Лісокористувачі щокварталу складають податкову декларацію з рентної плати наростаючим підсумком з початку року, за винятком:

а) лісокористувачів, якими до отримання лісорубних та лісових квитків рентна плата вноситься в каси суб’єктів лісових відносин, які їх видають:

фізичних осіб, а також ФОП, яким видано лісорубні та лісові квитки;

лісокористувачів (крім ФОП, яким видано лісові квитки), у яких сума рентної плати в лісорубному чи лісовому квитках не перевищує 25 % однієї мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 01 січня року, в якому сплачується рентна плата;

б) лісокористувачів з іншої області, які сплачують рентну плату повністю до видачі їм спеціального дозволу за місцезнаходженням лісової ділянки, на якій здійснюється заготівля деревини -    п.п. 256.11.6 п. 256.11 ст. 256 ПКУ.

Наявність об’єктів оподаткування або показників, що підлягають декларуванню, визначає обов’язок платника податків подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є - п. 49.2 ст. 49 ПКУ.

Оскільки рентна плата сплачується лісокористувачами щокварталу рівними частинами від суми рентної плати, зазначеної в спеціальних дозволах, виданих у відповідному календарному році, то СГ, зареєстрований платником рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів, повинен подавати до контролюючого органу податкову декларацію з рентної плати до кінця звітного (податкового) року, у тому числі коли у деяких звітних (податкових) періодах звітного (податкового) року відсутній об’єкт оподаткування (не здійснювалася заготівля деревини).

 

Види операцій, які є господарськими для цілей трансфертного ціноутворення

 

Головне управління ДПС у Київській області нагадує платникам податків, що  відповідно до п.п. 39.2.1.4 п.п. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 Податкового кодексу України, господарською операцією для цілей трансфертного ціноутворення є всі види операцій, договорів або домовленостей, документально підтверджених або непідтверджених, які можуть впливати на об’єкт оподаткування податком на прибуток підприємств платника податків, зокрема, але не виключно:

а) операції з товарами, такими як сировина, готова продукція тощо;

б) операції з придбання (продажу) послуг;

в) операції з нематеріальними активами, такими як роялті, ліцензії, плата за використання патентів, товарних знаків, ноу-хау тощо, а також з будь-якими іншими об’єктами інтелектуальної власності;

г) фінансові операції, включаючи лізинг, участь в інвестиціях, кредитах, комісії за гарантію тощо;

ґ) операції з купівлі чи продажу корпоративних прав, акцій або інших інвестицій, купівлі чи продажу довгострокових матеріальних і нематеріальних активів;

д) операції (у тому числі внутрішньогосподарські розрахунки), що здійснюються між нерезидентом та його постійним представництвом в Україні.

 

 

Змінено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних

 

09.12.2023 набирає чинності постанова Кабінету Міністрів України від 07.11.2023 № 1154, якою внесені зміни до порядків, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165.

Змінено:

одну з ознак безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування (далі – ПН/РК) в Єдиному реєстрі податкових накладних (збільшено суму сплати ПДВ з 1 млн гривень до 10 млн гривень). При цьому ознаку безумовної реєстрації в попередній редакції перенесено до показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку на додану вартість (далі – позитивна історія);

пункт 2 позитивної історії: показник буде спрацьовувати, якщо у платника протягом останніх 6 послідовних місяців 75 % податкового кредиту від усього обсягу придбання сформовано не більше, ніж по чотирьох УКТЗЕД та 75 % податкових зобов’язань від усього обсягу постачання – по одному УКТЗЕД. При цьому «загальне навантаження» (показник D) має бути більше 5 %;

пункт 5 позитивної історії: розрахунок показника щодо сплати ЄСВ із заробітної плати працівників змінено на сплату ПДФО. Показник буде спрацьовувати, якщо середньомісячна сума ПДФО за останні 12 місяців більша суми ПДФО, розрахованої з подвійної мінімальної заробітної плати та середньомісячна чисельність у такому періоді не менше 5 осіб.

Додано нові показники позитивної історії:

пункт 8 – спрацьовує, якщо одночасно виконуються умови:

по усіх зупинених ПН/РК подані Пояснення;

по усіх Поясненнях, по яких настав граничний строк розгляду, прийняті позитивні рішення на користь платника;

у поточних ПН/РК зазначені УКТЗЕД, щодо яких були прийняті позитивні рішення;

відсутнє значне збільшення місячного обсягу ПДВ порівняно з попереднім роком по УКТЗЕД, по якому були прийняті позитивні рішення (у поточному періоді сума ПДВ у зареєстрованих ПН/РК не перевищує у 1,4 раза найбільшу місячну суму ПДВ за останній рік);

щомісячний обсяг операцій за останні 6 звітних періодів перевищує 500 тис. грн;

пункт 9 – спрацьовує, якщо за 36 місяців до подання ПН/РК для реєстрації виконуються умови:

відсутня заборгованість по сплаті податків і зборів;

своєчасно подана звітність;

своєчасно зареєстровані ПН/РК;

середньомісячний обсяг операцій за останні 6 звітних періодів перевищує 500 тис. грн;

у поточному місяці «навантаження» (показник D) більше 5 % та відсутнє значне збільшення місячного обсягу ПДВ порівняно з попереднім роком (не більше ніж у 1,4 раза).

З повним текстом постанови можна ознайомитися за посиланням:

https://www.kmu.gov.ua/npas/pro-vnesennia-zmin-do-poriadkiv-zatverdzhenykh-postanovoiu-kabinetu-s1154-71123

 

Оновлено Реєстр РРО –78 моделей дозволено до первинної реєстрації

 

Головне управління ДПС у Київській області інформує платників податків, що наказом ДПС України від 08 листопада 2023 року №924 «Про внесення змін до наказу ДПС від 21.12.2020 № 744» викладено в новій редакції  Державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій, затверджений наказом ДПС від 21.12.2020 № 744. 

Новий Державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій містить перелік РРО, дозволених до первинної реєстрації, а також РРО, первинну реєстрацію яких заборонено, в кількості 212 моделей (78 моделей РРО, дозволених до первинної реєстрації, та 134 моделі, первинну реєстрацію яких заборонено). 

У реєстрі щодо кожної моделі РРО наведено таку інформацію: назва, версії внутрішнього програмного забезпечення, найменування та місцезнаходження заявника і виробника, строк первинної реєстрації в органах ДПС, дата та номер рішення про включення до Державного реєстру, сфера застосування відповідного РРО.

 

 

20 листопада 2023 року завершується термін подання звітності та сплати окремих податків та зборів

 

 

Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що понеділок, 20 листопада 2023 року, є останнім днем подання:

· податкової декларації з ПДВ за жовтень 2023 року;

· декларації акцизного податку за жовтень 2023 року;

· податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) (крім громадян) за жовтень 2023 року, в разі неподання податкової декларації на 2023 рік;

· податкової декларації з рентної плати з розрахунком рентної плати за жовтень 2023 року:

- за користування надрами при видобуванні вуглеводневої сировини;

- за користування радіочастотним ресурсом України;

- за транспортування нафти і нафтопродуктів магістральними нафтопроводами та нафтопродуктопроводами;

- за транзитне транспортування трубопроводами аміаку територією України;

· ФОП податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за жовтень року, у разі не подання податкової декларації на 2023 рік.

Також 20 листопада 2023 року є останнім днем сплати:

· рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів за ІІІ квартал 2023 року 

· рентної плати за спеціальне використання води за ІІІ квартал 2023 року

· рентної плати за користування надрами без рентної плати за користування надрами при видобуванні вуглеводневої сировини за ІІІ квартал 2023 року

· екологічного податку за ІІІ квартал 2023 року

· збору за місця для паркування транспортних засобів за ІІІ квартал 2023 року

· туристичного збору за ІІІ квартал 2023 року

· єдиного податку платниками ІІІ групи, за результатами декларацій поданих за ІІІ квартал 2023 року

· податку на прибуток підприємства за три квартали 2023 року

· частини чистого прибутку (доходу) державними унітарними підприємствами та їх об'єднаннями за результатами фінансово-господарської діяльності за три квартали 2023 року

· податку на прибуток підприємств за угодою про розподіл продукції за ІIІ квартал 2023 року   

· авансових внесків з єдиного податку ФОП – платниками єдиного податку  І та ІІ груп

· ЄСВ нарахованого за жовтень 2023 року роботодавцями за найманих працівників (крім гірничих підприємств)

 

Порядок підписання податкової звітності в електронному вигляді, у разі тимчасової відсутності керівника або головного бухгалтера

 

Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що відповідно до абзацу першого п. 42.6 ст. 42 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) електронний документообіг між платником податків та контролюючим органом здійснюється відповідно до ПКУ, Законів України від 22.05.2003 № 851-IV «Про електронні документи та електронний документообіг» та від 05.10. 2017 № 2155-VIII «Про електронні довірчі послуги» без укладення відповідного договору. 

Пунктом 2 розд. ІІ Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 №557 (далі – Порядок №557), визначено, що автор (платник) створює електронні документи у строки та відповідно до порядку, що визначені законодавством для відповідних документів в електронній та паперовій формі, із зазначенням усіх обов’язкових реквізитів та з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису (далі – КЕП) та печатки (за наявності), керуючись Порядком №557.

Відповідно до абзацу другого п.п.48.5.1 п.48.5 ст.48 ПКУ, достатнім підтвердженням справжності документа податкової звітності є наявність оригіналу підпису уповноваженої особи на документі у паперовій формі або наявність накладеного на електронний документ КЕП чи печатки платника .

Для надання права підпису електронних документів іншим особам, яким делеговано право підпису, платник повідомляє про таких осіб контролюючий орган, на обліку в якому перебуває, шляхом направлення повідомлення про надання інформації щодо КЕП (далі – Повідомлення) в електронному вигляді за формою згідно з додатком 1 до Порядку №557 - п. 3 розд. ІІІ Порядку № 557.

Пунктом 4 розд. ІІІ Порядку №557 передбачено, що до Повідомлення вноситься інформація про підписувача (підписувачів), якому надається право підпису електронних документів. На сформоване Повідомлення першими накладаються КЕП усіх осіб, включених до Повідомлення, у порядку черговості їх внесення до Повідомлення, після них – КЕП керівника і останньою – кваліфікована електронна печатка (за наявності).

Перша квитанція, що формується за результатами зазначеної в п. 7 розд. II Порядку № 557 автоматизованої перевірки Повідомлення, надсилається автору (платнику) протягом двох годин з часу його отримання контролюючим органом, в іншому разі – протягом перших двох годин наступного операційного дня.
Друга квитанція формується автоматично та є підтвердженням про прийняття або повідомленням про неприйняття в контролюючому органі Повідомлення.
У разі тимчасової відсутності (відпустка, лікарняний) керівника (директора) на сформовану податкову звітність в електронному вигляді накладаються КЕП посадових осіб, яким делеговано право підпису, шляхом направлення Повідомлення, яке прийняте контролюючим органом, у такому порядку:

першим – головного бухгалтера;

другим – особи, зазначеної у Повідомленні з типом підпису «Директор»;

третім – кваліфікована електронна печатка (за наявності).

У разі тимчасової відсутності (відпустка, лікарняний) головного бухгалтера на сформовану податкову звітність в електронному вигляді накладаються КЕП керівника (директора) та кваліфікована електронна печатка (за наявності).

 

Щодо подання заявки-розрахунку про потребу в марках акцизного податку для маркування алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, які підлягають обміну

 

Головне управління ДПС у Київській області інформує про подання заявки-розрахунку про потребу в марках акцизного податку для маркування алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, які підлягають обміну. 

Постановою Кабінету Міністрів України від 19 червня 2023 року № 618 «Деякі питання маркування алкогольних напоїв, тютюнових виробів і рідин, що використовуються в електронних сигаретах» (далі – Постанова № 618), зобовʼязано Державну податкову службу забезпечити до 01 листопада 2023 року повернення до ДП «Поліграфічний комбінат «Україна» по виготовленню цінних паперів» марок акцизного податку, зразки яких затверджені постановами Кабінету Міністрів України від 12 лютого 2020 року № 74 «Деякі питання маркування алкогольних напоїв» та від 29 жовтня 2020 року № 1037 «Деякі питання маркування марками акцизного податку тютюнових  виробів і рідин, що використовуються в електронних сигаретах» для подальшого знищення.

Також Постановою № 618 зобовʼязано ДП «Поліграфічний комбінат «Україна» по виготовленню цінних паперів» забезпечити виготовлення, безоплатний обмін та доставку до 31 січня 2024 року продавцю марок акцизного податку нового зразка для маркування алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюновмісних виробів для електричного нагрівання (ТВЕН) за допомогою підігрівача з електронним управлінням і рідин, що використовуються в електронних сигаретах.

Враховуюче зазначене, виробники та імпортери алкогольних напоїв, тютюнових виробів і рідин, що використовуються в електронних сигаретах, можуть подати з 18.11.2023 по 28.11.2023 (включно) заявку-розрахунок про потребу в марках акцизного податку для маркування алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, які підлягають обміну, за формами F/J1319201 «ЗАЯВКА-РОЗРАХУНОК про потребу в марках акцизного податку для маркування алкогольних напоїв, тютюнових виробів і рідин, що використовуються в електронних сигаретах, які підлягають обміну відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 19.06.2023 № 618 «Деякі питання маркування алкогольних напоїв, тютюнових виробів і рідин, що використовуються в електронних сигаретах»» засобами електронного звʼязку в електронній формі з дотриманням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги».

 

 

Як здійснюється програмування найменування товарів/послуг при використанні програмного забезпечення «ПРРО ДПС»

 

Головне управління ДПС у Київській області повідомляє, що програмування найменування товарів (послуг) при використанні програмного забезпечення «ПРРО ДПС» здійснюється оператором (касиром) самостійно шляхом додавання таких товарів за допомогою самого програмного забезпечення або за допомогою імпорту раніше підготованого переліку номенклатури, який формується для кожного програмного забезпечення у окремому форматі згідно з інструкцією (Керівництво користувача ПРРО ДПС (WEB, Android, iOS, Windows)), що розміщена за посиланням: http://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/kerivnitstvo-koristuvacha.

 

 

Чи застосовуються до платників єдиного внеску штрафні санкції та пеня за порушення, вчинені у період з початку дії воєнного стану в Україні?

 

Головне управління ДПС у Київській області повідомляє, що відповідно до змін, внесених Законом України від 30.06.2023 № 3219-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану», тимчасово, на період дії воєнного стану та протягом 3-ох місяців після його припинення не застосовуються штрафні санкції за:

- несвоєчасну сплату єдиного внеску,

- неповну або несвоєчасну сплату єдиного внеску одночасно з видачею виплат, на які нараховується єдиного внеску;

- несвоєчасне подання звітності - п.9 21 розд.УІІІ ЗУ №2464.

Тимчасово, на період дії воєнного стану та протягом 3-ох місяців після його припинення платникам єдиного внеску не нараховується пеня, а нарахована пеня за ці періоди підлягає списанню - п.9 22 розд.УІІІ ЗУ №2464.

 

 

Рентна плата за спеціальне водокористування у разі відсутності дозволу на спеціальне водокористування із встановленими лімітами

 

Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що за відсутності у водокористувача дозволу на спеціальне водокористування із встановленими в ньому лімітами використання води, рентна плата справляється за весь обсяг використаної води, що підлягає оплаті як за понадлімітне використання- п.п. 255.11.15 п. 255.11 ст. 255 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).

За понадлімітне використання води рентна плата обчислюється за кожним джерелом водопостачання окремо згідно з установленими ставками рентної плати та коефіцієнтами - п.п. 255.11.14 п. 255.11 ст. 255 ПКУ.

У разі перевищення водокористувачами встановленого річного ліміту використання води, рентна плата обчислюється і сплачується у п’ятикратному розмірі, виходячи з фактичних обсягів використаної води понад встановлений ліміт використання води, ставок рентної плати та коефіцієнтів  - п.п. 255.11.13 п. 255.11 ст. 255 ПКУ.

 

Чи застосовується відповідальність за порушення встановленого порядку взяття на облік (у т.ч. за неподання/несвоєчасне подання) повідомлення за формою № 20-ОПП, заяв за формами № 1-ОПП, № 5-ОПП та № 1-ОПН

 

 

Головне управління ДПС у Київській області звертає увагу, що у зв’язку із набранням чинності 01.08.2023 Законом України від 30.06.2023 № 3219-ІХ, яким, зокрема, внесено зміни до п.п. 69.9 п. 69 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ, з 01 серпня 2023 року для платників податків та контролюючих органів відновлено перебіг строків, визначених податковим законодавством та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Неподання у строки та у випадках, передбачених ПКУ, заяв або документів для взяття на облік у відповідному контролюючому органі, реєстрації змін місцезнаходження чи внесення інших змін до своїх облікових даних, неподання виправлених документів для взяття на облік чи внесення змін, подання з помилками чи у неповному обсязі, неподання відомостей стосовно осіб, відповідальних за ведення бухгалтерського обліку та/або складення податкової звітності, відповідно до вимог встановлених ПКУ, – тягнуть за собою накладення штрафу на самозайнятих осіб у розмірі 340 гривень, на юридичних осіб, відокремлені підрозділи юридичної особи чи юридичну особу, відповідальну за нарахування та сплату податків до бюджету під час виконання договору про спільну діяльність, – 1020 гривень. 

У разі не усунення таких порушень або за ті самі дії, вчинені протягом року особою, до якої були застосовані штрафи за таке порушення накладається штраф на самозайнятих осіб у розмірі 680 гривень, на юридичних осіб, відокремлені підрозділи юридичної особи чи юридичну особу, відповідальну за нарахування та сплату податків до бюджету під час виконання договору про спільну діяльність, – 2040 гривень.

 

До місцевих бюджетів у січні – жовтні 2023 року надійшло 371,2 млрд гривень

 

За оперативними даними надходження до місцевих бюджетів у січні – жовтні 2023 року по платежах, що контролюються ДПС, становлять 371,2 млрд гривень.

Це на 59,5 млрд грн, або на 19,1 відс. більше ніж у січні – жовтні 2022 року.

Місцеві бюджети у жовтні 2023 року отримали 41 млрд грн, що на 4,8 млрд грн, або на 13,4 відс. більше ніж у жовтні 2022 року.

 

Тимчасово, на період з 01.08.2023 до припинення воєнного стану, у разі самостійного виправлення помилок, що призвели до заниження ПЗ, платник звільняється від нарахування та сплати штрафних санкцій та пені

 

Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що Законом України від 30.06.2023 № 3219-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану» доповнено новим підпунктом 69.38 пункт 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України (далі – ПКУ), відповідно до  якого тимчасово, на період з 01 серпня 2023 року до припинення або скасування воєнного стану на території України, у разі самостійного виправлення платником податків з дотриманням порядку, вимог та обмежень, визначених ст. 50 ПКУ, помилок, які призвели до заниження податкового зобов’язання, такий платник звільняється від нарахування та сплати штрафних санкцій, передбачених п. 50.1 ст. 50 ПКУ, та пені - п.п. 255.11.13 п. 255.11 ст. 255 ПКУ.

 

Яким чином скасовується помилково проведена сума розрахунків через ПРРО

 

Головне управління ДПС у Київській області звертає увагу платників податків, що помилково проведену через програмний реєстратор розрахункових операцій суму суб’єкт господарювання може скасувати шляхом формування розрахункового документу повернення товару (фіскальний касовий чек видачі коштів) або шляхом сторнування попереднього чеку та проведення операції продажу повторно.

 

Оновлений Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних

 

Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що 30.09.2023 набрали чинності зміни до Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 № 520. 

Зокрема, змінами передбачається, що у разі, коли у квитанції до ПН/РК зазначено код товару/послуги згідно з УКТ ЗЕД/умовним кодом товару/ДКПП, операція за яким стала підставою для зупинення реєстрації ПН/РК, платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів виключно до такої операції. 

Змінами запроваджено право ініціювати подання письмових пояснень та копій документів до розрахунків коригування, у яких передбачено зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, отримувачем (покупцем), для чого: 

-отримувач (покупець) надсилає такі пояснення та копії документів постачальнику (продавцю) через електронний кабінет в електронній формі з накладенням кваліфікованого електронного підпису; 

-постачальник (продавець) подає такі пояснення та копії документів з накладенням кваліфікованого електронного підпису до контролюючого органу; 

отримувачу (покупцю) надходить в електронний кабінет інформація щодо дати подання пояснень та копій документів постачальником (продавцем) і результату розгляду комісією регіонального рівня таких пояснень та копій документів. 

Після впроваджених змін у формі «Рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» зазначається територіальний орган ДПС, комісією з питань зупинення реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних якого прийнято таке рішення. 

 

Щодо здійснення ЗЕД платником ЄП ІІІ групи – юридичною особою

 

Головне управління ДПС у Київській області звертає увагу, що платник податків – юридична особа може перебувати на спрощеній системі оподаткування та застосовувати ІІІ групу спрощеної системи оподаткування у разі здійснення зовнішньоекономічної діяльності лише за умови, що такий платник податків не здійснює діяльність, передбачену п. 291.5 ст. 291 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) та відповідає вимогам, встановленим главою 1 розд. XIV ПКУ для застосування спрощеної системи оподаткування. 

Так, пунктом 291.5 статті 291 ПКУ визначені види діяльності, здійснюючи які СГ не можуть бути платниками єдиного податку ІІІ групи, зокрема:

- виробництво, експорт, імпорт, продаж підакцизних товарів (крім роздрібного продажу ПММ в ємностях до 20 л) - п.п. 3 п.п. 291.5.1 п. 291.5 ст. 291 ПКУ;

- видобуток, виробництво, реалізацію дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, у тому числі органогенного утворення (крім виробництва, постачання, продажу (реалізації) ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння) - п.п. 4 п.п. 291.5.1 п. 291.5 ст. 291 ПКУ;

- видобуток, реалізацію корисних копалин, крім реалізації корисних копалин місцевого значення - п.п. 5 п.п. 291.5.1 п. 291.5 ст. 291 ПКУ;

- діяльність з продажу предметів мистецтва та антикваріату, діяльність з організації торгів (аукціонів) виробами мистецтва, предметами колекціонування або антикваріату - п.п. 9 п.п. 291.5.1 п. 291.5 ст. 291 ПКУ.

Підпунктом 5 п.п. 298.2.3 п. 298.2 ст. 298 ПКУ встановлено, що платники єдиного податку зобов’язані перейти на сплату інших податків і зборів, визначених ПКУ, зокрема, у разі здійснення видів діяльності, які не дають права застосовувати спрощену систему оподаткування, – з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) періодом, у якому здійснювалися такі види діяльності.

До відома суб’єктам господарювання, які здійснюють виробництво та імпорт алкогольних напоїв, тютюнових виробів і рідин, що використовуються в електронних сигаретах!

 

Постановою Кабінету Міністрів України від 19 червня 2023 року № 618 «Деякі питання маркування алкогольних напоїв, тютюнових виробів і рідин, що використовуються в електронних сигаретах» (далі – Постанова № 618)  державне підприємство «Поліграфічний комбінат «Україна» по виготовленню цінних паперів» зобов’язано забезпечити до 31 січня 2024 року виготовлення, безоплатний обмін та доставку продавцю марок акцизного податку нового зразка для маркування алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюновмісних виробів для електричного нагрівання (ТВЕН) за допомогою підігрівача в електронних сигаретах відповідно до кількості прийнятих для знищення марок акцизного податку попереднього зразка.

Враховуючи зазначене, у разі необхідності суб’єкти господарювання, які здійснюють виробництво та імпорт алкогольних напоїв, тютюнових виробів і рідин, що використовуються в електронних сигаретах, можуть з 18.11.2023 по 28.11.2023 (включно) подати засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» заявку-розрахунок про потребу в марках акцизного податку для маркування алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, які підлягають обміну за формами F/J1319201 «ЗАЯВКА-РОЗРАХУНОК про потребу в марках акцизного податку для маркування алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, які підлягають обміну відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 19.06.2023 № 618 «Деякі питання маркування алкогольних напоїв, тютюнових виробів і рідин, що використовуються в електронних сигаретах»».

 

Підстави анулювання ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями, тютюновими виробами та рідинами, що використовуються в електронних сигаретах

 

Головне управління ДПС у Київській області звертає увагу платників податків, що відповідно до ст.15 Закону України від 19.12.1995 №481/95-BP «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (далі – Закон № 481), ліцензія на роздрібну торгівлю алкогольними напоями, тютюновими виробами або рідинами, що використовуються в електронних сигаретах анулюється шляхом прийняття органом, який видав ліцензію, відповідного розпорядження на підставі:

- заяви СГ; 

- рішення про скасування державної реєстрації СГ; 

- несплати чергового платежу за ліцензію;

- встановлення факту незаконного використання СГ марок акцизного податку (стосовно імпортерів); 

- встановлення факту торгівлі СГ алкогольними напоями або тютюновими виробами без марок акцизного податку; 

- рішення суду про встановлення факту переміщення СГ алкогольних напоїв або тютюнових виробів поза митним контролем;

- порушення вимог ст.15 прим. 3 Закону № 481 щодо продажу алкогольних напоїв, тютюнових виробів особам, які не досягли 18 років або у не визначених для цього місцях;

- отримання від уповноважених органів інформації, що документи, копії яких подані разом із заявою на отримання ліцензії, не видавалися/не погоджувалися такими органами;

- встановлення факту подання заявником недостовірних даних у документах, поданих разом із заявою на отримання ліцензії;

-встановлення факту здійснення роздрібної торгівлі через РРО (КОРО), не зазначені в ліцензії;

- встановлення факту відсутності СГ за місцезнаходженням та/або за місцезнаходженням провадження діяльності, які зазначені у виданій ліцензії;

-  порушення термінів звернення до органу ліцензування щодо зміни відомостей, зазначених у виданій СГ;

- відмови, без законодавчих підстав, від доступу представника контролюючого органу до проведення перевірки відповідно до вимог ст.ст. 80, 81 Податкового кодексу України на підставі акта, складеного посадовими (службовими) особами податкового органу, який засвідчує факт відмови;

- рішення РНБО України, введеного в дію указом Президента України про застосування до суб’єкта господарювання санкцій, передбачених п. 6 частини першої ст. 4 Закону України від 14.08.2014 №1644-VII «Про санкції».

Ліцензія анулюється та вважається недійсною з моменту одержання СГ розпорядження про її анулювання в електронній формі засобами електронного зв’язку.

Згідно зі ст. 18 Закону № 481 ліцензії, за якими до припинення або скасування воєнного, надзвичайного стану на території України або за наявності обставин непереборної сили (форс-мажорних обставин) не сплачено черговий платіж та/або закінчився термін їх дії, вважаються діючими.

Обов’язки щодо сплати чергових платежів/дії щодо продовження ліцензії мають бути виконані СГ протягом 30 днів, наступних за днем припинення або скасування воєнного, надзвичайного стану в Україні.

 

Щодо застосування РРО/ПРРО ФОП – платниками ЄП, що здійснюють перевезення пасажирів, при проведенні розрахунків із використанням талонів, квитків

 

Головне управління ДПС у Київській області звертає увагу платників податків, що відповідно до п. 4 ст. 9 Закону України від 06.07.1995 № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон № 265), РРО/ПРРО та розрахункові книжки (далі – РК) не застосовуються, зокрема, при продажу проїзних і перевізних документів на автомобільному транспорті з видачею талонів, квитанцій, квитків з нанесеними друкарським способом серією, номером, номінальною вартістю.

Статтею 39 Закону України від 05.04.2001 №2344-III «Про автомобільний транспорт» визначено, що документ для регулярних пасажирських перевезень для пасажира – квиток на проїзд в автобусі та на перевезення багажу (для пільгового проїзду – посвідчення особи встановленого зразка чи довідка, на підставі якої надається пільга), а в разі запровадження автоматизованої системи обліку оплати проїзду – електронний квиток та документи для пільгового проїзду.

Наказом Міністерства транспорту та зв’язку України від 25.05.2006 №503 затверджені Типові форми квитків на проїзд пасажирів і перевезення багажу на маршрутах загального користування.

Отже, ФОП – платники єдиного податку, які здійснюють перевезення пасажирів, у разі проведення розрахунків з використанням талонів, квитків з нанесеними друкарським способом серією, номером, номінальною вартістю, РРО та/або ПРРО та РК не застосовують.

 

На період дії воєнного стану неприбуткові організації мають право надавати благодійну допомогу ВПО без втрати статусу неприбутковості

 

Головне управління ДПС у Київській області звертає увагу платників податків, що на період дії правового режиму воєнного, надзвичайного стану не вважається порушенням норм п. 133.4 ст. 133 Податкового кодексу України здійснення неприбутковою організацією передачі майна, надання послуг, благодійної допомоги, використання доходів (прибутків) для фінансування видатків, не пов’язаних з реалізацією мети та напрямів діяльності, передбачених установчими документами, на цілі, визначені п. 63 підрозділу 4 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України. 

Надання неприбутковими організаціями під час дії воєнного стану благодійної допомоги фізичним особам, які не є засновниками, учасниками таких організацій або пов’язаними з ними особами та які мешкають (мешкали) на території населених пунктів, де проводяться (проводилися) бойові дії, та/або вимушено залишили місце проживання у зв’язку з проведенням бойових дій у таких населених пунктах та, в тому числі, взяті у встановленому законодавством порядку на облік у структурних підрозділах з питань соціального захисту населення районних, районних у м. Києві державних адміністрацій, виконавчих органів міських, районних у містах (у разі утворення) рад, не спричиняє виникнення підстав для втрати відповідними організаціями статусу неприбутковості. 

Відповідно до п. 63 підрозділу 4 розділу ХХ «Перехідні положення» ПКУ, на період дії правового режиму воєнного, надзвичайного стану не вважається порушенням вимог п. 133.4 ст. 133 ПКУ передача майна, надання послуг неприбутковою організацією, використання доходів (прибутків) неприбуткової організації для фінансування видатків, не пов’язаних з реалізацією мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених її установчими документами, за умови, що такі послуги, майно добровільно перераховані (надані, передані) Збройним Силам України, Національній гвардії України, Службі безпеки України, Службі зовнішньої розвідки України, Державній прикордонній службі України, Міністерству внутрішніх справ України, Управлінню державної охорони України, Державній службі спеціального зв’язку та захисту інформації України, добровольчим формуванням територіальних громад, іншим утвореним відповідно до законів України військовим формуванням, їх з’єднанням, військовим частинам, підрозділам, установам або організаціям, що утримуються за рахунок коштів державного бюджету, для потреб забезпечення оборони держави, а також на користь центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, сил цивільного захисту та/або закладам охорони здоров’я державної, комунальної власності, та/або структурним підрозділам з питань охорони здоров’я обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, та/або грошові кошти, перераховані на спеціальні рахунки, відкриті Національним банком України для збору коштів, та/або наданням благодійної допомоги фізичним особам, які не є засновниками, учасниками таких організацій або пов’язаними з ними особами та які мешкають (мешкали) на території населених пунктів, де проводяться (проводилися) бойові дії, та/або вимушено залишили місце проживання у зв’язку з проведенням бойових дій у таких населених пунктах та, в тому числі, взяті у встановленому законодавством порядку на облік у структурних підрозділах з питань соціального захисту населення районних, районних у м. Києві державних адміністрацій, виконавчих органів міських, районних у містах (у разі утворення) рад. 

 

Право ФО – резидента на отримання податкової знижки в частині процентів за користування іпотечним житловим кредитом

 

Головне управління ДПС у Київській області звертає увагу платників податків, що відповідно до п.п. 166.3.1 п. 166.3 ст. 166 та п. 175.1 ст. 175 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) платник податку - резидент має право включити до податкової знижки частину суми процентів за користування іпотечним житловим кредитом, наданим позичальнику в національній або іноземній валютах, фактично сплачених протягом звітного податкового року.

У разі сплати процентів за іпотечним житловим кредитом в іноземній валюті сума платежів за такими процентами, здійснених в іноземній валюті, перераховується у гривні за офіційним валютним (обмінним) курсом Національного банку України, що діє на день сплати таких процентів.

Таке право виникає в разі, якщо за рахунок іпотечного житлового кредиту будується чи купується житловий будинок (квартира, кімната), визначений платником податку як основне місце його проживання, зокрема згідно з позначкою в паспорті про реєстрацію за місцезнаходженням такого житла.

Крім того, відповідно до п.п. 166.3.8 п. 166.3 ст. 166 ПКУ фізична особа – резидент має право включити до податкової знижки суми витрат, які пов’язані із сплатою видатків на будівництво (придбання) доступного житла, визначеного законом, у тому числі на погашення пільгового іпотечного житлового кредиту, наданого на такі цілі, та процентів за ним.

Відповідно до п. 175.4 ст. 175 ПКУ право на включення до податкової знижки суми, розрахованої згідно зі ст. 175, надається платнику податку за одним іпотечним кредитом протягом 10 послідовних календарних років починаючи з року, в якому:

- об’єкт житлової іпотеки придбавається;

- збудований об’єкт житлової іпотеки переходить у власність платника податку та починає використовуватися як основне місце проживання.

Якщо іпотечний житловий кредит має строк погашення більше ніж 10 календарних років, право на включення частини суми процентів до податкової знижки за новим іпотечним житловим кредитом виникає у платника податку після повного погашення основної суми та процентів попереднього іпотечного житлового кредиту.

Відповідно до п. 175.5 ст. 175 ПКУ, у разі якщо сума одержаного фізичною особою іпотечного житлового кредиту перевищує суму, витрачену на придбання (будівництво) предмета іпотеки, до складу витрат включається сума відсотків, сплачена за користування іпотечним кредитом у частині, витраченій за цільовим призначенням.

ГУ ДПС у Київській області

 

 
 
НАПИСАТИ НАМ
(04568) 5-36-05
09000skvira@gmail.com
НАПИСАТИ
 
 
 
Швидке замовлення:
+380



Вхід на сайт:

Запам'ятати мене
Відновлення паролю:
Інструкції по відновленню паролю
буде відправлена на пошту вказану
при реєстрації на сайті.
Реєстрація: