Від __________ №__/05
Про затвердження Положення
про постійну комісію Сквирської міської ради
з питань техногенно-екологічної
безпеки та надзвичайних ситуацій
та посадового складу комісії
Відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Кодексу цивільного захисту України, постанови Кабінету Міністрів України від 17.06.2015 № 409 «Про затвердження Типового положення про регіональну та місцеву комісію з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій»:
В И Р І Ш И В:
1. Затвердити Положення про постійну комісію Сквирської міської ради з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій (додаток 1).
2. Затвердити посадовий склад постійної комісії Сквирської міської ради з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій (додаток 2).
3. Контроль за виконанням цього рішення покласти на _______________.
Погоджено:
Заступник міського голови Л. Сергієнко
Керуюча справами (секретар)
виконавчого комітету Н. Згардівська
Юрист (головний спеціаліст)
юридичного відділу Л. Бойко
Додаток 1
до рішення виконавчого комітету Сквирської міської ради від «___» січня 2021 року № ____
ПОЛОЖЕННЯ
про постійну комісію Сквирської міської ради
з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій
1. Постійна комісія Сквирської міської ради з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій (далі – комісія ) є постійно діючим органом, який утворюється рішенням виконавчого комітету Сквирської міської ради для координації діяльності органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, пов’язаної із забезпеченням техногенно-екологічної безпеки, захисту населення і територій від наслідків надзвичайних ситуацій, запобігання виникненню надзвичайних ситуацій і реагування на них.
2. Комісія у своїй діяльності керується Конституцією і законами України, а також указами Президента України і постановами Верховної ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, рішеннями Державної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій, рішеннями постійної комісії Київської облдержадміністрації з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій, цим Положенням.
3. Основними завданнями комісії є:
1) координація діяльності органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, пов’язаної із:
функціонуванням ланки територіальної підсистеми єдиної системи цивільного захисту;
здійсненням оповіщення органів управління та сил цивільного захисту, а також населення про виникнення надзвичайної ситуації та інформування його про дії в умовах такої ситуації;
залучення сил цивільного захисту до проведення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт, ліквідації наслідків надзвичайної ситуації, надання гуманітарної допомоги;
забезпеченням реалізації вимог техногенної та пожежної безпеки;
навчанням населення діям у надзвичайній ситуації;
визначенням меж зони надзвичайної ситуації;
здійсненням постійного прогнозування зони можливого поширення надзвичайної ситуації та масштабів можливих наслідків;
організацією робіт із локалізації і ліквідації наслідків надзвичайної ситуації, залучення для цього необхідних сил та засобів;
організацією та здійсненням:
- заходів щодо здійснення життєзабезпечення населення, що постраждало внаслідок виникнення надзвичайної ситуації;
- заходів з евакуації ( у разі потреби );
- радіаційного, хімічного, біологічного, інженерного та медичного захисту населення і територій від наслідків надзвичайної ситуації;
вжиттям заходів щодо забезпечення готовності ланки територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту до дій в умовах надзвичайної ситуації та в особливий період;
здійсненням безперервного контролю за розвитком надзвичайної ситуації та обстановкою на аварійних об’єктах і прилеглих до них територіях;
інформуванням органів управління цивільного захисту та населення про розвиток надзвичайної ситуації та заходи, що здійснюються;
забезпеченням:
- живучості об’єктів національної економіки та державного управління під час реагування на надзвичайну ситуацію;
- стабільного функціонування об’єктів паливно-енергетичного комплексу під час виникнення надзвичайної ситуації, злагодженої роботи підприємств, установ та організацій для забезпечення сталої і безперебійної роботи об’єктів газотранспортної та енергетичної галузі;
- безпеки та сталої роботи транспортної інфраструктури, послуг поштового зв’язку та всіх видів електричного зв’язку;
- санітарного та епідемічного благополуччя населення;
організацією та керівництвом за проведенням робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій місцевого рівня;
встановленням кількісних та якісних показників виведення з ладу транспортних засобів, промислових, громадських і житлових будинків та споруд, комунальних і енергетичних мереж, засобів зв’язку, магістральних газо-, нафто- або інших трубопроводів, залізничних вузлів, мостів, шляхопроводів тощо;
2) визначення шляхів та способів вирішення проблемних питань, що виникають під час:
функціонування ланки територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту;
здійснення заходів:
- щодо соціального захисту населення, що постраждало внаслідок виникнення надзвичайної ситуації;
- щодо медичного та біологічного захисту населення у разі виникнення надзвичайної ситуації;
порушення умов належного функціонування об’єктів інфраструктури та безпеки життєдіяльності населення, зокрема у сферах національної безпеки і оборони, енергетики, фінансів, соціального захисту, охорони здоров’я та навколишнього природного середовища;
3) погодження положень про місцеві комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій;
4) підвищення ефективності діяльності органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій під час реагування на надзвичайну ситуацію.
4. Комісія відповідно до покладених на неї завдань:
1) у режимі повсякденної діяльності:
здійснює координацію діяльності органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо розроблення і виконання цільових і науково-технічних програм, здійснення заходів у сфері цивільного захисту та техногенно-екологічної безпеки;
здійснює заходи щодо забезпечення захисту населення, сталого функціонування господарських об”єктів, зменшення можливих матеріальних втрат та збереження національної культурної спадщини у разі виникнення надзвичайної ситуації;
бере участь у розгляді питань щодо утворення або припинення діяльності підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності, що використовують небезпечні технології ( хімічні, радіаційні тощо );
сприяє розвитку системи цивільного захисту, проведенню контролю за функціонуванням потенційно небезпечних об”єктів;
координує здійснення заходів щодо профілактики та локалізації інфекційних захворювань, а також запобігання виникненню випадків масових харчових отруєнь населення.
2) у режимі підвищеної готовності:
здійснює заходи щодо активізації роботи з проведення спостереження та контролю за станом навколишнього природного середовища, перебігом епідемій та спалахами інфекційних захворювань, масовими харчовими отруєннями населення, обстановкою на потенційно небезпечних об’єктах і прилеглих до них територіях, прогнозування можливості виникнення надзвичайної ситуації та її масштабів;
організовує розроблення плану комплексних заходів щодо захисту населення і територій у разі виникнення надзвичайної ситуації, забезпечення сталого функціонування господарських об’єктів;
забезпечує координацію заходів щодо запобігання виникненню надзвичайної ситуації місцевого рівня;
готує пропозиції щодо визначення джерел і порядку фінансування заходів реагування на надзвичайну ситуацію;
координує заходи щодо створення резерву засобів індивідуального захисту та матеріальних резервів для запобігання виникненню надзвичайної ситуації та ліквідації її наслідків, визначає обсяги і порядок використання таких резервів;
забезпечує стабільне виробництво, передачу, постачання і використання енергоносіїв під час виникнення надзвичайної ситуації підприємствами, установами та організаціями паливно-енергетичного комплексу;
3) у режимі надзвичайної ситуації:
забезпечує координацію, організацію робіт та взаємодію органів управління, сил та засобів ланки територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту, а також громадських організацій щодо надання допомоги населенню, що постраждало внаслідок виникнення надзвичайної ситуації;
організовує роботу з локалізації або ліквідації надзвичайної ситуації місцевого рівня;
залучає до виконання робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації необхідні рятувальні, транспортні, будівельні, медичні та інші формування з використанням наявних матеріально-технічних, продовольчих та інших ресурсів і запасів;
вживає заходів, необхідних для проведення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт у небезпечних районах;
забезпечує здійснення заходів щодо соціального захисту населення, що постраждало внаслідок виникнення надзвичайної ситуації;
встановлення межі зон, на яких виникла надзвичайна ситуація, організовує визначення розміру шкоди, заподіяної суб’єктам господарювання і населенню внаслідок виникнення надзвичайної ситуації місцевого рівня;
організовує здійснення постійного контролю за станом навколишнього природного середовища на території, що зазнала впливу надзвичайної ситуації, обстановкою на аварійних об’єктах і прилеглих до них територіях;
приймає рішення щодо попередньої класифікації надзвичайної ситуації за видом, класифікаційними ознаками та рівнем, забезпечує своєчасне подання до відповідних органів зазначених матеріалів;
вивчає обставини, що склалися, та подає голові міської ради інформацію про вжиті заходи, причини виникнення та результати ліквідації наслідків надзвичайної ситуації, а також пропозиції щодо подальших дій із запобігання її розвитку;
4) у режимі надзвичайного стану:
забезпечує координацію, організацію робіт та взаємодію органів управління та сил ланки територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту з урахуванням особливостей, що визначаються згідно з вимогами Законів України “Про правовий режим воєнного стану”, “Про правовий режим надзвичайного стану”, а також інших нормативно-правових актів;
здійснює заходи, необхідні для відвернення загрози та забезпечення безпеки і здоров’я громадян, забезпечення функціонування органів державної влади та органів місцевого самоврядування;
проводить моніторинг стану виконання органом місцевого самоврядування покладених на них завдань;
здійснює взаємодію з відповідними органами з питань, пов’язаних із соціальним забезпеченням громадян України, які переміщуються з тимчасово окупованої території та районів проведення антитерористичної операції.
5. Комісія має право:
залучати у разі потреби в установленому законодавством порядку до ліквідації наслідків надзвичайної ситуації місцевого рівня сили і засоби ланки територіальної підсистеми єдиної системи цивільного захисту;
заслуховувати інформацію керівників територіальних органів центральних органів виконавчої влади, органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, розташованих на території району, з питань, що належать до її компетенції, давати їм відповідні доручення;
одержувати від територіальних органів центральних органів виконавчої влади, органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, розташованих на території району, матеріали і документи, необхідні для вирішення питань, що належать до її компетенції;
залучати до участі у своїй роботі представників територіальних органів центральних органів виконавчої влади, органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, розташованих на території району ( за погодженням з їх керівниками );
розглядати матеріали розслідувань про причини і наслідки виникнення надзвичайних ситуацій та вносити пропозиції щодо притягнення до адміністративної або кримінальної відповідальності посадових осіб, винних у їх виникненні.
6. Головою комісії є голова Сквирської міської ради.
Роботою комісії керує її голова, а за відсутності голови — за його дорученням перший заступник та за відсутності першого заступника — заступник голови.
Засідання комісії веде голова, а за його відсутності — перший заступник голови.
Посадовий склад комісії затверджується виконавчим комітетом Сквирської міської ради на основі пропозицій територіальних органів центральних органів виконавчої влади, органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, розташованих на території громади.
Персональний склад комісії затверджується головою комісії.
Голова комісії організовує її роботу за допомогою секретаріату.
7. Голова комісії має право:
залучати до роботи із запобігання виникненню надзвичайних ситуацій або ліквідації їх наслідків будь-які транспортні, рятувальні, відбудовні, медичні та інші сили і засоби відповідно до законодавства;
приймати в межах повноважень комісії рішення щодо реагування на надзвичайну ситуацію;
вносити пропозиції в межах законодавства щодо заохочення осіб, які зробили вагомий внесок у запобігання виникненню надзвичайної ситуації, ліквідацію її наслідків;
делегувати на період ліквідації наслідків надзвичайної ситуації свої повноваження заступникам голови комісії.
8. Робочим органом комісії ( секретаріатом ), що забезпечує підготовку, скликання та проведення засідань, а також контроль за виконанням її рішень, є ___________________________.
9. Комісія проводить засідання на постійній основі.
Рішення комісії приймаються колегіально, більш як двома третинами складу комісії. Член комісії, який не підтримує пропозиції та рекомендації, прийняті комісією, може викласти у письмовій формі свою окрему думку, що додається до протоколу засідання.
Рішення комісії оформляється протоколом, який підписується головою та секретарем комісії.
10. Рішення комісії, прийняті у межах її повноважень, є обов’язковими до виконання органами державної влади та органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями, розташованими на території району.
11. За членами комісії на час виконання завдань зберігається заробітна плата за основним місцем роботи.
12. Організація побутового забезпечення членів комісії, а також забезпечення їх спеціальним одягом, засобами індивідуального захисту під час роботи в зоні надзвичайної ситуації покладається на районну державну адміністрацію.
13. Комісія має бланк із зображенням Державного Герба України і своїм найменуванням.
Керуюча справами (секретар)
виконавчого комітету Наталія ЗГАРДІВСЬКА
Додаток 2
до рішення виконавчого комітету Сквирської міської ради від «___» січня 2021 року № ____
Склад постійної комісії
Сквирської міської ради з питань техногенно-екологічної безпеки
та надзвичайних ситуацій
Голова комісії - голова міської ради
Перший заступник - заступник голови міської ради
голови комісії
Заступник голови - заступник голови міської ради
комісії
Члени комісії
Начальник відділу з питань цивільного захисту, ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи та житлово-комунального господарства райдержадміністрації
Завідувач сектору містобудування та архітектури райдержадміністрації
Начальник Сквирського РВ ГУ МНС України в Київській області (за згодою)
Начальник Сквирського РС ГУ ДСНС України в Київській області (за згодою)
Головний лікар Сквирського центру первинної медико-санітарної допомоги (за згодою)
Начальник Білоцерківського міжрайонного управління ГУ Держсанепідемслужби у Київській області (за згодою)
Начальник філії «Сквирське районне дорожнє управління» (за згодою)
Начальник Сквирської дільниці Білоцерківської філії по експлуатації газового господарства ПАТ «Київоблгаз» (за згодою)
Провідний спеціаліст відділу з питань цивільного захисту, ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи та житлово-комунального господарства райдержадміністрації (секретар комісії)
Керуюча справами (секретар)
виконавчого комітету Наталія ЗГАРДІВСЬКА