СКВИРСЬКА МІСЬКА РАДА
ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ
ПРОЄКТ Р І Ш Е Н Н Я
Від 7 грудня 2021 року м. Сквира № /
Про погодження Програми будівництва,
реконструкції та ремонту об’єктів
інфраструктури Сквирської міської
територіальної громади на 2022-2027 роки
З метою забезпечення безпечної, надійної експлуатації, обслуговування об’єктів житлового фонду, благоустрою та соціально – культурного призначення міста, ефективного використання коштів міського бюджету, керуючись статтями 26,59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», відповідно до статті 91 Бюджетного кодексу України, враховуючи висновки і рекомендації постійної комісії міської ради з питань комунального майна, житлово-комунального господарства, благоустрою та охорони навколишнього середовища, виконавчий комітет Сквирської міської ради
ВИРІШИВ:
1. Погодити Програму будівництва, реконструкції та ремонту об’єктів інфраструктури Сквирської міської територіальної громади на 2022-2027 роки (далі – Програма), що додається.
2. Обсяг фінансування даної Програми визначається рішенням сесії про бюджет на відповідний бюджетний період.
3. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію з питань комунального майна, житлово-комунального господарства, благоустрою та охорони навколишнього середовища.
Голова виконавчого комітету Валентина ЛЕВІЦЬКА
ПОГОДЖЕНО
Рішення виконавчого комітету Сквирської міської ради
від 07 грудня 2021 року № _
Програма
будівництва, реконструкції та ремонту об’єктів інфраструктури Сквирської міської територіальної громади на 2022 – 2027 роки
м. Сквира
2021 рік
ЗМІСТ
|
|
Стор. |
І. |
Паспорт Програми будівництва, реконструкції та ремонту об’єктів інфраструктури Сквирської міської територіальної громади на 2022 – 2027 роки
|
3 |
ІІ. |
Визначення проблем, на розв’язання яких спрямована Програма
|
4 |
ІІІ. |
Визначення мети Програми
|
16 |
IV. |
Обґрунтування шляхів і засобів розв’язання проблеми, обсягів та джерел фінансування; строки та етапи виконання Програми
|
16 |
V. |
Перелік завдань (напрямів) і заходів Програми та результативні показники
|
17 |
VI. |
Очікувані результати виконання Програми, визначення її ефективності
|
18 |
VII. |
Координація та контроль за ходом виконання Програми |
18 |
Додатки до Програми:
1. Ресурсне забезпечення Програми будівництва, реконструкції та ремонту об’єктів інфраструктури Сквирської міської територіальної громади на 2022 – 2027 роки
2. Напрями діяльності та фінансування заходів реалізації Програми будівництва, реконструкції та ремонту об’єктів інфраструктури Сквирської міської територіальної громади на 2022 – 2027 роки
3. Перелік об’єктів, що фінансуватимуться у 2022 році в рамках Програми будівництва, реконструкції та ремонту об’єктів інфраструктури Сквирської міської територіальної громади на 2022 – 2027 роки
I. ПАСПОРТ
Програми будівництва, реконструкції та ремонту об’єктів інфраструктури Сквирської міської територіальної громади на 2022 – 2027 роки
1. |
Ініціатор розроблення програми |
Сквирська міська рада |
2. |
Дата, номер і назва розпорядчого документа органу виконавчої влади/органу місцевого самоврядування про ініціювання розроблення програми* |
Рішення сесії Сквирської міської ради № від |
3. |
Дата, номер і назва розпорядчого документа про схвалення проекту програми/змін до програми |
Рішення сесії Сквирської міської ради № від |
4. |
Розробник програми |
Відділ капітального будівництва, комунальної власності та житлово-комунального господарства Сквирської міської ради |
5. |
Співрозробники програми |
Структурні підрозділи та відділи Сквирської міської ради, комунальні підприємства громади |
6. |
Головний розпорядник коштів |
Відділ капітального будівництва, комунальної власності та житлово-комунального господарства Сквирської міської ради |
7. |
Відповідальний виконавець програми |
Відділ капітального будівництва, комунальної власності та житлово-комунального господарства Сквирської міської ради |
8. |
Учасники програми (співвиконавець) |
Структурні підрозділи та відділи Сквирської міської ради, комунальні підприємства громади |
9. |
Термін реалізації програми |
2022 – 2027 роки |
9.1. |
Етапи виконання програми |
І єтап – 2022 рік V єтап – 2026 рік ІІ єтап – 2023 рік VІ єтап – 2027 рік ІІІ єтап - 2024 рік ІV єтап – 2025 рік |
10. |
Перелік місцевих бюджетів, які беруть участь у виконанні програми (для комплексних програм) |
Бюджет міської територіальної громади |
11. |
Загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації програми, всього, |
2022 рік – тис. грн |
|
у тому числі: |
|
11.1 |
коштів державного бюджету |
2022 рік – тис. грн |
коштів обласного бюджету |
2022 рік – тис. грн
|
|
коштів інших місцевих бюджетів |
2022 рік – відповідно до фактичних надходжень бюджетних коштів |
|
коштів інших джерел |
2022 рік – тис. грн
|
II. Визначення проблем, на розв’язання яких спрямована Програма
Соціальна інфраструктура є одним із найбільш значущих внутрішніх чинників якості та рівня життя населення.
Основними пріоритетами розвитку громади є створення сприятливого і комфортного життєвого простору та підвищення доступності і якості соціальних і транспортних послуг для населення громади.
Необхідністю забезпечення реалізації заходів Програми є реалізація об’єктів та заходів за рахунок фінансування коштів місцевого бюджету, які місцева влада не в змозі повною мірою забезпечити для вирішення основних проблем життєзабезпечення, а тому потребує підтримки з боку обласного та державного бюджетів.
2.1 Будівництво, реконструкція та ремонт закладів освіти
Сучасна економіка, ринок праці потребує якісної освіти і професійної підготовки населення, що в свою чергу потребує невідкладного оновлення матеріально-технічної бази значної кількості освітніх установ. Підвищення доступності і якості послуг в галузі освіти – один з пріоритетних напрямків соціально-економічного розвитку громади на середньострокову перспективу. Для здійснення державної освітньої політики, спрямованої на дотримання прав дітей та молоді на здобуття якісної доступної освіти, та з метою задоволення потреб у дошкільній освіті державна підтримка необхідна для будівництва нових навчальних закладів та реконструкції існуючих навчальних закладів на території громади.
Протягом 2020 року в освітній системі громади основна увага була зосереджена на створенні належних умов функціонування навчальних закладів різних типів, покращення їх матеріально-технічного стану, забезпечення педагогічними кадрами, наданні якісних освітніх послуг. У всіх навчальних закладах району проводилися поточні та капітальні ремонти приміщень та благоустрій територій. Значна увага приділялася розвитку опорного навчального закладу (Шамраївського НВК) та створення в ньому «Нового освітнього простору».
В освітній системі об’єднаної територіальної громади функціонує 22 заклади загальної середньої освіти (6 міських закладів та 16 сільських), 8 закладів дошкільної освіти та 2 заклади позашкільної освіти (районний центр дитячої та юнацької творчості, дитячо-юнацька спортивна школа), дитячий будинок для дітей сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, 3 класи заочної форми навчання працюють при Сквирській загальноосвітній школі № 1 та Сквирський районний інклюзивно-ресурсний центр.
Відкрито інклюзивні класи на базі Сквирського ЗЗСО №1, Сквирського академічного ліцею №2, Сквирського ЗЗСО №3, Сквирського академічного ліцею інформаційних технологій «Перспектива», Самгородоцького ЗЗСО, Кривошиїнського НВК та Буківського НВК, Дулицького НВК, організовано роботу інклюзивних дошкільних груп у Чубинецькому НВК та Сквирському ЗДО №6. У цих закладах освіти оновлено матеріально-технічну базу.
У зв’язку з чим, для поліпшення ситуації необхідно здійснювати будівництво та відкриття нових дошкільних закладів освіти або здійснення перебудови (реконструкції) наявних будівель навчальних закладів комунальної форми власності, оскільки питання підтримки опорних шкіл громади є надзвичайно актуальним. Крім того, на сьогоднішній день розпочато процес децентралізації в галузі освіти, що передбачає делегування повноважень і відповідальності за управління освітою та її фінансування демократично обраним органам місцевого самоврядування і школам зі збереженням при цьому повноважень щодо визначення освітньої стратегії країни та загального напряму освітньої реформи.
2.2 Будівництво, реконструкція та ремонт закладів охорони здоров’я
Діяльність галузі охорони здоров’я громади спрямована на забезпечення належного рівня надання медичної допомоги населенню, проведення профілактичних заходів, запобігання захворюванням, зміцнення матеріально-технічної бази, забезпечення стабільного функціонування закладів охорони здоров’я.
Враховуючи, що в Україні відбувається децентралізація виникає необхідність надання якісних послуг в системі охорони здоров’я.
А тому галузь охорони здоров’я потребує посиленої уваги як з боку місцевих органів, так і держави.
Наявні заклади охорони здоров’я громади потребують капітального ремонту, а існуюча матеріально-технічна база деяких лікувальних установ громади не відповідає сучасним стандартам лікування або потребам населення щодо якісного медичного обслуговування.
Для поліпшення ситуації необхідно продовжити підтримувати та зберегти стан лікувальних установ, проведення реконструкції та капітального ремонту діючих лікувальних закладів.
2.3 Будівництво, реконструкція та ремонт будинків культури, музеїв, бібліотек, спортивних та інших споруд соціально-культурного спрямування
Галузь культури забезпечує реалізацію на території Сквирської міської територіальної громади державної політики у сфері культури і мистецтв, охорони культурної спадщини, музейної і бібліотечної роботи.
У Сквирській міській територіальній громаді функціонує 74 заклади культури: центральна міська бібліотека, центральна дитяча бібліотека, 35 сільських бібліотек-філій, міський народний краєзнавчий музей, дитяча школа мистецтв, міський Будинок культури, 20 сільських будинків культури та 14 сільських клубів.
Обмеженість фінансових ресурсів для будівництва та реконструкції закладів культури не дозволяють задовольняти потреби населення у культурному дозвіллі, що також потребує здійснення відповідних заходів з поступового вирішення проблемних питань.
На території Сквирської міської територіальної громади склалася не найкраща ситуація зі спортивними спорудами в селах. Деякі об’єкти збудовані ще в 80- тих – 90-тих роках минулого століття, не відповідають сучасним вимогам і потребують значних капіталовкладень для модернізації, оснащення сучасним спортивним інвентарем, обладнанням, а також дотримання вимог правил проведення змагань з окремих видів спорту.
Станом на 01.01.2021 року нараховується така матеріально-технічна база: 1 стадіон, 26 спортивних залів (20 в сільській місцевості), 42 спортивних майданчиків (27 в сільській місцевості), 15 футбольних полів (14 в сільській місцевості), 18 гімнастичних містечок (12 в сільській місцевості), 11 приміщень для фізкультурних занять (4 в сільській місцевості), 2 з них – з тренажерним обладнанням та 4 спортивних майданчики зі штучним покриттям.
У 2020 році розпочато капітальний ремонт міського стадіону «Колос» імені Почесного працівника України Л. Х. Шварцбурга, який планується завершити до кінця року.
В місті Сквира та в селі Шамраївка в 2020 році побудовано спортивні майданчики (22х42) зі штучним покриттям європейського типу, також побудовано сучасний тренажерний майданчик.
Через відсутність сучасної матеріально-технічної бази молодь змушена проводити ігри та змагання за межами громади або в неналежних умовах. Не задовольняє сучасних потреб і реабілітаційна та профілактична робота серед населення.
З метою задоволення потреб у фізичному вихованні та розвитку спорту на території Сквирської міської ради необхідне вирішення питання будівництва, реконструкції та ремонту спортивних споруд за рахунок коштів з державного, обласного та міського бюджетів, а також інших джерел, що не заборонені законом.
2.4 Будівництво, реконструкція та ремонт об'єктів житлово-комунального господарства, мереж водопостачання та водовідведення
Система водопостачання м. Сквира забезпечується з підземного джерела – Сквирського родовища підземних вод. На балансі та обслуговуванні КП «Сквир-водоканал» знаходяться 14 свердловин. У структурі послуг водопостачання більше 90% від їх загального обсягу надається населенню.
Забезпечує подачу води за нормативом у розподільчу мережу насосна станція водопроводу другого підйому. Загальна кількість встановлених насосних агрегатів на насосній станції – 5 одиниць, із них 3 од. вже відпрацювали амортизаційний період. Мережі водопроводу – 60 км, з них аварійних (ветхих) – 42 км, або 70%.
У 6 насосних каналізаційних станцій КП «Сквир-водоканал» налічується 15 насосних агрегатів, з яких 12, або 80%, відпрацювали амортизаційний період. Протяжність каналізаційних мереж становить 56 км, з яких 39 км, або 69,6%, зношені.
Проблемними питаннями системи водопостачання та водовідведення є зношеність та аварійність водопровідних мереж та мереж водовідведення, насосів та обладнання каналізаційних насосних станцій, недостатня ефективність процесів очищення стічних вод на очисних спорудах, знос основних споруд та технологічних мереж, що може призвести до масштабних аварій в системі централізованого водопостачання та водовідведення.
№ з/п |
Найменування заходу |
Строки виконан-ня |
Джерела фінансування
|
1 |
2 |
3 |
4 |
|
Будівництво, реконструкція та ремонт об'єктів житлово-комунального господарства, мереж водопостачання та водовідведення |
||
1. |
Реконструкція системи водопостачання по вул.Новоселецька в м.Сквира – 700м |
2022-2027 |
Міський бюджет |
2. |
Реконструкція системи водопостачання по пров.Новоселецький в м.Сквира – 100м |
2022-2027 |
Міський бюджет |
3. |
Реконструкція системи водопостачання по пров.Кільцевий в м.Сквира – 300м |
2022-2027 |
Міський бюджет |
4. |
Реконструкція системи водопостачання по вул.Кібенка в м.Сквира – 1300м |
2022-2027 |
Міський бюджет |
5. |
Реконструкція артезіанських свердловин №4,7 в м. Сквира |
2022-2027 |
Міський бюджет |
6 |
Встановленням лічильників обліку води на свердловинах №1,2,3,3а,5,6,7а,8,9,10, школа №5, по вул.Ковельмана |
2022-2027 |
Міський бюджет |
7. |
Капітальний ремонт самопливних каналізаційних колекторів, перекладання (санація) аварійних вуличних каналізаційних мереж, ремонт очисних споруд та каналізаційно-насосних станцій |
2022-2027 |
Міський бюджет |
8. |
Реконструкція системи водопостачання по вул.Б.Хмельницького в м.Сквира – 800м |
2022-2027 |
Міський бюджет |
9. |
Реконструкція системи водопостачання по вул.Матросова в м.Сквира – 400м |
2022-2027 |
Міський бюджет |
10. |
Реконструкція системи водопостачання по вул.Бондаря-Дністровського в м.Сквира – 800м |
2022-2027 |
Міський бюджет |
11. |
Реконструкція системи водопостачання від башти №5 до вул.Слобідська, вул.Толстого в м.Сквира – 450м |
2022-2027 |
Міський бюджет |
12. |
Будівництво мереж водопостачання по вул.Мельника в м.Сквира – 800м |
2022-2027 |
Міський бюджет |
13. |
Будівництво мереж водопостачання по вул.Академіка Кононського в м.Сквира – 800м |
2022-2027 |
Міський бюджет |
14. |
Будівництво мереж водопостачання по вул.Липовецька в м.Сквира – 900м |
2022-2027 |
Міський бюджет |
15.
|
Реконструкція системи водопостачання по вул.Абрикосова (перепідключення до міського водогону) в м.Сквира – 200м |
2022-2027 |
Міський бюджет |
16. |
Реконструкція системи водопостачання вул.Залізнична від ВНС-2 до вул.Київська в м.Сквира – 2000м |
2022-2027 |
Міський бюджет |
17. |
Реконструкція системи водопостачання вул.Незалежності – закольцовка водопроводу від вул.Київська до вул.М.Рильського в м.Сквира (заміна d 100 на d 200 або 300ПЄ) – 1500м |
2022-2027 |
Міський бюджет |
18. |
Реконструкція системи водопостачання вул.Незалежності в м.Сквира (заміна d 100 на d 200ПЄ) – 400м |
2022-2027 |
Міський бюджет |
19. |
Реконструкція системи водопостачання вул.Весняна в м.Сквира (заміна d 100 на d 200ПЄ) – 500м |
2022-2027 |
Міський бюджет |
20. |
Реконструкція системи водопостачання вул.Січова в м.Сквира (заміна d 100 на d 200ПЄ) – 800м |
2022-2027 |
Міський бюджет |
21. |
Реконструкція системи водопостачання вул.Лісова в м.Сквира (заміна d 100 на d 200ПЄ) – 800м |
2022-2027 |
Міський бюджет |
22 |
Будівництво додаткового резервуару чистої води (РЧВ) об'ємом 3000 куб. м |
2022-2027 |
Міський бюджет |
23 |
Будівництво артезіанської свердловини в с.Кривошиїнці Білоцерківського району |
2022-2027 |
Міський бюджет |
24 |
Бдівництво водопровідних мереж по вулицях Лісова, котовського, перемоги, Садова в с.Миньківці Сквирського району Київської області |
2022-2027 |
Міський бюджет |
25 |
Реконструкція існуючих водопровідних мереж по вул.Миру, Львівська, Леніна, Радянське Прикарпаття, Дружби народів в с. Миньківці |
2022-2027 |
Міський бюджет |
26 |
Реконструкція системи водопостачання в с.Шамраївка -2500м |
2022-2027 |
Міський бюджет |
Примітка. Вартість робіт буде визначена відповідно до проєктно-кошторисної документації.
2.5 Будівництво, реконструкція капітальний ремонт доріг, які входять до складу громади
З метою покращення соціально-економічного становища Сквирської міської територіальної громади, створення умов для безпечного і повноцінного життя, праці і відпочинку населення громади, потрібно змінити на краще ситуацію у сфері дорожнього господарства громади.
На даний час міською радою проводяться роботи для утримання дорожньої мережі у належному стані.
Однією з нагальних і найбільш болючих є проблема капітального ремонту доріг комунального значення міської територіальної громади та їхнє утримання в належному стані.
Покриття проїзної частини вулиць міста, сільських населених пунктів, які ввійшли до складу громади перебувають в незадовільному техніко-експлуатаційному стані, відслужило по декілька міжремонтних терміни, не відповідають вимогам ДСТУ 3587-97 «Безпека дорожнього руху. Автомобільні дороги, вулиці та залізничні переїзди. Вимоги до експлуатаційного стану» та технічним правилам ремонту і утримання вулиць та доріг територіальної громади. Проїзна частина та тротуари уражені вибоїнами, в наявності напливи та пошкодження бордюрного каменю, не відповідають вимогам нормативних документів посадкові майданчики зупинок громадського транспорту та технічні засоби регулювання дорожнього руху, відсутні велодоріжки (смуги). Окрім цього є вулиці без твердого покриття.
У зв’язку зі значним транспортним навантаженням, шляхова мережа населених пунктів Сквирської міської територіальної громади втратила свої експлуатаційні якості і потребує як утримання так і ремонту. Перш за все викликають занепокоєння ті ділянки доріг по яких проходять автобусні сполучення, підвезення дітей до навчальних закладів, надання невідкладної медичної допомоги.
Внаслідок обмеженого фінансування обсяги здійснення ремонтних робіт існуючої мережі доріг є недостатніми. На даний час не всюди здійснюється капітальний ремонт дорожнього покриття на території населених пунктів Сквирської міської територіальної громади, а попередній ямковий ремонт в окремих населених пунктах громади не має довготривалого ефекту і потребує його повторного здійснення.
Критеріями стратегії розвитку автомобільних доріг території населених пунктів Сквирської міської територіальної громади до 2027 року, враховуючи їх незадовільний експлуатаційний стан є:
руху;
обласними центрами;
Одними із першочергових завдань програми є:
Обсяги та джерела фінансування.
Відповідно до статті 91 Бюджетного Кодексу України, статті 40 Закону України «Про автомобільні дороги», статтей 31 та 44 Закону України «Про місцеве самоврядування», Закону України «Про джерела фінансування дорожнього господарства України», фінансування заходів Програми буде проводитися за рахунок бюджетних, інших позабюджетних коштів, залучених від інших підприємницьких структур, що не заборонені чинним законодавством. Головним розпорядником коштів при цьому виступає Сквирська міська рада. Річний обсяг фінансування Програми передбачаються в бюджеті Сквирської міської територіальної громади на 2022 рік. Обсяги фінансових ресурсів на реалізацію Програми, у разі потреби, протягом року можуть уточнюватися.
Очікувані результати.
Ресурсне забезпечення Програми визначається рішенням сесії міської ради «Про бюджет Сквирської міської територіальної громади» на відповідний бюджетний період.
2.6 Будівництво, реконструкція та ремонт громадських просторів, об’єктів комунальної інфраструктури громади та інших обєктів, елементів благоустрою
Сквирська громада активно розвиваються та розбудовуються, збільшується кількість населення, молодих сімей та молоді у цілому. Територіальна близькість до міста Києва обумовлює конкуренцію за якісних нових жителів громади. Один з найважливіших чинників комфорту населених пунктів та оцінки якості життя – достатність громадських просторів.
2.6.1 Громадські простори – це різноманітні відкриті простори, які жителі використовують для прогулянок, відпочинку, зустрічей та спілкування (площі, парки, пішохідні алеї, сквери, набережні, майданчики і тп.). Такі місця є осередками соціальних контактів і громадського діалогу, місцями, особливості яких є визначальними для ідентичності жителів кожного населеного пункту.
Стан громадських просторів на території нашої громади у процесі їх експлуатації значно погіршився, відносно нові громадські простори планувалися за застарілими принципами та повільними темпами, а у зв’язку з активною забудовою відсоток вільних та доступних територій для будівництва чи реконструкції громадських просторів стає все меншим.
Для забезпечення повноцінного функціонування громадські простори повинні бути:
Пріоритет при плануванні та розгляді проєктів громадських просторів надається центральним частинам населених пунктів, територіям, що прилягають до громадських будівель (шкіл, дитсадків, будинків культури та інш.) та центральним частинам міста.
Здійснення заходів в рамках Програми та реалізації Бюджету ініціатив сквирян (бюджет участі) Сквирської міської територіальної громади в покращенні благоустрою міста за участю громадян, які будуть ініціаторами поданого проєкту.
2.6.3 Будівництво, реконструкція та відновлення елементів благоустрою - капітальний ремонт, реконструкція об'єктів зовнішнього (вуличног)о освітлення громади:
На сьогодні з 44 сільських населених пунктів, які ввійшли до складу територіальної громади, 26 освітлено на 50 – 60%. Загальна протяжність електромереж зовнішнього освітлення громади становить 380 км, у тому числі кабельні мережі – 0,8 км, решта повітряні мережі.
Освітлення вулиць і доріг забезпечується 5,1 тис. одиниць світлоточок, На балансі комунального підприємства «КП «Сквираблагоустрій» перебуває 8,6 тис. електричних опор (стовпів) Керування зовнішнім освітленням здійснюється дистанційними автоматизованими системами.
Сьогоднішній стан об’єктів зовнішнього освітлення сільських населених пунктів не відповідає сучасним вимогам та нормативам і забезпечує освітленість вулиць лише на 45 %. Значна частина вулиць залишається неосвітленою або потребує повної реконструкції. Основними причинами такого стану є: експлуатація старих кабельних та повітряних ліній, відсутність шаф управління зовнішнім освітленням, зношеність світильників, використання енергозатратних ламп розжарювання та шкідливих ртутних ламп, що призводить до значних витрат та втрат електричної енергії. Відповідно виникла потреба у встановленні сучасних мереж зовнішнього освітлення, світильників та джерел світла, заміні існуючих електролічильників на лічильники зонального диференційованого обліку, встановлення сучасних систем автоматизованого керування зовнішнім освітленням.
Метою Програми відповідно визначено підвищення ефективності та надійності функціонування об’єктів зовнішнього освітлення, забезпечення якісного утримання об’єктів зовнішнього освітлення, покращення криміногенної та зменшення аварійної ситуацій, та впровадження енергозберігаючих технологій і обладнання, будівництво нових об’єктів зовнішнього освітлення громади вцілому.
Основними завданнями з відповідного напрямку визначено:
Шляхами вирішення проблеми є першочергове освітлення вулично-шляхової мережі населених пунктів сільських, зокрема аварійно небезпечних ділянок доріг, пішохідних переходів, доріг із насиченим автомобільним рухом;
залучення коштів обласного та місцевого бюджетів, інших джерел, в т. ч. грантів та кредитних ресурсів для будівництва та реконструкції об’єктів зовнішнього освітлення та подальшим їх якісним утриманням;
Для виконання зазначених напрямів територіальна громада забезпечує належне управління, утримання та ефективну експлуатацію об’єктів зовнішнього освітлення, що перебувають у їх комунальній власності.
Заходами Програми передбачається проведення реконструкції, будівництва та капітальних ремонтів об’єктів зовнішнього освітлення, а саме
- встановлення нових та заміна існуючих одиниць світлоточок:
- будівництво та реконструкцію мереж зовнішнього освітлення:
- встановлення світлодіодних світильників, в т.ч. автономних світлодіодних джерел освітлення.
2.7 Будівництво, реконструкція та ремонт Центру надання адміністративних послуг
Децентралізація є однією з найважливіших реформ в нашій державі. Щоб ця реформа була успішною, важливо посилити спроможність держави у наданні послуг, що включає делегування місії, повноважень та обов'язків органам місцевого самоврядування.
Покращення якості надання адміністративних послуг є одним із ключових елементів успішного процесу децентралізації в Україні. Створення Центрів
надання адміністративних послуг (ЦНАП) в територіальній громаді Сквирської міської ради підвищує доступність та ефективність надання послуг населенню.
З метою задоволення потреб у належному наданні адміністративних послуг на території Сквирської міської ради необхідне вирішення питання будівництва, реконструкції та ремонту ЦНАП за рахунок коштів з державного, обласного та міського бюджетів, а також інших джерел, що не заборонені законом.
2.8 Будівництво, реконструкція та ремонт об’єктів
житлово-комунального господарства
Житлово-комунальне господарство, як основа соціальної сфери життя людини, є однією з найменш сучасно оснащених галузей народного господарства, кризові явища в суспільстві та залишковий принцип фінансування галузі призвели до подальшого суттєвого загострення її проблем. Ситуація в житлово-комунальному господарстві продовжує ускладнюватися, відсутні позитивні зміни у встановленні ринкових засад господарювання, розвитку конкуренції. Нестача власних та бюджетних коштів не сприяють вирішенню завдань з технічного переоснащення житлово-комунального підприємства та розвитку комунальної інфраструктури.
Нинішній стан житлово-комунального господарства на території Сквирської міської територіальної громади свідчить про необхідність реформування цієї галузі. Рівень благоустрою населених пунктів та технічний стан його елементів не відповідає сучасним вимогам у зв’язку з недостатнім фінансуванням та неефективною моделлю управління. Відсутній чіткий план дій та розвитку житлово-комунального підприємства, не до кінця вирішене питання модернізації обладнання існуючої мережі зовнішнього освітлення, перехід до сучасних енергоощадних технологій.
Несанкціоноване розміщення твердих побутових відходів є суттєвим чинником негативного впливу на земельні, водні та лісові ресурси і здоров’я людей. Масові накопичення побутового сміття в лісозахисних смугах вздовж автомобільних доріг та в лісонасадження та поблизу водоймищ, в зоні житлової забудови є одним із потенційних джерел забруднення довкілля і підлягають терміновій утилізації. Видалення дерев, що досягли вікової мережі, аварійних та фаутних дерев а також відновлення зелених насаджень не носить системного характеру. Існує потреба у влаштуванні парків, скверів, розширенні зелених зон та місць для відпочинку громадян.
Впродовж останніх років на території громади проведена значна робота у сфері благоустрою, що включає санітарне очищення території, вивіз твердих побутових відходів, утримання внутрішньо-будинкових мереж житлового фонду та прибудинкових територій багатоквартирних будинків.
Незадовільний техніко-експлуатаційний стан більшості об’єктів, що утримуються за рахунок бюджетних коштів, спричиняє зниження рівня надання послуг населенню та підвищення соціальної напруги.
Основним пріоритетним напрямком розв`язання проблеми є розроблення механізму розвитку житлово-комунального господарства, створення можливостей підприємствам, організаціям, установам здійснювати діяльність в сферах забезпечення благоустрою міста, водопостачання, водовідведення, енергозбереження, ремонту житлового фонду, будівництва та ремонту доріг, покращення технічного стану мереж водопостачання та водовідведення, що забезпечить належний рівень комфорту та доступності, наближення рівня життя населення громади до європейських стандартів комфортності.
Для досягнення мети Програми та виконання її основних завдань визначені наступні напрями діяльності:
Детальна інформація в розрізі конкретних заходів за визначеними напрямами діяльності та об’єктів комунального та житлового господарства викладена в Додатку 2.
Основним завданням в напрямку діяльності з поводженнями з відходами є покращення екологічного стану території населених пунктів, зменшення обсягів утворення відходів, та безпечне для довкілля поводження з ними; впровадження новітніх технологій і сучасних та ефективних засобів поводження з відходами, впровадження системи моніторингу поводження з твердими побутовими відходами та покращення обліку у сфері поводження з відходами, та за рахунок цього зменшення негативного впливу твердих побутових відходів на довкілля і здоров’я населення, залучення інвестицій у сфері поводження з відходами.
Тому реалізація основних напрямків та заходів створить передумови для впровадження сучасних технологій утилізації відходів, що відповідають світовому рівню енергоефективності та екологічної безпеки, гарантують зниження забруднення навколишнього середовища, а також будуть сприяти використанню відходів як важливого енергетичного і матеріального ресурсу.
Для досягнення мети Програми передбачається:
III. Визначення мети Програми
Програма створена з метою будівництва, реконструкції та капітального ремонту об’єктів комунальної власності Сквирської міської ради, а саме: реконструкція об’єктів соціально-культурного призначення, житлово-комунального господарства, соціальної та виробничої інфраструктури комунальної власності, реалізація інших заходів щодо соціально-економічного розвитку територій шляхом реконструкції об’єктів для створення належних умов праці та виконання інвестиційних проектів при проведенні капітального ремонту.
Основним напрямком Програми є виконання пріоритетних завдань економічного й соціального розвитку громади шляхом будівництва, реконструкції та ремонту об’єктів соціальної інфраструктури.
Реалізація пріоритетних завдань Програми сприятиме підвищенню життєвого рівня та вирішенню соціальних проблем мешканців громади.
IV. Обґрунтування шляхів і засобів розв’язання проблеми, обсягів та джерел фінансування; строки та етапи виконання Програми
Проблема має бути розв’язана шляхом реалізації заходів такого характеру:
організаційного забезпечення Програми;
нормативно-правового;
фінансового;
технічного (технологічного).
Організаційне забезпечення. Заходи цього характеру передбачають нормативно-правове та фінансове забезпечення.
Окрім того, передбачається інформаційне забезпечення ходу виконання Програми, популяризація досвіду реалізації заходів, передбачених цією Програмою.
Нормативно-правове забезпечення реалізації Програми здійснюється шляхом дотримання вимог нормативно-правових актів у сфері будівництва та ремонту під час реалізації заходів Програми.
Правовими, економічними та технічними основами будівельної діяльності для всіх підприємств, об’єднань та організацій, розташованих на території громади, а також для громадян є Закони України «Про регулювання містобудівної діяльності», «Про архітектурну діяльність» «Про благоустрій населених пунктів», «Про місцеве самоврядування в Україні».
Законом України «Про публічні закупівлі» встановлено правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Актами Кабінету Міністрів України, наказами відповідних міністерств та будівельними нормами врегульовані та деталізовані важливі питання у галузі будівництва.
Фінансове забезпечення Програми досягається за рахунок включення робіт з будівництва, реконструкції та ремонту об’єктів інфраструктури до плану фінансування з обласного бюджету, їх співфінансування з місцевих бюджетів відповідних населених пунктів та/або інших джерел, не заборонених чинним законодавством.
Фінансове забезпечення реалізації заходів Програми передбачається здійснювати за рахунок коштів обласного бюджету, виходячи з його реальних
можливостей і пріоритетів та коштів місцевих бюджетів на умовах співфінансування.
Відповідно до частини третьої статті 24-1 Бюджетного кодексу України програми і проекти, що реалізуються за рахунок коштів державного фонду регіонального розвитку, підлягають співфінансуванню з місцевих бюджетів на рівні 10 відсотків.
Технічне (технологічне) забезпечення Програми досягається за рахунок будівництва нових або реконструкції чи ремонту існуючих об’єктів інфраструктури, введення нових потужностей (або розширення існуючих), що покращить соціальну сферу та підвищить економічну привабливість громади.
Виконання заходів Програми планується здійснити протягом 2022-2027 років.
Напрями діяльності та заходи Програми розробляються щороку, у разі необхідності – протягом бюджетного року вносяться зміни.
Обсяг фінансування на реалізацію заходів Програми на 2022 рік становить тис. грн, у тому числі: державного бюджету –тис. грн, обласного бюджету –тис. грн, місцевих бюджетів –тис. гривень.
Ресурсне забезпечення Програми наведено у додатку 1 до Програми.
Термін дії Програми 2022-2027 роки.
Перелік об’єктів, що фінансуватимуться у 2022 році в Сквирській міській територіальній громаді за рахунок коштів субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію окремих пріоритетних проектів розвитку громад та територій наведено у додатку 3 до Програми.
V. Перелік завдань (напрямів) і заходів Програми та результативні показники
Головним завданням реалізації Програми є:
створення сприятливого і комфортного життєвого простору населенню громади шляхом будівництва, реконструкції та ремонту об’єктів інфраструктури;
збільшення мережі соціальної інфраструктури, поліпшення технічного стану лікарень, закладів освіти, будинків культури та спорту.
Напрямами діяльності (пріоритетними завданнями) Програми є:
будівництво, реконструкція та ремонт закладів освіти;
будівництво, реконструкція та ремонт закладів охорони здоров’я;
будівництво, реконструкція та ремонт закладів культури;
будівництво, реконструкція та ремонт закладів спорту;
будівництво, реконструкція та ремонт об’єктів житлово-комунального господарства;
виготовлення проектно-кошторисної документації.
Заходи з реалізації Програми передбачають здійснення будівництва, реконструкції та ремонту визначених пріоритетних об’єктів соціальної інфраструктури Сквирської міської територіальної громади.
Внесення об’єктів до переліку здійснюватиметься, враховуючи пріоритетність заходу відповідно до першочергових потреб територіальної громад, а також враховуючи такі вимоги:
до діючих нормативних документів, зокрема ДБН А.2.2-3-2014 «Склад та зміст проектної документації на будівництво»;
VI. Очікувані результати виконання Програми,
визначення її ефективності
Результатами виконання Програми має бути забезпечення:
VII. Координація та контроль за ходом виконання Програми
Координацію та контроль за виконанням Програми здійснює відповідальний виконавець Програми.
З метою безумовного виконання Програми відповідальний виконавець щороку до 25 лютого наступного року за звітним подає Сквирській міській раді звіт про стан виконання Програми відповідно до Порядку розроблення, прийняття міських комплексних та цільових програм, моніторингу та звітності про їх виконання.
до Програми
Ресурсне забезпечення Програми будівництва, реконструкції та ремонту об’єктів інфраструктури Сквирської міської територіальної громади на 2022-2027 роки Фінансування Програми здійснюватиметься в межах асигнувань, передбачених бюджетом громади та інших джерел, не заборонених законодавством. Фінансове забезпечення виконання Програми визначається рішенням Сквирської міської ради про місцевий бюджет на відповідний рік. У разі змін складових фактичної вартості заходів, передбачених цією Програмою, кошти виділяються в установленому законом порядку. У ході реалізації заходів Програми можливі корегування, зміни, уточнення, доповнення, пов’язані з фактичним надходженням коштів на реалізацію розділів Програми, уточненням обсягів робіт виходячи з реальних можливостей бюджету.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Додаток 2 до Програми
Напрями діяльності та фінансування заходів реалізації Програми будівництва, реконструкції та ремонту об’єктів інфраструктури Сквирської міської територіальної громади на 2022 – 2027 роки
Примітка. Вартість робіт буде визначена відповідно до проєктно-кошторисної документації.
Додаток 3 до Програми
Перелік об’єктів, що фінансуватимуться у 2022 році в Сквирській міській територіальній громаді за рахунок коштів субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію окремих пріоритетних проектів розвитку громад та територій
Начальник відділу капітального бдівництва, комунальної власності та житлово-комунального господарства Ольга СТЕПАНЕНКО
|
ПОГОДЖЕНО:
Секретар міської ради Т. Власюк
Заступник міського голови В.Черненко
Заступник міського голови Л.Сергієнко
Начальник відділу з питань юридичного забезпечення
ради та діловодства І. Кваша
Виконавець
Начальник відділу капітального будівництва,
комунальної власності та житлово-комунального
господарства О.Степаненко