Проект РІШЕННЯ
Про затвердження Положень
про відділи Сквирської міської ради
Керуючись Законом України „Про місцеве самоврядування в Україні”, «Про службу в органах місцевого самоврядування», враховуючи рішення сесії Сквирської міської ради від 8 червня 2017 року №370-17-VІІ «Про припинення шляхом ліквідації та створення відділів Сквирської міської ради», враховуючи пропозиції (рекомендації) постійної депутатської комісії з питань планування бюджету та фінансів, Сквирська міська рада VII скликання
В И Р І Ш И Л А:
1. Затвердити Положення про відділи Сквирської міської ради:
1) Положення про юридичний відділ Сквирської міської ради (Додаток 1).
2) Положення про загальний відділ Сквирської міської ради (Додаток 2).
3) Положення про відділ державного архітектурно – будівельного контролю Сквирської міської ради Київської області (Додаток 3).
2. Погодити плату за надання адміністративних послуг загальним відділом Сквирської міської ради Київської області (додаток 4).
3. Визнати, що втратили чинність рішення сесій міської ради від 09 квітня 2015 року №1391-63-VІ «Про затвердження Положень про відділи Сквирської міської ради», від 28 січня 2016 року №59-5-VІІ «Про створення відділу державної реєстрації Сквирської міської ради Київської області» із змінами та доповненнями, від 31 березня 2016 року №136-7-VІІ «Про погодження надання платних послуг відділом державної реєстрації Сквирської міської ради».
4. Визнати, що втратило чинність рішення від 22 грудня 2015 року №18-2-VІІ «Про затвердження положення про відділ державного архітектурно – будівельного контролю Сквирської Київської області» із змінами та доповненнями.
5. Контроль за виконанням рішення покласти на начальників відділів, начальника відділу бухгалтерського обліку та кадрової роботи – головного бухгалтера Тернову М.В., керуючого справами виконавчого комітету Іщенко М.М. та на заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Палієнка С.І.
Додаток 1
до рішення сесії міської ради
№____-23-VІІ від 21 вересня 2017 року
ПОЛОЖЕННЯ
про юридичний відділ Сквирської міської ради та виконкому
ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1. Юридичний відділ Сквирської міської ради та виконкому ( надалі – Відділ) є структурним підрозділом Сквирської міської ради та виконкому. Відділ підконтрольний та підзвітний міській раді, підпорядкований її виконкому та міському голові.
2. У своїй діяльності відділ керується Конституцією України та законами України, постановами Верховної Ради України, указами і розпорядженнями Президента України, постановами і розпорядженнями Кабінету міністрів України, рішеннями міської ради та її виконавчого комітету, розпорядженнями міського голови, цим Положенням та іншими нормативними актами.
З питань організації та методики ведення правової роботи Відділ керується рекомендаціями юридичних служб Верховної Ради України, Кабінету міністрів України, наказами та рекомендаціями Міністерства юстиції України.
3. Місцезнаходженням Відділу є місцезнаходження виконавчого комітету Сквирської міської ради: Київська область, м. Сквира, вул. Богачевського, 28.
4. Основними завданнями Відділу є організація правової роботи, спрямованої на правильне застосування, неухильне додержання та запобігання невиконанню вимог актів законодавства, інших нормативно-правових актів міською радою та її виконавчими органами, а також посадовими особами під час виконання покладених на них завдань і функціональних обов’язків, роз’яснення чинного законодавства України, захист прав та законних інтересів міського голови, міської ради та її виконавчих органів у судах та інших органах, своєчасне застосування правових норм при здійсненні своїх повноважень виконавчими органами міської ради та їх посадовими особами.
5. Відділ при виконанні покладених на нього завдань взаємодіє з органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, депутатами, постійними комісіями, тимчасовими контрольними комісіями та іншими органами, утвореними міською радою, іншими виконавчими органами міської ради, підприємствами, установами, організаціями, об’єднаннями громадян на підставах, у межах та у спосіб, передбачені чинним законодавством України.
6. Міська рада створює умови для нормальної роботи і підвищення кваліфікації працівників Відділу, забезпечує їх окремими приміщеннями, телефонним зв’язком, сучасними засобами оргтехніки, транспортом для виконання службових обов’язків, законодавчими й іншими нормативними актами і довідковими матеріалами, іншими посібниками та літературою з правових питань.
ОБОВ`ЯЗКИ ВІДДІЛУ
7. Відділ відповідно до покладених на нього завдань:
- організовує та бере участь у забезпеченні реалізації державної правової політики у роботі виконавчих органів ради, захист їх законних інтересів;
- забезпечує правильне застосування законодавства міською радою та її виконавчими органами, інформує міського голову, секретаря ради про необхідність вжиття заходів щодо зміни, призупинення або скасування актів, прийнятих з порушенням законодавства;
- разом з відповідними управліннями, відділами та службами міської ради узагальнює практику застосування законодавства, готує пропозиції щодо вдосконалення його застосування в практичній роботі;
- перевіряє відповідність чинному законодавству України проектів рішень міської ради, виконавчого комітету міської ради, розпоряджень міського голови, наказів керівників виконавчих органів міської ради, здійснює правову експертизу нормативно-правових актів, візує їх при наявності віз керівників відповідних виконавчих органів міської ради;
- здійснює методичне керівництво правовою роботою в органах місцевого самоврядування, на підприємствах, що належать до сфери його управління, перевіряє стан правової роботи та подає пропозиції на розгляд міського голови щодо її поліпшення, усунення недоліків у правовому забезпеченні діяльності органів, вживає заходів до впровадження новітніх форм і методів діяльності юридичного відділу;
- сприяє разом з відповідними виконавчими органами міської ради комунальним підприємствам у правовому забезпеченні встановлення та стабілізації господарських зв’язків; сприяє правильному застосуванню законодавства про працю, запобіганню - безгосподарності, непродуктивним витратам, бере участь у проведенні аналізу причин їх виникнення і підготовці документів про відшкодування збитків; застосовує заходи правового впливу у разі невиконання чи неналежного виконання договірних зобов'язань, забезпеченні захисту майнових прав;
- представляє у встановленому законодавством порядку інтереси міської ради та її виконавчих органів, а також міського голови в судах та інших органах під час розгляду правових питань і спорів;
- готує проекти розпорядчих актів міської ради, її виконавчих органів і міського голови, в тому числі нормативного характеру;
- готує пропозиції виконавчому комітету міської ради щодо вжиття заходів зі зміни чи скасування наказів керівників виконавчих органів міської ради;
- надає правову допомогу депутатам та постійним комісіям міської ради, посадовим особам виконавчих органів міської ради; за зверненнями депутатів та постійних комісій міської ради надає правові висновки до проектів рішень та пропозиції з інших питань, віднесених до компетенції міської ради;
- організовує і веде позовну роботу міської ради та її виконавчого комітету, дає правову оцінку претензіям, що пред’явлені виконавчим органам ради у зв’язку з порушенням їх майнових прав і законних інтересів;
- дає правову оцінку проектам господарських та інших договорів, що укладаються міським головою від імені міської ради та її виконавчих органів;
- сприяє своєчасному вжиттю заходів за актами прокурорського реагування, рішеннями, постановами і ухвалами судів, відповідними документами інших правоохоронних і контролюючих органів;
- проводить роботу, пов’язану із підвищенням рівня правових знань працівників виконавчих органів міської ради, сприяє вивченню чинного законодавства роз’яснює, існуючу практику його застосування, проводить консультації з правових питань;
- здійснює розгляд звернень громадян та прийом громадян з правових питань згідно зі встановленим графіком;
- розглядає за дорученням міського голови, його заступників, секретаря ради звернення фізичних та юридичних осіб з питань, що відносяться до компетенції Відділу і вносить пропозиції щодо вирішення порушених питань;
- здійснює інші повноваження, покладені на Відділ відповідно до чинного законодавства.
8. Відділ забезпечує належний рівень діловодства, дотримання режиму секретності, службової таємниці та обмеження доступу до окремих категорій публічної інформації з питань, які належать до його компетенції.
ПРАВА ВІДДІЛУ
9. Відділ має право:
- перевіряти дотримання вимог законності управліннями, відділами та іншими виконавчими органами міської ради, посадовими особами місцевого самоврядування;
- одержувати у встановленому порядку від посадових осіб виконавчих органів міської ради документи, довідки, інші матеріали, необхідні для виконання покладених на Відділ завдань;
- інформувати міського голову у разі покладання на Відділ виконання роботи, що не відноситься до функцій Відділу чи виходить за його межі, а також у випадках, коли відповідні виконавчі органи міської ради чи посадові особи не надають документи, інші матеріали, необхідні для вирішення покладених завдань з метою вжиття відповідних заходів;
- залучати відповідних спеціалістів для підготовки нормативних і інших документів, а також для розробки і здійснення заходів, які проводяться Відділом відповідно до покладених на нього завдань;
- брати участь у пленарних засіданнях сесій міської ради, засіданнях постійних комісій міської ради, засіданнях виконавчого комітету міської ради, нарадах, комісіях, робочих групах, утворених міською радою, її виконавчими органами, міським головою;
- у разі переслідування працівника Відділу у зв’язку з виконанням обов’язків, передбачених цим Положенням, інформувати відповідне управління юстиції або правоохоронні органи.
СТРУКТУРА ТА КЕРІВНИЦТВО ВІДДІЛОМ
11. Відділ складається з трьох штатних одиниць: начальника відділу, головного та провідного спеціаліста юридичного відділу.
12. Відділ очолює начальник, який призначається на посаду і звільняється з посади міським головою, відповідно до законодавства України;
На посаду начальника Відділу призначається особа – громадянин України, який має вищу юридичну освіту за освітньо-кваліфікаційним рівнем магістра та стаж роботи за спеціальністю не менше двох років.
13. Начальник відділу безпосередньо підпорядкований міському голові, його заступникам.
- здійснює керівництво Відділом, несе персональну відповідальність за виконання покладених на Відділ завдань і здійснення ним своїх функцій;
- забезпечує виконання підлеглими працівниками доручень міського голови, секретаря міської ради, заступників міського голови, керуючого справами виконкому;
- візує проекти розпорядчих актів міської ради, виконавчого комітету, міського голови, керівників виконавчих органів ради та надає окремі доручення працівникам Відділу щодо візування зазначених розпорядчих актів;
- представляє інтереси міської ради та її виконавчих органів, міського голови в судах, а також в інших органах при розгляді правових питань або призначає відповідального працівника Відділу;
- подає від імені та в інтересах міського голови, міської ради та її виконавчих органів позови до відповідного суду;
- бере участь у засіданнях виконавчого комітету, в нарадах колегіальних органів при обговоренні на них питань, які стосуються практики застосування чинного законодавства, постійно діючих комісіях виконавчого комітету та інших ділянок правової роботи;
- в межах своєї компетенції дає доручення працівникам Відділу та здійснює контроль за їх виконанням;
- вносить пропозиції міському голові щодо застосування до працівників Відділу заохочень та заходів дисциплінарного впливу;
- інформує територіальну громаду міста Сквира про виконання рішень міської ради, виконавчого комітету міської ради, розпоряджень міського голови та про інші питання, які стосуються діяльності Відділу;
- організовує роботу по підбору та формуванню кадрового резерву Відділу, здійснює роботу з професійної підготовки, перепідготовки працівників Відділу;
- здійснює інші повноваження, покладені на нього відповідно до вимог чинного законодавства України.
16. Працівники відділу приймаються на роботу на конкурсних засадах або за іншою процедурою, визначеною чинним законодавством, та звільняються з роботи міським головою.
На посаду головного спеціаліста Відділу призначається особа з вищою юридичною освітою за освітньо-кваліфікаційним рівнем спеціаліста, магістра і стажем роботи за фахом не менше одного року.
На посаду провідного спеціаліста Відділу призначається особа з вищою юридичною освітою за освітньо-кваліфікаційним рівнем бакалавра, спеціаліста, магістра і стажем роботи за фахом не менше одного року.
17. В окремих випадках, у разі службової необхідності за дорученням начальника Відділу працівники Відділу виконують повноваження, не передбачені посадовими інструкціями.
ВЗАЄМОДІЯ ПРАЦІВНИКІВ ВІДДІЛУ З КЕРІВНИКАМИ ВИКОНАВЧИХ ОРГАНІВ МІСЬКОЇ РАДИ
18. Працівники Відділу здійснюють правове забезпечення діяльності виконавчих органів міської ради та взаємодіють у своїй роботі з керівниками цих органів.
Порядок взаємодії працівників Відділу, що забезпечують правову роботу відповідного виконавчого органу, визначається посадовими інструкціями цих працівників.
19. Забезпечення правової роботи виконавчих органів здійснюється шляхом закріплення посадової особи Відділу за виконавчим органом міської ради та його структурними підрозділами.
Працівники структурних підрозділів Відділу, які забезпечують правову роботу відповідного виконавчого органу, можуть територіально розміщуватися за місцем знаходження цього виконавчого органу міської ради.
20. Керівники виконавчих органів міської ради здійснюють інформаційне та додаткове матеріально-технічне забезпечення умов праці працівників Відділу, які забезпечують правову роботу відповідного виконавчого органу.
ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ
21. Працівники відділу несуть відповідальність за бездіяльність, неякісне або несвоєчасне виконання посадових завдань та обов'язків, порушення норм етики поведінки посадової особи місцевого самоврядування та обмежень, пов'язаних з прийняттям на службу в органи місцевого самоврядування та її проходження.
ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ
22. Покладання на Відділ обов’язків, не передбачених цим Положенням, а також тих, що не відносяться до правової роботи не допускається.
23 Відділ утримується за рахунок міського бюджету.
24. Відділ має бланки зі своїми реквізитами.
25. Зміни і доповнення до цього Положення вносяться в порядку, встановленому для його прийняття.
26. Реорганізація або ліквідація Відділу здійснюється міською радою відповідно до вимог законодавства України
Секретар міської ради В.О.Бондар
Додаток 2
до рішення сесії міської ради
№____-23-VІІ від 21 вересня 2017 року
ПОЛОЖЕННЯ
про загальний відділ Сквирської міської ради
1.1. Загальний відділ Сквирської міської ради ( далі - Відділ) - є виконавчим органом Сквирської міської ради Київської області, створений відповідно до рішення сесії міської ради. Відділ підконтрольний та підзвітний Сквирській міській раді Київської області, міському голові. Відділ немає статусу юридичної особи.
1.2. Відділ у своїй діяльності керується Конституцією України, Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», Законом України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань», Законом України «Про звернення громадян», Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування та оптимізації надання адміністративних послуг», Законом України «Про доступ до публічної інформації», Законом України «Про інформацію», Законом України "Про порядок виїзду з України і в’їзду в Україну громадян України", Законом України "Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні", Законом України «Про державний земельний кадастр», іншими Законами України, постановами Верховної Ради України, указами і розпорядженнями Президента України, постановами і розпорядженнями Кабінету Міністрів України, рішеннями Сквирської міської ради, що регулюють діяльність у загального відділу, а також регламентом міської ради та цим Положенням.
1.3 Відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» Відділ утворюється міською радою, яка затверджує структуру, чисельність працівників та витрати на утримання. Положення про відділ затверджується сесією міської ради.
1.4. Працівники Відділу повинні мати повну вищу освіту, відповідно до кваліфікаційних вимог.
1.5. Головним завданням Відділу є регулювання відносини, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, їхньої символіки (у випадках, передбачених законом), фізичних осіб – підприємців, а також у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, і спрямовані на забезпечення визнання та захисту державою таких прав, реєстрації/зняття з реєстрації місця проживання/перебування осіб в Україні на території Сквирської міської ради, організація та здійснення діловодства за зверненнями громадян.
1.4. Посадові особи, що працюють у Відділі, є посадовими особами місцевого самоврядування, відповідно до цього Положення мають посадові повноваження та обов’язки щодо здійснення працівниками Відділу своїх повноважень і отримують заробітну плату за рахунок міського бюджету.
Посадові особи (начальник відділу та посадові особи, які знаходяться в штаті) Відділу призначаються та звільняються з посади міським головою.
1.5. У своїй діяльності Відділ підзвітний та підконтрольний міському голові, заступникам міського голови, секретарю міської ради та керуючому справами виконавчого комітету Сквирської міської ради, є структурним підрозділом виконавчого комітету міської ради.
1.6. Мета Відділу – надання якісних адміністративних послуг щодо належного розгляду звернень громадян, які надійшли до виконавчого комітету міської ради та організації прийому громадян міським головою та його заступниками, перевірки цієї роботи в службах, відділах виконавчого комітету, на підприємствах, в установах, організаціях міста. Здійснення державної реєстрації юридичних осіб, їхньої символіки (у випадках, передбачених законом), фізичних осіб – підприємців, а також у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, і спрямовані на забезпечення визнання та захисту державою таких прав, реєстрації/зняття з реєстрації місця проживання/перебування осіб в Україні на території Сквирської міської ради, організація та здійснення діловодства за зверненнями громадян.
2. Завдання відділу
2.1. Завданнями Відділу є:
1) забезпечення:
- проведення державної реєстрації прав;
- ведення Державного реєстру прав;
- взяття на облік безхазяйного нерухомого майна;
- формування та ведення реєстраційних справ;
- прийому документів, поданих для державної реєстрації;
- державної реєстрації та проведення інших реєстраційних дій;
- ведення Єдиного державного реєстру та надання відомостей з нього;
- проведення державної реєстрації та змін щодо юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців;
- реєстрації/зняття з реєстрації місця проживання/перебування осіб в Україні на території Сквирської міської ради;
- організація діловодства за зверненнями громадян у виконавчому комітеті міської ради;
- організація особистого прийому громадян міським головою, заступниками міського голови;
- забезпечення контролю за своєчасним розглядом пропозицій, заяв і скарг громадян, які надійшли до виконавчого комітету міської ради;
- надання методичної допомоги відділам виконавчого комітету, іншим структурним підрозділам міської ради, організаціям, підприємствам та установам з організації роботи із зверненнями громадян ;
- здійснення контролю за виконанням законодавства щодо розгляду звернень громадян, а також аналіз причин виникнення порушень виконання вимог зазначених документів і внесення пропозицій щодо їх усунення;
2) здійснення інших повноважень, передбачених Законом України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань», Законом України «Про звернення громадян», Законом України «Про доступ до публічної інформації», Законом України «Про інформацію», Законом України "Про порядок виїзду з України і в’їзду в Україну громадян України", Законом України "Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні", Законом України «Про державний земельний кадастр», іншими Законами України, постановами Верховної Ради України, указами і розпорядженнями Президента України, постановами і розпорядженнями Кабінету Міністрів України, рішеннями Сквирської міської ради, що регулюють діяльність у загального відділу, а також регламентом міської ради та цим Положенням.
2.2. Повноваженнями Відділу є:
- надання якісних адміністративних послуг мешканцям міста та району згідно законодавства;
- здійснює прийом, реєстрацію, облік, передачу за призначенням, пошук звернень громадян;
- надсилає помилково надіслані до виконавчого комітету міської ради звернення громадян іншим організаціям, про що повідомляє громадян;
- інформує міського голову, його заступників про зміст звернень громадян, готує необхідні матеріали для своєчасного та правильного їх розгляду;
- проводить консультації та роз’яснення для громадян, які виявили бажання звернутись (або звернулися) на особистий прийом до міського голови;
- організовує проведення прийому громадян міським головою, його заступниками;
- забезпечує своєчасний розгляд пропозицій, заяв і скарг, листів, які надійшли до Сквирської міської ради;
- за дорученням міського голови, його заступників направляє відділам та іншим структурним підрозділам виконавчого комітету міської ради, підприємствам, організаціям, установам, іншим юридичним особам для розгляду заяви і скарги громадян, про що інформує заявників;
- отримує від відділів, інших структурних підрозділів виконавчого комітету міської ради, підприємств, установ і організацій інформацію (довідки, пояснення, інші матеріали), що стосується розгляду пропозицій, заяв і скарг громадян, на їх підставі готує інформацію керівництву виконавчого комітету міської ради;
- організовує за дорученням керівництва виконавчого комітету міської ради в необхідних випадках перевірки на місцях фактів, викладених у зверненнях громадян, що стосуються його компетенції;
- перевіряє стан роботи з розгляду листів, заяв і скарг, організації особистого прийому громадян у відділах, інших підрозділах виконавчого комітету міської ради, на підприємствах, в установах і організаціях;
- здійснює контроль за виконанням розпоряджень міського голови щодо розгляду звернень громадян;
- веде облік громадян, що побували на прийомі у міського голови, заступників, доручень міського голови, заступників, контролює їх виконання;
- забезпечує підготовку та подання міському голові, його заступникам інформації про факти порушення виконавської дисципліни та формального ставлення до розгляду звернень громадян у відділах виконавчого комітету міської ради;
- інформує міського голову, його заступників про стан роботи із зверненнями та з організації особистого прийому громадян у відділах, інших структурних підрозділах виконавчого комітету міської ради, на підприємствах, в установах і організаціях і подає пропозиції щодо вдосконалення цієї роботи;
- забезпечує видачу довідок громадянам міста;
- видає до управлінь, відділів, підприємств, організацій та фізичних осіб рішення міської ради та виконавчого комітету;
- вивчає, узагальнює та поширює позитивний досвід роботи, розробляє методичні матеріали щодо удосконалення організації розгляду звернень та прийому громадян, надає методичну та практичну допомогу в цій роботі на місцях;
- надає консультації про порядок розгляду звернень громадян та видачі довідок;
- готує проекти планів роботи відділу;
- здійснює прийом документів;
- перевіряє документи на наявність підстав для зупинення розгляду документів;
- перевіряє документи на наявність підстав для відмови у державній реєстрації;
- проводить реєстраційну дію (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови у державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру;
- веде Єдиний державний реєстр;
- встановлює відповідність заявлених прав і поданих документів вимогам законодавства, а також відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами на нерухоме майно та їх обтяженнями;
- перевіряє документи на наявність підстав для зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, зупинення державної реєстрації прав, відмови в державній реєстрації прав та прийняття відповідних рішень;
- під час проведення державної реєстрації прав, що виникли в установленому законодавством порядку до 1 січня 2013 року, запитує від органів влади, підприємств, установ та організацій, які відповідно до законодавства проводили оформлення та/або реєстрацію прав, інформацію (довідки, копії документів тощо), необхідну для такої реєстрації, у разі відсутності доступу до відповідних інформаційних систем, документів та/або у разі, якщо відповідні документи не були подані заявником;
- під час проведення державної реєстрації прав на земельні ділянки використовує відомості Державного земельного кадастру шляхом безпосереднього доступу до нього у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України;
- відкриває та/або закриває розділи в Державному реєстрі прав, вносить до нього записи про речові права на нерухоме майно та їх обтяження, про об’єкти та суб’єктів таких прав;
- присвоює за допомогою Державного реєстру прав реєстраційний номер об’єкту нерухомого майна під час проведення державної реєстрації прав;
- виготовляє електронні копії документів та розміщує їх у реєстраційній справі в електронній формі у відповідному розділі Державного реєстру прав (у разі якщо такі копії не були виготовлені під час прийняття документів за заявами у сфері державної реєстрації прав);
- формує документи за результатом розгляду заяв у сфері державної реєстрації прав;
- проводить реєстрацію/зняття з реєстрації місця проживання/перебування осіб в Україні на території Сквирської міської ради.
2.3. Надання послуг фізичним та юридичним особам, в тому числі іноземним, незалежно від їх підпорядкування, відомчої належності, організаційно-правової форми і форми власності, місцезнаходження, із залученням або без залучення іноземного капіталу.
3.1. Одержувати безкоштовно в установленому законодавством порядку інформацію, документи і матеріали від державних органів та органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій усіх форм власності та їх посадових осіб з питань, що стосуються діяльності Відділу;
3.2. Здійснювати володіння, користування майном, переданим йому згідно з актом приймання - передачі;
3.3. Готувати в межах своєї компетенції проекти рішень на засідання виконавчого комітету, на сесії міської ради, а також проекти розпоряджень міського голови, що стосуються здійснення повноважень Відділу;
3.4. Брати участь в сесійних засіданнях міської ради, її виконавчого комітету, нарадах, інших зібраннях, які проводяться в міській раді, що стосуються діяльності Відділу;
3.5. Одержувати від посадових осіб у порядку, встановленому в міській раді, документи, довідки, розрахунки, інші матеріали, необхідні для виконання покладених на Відділ завдань;
3.6. Брати участь у нарадах, у роботі консультативних, дорадчих та інших органах для сприяння здійсненню покладених на Відділ завдань;
3.7. Брати участь у розробленні пропозицій щодо підготовки кадрів, що стосуються Відділу.
3.8. Представляти інтереси в судових інстанціях та інших органах, незалежно від форми власності, що стосується здійснення повноважень Відділу.
3.9. Вносити на розгляд виконавчого комітету міської ради рішення з питань, що віднесені до компетенції Відділу.
3.10. Контролювати своєчасне виконання працівниками підрозділів виконавчого комітету надіслані їм на розгляд заяви і скарги громадян відповідно до вимог законодавства.
3.11. Вивчати стан діловодства щодо звернень громадян та здійснювати перевірки організації роботи із зверненнями громадян у підрозділах виконавчого комітету, на підприємствах, в установах, організаціях міста.
3.12. Одержувати від структурних підрозділів виконавчого комітету, підприємств та організацій міста інформації (довідки-пояснення, інші матеріали), що стосуються розгляду пропозицій, заяв і скарг громадян.
3.13. Повертати виконавцям недопрацьовані і неправильно оформлені документи з питань розгляду звернень громадян.
3.14. Вносити пропозиції по вдосконаленню організації роботи із зверненнями громадян.
3.15. Вносити пропозиції щодо заохочення або притягнення до відповідальності керівників структурних підрозділів та інших посадових осіб.
3.16. Надавати пропозиції щодо створення нових документів виконавчого комітету міської ради та внесення змін до них.
3.17. Здійснювати доступ до бази даних та реєстрів, з метою виконання повноважень, покладених на відділ.
3.18. Проходити стажування, навчання, курси підвищення кваліфікації працівниками для здійснення та покращення роботи Відділу.
4. Організація Відділу
4.1. Загальний Відділ Сквирської міської ради Київської області очолює начальник відділу.
4.2. Начальник Відділу призначається на посаду та звільняється з посади міським головою.
4.3. На посаду начальника відділу призначається особа, яка є громадянином України, має вищу освіту за спеціальністю правознавство, відповідає кваліфікаційним вимогам, встановленим Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» та Міністерством юстиції України.
4.4. Не може бути призначена на посаду начальника Відділу особа, щодо якої існують обмеження, передбачені законами України «Про державну службу» та «Про запобігання корупції».
4.5. У Відділі працюють державні реєстратори, реєстратори, головні спеціалісти, провідні спеціалісти, спеціалісти І категорії, відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань», Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування та оптимізації надання адміністративних послуг», Закону України «Про звернення громадян», Закону України «Про адміністративні послуги», Закону України «Про державний земельний кадастр».
4.6. Відбір кандидатур на ці посади проводиться на конкурсній основі, крім випадків, у яких призначення на посади на підставі актів законодавства може здійснюватися без проведення конкурсу.
4.7. Начальник Відділу:
- очолює загальний відділ Сквирської міської ради Київської області, здійснює керівництво її діяльністю, представляє її у відносинах з іншими органами, підприємствами, установами, організаціями та несе відповідальність за організацію та результати діяльності Відділу;
- організовує роботу Відділу;
- вносить на розгляд міського голови та на сесію міської ради пропозиції щодо формування та реалізації повноважень у сфері державної реєстрації, реєстрації/зняття з реєстрації місця проживання/перебування осіб в Україні на території Сквирської міської ради, звернень громадян та контролю.
- забезпечує виконання Відділом Конституції України, Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань», Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування та оптимізації надання адміністративних послуг», Закону України «Про звернення громадян», Закону України «Про державний земельний кадастр», інших Законів України, постанов Верховної Ради України, указів і розпоряджень Президента України, постанов і розпоряджень Кабінету Міністрів України, рішень сесій та виконавчого комітету Сквирської міської ради, що регулюють діяльність загального відділу.
- вносить міському голові пропозиції щодо структури та чисельності Відділу;
- розробляє й подає проект Положення про загальний відділ Сквирської міської ради Київської області для затвердження на сесію Сквирської міської ради;
- подає на затвердження міському голові посадові інструкції працівників Відділу;
- подає міському голові проекти щодо штатного розпису Відділу;
- подає пропозиції міському голові щодо призначення на посади та звільнення з посад працівників Відділу. Працівники відділу призначаються та звільняються з посади міським головою, за погодженням з начальником Відділу;
- проводить стажування в Відділі осіб, які претендують на зайняття посад;
- має право підпису документів, які видаються на бланку відділу;
- в установленому порядку вносить подання про присвоєння рангів посадової особи місцевого самоврядування, заохочення працівників відділу та накладання дисциплінарних стягнень;
- координує взаємодію відділу з іншими структурними підрозділами міської ради;
- приймає участь у засіданнях міської ради, виконавчого комітету, нарадах міського голови у разі розгляду питань, які стосуються компетенції Відділу;
- підписує та візує документи в межах своєї компетенції та виконання повноважень Відділу;
- систематично оцінює роботу працівників Відділу;
- на період відпустки або на час відсутності начальника Відділу його обов’язки виконує державний реєстратор Відділу;
- здійснює функції державного реєстратора прав на нерухоме майно та державного реєстратора юридичних та фізичних осіб-підприємців, кадастрового реєстратора;
- здійснює інші повноваження відповідно до законодавства;
- здійснює організаційні заходи щодо діяльності роботи працівників Відділу та належного функціонування Відділу;
- втручання будь-яких органів, їх посадових осіб, громадян, юридичних осіб та громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, у діяльність державного реєстратора під час проведення реєстраційних дій, крім випадків, передбачених цим Законом, забороняється і тягне за собою відповідальність згідно із законом.
5. Відповідальність
5.1.Начальник Відділу несе відповідальність за:
- своєчасне і якісне виконання завдань та здійснення відповідних повноважень Відділу;
- відповідність прийнятих ним рішень вимогам чинного законодавства;
- виконання рішень Сквирської міської ради та її виконавчого комітету, розпоряджень Сквирського міського голови;
- стан діловодства;
- дотримання Відділом Конституції України, Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань», Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування та оптимізації надання адміністративних послуг», Закону України «Про державний земельний кадастр», Закону України «Про звернення громадян», Закону України «Про адміністративні послуги».
6. Умови оплати праці Відділу
6.1. Оплата праці працівників Відділу здійснюється згідно з чинним законодавством.
6.2. За сумлінне виконання повноважень у сфері державної реєстрації державні реєстратори мають право на винагороду за рахунок коштів, отриманих за справляння адміністративного збору.
6.3. Порядок виплати і розмір винагороди для державних реєстраторів, встановлюються органом місцевого самоврядування.
7. Заключні положення
7.1. Майно Відділу утворюється за рахунок майна, переданого йому Сквирською міською радою, згідно акту приймання-передачі у користування для виконання функцій, передбачених цим Положенням та Законом України Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань», Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування та оптимізації надання адміністративних послуг», Закону України «Про звернення громадян», Закону України «Про державний земельний кадастр», Закону України «Про адміністративні послуги». Основні фонди та майно Відділу знаходяться в його користуванні і не можуть бути реалізовані без згоди власника. Кошти, отримані за державну реєстрацію, реєстрацію/зняття з реєстрації місця проживання/перебування осіб в Україні на території Сквирської міської ради, надання інших адміністративних послуг, згідно повноважень Відділу зараховуються до міського бюджету.
7.2. Відділ має свій бланк.
7.3. Державні реєстратори мають свою іменну печатку для здійснення повноважень у сфері державної реєстрації.
Реєстратори відділу мають печатки та штампи згідно законодавства, в зв’язку з здійсненням повноважень щодо реєстрації/зняття з реєстрації місця проживання/перебування осіб в Україні на території Сквирської міської ради;
Загальний відділ має печатку відділу.
Печатки зберігаються в сейфі в начальника Відділу.
7.4. Ліквідація Відділу або його реорганізація проводиться Сквирською міською радою відповідно до вимог чинного законодавства.
7.5. Покладання на Відділ обов’язків не передбачених цим Положенням, Законом України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань», Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування та оптимізації надання адміністративних послуг», Законом України «Про звернення громадян», не допускається.
Секретар Сквирської міської ради В.О. Бондар
Додаток 3
до рішення сесії міської ради
№____-23-VІІ від 21 вересня 2017 року
ПОЛОЖЕННЯ
про відділ державного архітектурно-будівельного контролю
Сквирської міської ради Київської області.
1. Відділ державного архітектурно-будівельного контролю Сквирської міської ради Київської області є виконавчим органом Сквирської міської ради Київської області (надалі – відділ держархбудконтролю).
Повне найменування: Відділ державного архітектурно-будівельного контролю Сквирської міської ради Київської області.
Скорочене найменування: Відділ ДАБК Сквирської міської ради Київської області.
У своїй діяльності відділ держархбудконтролю підзвітний та підконтрольний міській раді та міському голові. Відділ безпосередньо підпорядкований заступнику міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради.
Відділ держархбудконтролю з питань здійснення повноважень, передбачених Законом України “Про регулювання містобудівної діяльності”, є підконтрольним Державній архітектурно-будівельній інспекції України.
2. Відділ держархбудконтролю у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, наказами Мінрегіону та Держархбудінспекції, рішеннями міської ради, її виконавчого комітету та розпорядженнями міського голови.
3. Основним завданням відділу держархбудконтролю є здійснення відповідно до закону державного архітектурно-будівельного контролю, виконання реєстраційних функцій у сфері містобудівної діяльності.
4. Відділ держархбудконтролю відповідно до покладених на нього завдань:
1) отримує, реєструє, повертає документи, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт, щодо об’єктів будівництва віднесених до незначного (СС1) класу наслідків (відповідальності), скасовує право на виконання підготовчих та будівельних робіт щодо зазначених об’єктів будівництва;
2) приймає в експлуатацію закінчені будівництвом об’єкти ( реєструє декларації про готовність об’єкта до експлуатації та повертає такі декларації на доопрацювання для усунення виявлених недоліків), скасовує реєстрацію декларацій про готовність об’єкта до експлуатації, щодо об’єктів будівництва віднесених до незначного (СС1) класу наслідків (відповідальності);
3) подає Держархбудінспекції інформацію, необхідну для внесення даних до єдиного реєстру документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів;
4) здійснює державний архітектурно-будівельний контроль за дотриманням вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил, положень містобудівної документації всіх рівнів, вихідних даних для проектування об’єктів містобудування, проектної документації щодо об’єктів, розташованих у межах відповідних населених пунктів;
5) здійснює контроль за виконанням законних вимог (приписів) посадових осіб органів держархбудконтролю;
6) розглядає відповідно до закону справи про адміністративні правопорушення, пов’язані з порушенням вимог законодавства, будівельних норм, стандартів і правил під час будівництва, порушенням законодавства під час планування та забудови територій та невиконанням законних вимог (приписів) посадових осіб органів держархбудконтролю;
7) розглядає відповідно до закону справи про правопорушення у сфері містобудівної діяльності із прийняттям відповідних рішень;
8) здійснює інші повноваження, визначені законом.
5. Посадові особи відділу держархбудконтролю для виконання покладених на них завдань під час перевірки мають право:
1) безперешкодного доступу до місця будівництва об’єкта та до прийнятих в експлуатацію об’єктів, що підлягають обов’язковому обстеженню;
2) складати протоколи про вчинення правопорушень та акти перевірок, накладати штрафи відповідно до закону;
3) у разі виявлення порушеня вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил, містобудівних умов та обмежень, затвердженого проекту або будівельного паспорта забудови земельної ділянки видати обов’язкові для виконання приписи щодо:
усунення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних нори, стандартів і правил;
зупинення підготовчих та будівельних робіт;
4) проводити перевірку відповідності виконання підготовчих та будівельних робіт вимогам законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил, затвердженим проектним вимогам, рішенням, технічним умовам, своєчасності та якості проведення передбачених нормативно-технічною і проектною документацією зйомок, замірів, випробувань, а також ведення журналів робіт, наявності у випадках, передбачених законодавством, паспортів, актів та протоколів випробувань, сертифікатів та іншої документації;
5) проводити згідно із законодавством перевірку відповідності будівельних матеріалів, виробів і конструкцій, що використовуються під час будівництва об’єктів, вимогам стандартів, будівельних норм і правил;
6) залучати до проведення перевірок представників центральних і місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, експертних та громадських організацій (за погодженням з їх керівниками), фахівців галузевих науково-дослідних та науково-технічних організацій;
7) отримувати від органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, фізичних осіб інформацію та документи, необхідні для здійснення державного архітектурно-будівельного контролю;
8) вимагати у випадках, передбачених законодавством, вибіркового розкриття окремих конструктивних елементів будинків і споруд, проведення зйомки і замірів, додаткових лабораторних та інших випробувань будівельних матеріалів, виробів і конструкцій;
9) забороняти за вмотивованим письмовим рішенням начальника відділу держархбудконтролю експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, не прийнятих в експлуатацію;
10) здійснювати фіксування процесу проведення перевірки з використанням фото-, аудіо- та відеотехніки;
11) здійснювати контроль за дотриманням порядку обстеження та паспортизації об’єктів, а також за здійсненням заходів щодо забезпечення надійності та безпеки під час їх експлуатації.
6. Відділ держархбудконтролю під час виконання покладених на нього завдань взаємодіє в установленому порядку з органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, громадськими об’єднаннями, а також підприємствами, установами та організаціями.
7. Начальник відділу держархбудконтролю призначається на посаду та звільняється з посади міським головою.
Виконавчий комітет Сквирської міської ради протягом трьох днів після призначення (зміни) начальника відділу держархбудконтролю інформує про це Держархбудінспекцію.
На посаду начальника відділу держархбудконтролю призначається особа з вищою освітою за освітньо-кваліфікаційним рівнем магістра, спеціаліста за відповідним напрямом професійного спрямування (будівництво та архітектура або право), стажем роботи за фахом на службі в органах місцевого самоврядування та/або державній службі на керівних посадах не менш як три роки або на керівних посадах в іншій сфері не менш як п’ять років.
8. Начальник відділу держархбудконтролю:
1) очолює відділ держархбудконтролю, здійснює керівництво його діяльністю, представляє його у відносинах з іншими органами, підприємствами, установами, організаціями в Україні та за її межами, несе персональну відповідальність за виконання покладених законом на зазначений орган завдань;
2) організовує та контролює виконання у відділі держархбудконтролю Конституції та законів України, актів Президента України та Кабінету Міністрів України, наказів Мінрегіону, Держархбудінспекції, рішень міської ради, її виконавчого комітету та розпоряджень міського голови;
3) здійснює інші повноваження, визначені законом.
9. Призначення особи на посаду в відділі держархбудконтролю, яка передбачає роботу з єдиним реєстром документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів, здійснюється за умови проходження кандидатом на таку посаду відповідної підготовки у Держархбудінспекції з перевіркою рівня його кваліфікації та знань шляхом проведення заліку.
Про успішне складення заліку Держархбудінспекція повідомляє відділ держархбудконтролю.
10. Відділ держархбудконтролю видає акти у передбаченій законом формі, організовує та контролює їх виконання.
11. Начальник відділу держархбудконтролю має в підпорядкуванні двох спеціалістів, які призначаються на посаду та звільняються з посади відповідно до закону.
12. Чисельність працівників, структура та штатний розпис відділу держархбудконтролю затверджуються рішенням міської ради.
Під час визначення чисельності працівників враховується обсяг заходів державного архітектурно-будівельного контролю, дозвільних та реєстраційних функцій у сфері містобудівної діяльності, які будуть здійснюватися відділом держархбудконтролю.
Відділ держархбудконтролю та його працівники забезпечуються засобами, необхідними для провадження своєї діяльності.
14. Відділ ДАБК не має статусу юридичної особи.
15. Відділ ДАБК має свої бланки, круглу печатку із своїм найменуванням, інші печатки, штампи.
16. Функціональні обов’язки та відповідальність визначаються посадовими інструкціями, затвердженими розпорядженням міського голови, які є обов’язковою частиною цього положення.
Секретар міської ради В.О.Бондар
Додаток 4
до рішення сесії міської ради
№____-23-VІІ від 21 вересня 2017 року
Плата за надання адміністративних послуг
загальним відділом Сквирської міської ради Київської області
Відповідно до ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні», Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань», Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування та оптимізації надання адміністративних послуг», Закону України «Про адміністративні послуги» погодити плату за надання адміністративних послуг загальним відділом Сквирської міської ради Київської області, а саме:
1. Згідно Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», плата (адміністративний збір) за проведення реєстраційних дій та за надання інформації з Державного реєстру прав
1) За державну реєстрацію права власності справляється адміністративний збір у розмірі 0,1 прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
За державну реєстрацію права власності, проведену у строки менші, ніж передбачені статтею 19 цього Закону, справляється адміністративний збір у такому розмірі:
1 прожитковий мінімум для працездатних осіб - у строк два робочі дні;
2 прожиткових мінімума для працездатних осіб - у строк один робочий день;
5 прожиткових мінімумів для працездатних осіб - у строк 2 години.
2) За державну реєстрацію інших речових прав, відмінних від права власності (крім іпотеки), справляється адміністративний збір у розмірі 0,05 прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
За державну реєстрацію інших речових прав, відмінних від права власності (крім іпотеки), проведену у строки менші, ніж передбачені статтею 19 цього Закону, справляється адміністративний збір у такому розмірі:
0,5 прожиткового мінімуму для працездатних осіб - у строк два робочі дні;
1 прожитковий мінімум для працездатних осіб - у строк один робочий день;
2,5 прожиткового мінімуму для працездатних осіб - у строк 2 години.
3) За державну реєстрацію обтяжень речових прав, іпотеки справляється адміністративний збір у розмірі 0,05 прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
4) За державну реєстрацію прав у результаті вчинення нотаріальних дій справляється адміністративний збір у розмірі 0,1 прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
5) За внесення змін до записів Державного реєстру прав, у тому числі виправлення технічної помилки, допущеної з вини заявника, справляється адміністративний збір у розмірі 0,04 прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
6) За отримання інформації з Державного реєстру прав у порядку, передбаченому статтею 32 цього Закону, справляється адміністративний збір у такому розмірі:
0,025 прожиткового мінімуму для працездатних осіб - отримання інформації, витягу в паперовій формі;
0,0125 прожиткового мінімуму для працездатних осіб - отримання інформації, витягу в електронній формі;
0,04 прожиткового мінімуму для працездатних осіб - отримання інформації адвокатами, нотаріусами (під час вчинення нотаріальних дій з нерухомим майном, об’єктом незавершеного будівництва) шляхом безпосереднього доступу до Державного реєстру прав.
7) Адміністративний збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому подаються відповідні документи для проведення державної реєстрації прав, та округлюється до найближчих 10 гривень.
Адміністративний збір справляється за одну надану послугу у сфері державної реєстрації прав.
У разі надання однієї послуги у сфері державної реєстрації прав одночасно усім співвласникам нерухомого майна адміністративний збір справляється один раз у повному обсязі.
У разі надання однієї послуги у сфері державної реєстрації прав співвласникам нерухомого майна окремо один від одного адміністративний збір справляється у повному обсязі з кожного із співвласників.
У разі відмови у проведенні реєстраційних дій адміністративний збір не повертається.
У разі відкликання заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень адміністративний збір підлягає поверненню.
8) Звільняються від сплати адміністративного збору під час проведення державної реєстрації речових прав:
- фізичні та юридичні особи - під час проведення державної реєстрації прав, які виникли та оформлені до проведення державної реєстрації прав у порядку, визначеному цим Законом;
- громадяни, віднесені до категорій 1 і 2 постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи;
- громадяни, віднесені до категорії 3 постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи, які постійно проживають до відселення чи самостійного переселення або постійно працюють на території зон відчуження, безумовного (обов’язкового) і гарантованого добровільного відселення, за умови, що вони станом на 1 січня 1993 року прожили або відпрацювали в зоні безумовного (обов’язкового) відселення не менше двох років, а в зоні гарантованого добровільного відселення - не менше трьох років;
- громадяни, віднесені до категорії 4 потерпілих внаслідок Чорнобильської катастрофи, які постійно працюють і проживають або постійно проживають на території зони посиленого радіоекологічного контролю, за умови, що станом на 1 січня 1993 року вони прожили або відпрацювали в цій зоні не менше чотирьох років;
- інваліди Великої Вітчизняної війни, особи із числа учасників антитерористичної операції, яким надано статус інваліда війни або учасника бойових дій, та сім’ї воїнів (партизанів), які загинули чи пропали безвісти, і прирівняні до них у встановленому порядку особи;
- органи державної влади, органи місцевого самоврядування;
- інші особи за рішенням сільської, селищної, міської ради, виконавчий орган якої здійснює функції суб’єкта державної реєстрації прав.
У разі якщо державна реєстрація права власності або інших речових прав, відмінних від права власності, проводиться у строки менші, ніж передбачені статтею 19 цього Закону, особи, визначені пунктами 1-9 цієї частини, не звільняються від сплати адміністративного збору.
Адміністративний збір не справляється за внесення до записів Державного реєстру прав змін, пов’язаних із приведенням у відповідність із законами України у строк, визначений цими законами.
2. Згідно Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань», плата у сфері державної реєстрації:
1) За державну реєстрацію справляється адміністративний збір у такому розмірі:
140 прожиткових мінімумів для працездатних осіб - за державну реєстрацію політичної партії;
0,28 прожиткового мінімуму для працездатних осіб - за державну реєстрацію відокремленого підрозділу іноземної неурядової організації, представництва, філії іноземної благодійної організації;
0,14 прожиткового мінімуму для працездатних осіб - за державну реєстрацію всеукраїнської творчої спілки;
0,07 прожиткового мінімуму для працездатних осіб - за державну реєстрацію територіального осередку всеукраїнської творчої спілки та регіональної (місцевої) творчої спілки;
0,06 прожиткового мінімуму для працездатних осіб - за державну реєстрацію символіки політичної партії, організації роботодавців, об’єднання організації роботодавців;
0,3 прожиткового мінімуму для працездатних осіб - за державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу (крім громадських об’єднань та благодійних організацій), що містяться в Єдиному державному реєстрі, крім внесення змін до інформації про здійснення зв’язку з юридичною особою;
0,1 прожиткового мінімуму для працездатних осіб - за державну реєстрацію змін до відомостей про громадське об’єднання чи благодійну організацію;
0,1 прожиткового мінімуму для працездатних осіб - за державну реєстрацію змін відомостей про прізвище, ім’я, по батькові або місцезнаходження фізичної особи - підприємця;
75 відсотків адміністративного збору, встановленого цією частиною, - за державну реєстрацію на підставі документів, поданих в електронній формі.
Адміністративний збір не справляється за державну реєстрацію змін до відомостей про професійні спілки, їх організації або об’єднання.
Адміністративний збір не справляється за державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, фізичну особу - підприємця та громадське формування, що не має статусу юридичної особи, у тому числі змін до установчих документів, пов’язаних з приведенням їх у відповідність із законами України у строк, визначений цими законами.
2) За виправлення технічної помилки, допущеної з вини заявника, справляється адміністративний збір у розмірі 30 відсотків адміністративного збору, встановленого частиною першою цієї статті.
3) У разі відмови в державній реєстрації адміністративний збір не повертається.
4) За надання відомостей з Єдиного державного реєстру справляється плата в такому розмірі:
0,05 прожиткового мінімуму для працездатних осіб - за надання виписки для проставлення апостилю та витягу в паперовій формі;
0,07 прожиткового мінімуму для працездатних осіб - за надання документа в паперовій формі, що міститься в реєстраційній справі;
75 відсотків плати, встановленої цією частиною за надання відповідного документа в паперовій формі - за надання витягу в електронній формі та документа в електронній формі, що міститься в реєстраційній справі.
5) Адміністративний збір та плата за надання відомостей з Єдиного державного реєстру справляються у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленому законом на 1 січня календарного року, в якому подаються відповідні документи для проведення реєстраційної дії або запит про надання відомостей з Єдиного державного реєстру, та округлюються до найближчих 10 гривень.
6) Державні органи, у тому числі суди, органи Національної поліції, органи прокуратури, органи Служби безпеки України, а також органи місцевого самоврядування та їхні посадові особи звільняються від справляння адміністративного збору за державну реєстрацію та від плати за надання відомостей з Єдиного державного реєстру через портал електронних сервісів.
3. Згідно Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування та оптимізації надання адміністративних послуг», за реєстрацію, зняття з реєстрації місця проживання сплачується адміністративний збір:
- у разі звернення особи протягом встановленого цим Законом строку - у розмірі 0,0085 розміру мінімальної заробітної плати;
- у разі звернення особи з порушенням встановленого цим Законом строку - у розмірі 0,0255 розміру мінімальної заробітної плати.
У разі реєстрації місця проживання одночасно із зняттям з попереднього місця проживання адміністративний збір стягується лише за одну адміністративну послугу та зараховується до місцевого бюджету за новим місцем проживання.