ПРОЄКТ
СКВИРСЬКА МІСЬКА РАДА
Р І Ш Е Н Н Я
від 23 грудня 2021 року м. Сквира №____ -17-VIII
Про затвердження в новій редакції Положення про комунальну установу Сквирської міської ради
«Центр надання соціальних послуг»
На підставі ст. ст. 26, 59, 60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», ст. ст. 57, 58 Господарського кодексу України, Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань», з метою приведення у відповідність до норм чинного законодавства установчих документів комунальної установи Сквирської міської ради «Центр надання соціальних послуг», Сквирська міська рада VІІІ скликання
В И Р І Ш И Л А:
Затвердити Положення про комунальну установу Сквирської міської ради «Центр надання соціальних послуг», у новій редакції (додаток 1), додавши наступні зміни:
- Пункт 1.2 Центр утворений рішенням Сквирської міської ради (далі - Засновник) від 22.12.2020 року № 96-3-VIII. Центр підзвітний і підконтрольний Засновнику. Викласти в такій редакції
1.2 Центр утворений рішенням Сквирської міської ради (далі - Засновник) від 22.12.2020 року № 96-3-VIII. Центр підзвітний і підконтрольний Засновнику. Юридична адреса та місце знаходження Засновника: вул. Богачевського, 28, м. Сквира, Білоцерківський район, Київська область; Код ЄДРПОУ 04054961.
- Пункт 2.1. в частині «Юридична адреса (місцезнаходження): вул. Київська, 12, м. Сквира, Київської області». Викласти в такій редакції
2.1. Юридична адреса (місцезнаходження): вул. Київська, 12, м. Сквира, Білоцерківський район, Київська область.
- Пункт 2.7. Кошторис, штатний розпис і фонд оплати праці працівників Центру затверджуються Сквирським міським головою викласти в такій редакції:
2.7. Кошторис Центру затверджуються Сквирським міським головою.
Штатний розпис та фонд оплати праці працівників Центру погоджується сесією Сквирської міської ради.
Доручити директору комунальної установи Сквирської міської ради «Центр надання соціальних послуг» Світлані Радчук забезпечити в установленому порядку державну реєстрацію нової редакції Положення.
Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію Сквирської міської ради з питань соціального захисту, освіти, охорони здоров'я, культури та релігії (К. Бондарчук) та на постійну комісію Сквирської міської ради з питань комунального майна, житлово-комунального господарства, благоустрою та охорони навколишнього середовища (М. Сиворакша).
Міський голова Валентина ЛЕВІЦЬКА
ПОГОДЖЕНО:
Секретар міської ради Т. Власюк
Заступник міського голови В. Бачинська
Заступник міського голови В. Черненко
Начальник відділу з питань
юридичного забезпечення ради та діловодства І. Кваша
Виконавець
Директор комунальної установи
Сквирської міської ради
«Центр надання соціальних послуг» С. Радчук
Рекомендовано до винесення на
розгляд та затвердження сесією
Голова постійної комісії з питань
соціального захисту, освіти,
охорони здоров’я, культури та релігії К. Бондарчук
Голова постійної комісії з питань
комунального майна, житлово-комунального
господарства, благоустрою та охорони
навколишнього середовища М. Сиворакша
ЗАТВЕРДЖЕНО:
рішенням сесії
Сквирської міської ради
№ ____________________
від 23 грудня 2021 року
Міський голова
__________В. ЛЕВІЦЬКА
Положення
про комунальну установу
Сквирської міської ради
«Центр надання соціальних послуг»
2021 р.
1. Загальна частина
1.1. Комунальна установа Сквирської міської ради «Центр надання соціальних послуг» (далі Центр) є комплексним закладом соціального захисту населення, структурні підрозділи якого провадять соціальну роботу та надають соціальні послуги особам/сім’ям, які належать до вразливих груп населення та перебувають у складних життєвих обставинах (далі - особи/сім’ї), непрацездатним громадянам за місцем проживання або цілодобового перебування.
1.2 Центр утворений рішенням Сквирської міськоїради (далі - Засновник) від 22.12.2020року №96-3-VIII. Центр підзвітний і підконтрольний Засновнику. Юридична адреса та місце знаходження Засновника: вул. Богачевського, 28, Білоцерківський район, Київська область; Код ЄДРПОУ 04054961.
1.3. Діяльність Центру відповідає критеріям діяльності суб’єктів, що надають соціальні послуги.
1.4. Центр у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, наказами Мінсоцполітики, іншими нормативно-правовими актами з питань надання соціальних послуг, рішеннями Сквирської міської ради, а також цим Положенням.
1.5. Основними принципами діяльності є законність, дотримання і захист прав людини, системність, комплексність, адресність та індивідуальний підхід, доступність та відкритість, добровільність вибору отримання чи відмови від надання соціальних послуг, конфіденційність, відповідальність за дотримання етичних та правових норм під час надання послуг, дотримання державних стандартів соціальних послуг, недопущення негуманних і дискримінаційних дій щодо непрацездатних, соціально незахищених категорій населення, які перебувають у складних життєвих обставинах.
2. Організаційно – правові засади
2.1. Центр є юридичною особою, має печатку зі своїм найменуванням, штампи та бланки.
Повне найменування: Комунальна установа Сквирської міської ради«Центр надання соціальних послуг».
Скорочене найменування: КУ СМР «ЦНСП» .
Юридична адреса (місцезнаходження): вул. Київська, 12, м. Сквира, Білоцерківський район, Київська область.
2.2. Центр фінансується з бюджету засновника та інших джерел фінансування.
2.3. Центр утворюється за наявності необхідної матеріально-технічної бази, зокрема приміщень, що відповідають будівельним, технічним, санітарно-гігієнічним нормам, вимогам пожежної безпеки та іншим нормам відповідно до законодавства.
2.4. Положення про Центр, затверджується Засновником.
2.5. Для забезпечення реалізації соціальної політики щодо надання соціальних послуг Центр взаємодіє зі структурними підрозділами органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями всіх форм власності.
2.6. Центр утримується за рахунок коштів, які відповідно до Бюджетного кодексу України виділяються з місцевих бюджетів на соціальний захист населення та соціальне забезпечення, інших надходжень, у тому числі від діяльності його структурних підрозділів, від надання платних соціальних послуг, а також благодійних коштів громадян, підприємств, установ та організацій.
2.7. Кошторис Центру затверджуються Сквирським міським головою.
Штатний розпис та фонд оплати праці працівників Центру погоджується сесією Сквирської міської ради.
2.8. Для надання соціальних послуг Центр має право залучати на договірних засадах інші підприємства, установи, організації та фізичних осіб, зокрема волонтерів.
2.9. У Центрі можуть утворюватися мультидисциплінарні команди, бригади відповідно до Порядку організації мультидисциплінарного підходу з надання соціальних послуг.
2.10. Центр має право в установленому порядку отримувати гуманітарну та благодійну допомогу, в тому числі із-за кордону, яка використовується для надання допомоги вразливим категоріям населення та поліпшення матеріально-технічної бази.
2.11. Контроль за організацією діяльності, пов’язаної із наданням соціальних послуг, структурних підрозділів Центру, ревізія фінансово-господарської діяльності проводяться відповідно до законодавства України.
3. Мета та завдання
3.1. Основною метою діяльності Центру є сприяння у розв’язанні проблемних питань і надання соціальних послуг громадянам України, іноземцям та особам без громадянства, які проживають на території Сквирської міської ради на законних підставах, які перебувають у складних життєвих обставинах й потребують сторонньої допомоги.
3.2. Основними завданнями є:
3.2.1. виявлення громадян, які опинилися в складних життєвих обставинах,одиноких непрацездатних осіб, формування електронної бази даних таких громадян, визначення (оцінювання) їх індивідуальних потреб у наданні соціальних послуг;
3.2.2. забезпечення якісного надання соціальних послуг;
3.2.3. установлення зв’язків з підприємствами, установами та організаціями всіх форм власності, фізичними особами, родичами осіб, яких обслуговує Центр, з метою сприяння в наданні якісних соціальних послуг громадянам;
3.2.4. проведення соціально-профілактичної роботи, спрямованої на запобігання потрапляння в складні життєві обставини сімей, дітей та молоді, одиноких непрацездатних громадян тощо;
3.2.5. виявлення сімей, дітей та молоді, непрацездатних осіб, які перебувають у складних життєвих обставинах і потребують сторонньої допомоги;
3.2.6. здійснення соціального супроводу сімей, дітей та молоді, одиноких непрацездатних громадян, які перебувають у складних життєвих обставинах і потребують сторонньої допомоги, надання їм соціальної допомоги, надання їм соціальних послуг за результатами проведеної оцінки потреб у таких послугах;
3.2.7. залучення потенціалу територіальної громади до проведення соціальної роботи з сім’ями, дітьми та молоддю, непрацездатними особами, людьми похилого віку, особами з інвалідністю І,ІІ груп, учасниками бойових дій тощо;
3.2.8. виявлення сімей, які потребують соціальної підтримки з боку держави;
3.2.9. моніторинг потреб дитини, сім’ї та молодої особи, обстеження матеріально-побутових умов за згодою сім’ї, визначення обсягів, форм методів соціальної роботи;
3.2.10. забезпечення надання необхідних соціальних послуг особам, які зазнали жорстокості та насильства, постраждали від торгівлі людьми;
3.2.11. забезпечення соціальної підтримки ВІЛ-інфікованим дітям, молоді та членам їх сімей;
3.2.12. здійснення заходів із соціального патронажу осіб, які відбували покарання у вигляді обмеження волі або позбавлення волі на певний строк, у тому числі за повідомленням установ виконання покарань;
3.2.13. інформування сімей, дітей та молоді про можливість отримання інших видів соціальної допомоги і послуг;
3.2.14. проведення у сім’ях, серед дітей та молоді за місцем проживання інформаційно-просвітницької роботи, спрямованої на формування стандартів позитивної поведінки, здорового способу життя шляхом розповсюдження соціальної реклами і проведення консультацій;
3.2.15. здійснення заходів з пропагування сімейних форм виховання, впровадження послуги патронату та питань соціального захисту населення.
3.3. Центр, відповідно до покладених на нього завдань виконує такі функції:
3.3.1. Здійснює виявлення та веде облік:
3.3.1.1. сімей, дітей та молоді, які перебувають у складних життєвих обставинах;
3.3.1.2. осіб з числа випускників інтернатних закладів;
3.3.1.3. дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, осіб з їх числа;
3.3.1.4. прийомних, патронатних сімей, дитячих будинків сімейного типу, сімей опікунів, піклувальників;
3.3.1.5. осіб, які звільнилися з місць позбавлення волі;
3.3.1.6. осіб, які зазнали жорстокості та насильства, постраждали від торгівлі людьми, залучалися до найгірших форм дитячої праці;
3.3.1.7. осіб похилого віку, осіб з інвалідністю, хворих (з числа осіб працездатного віку на період до встановлення їм групи інвалідності, але не більш як чотири місяці), які не здатні до самообслуговування і потребують сторонньої допомоги;
3.3.1.8. осіб, які перебувають у складній життєвій ситуації у зв’язку з безробіттям, стихійним лихом, катастрофою і зареєстровані в державній службі зайнятості як такі, що шукають роботу (і мають на своєму утриманні неповнолітніх дітей, дітей з інвалідністю, осіб похилого віку, осіб з інвалідністю), якщо середньомісячний сукупний дохід їх сімей нижчий ніж прожитковий мінімум для сім’ї.
3.3.1.9 інформує населення про сімейні форми виховання дітей та проводить первинний відбір кандидатів у прийомні батьки, батьки-вихователі, патронатні вихователі;
3.3.2. узагальнює на місцевому рівні статистичні дані та готує інформаційно-аналітичні матеріали стосовно наданих соціальних послуг та проведеної соціальної роботи;
3.3.3. забезпечує захист персональних даних осіб, сімей, які перебувають у складних життєвих обставинах, відповідно до Закону України “Про захист персональних даних”;
3.3.4. забезпечує підвищення професійної кваліфікації працівників Центру відповідно до чинного законодавства.
3.4. Центр має право:
3.4.1. вносити на розгляд Засновника пропозиції щодо вдосконалення надання соціальних послуг та проведення соціальної роботи;
3.4.2. подавати пропозиції до проектів відповідних бюджетів з питань, що належать до їх компетенції;
3.4.3. залучати фахівців інших закладів, установ та організацій різних форм власності для надання соціальних послуг особам, сім’ям, які перебувають у складних життєвих обставинах;
3.4.4. в установленому порядку одержувати від підприємств, установ та організацій інформацію з питань, що належать до його компетенції;
3.4.5. вживати заходів для забезпечення захисту прав, свобод і законних інтересів осіб, сімей;
3.4.6. здійснювати посередництво у представництві інтересів осіб, сімей та порушувати клопотання про притягнення до відповідальності посадових осіб, винних у порушенні вимог законодавства з питань надання соціальних послуг та проведення соціальної роботи.
3.5. Центр надає такі соціальні послуги:
3.5.1 соціальна профілактика;
3.5.2. соціальна підтримка;
3.5.3. соціальний супровід;
3.5.4. соціальне обслуговування;
3.5.5. консультування;
3.5.6. догляд вдома;
3.5.7. надання соціальних послуг в умовах цілодобового перебування /проживання;
3.5.7. соціальна реабілітація.
3.6. Крім того, Центр може надавати такі соціальні послуги:
3.6.1. соціальна адаптація;
3.6.2. представництво інтересів;
3.6.3. посередництво (медіація);
3.6.4. надання натуральної допомоги.
4. Умови прийняття на обслуговування Центру та
надання ним соціальних послуг
4.1. На надання соціальних послуг в Центрі мають право:
4.1.1. громадяни похилого віку, особи з інвалідністю, хворі (з числа осіб працездатного віку на період до встановлення їм групи інвалідності, але не більш як чотири місяці), які не здатні до самообслуговування і потребують постійної сторонньої допомоги, визнані такими в порядку, затвердженому Міністерством охорони здоров’я ;
4.1.2. діти з інвалідністю і діти віком до двох років, які належать до групи ризику щодо отримання інвалідності відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 31 січня 2007 р. №80;
4.1.3. громадяни, які перебувають у складній життєвій ситуації у зв’язку з безробіттям і зареєстровані в державній службі зайнятості як такі, що шукають роботу, стихійним лихом, катастрофою (і мають на своєму утриманні неповнолітніх дітей, дітей з інвалідністю, осіб похилого віку, осіб з інвалідністю), якщо середньомісячний сукупний дохід їх сімей нижчий ніж прожитковий мінімум для сім’ї;
4.1.4. сім’ї та молодь, які перебувають в складних життєвих обставинах та потребують сторонньої допомоги відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 21 листопада 2013 р. №896.
4.2. Прийняття на обслуговування Центром здійснюється на підставі особистої заяви особи, яка перебуває у складних життєвих обставинах, або її законного представника, доповненої визначенням індивідуальних потреб, яка подається до відділу праці, соціального захисту та соціального забезпечення.
Прийняття на обслуговування осіб з інвалідністю і дітей віком до двох років, які належать до групи ризику щодо отримання інвалідності, здійснюється на підставі таких документів, поданих особою або її законним представником:
- заява про надання реабілітаційних послуг;
- довідка медико-соціальної експертної комісії, лікувально-консультативної комісії лікувально-профілактичного закладу (для дітей з інвалідністю) про встановлення інвалідності;
- довідка лікувально-консультативної комісії лікувально-профілактичного закладу (для дітей віком до двох років, які належать до групи ризику щодо отримання інвалідності) з рекомендаціями щодо проходження реабілітації в установі;
- індивідуальна програма реабілітації, видана медико-соціальною експертною комісією, лікувально-консультативною комісією лікувально-профілактичного закладу (для дітей з інвалідністю);
- паспорт або інший документ, що посвідчує особу;
- документ, що підтверджує реєстрацію у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків (паспорт - для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті);
- документ про освіту (для отримувачів, які потребують професійної реабілітації);
- медична довідка (лікарський консультаційний висновок) (для отримувачів, які потребують професійної реабілітації);
- рекомендації місцевої служби зайнятості за результатами наданих профорієнтаційних послуг, у тому числі щодо вибору професії із зазначенням її актуальності на ринку праці (для отримувачів, які потребують професійної реабілітації) (за наявності).
4.2.1. Центр протягом:
4.2.1.1. трьох робочих днів з дня подання заяви розглядає заяву особи, надає їй допомогу в підготовці необхідних документів, визначених з урахуванням спеціалізації відділень Центру, де ця особа, сім’я буде отримувати соціальні послуги;
4.2.1.2. у разі необхідності, протягом трьох робочих днів після звернення особи надсилає запит до закладу охорони здоров’я за місцем проживання цієї особи для одержання медичного висновку про здатність до самообслуговування та потребу у сторонній допомозі й наданні соціальних послуг; до відповідного підприємства, установи, організації, що надають послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, або виконавчого органу сільської ради за місцем реєстрації громадянина – для отримання довідки про зареєстрованих у житловому приміщенні/будинку осіб;
4.2.1.3. п’яти робочих днів після розгляду заяви визначає індивідуальні потреби особи, сім’ї та готує рекомендації щодо організації надання цій особі, сім’ї соціальних послуг, у т.ч. щодо необхідності здійснення соціального супроводу;
4.2.1.4. заклад охорони здоров’я протягом десяти календарних днів після надходження запиту надає медичний висновок Центру, який приймає рішення про необхідність або відмову в наданні соціальних послуг;
4.2.1.5. десяти робочих днів (якщо не потрібен медичний висновок) після подання заяви приймає рішення на підставі заяви та пакета необхідних документів, визначених індивідуальних потреб щодо надання соціальних послуг.
4.2.1.6. При прийнятті рішення про надання соціальних послуг та визначенні їх обсягу або відмову у наданні певних соціальних послуг вирішальною є інформація з карти визначення індивідуальних потреб. Про прийняте рішення особа, її опікун/піклувальник, законний представник, сім’я повідомляється письмово.
4.2.2. У разі необхідності надання невідкладної допомоги особі, сім’ї, яка перебуває у складних життєвих обставинах, Центр приймає рішення про можливість організації та надання соціальних послуг протягом трьох робочих днів.
4.2.3. Центр може відмовити особі, сім’ї у наданні соціальних послуг у разі, якщо за наявних ресурсів Центр не в змозі задовольнити визначених потреб у соціальних послугах.
4.2.4. У разі неможливості надання сім’ї, особі, яка перебуває у складних життєвих обставинах, відповідної соціальної послуги Центр сприяє у наданні таким сім’ям та особам соціальних послуг чи різних видів допомоги іншими закладами, установами та організаціями (різних форм власності та господарювання).
4.2.5. У разі відмови у наданні соціальних послуг, особа, сім’я інформується про відмову письмово протягом п’яти робочих днів (якщо не потрібен медичний висновок) з дня подання нею заяви із зазначенням причин відмови та рекомендаціями щодо можливих шляхів вирішення її проблемних питань.
4.2.6. У разі потреби та за згодою особи, сім’ї з метою визначення додаткової потреби у натуральній чи грошовій допомозі проводиться обстеження їх матеріально-побутових умов. Для цього утворюється комісія, до складу якої входить не менш як три особи.
4.2.7. У разі коли особа, яка потребує надання соціальних послуг, за віком або за станом здоров’я неспроможна самостійно прийняти рішення про необхідність їх надання, таке рішення може прийняти її законний представник.
4.2.8. У разі прийняття рішення про надання соціальних послуг особі, сім’ї, з ним/ними або опікуном/піклувальником, законним представником укладається договір про надання соціальних послуг і видається відповідний наказ.
4.2.9. Терміни та умови перебування у Центрі, умови надання та припинення послуг, права та обов’язки сторін зазначаються у договорі, що укладається між Центр та сім’єю, особою, яка потребує соціальних послуг, за винятком послуг, що надаються на разовій основі, зокрема консультаційних. Зміст, обсяг та періодичність надання соціальних послуг зазначаються у індивідуальному плані надання послуг, примірник якого у якості додатка є невід’ємною частиною договору.
4.2.10. На кожного громадянина, який отримує соціальні послуги у Центрі ведеться особова справа.
4.2.11. Перелік документів, необхідних для прийняття рішення про надання соціальних послуг у Центрі та оформлення особової справи, визначається окремо з огляду на те, яких соціальних послуг потребує особа, сім’я, яка знаходиться у складних життєвих обставинах та у яких структурних підрозділах передбачається їх надання.
4.2.12. Особові справи оформляються, обліковуються й зберігаються з дотриманням принципів діловодства.
4.2.13. Особи, сім’ї які знаходяться у складних життєвих обставинах й отримують соціальні послуги у Центрі, або їх опікуни/піклувальники, законні представники мають право, після подання письмового запиту на ім’я директора Центру, переглянути свою особову справу.
4.2.14. Надання соціальних послуг особі, сім’ї працівниками структурних підрозділів Центру здійснюється згідно з індивідуального плану надання соціальних послуг.
4.2.15. Надання соціальних послуг у Центрі припиняється за письмовим повідомленням особи, яка перебуває у складних життєвих обставинах або її законних представників у разі:
4.2.15.1. поліпшення стану здоров’я, виходу із складних життєвих обставин, у результаті чого втрачається потреба у наданні соціальних послуг;
4.2.15.2. виявлення у громадянина, якого безоплатно обслуговує Центр, працездатних рідних (батьків, дітей, чоловіка, дружини) або осіб, які відповідно до законодавства повинні забезпечити йому догляд і допомогу, або осіб, з якими укладено договір довічного утримання (догляду);
4.2.15.3. направлення особи до стаціонарного відділення, будинку-інтернату для громадян похилого віку, пансіонату, психоневрологічного інтернату, будинку для ветеранів та інших закладів постійного проживання;
4.2.15.4. зміни місця проживання особи, сім’ї, яка перебуває у складних життєвих обставинах;
4.2.15.5. поліпшення матеріально-побутових умов (для осіб, сімей, які потребували надання цих послуг у відділенні організації надання адресної натуральної та грошової допомоги);
4.2.15.6. грубого, принизливого ставлення особи, яка перебуває у складних життєвих обставинах до обслуговуючого персоналу, соціальних працівників, соціальних робітників та інших працівників Центру;
4.2.15.7. порушення громадського порядку (сварки, бійки тощо);
4.2.15.8. систематичного перебування в стані алкогольного, наркотичного сп’яніння;
4.2.15.9. виявлення медичних протипоказань для надання соціальних послуг Центром;
4.2.15.10. надання громадянинові соціальних послуг фізичною особою, якій призначено щомісячну компенсаційну виплату, допомогу на догляд в установленому законодавством порядку (крім обслуговування у відділенні організації надання адресної натуральної та грошової допомоги);
4.2.15.11. надання громадянином соціальних послуг іншій особі та отримання ним щомісячної компенсаційної виплати, допомоги на догляд в установленому законодавством порядку;
4.2.15.12. відмови отримувача соціальних послуг або його законного представника від отримання соціальних послуг;
4.2.15.13. невиконання громадянином без поважних причин вимог щодо отримання соціальної послуги з догляду вдома після письмового попередження про припинення чи обмеження її надання або після обмеження надання такої послуги;
4.2.15.14. припинення діяльності Центру. У такому разі місцевий орган місцевого самоврядування вживає заходів до забезпечення надання соціальних послуг особам, які їх отримували в цьому Центрі (розглядає питання щодо можливості надання соціальних послуг громадськими організаціями, фізичною особою, якій призначається щомісячна компенсаційна виплата відповідно до законодавства, тощо).
4.3. У разі смерті громадянина надання соціальних послуг також припиняється на підставі доповідної записки соціального робітника та копії свідоцтва про смерть або довідки про смерть.
4.4. Про припинення надання соціальних послуг особі, сім’ї видається наказ, на підставі якого вноситься інформація до електронної бази даних Центру і робиться позначка в журналі обліку та в особовій справі із зазначенням дати за підписом директора Центру.
4.5. Типові форми заяви, повідомлення про прийняття рішення про надання/відмову у наданні соціальних послуг, медичного висновку, карти визначення стану та індивідуальних потреб отримувача у надані соціальних послуг, акта обстеження матеріально-побутових умов, індивідуального плану надання соціальних послуг, договору про надання соціальних послуг, журналу обліку громадян, яких обслуговує Центр, затверджує Мінсоцполітики в установленому порядку.
4.6. Соціальні послуги в Центрі можуть надаватися як за плату, так і безоплатно.
4.6.1. Безоплатно в обсягах, визначених державними стандартами соціальних послуг, надаються:
4.6.1.1. сім’ям, дітям та молоді, які знаходяться у складній життєвій ситуації;
4.6.1.2. особам з числа випускників інтернатних закладів;
4.6.1.3. дітям-сиротам та дітям, позбавленим батьківського піклування, особам з їх числа, а також їх біологічним батькам, опікунам, піклувальникам, прийомним батькам, батькам-вихователям та усиновлювачам;
4.6.1.4. особам, які зазнали жорстокості та насильства, постраждали від торгівлі людьми, залучалися до найгірших форм дитячої праці;
4.6.1.5. особам похилого віку, особам з інвалідністю, хворим (з числа осіб працездатного віку на період до встановлення їм групи інвалідності, але не більш як чотири місяці), які не здатні до самообслуговування і не мають рідних, які повинні забезпечити їм догляд і допомогу, або рідні є громадянами похилого віку чи визнані особами з інвалідністю в установленому порядку;
4.6.1.6. особам, які перебувають у складній життєвій ситуації у зв’язку з безробіттям, стихійним лихом, катастрофою і зареєстровані в державній службі зайнятості як такі, що шукають роботу (і мають на своєму утриманні неповнолітніх дітей, дітей з інвалідністю, осіб похилого віку, осіб з інвалідністю), якщо середньомісячний сукупний дохід їх сімей нижчий ніж прожитковий мінімум для сім’ї.
4.6.2. Безоплатне надання соціальних послуг у Центрі припиняється у разі:
4.6.2.1. виявлення в особи похилого віку, яку безоплатно обслуговує Центр, працездатних рідних (батьків, дітей, чоловіка, дружини) або осіб, які відповідно до законодавства повинні забезпечити йому догляд і допомогу, або осіб, з якими укладено договір довічного утримання (догляду);
4.6.2.2. надання особі, яка перебуває у складних життєвих обставинах, соціальних послуг фізичною особою, якій призначено грошову компенсацію у встановленому законодавством порядку.
4.6.3. Іншим особам соціальні послуги в обсягах, визначених державними стандартами, можуть надаватися за плату/або із встановленням диференційованої плати залежно від доходу таких осіб відповідно до діючого законодавства.
4.6.4. Соціальні послуги понад обсяги, визначені державними стандартами, надаються за плату.
4.6.5. Обмеження чи відмова в отриманні одних соціальних послуг не може бути підставою для обмеження чи відмови в інших соціальних послугах.
4.6.6. Тарифи на платні соціальні послуги встановлюються Центром відповідно до «Методичних рекомендацій щодо обрахунку вартості соціальних послуг, що надаються за рахунок бюджетних коштів» і затверджуються виконавчим комітетом Сквирської міської ради.
4.6.7. Кошти, що надходять від надання платних соціальних послуг, використовуються відповідно до чинного законодавства.
4.6.8. У виняткових випадках громадяни похилого віку, що мають рідних, які повинні забезпечити їм догляд і допомогу, можуть звільнятися від плати за надання соціальних послуг у структурних підрозділах Центру у разі, коли такі рідні належать до малозабезпечених осіб і отримують державну соціальну допомогу в установленому законодавством порядку, залежні від психоактивних речовин, перебувають у місцях позбавлення волі тощо. Для цього засновник самостійно або через утворену ним комісію приймає рішення (розпорядження) про звільнення громадян від зазначеної плати.
5. Організація роботи Центру
5.1. Надання соціальних послуг здійснюється працівниками Центру.
5.2. Надавачами соціальних послуг у Центрі є соціальні робітники, соціальні працівники, фахівці з соціальної роботи тощо.
5.3. Для виконання завдань у Центрі утворюються такі відділення:
5.4.1. Відділення соціальної роботи (проведення соціальної роботи з особами/сім’ями, зокрема інформаційно-просвітницька, соціально-профілактична робота, оцінювання потреб осіб/сімей у соціальних послугах, організація надання їм соціальних послуг шляхом ведення випадку, моніторинг надання соціальних послуг центром, соціальне супроводження прийомних сімей і дитячих будинків сімейного типу, соціальний патронаж осіб, які відбули покарання у виді обмеження або позбавлення волі на певний строк, а також звільнених від подальшого відбування таких покарань); соціально-психологічна допомога особам, які постраждали від домашнього насильства та/або насильства за ознакою статі (надання особам, які постраждали від домашнього насильства та/або насильства за ознакою статі, послуг кризового та екстреного втручання, інформування, консультування, представництва інтересів; формування нетерпимого ставлення громадян до проявів домашнього насильства та/або насильства за ознакою статі, проведення заходів у сфері запобігання та протидії насильству).
5.4.2.Відділення натуральної та грошової допомоги (надання натуральної та грошової допомоги (продукти харчування, предмети і засоби особистої гігієни, санітарно-гігієнічні засоби для прибирання, засоби догляду, одяг, взуття, інші предмети першої необхідності, організація харчування, забезпечення паливом тощо) непрацездатним громадянам, особам/сім’ям, які перебувають у складних життєвих обставинах);
5.4.3.Відділення соціальної допомоги вдома;для надання соціальних послуг за місцем проживання/перебування одиноким громадянам, які не здатні до самообслуговування , похилого віку; осіб з інвалідністю (які досягли 18-річного віку), крімосіб з інвалідністю унаслідок нещасного випадку на виробництві абопрофесійного захворювання, які отримують соціальну допомогу наостійний сторонній догляд, побутове та спеціальне медичне
обслуговування відповідно до Закону України "Про
загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного
випадку на виробництві та професійного захворювання, які
спричинили втрату працездатності;хворих (з числа одиноких осіб працездатноговікунаперіоддовстановлення їм групи інвалідності, але не більш як чотиримісяці).
5.4.4.Відділення стаціонарного догляду для постійного або тимчасового проживання (надання соціальних послуг стаціонарного догляду, підтриманого проживання, паліативного догляду, притулку громадянам похилого віку, особам з інвалідністю, особам, які потребують паліативної допомоги, бездомним та іншим вразливим групам населення). У центрі може бути утворено кілька відділень, які надають послуги в умовах цілодобового перебування/проживання (відділення стаціонарного догляду, підтриманого проживання, паліативного догляду, притулок тощо);
5.5. Надання соціальних послуг відділеннями Центру може здійснюватися впродовж дня, почасово, за місцем проживання, в закладі, на разовій, періодичній, тимчасовій (до 6 місяців), постійній основі або терміново. У разі потреби, допускається застосування гнучкого режиму робочого часу для працівників Центру відповідно до Наказу Міністерства праці та соціальної політики «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо встановлення гнучкого режиму робочого часу» від 04.10.2006 №359.
5.6. Час (тривалість), місце та термін (періодичність), умови та обсяг надання соціальних послуг особі, сім’ї в Центрі залежить від встановлених індивідуальних потреб та конкретних умов, що сприяють реабілітації, реінтеграції та соціальній адаптації цієї особи, сім’ї.
5.7. Для організації надання соціальних послуг у Центрі вивчаються індивідуальні потреби сім’ї, особи, яка перебуває у складних життєвих обставинах, та спільно з сім’єю, особою розробляється індивідуальний план роботи з нею.
5.8. До вивчення індивідуальних потреб особи, сім’ї та підготовки індивідуального плану надання послуг можуть залучатися необхідні фахівці - члени мультидисциплінарної команди: сімейний лікар,психіатр, реабілітолог, психотерапевт, нарколог, юрист та ін..
5.9. Надання соціальних послуг особі, сім’ї здійснюється працівниками, визначених відділень Центру, за індивідуальними планами надання соціальних послуг. Працівники забезпечують надання відповідних соціальних послуг згідно з встановлених стандартів та нормативів соціальної послуги. У відділеннях можуть надаватись як одиничні соціальні послуги, так і комплекс соціальних послуг.
6. Керівництво Центром
6.1. Центр очолює директор, який призначається на посаду на конкурсній основі та звільняється з посади в установленому порядку Засновником.
6.2. Директор Центру:
6.2.1. організовує роботу Центру, несе персональну відповідальність за виконання покладених завдань, забезпечує проведення моніторингу та оцінку якості соціальних послуг, визначає ступінь відповідальності працівників;
6.2.2. затверджує посадові обов’язки працівників Центру;
6.2.3. призначає завідувачів відділень Центру;
6.2.4. координує діяльність відділень Центру. Затверджує положення про відділення;
6.2.5. подає Засновнику пропозиції щодо штатного розпису, кошторису витрат центру;
6.2.5. укладає договори, діє від імені Центру і представляє його інтереси;
6.2.6. розробляє і подає Засновнику на затвердження проекти рішень з надання соціальних послуг;
6.2.7. призначає в установленому порядку на посаду та звільняє з посади працівників Центру;
6.2.8. видає у межах своєї компетенції накази (в тому числі щодо здійснення (припинення) обслуговування громадян), організовує і контролює їх виконання.
7. Діяльність Центру
7.1. Діяльність здійснюється за рахунок:
7.1.1. коштів місцевого бюджету, у тому числі за рахунок коштів, які відповідно до Бюджетного кодексу України виділяються на соціальний захист та соціальне забезпечення і враховуються під час визначення обсягу міжбюджетних трансфертів;
7.1.2. благодійних внесків юридичних та фізичних осіб;
7.1.3. коштів від надання платних соціальних послуг;
7.1.4. інших джерел, не заборонених чинним законодавством України.
7.2. Методичне забезпечення діяльності Центру здійснює Мінсоцполітики, організаційно-методичне забезпечення - в установленому порядку відділ праці, соціального забезпечення, соціального захисту Сквирської міської ради.
7.3. Ведення діловодства, бухгалтерського обліку та статистичної звітності здійснюється відповідно до чинного законодавства.
7.4. Прийом осіб, які знаходяться у складних життєвих обставинах зі зверненнями, пропозиціями та скаргами, здійснюється директором згідно з графіком прийому.
7.5. Розгляд пропозицій (зауважень), заяв та скарг громадян проводиться відповідно до статей 14, 15 та 16 Закону України «Про звернення громадян».
7.6. Персональну відповідальність за стан діловодства несе директор Центру.
7.7. Моніторинг і контроль діяльності, пов’язаної із надання соціальних послуг, ревізія фінансово-господарської діяльності проводяться відповідно до законодавства України.
7.8. Для проведення внутрішнього моніторингу й контролю якості надання соціальних послуг у Центрі розробляється внутрішня система моніторингу й контролю якості надання соціальних послуг.
8. Припинення діяльності Центру
8.1. Реорганізація (злиття, поділ, виділення, перетворення) або ліквідація Центру з надання соціальних послуг здійснюється за рішенням Засновника.
8.2. Ліквідація Центру здійснюється ліквідаційною комісією, яка утворюється уповноваженим органом або органом, який прийняв рішення про ліквідацію. Порядок і строки проведення ліквідації, а також строк для заяви претензій кредиторами визначаються Уповноваженим органом, який прийняв рішення про ліквідацію, згідно з чинним законодавством України.
8.3. З моменту призначення ліквідаційної комісії до неї переходять всі повноваження по управлінню центром. Ліквідаційна комісія складає ліквідаційний баланс центру і подає на затвердження органу, який призначив ліквідаційну комісію. Кредиторам, які перебувають у договірних відносинах з центром, що ліквідується, повідомляється про його ліквідацію у письмовій формі.
8.4. Майно, що залишилось після задоволення претензій кредиторів за Засновника має бути передано іншій неприбутковій організації відповідного виду або зараховано до бюджету.
8.5. При реорганізації і ліквідації Центру працівникам, які звільняються, гарантується додержання їх прав та інтересів відповідно до чинного законодавства України.
8.6. Центр втрачає право юридичної особи і визначається такою, що припинила існування, з метою виключення її з державного реєстру України.
8.7. У разі реорганізації Центру права і обов’язки переходять правонаступникам.
9. Прикінцеві положення
9.1. Це Положення набирає чинності з моменту його державної реєстрації відповідно до чинного законодавства України.
9.2. Зміни та доповнення до Положення вносяться в порядку, визначеному чинним законодавством України, та набувають юридичної сили з моменту їх державної реєстрації.
Секретар міської ради Т.Г. Власюк