Про затвердження міської Програми ефективної роботи
та реформування житлово – комунального господарства
міста Сквира з централізованого водопостачання
та водовідведення на 2018 рік
Відповідно до вимог ст. 91 Бюджетного кодексу України, ст.26, ст.64 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», враховуючи пропозиції постійної комісії міської ради з питань планування бюджету та фінансів, погодження постійних комісій міської ради, Сквирська міська рада VII скликання
В И Р І Ш И Л А :
1. Затвердити міську Програму ефективної роботи та реформування житлово – комунального господарства міста Сквира з централізованого водопостачання та водовідведення на 2018 рік (додаток №1).
2. Обсяги фінансування Програми ефективної роботи та реформування житлово – комунального господарства міста Сквира з централізованого водопостачання та водовідведення на 2018 рік визначаються рішенням сесії міської ради «Про бюджет міста Сквира на 2018 рік».
3. Це рішення набирає чинності з 01 січня 2018року, підлягає публікації в засобах масової інформації та на офіційному сайті Сквирської міської ради: http://skvira-rada.gov.ua.
4. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію Сквирської міської ради з питань планування бюджету та фінансів.
Міський голова В.А.Скочко
м. Сквира
26 грудня 2017 року
№541-26-VII
Додаток №1
ЗАТВЕРДЖЕНО
рішенням сесії
Сквирської міської ради
№541-26-VII від 26 грудня 2017 року
ПРОГРАМА
ЕФЕКТИВНОЇ РОБОТИ ТА РЕФОРМУВАННЯ ЖИТЛОВО -КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА МІСТА СКВИРА З ЦЕНТРАЛІЗОВАНОГО ВОДОПОСТАЧАННЯ ТА ВОДОВІДВЕДЕННЯ
НА 2018 РІК
Програма ефективної роботи та реформування житлово – комунального господарства міста Сквира з централізованого водопостачання та водовідведення на 2018 рік (далі – Програма) спрямована на реалізацію державної та регіональної політики щодо забезпечення населення якісною питною водою в достатній кількості відповідно до Законів України "Про питну воду та питне водопостачання", "Про Загальнодержавну програму "Питна вода України" на 2006-2020 роки", "Про місцеве самоврядування в Україні", а також забезпечення умов для імплементації Директив ЄС про питну воду та очищення міських стічних вод в рамках реалізації Угоди про асоціацію між Україною та ЄС, підвищення ефективності та надійності функціонування систем водопроводу та каналізації, поліпшення якості централізованого питного водопостачання та водовідведення.
Програма забезпечує збереження здоров'я, поліпшення умов діяльності й підвищення рівня життя мешканців м. Сквира.
Розроблення Програми обумовлено:
- незадовільним технічним станом та зношеністю основних фондів систем водопостачання та водовідведення м. Сквира;
- застосуванням застарілого обладнання в системах водопостачання та водовідведення в м. Сквира;
- високою енергоємністю обладнання систем централізованого питного водопостачання та водовідведення;
- обмеженістю інвестицій та дефіцитом власних фінансових ресурсів, необхідних для розвитку, утримання в належному технічному стані та експлуатації систем питного водопостачання та водовідведення.
Програмою передбачається впровадження комплексу заходів, направлених на поліпшення якості води та забезпечення сталого функціонування і розвитку систем водопостачання та водовідведення.
Реалізація Програми дозволить забезпечити беззбиткову роботу підприємства, його здатність самостійно інвестувати заходи на системах водопостачання та водовідведення при збереженні належного рівня та якості послуг з оптимальними, економічно-обґрунтованими тарифами.
Основними напрямками Програми сталої та ефективної роботи водопровідно-каналізаційного господарства міста Сквира на 2018 рік є:
Мета Програми – задоволення потреб споживачів м. Сквира у питній воді гарантованої якості відповідно до вимог чинних нормативних документів за доступною, економічно обґрунтованою ціною, забезпечення сталого функціонування систем централізованого водопостачання та водовідведення м. Сквира її ефективності, надійності та рівню безпеки об'єктів, раціональне використання водних ресурсів, збереження та охорона навколишнього природного середовища.
Для досягнення цієї мети необхідне вирішення завдань щодо:
Споживачі міста забезпечуються послугами водопостачання та водовідведення через системи водопостачання та водовідведення комунального підприємства "Сквирське комунальне господарство» (далі — КП "СКГ").
3.1. Опис технічного стану систем водопостачання
Система водопостачання м. Сквира забезпечується з підземного джерела – Сквирського родовища підземних вод. На балансі та обслуговуванні КП «Сквирське комунальне господарство» знаходяться 14 свердловин.
У структурі послуг водопостачання більше 90% від їх загального обсягу надається населенню.
Відсоток охоплення споживачів приладами обліку:
- абоненти багатоквартирних будинків – 97 %;
- абоненти приватного сектора – 70,6%;
- організації та підприємства – 86%.
Забезпечує подачу води нормативним тиком у розподільчу мережу насосна станція водопроводу другого підйому – 1 од., яка обліковується на балансі КП «СКГ». Загальна кількість встановлених насосних агрегатів на насосній станції – 5 одиниць, із них, які відпрацювали амортизаційний період - 3 од.
Добовий підйом води – 1 тис. куб. м.
Мережі водопроводу – 60 км, з них аварійні (ветхих) – 42 км, або 70%.
3.2. Опис технічного стану систем водовідведення
У 6-ти насосних каналізаційних станцій підприємства налічується 15 насосних агрегатів, з яких 12, або 80%, відпрацювали амортизаційний період. Пропускна спроможність каналізаційної системи – 1 тис. куб. м на добу.
У господарському віданні КП «Сквирське комунальне господарство» знаходяться каналізаційні мережі протяжністю 56 км, з яких 39 км, або 69,6%, зношені.
Проблемними питаннями системи водовідведення є зношеність каналізаційних мереж, насосів та обладнання каналізаційних насосних станцій, недостатня ефективність процесів очищення стічних вод на очисних спорудах, знос основних споруд та технологічних мереж, що може призвести до масштабних аварій в системі централізованого водовідведення.
3.3 Економічний стан КП «СКГ»
Збитковий фінансовий результат господарської діяльності підприємства впродовж останніх років, передусім обумовлений збитковістю тарифів на послуги водопостачання та водовідведення для населення, тоді як діючі механізми погашення заборгованості з різниці в тарифах підприємствам водопровідно-каналізаційного господарства, є недосконалими, та розраховані лише на погашення заборгованості за спожиту електроенергію та податку на додану вартість.
Встановлені тарифи на послуги, що затверджені рішенням виконавчого комітету № 452/30 від 01.06.2012 року, вже неокупні. Так, станом на 01.10. 2017, окупність послуг водопостачання становить 55,9%, послуг водовідведення – 53,1 %.
Також, незважаючи на зростання обсягів надання послуг, зростання обсягів виробничих витрат підприємства значно перевищує, Це пояснюється невпинним зростанням рівня інфляції в країні, та високим рівнем дебіторської заборгованості населення за спожиті послуги .
Фінансовим результатом звичайної діяльності КП "СКГ" в 2016 році є прибуток у сумі 104 тис. грн., однак по водовідведенню та водопостачанню збиток – 677,0 тис. грн.
Витрати від звичайної діяльності у 2016 році на виробництво послуг з водопостачання та водовідведення склали 5270,7 тис. грн.. За підсумками 2016 року, собівартість послуг централізованого водопостачання склала 9,60 грн., водовідведення — 18,37 грн.
Причинами збільшення витрат у 2016 році стало зростання вартості електроенергії на 28%, вартості паливно-мастильних матеріалів до 30%, підвищення рівня заробітної плати (зростання з 01.01.2016 рівня мінімальної заробітної плати на 12,1%), збільшення вартості витратних матеріалів.
Фінансовим результатом звичайної діяльності КП "СКГ" за 9 місяців 2017 року є збиток у сумі 378 тис грн.
Витрати від звичайної діяльності у січні – вересні 2017 року на виробництво послуг з водопостачання та водовідведення склали 4399,1 тис. грн. За підсумками дев”яти місяців 2017 року, собівартість послуг централізованого водопостачання склала 10,13 грн., водовідведення — 17,37 грн.
Причинами збільшення витрат у 2017 році стало зростання вартості електроенергії на 11%, вартості паливно-мастильних матеріалів до 18%, підвищення рівня заробітної плати ( з 01.01.2017 р мінімальна заробітна плата становить 3200 грн. збільшення в 2 рази), збільшення вартості витратних матеріалів.
3.4 Шляхи фінансової стабілізації
1. Відповідність тарифів на послуги з водопостачання та водовідведення їх собівартості та врахування в них інвестиційної складової або відшкодування різниці між розміром ціни (тарифу) на житлово–комунальні послуги, що затверджувалися або погоджувалися рішенням місцевого органу виконавчої влади та органу місцевого самоврядування та розміром економічно обґрунтованих витрат на їх виробництво . (Розрахунок потреби в коштах на зазначені цілі додається ,( додаток №1)
2. Для забезпечення споживачів питною водою гарантованої якості та підвищення системи водовідведення розроблені заходи (додаток №2).
3. Посилення претензійної та позовної роботи зі стягнення дебіторської заборгованості.
4. Для зниження наднормативних втрат необхідно виконати заходи, спрямовані на збільшення реалізації послуг:
- встановлення будинкових приладів обліку води;
- вирішення питання обліку каналізаційних стоків із вигрібних ям приватного сектора;
5. Зниження рівня економічно обґрунтованих витрат на виробництво послуг та забезпечення виконання заходів Програми.
4. ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ, ЕФЕКТИВНІСТЬ ПРОГРАМИ
Виконання Програми дозволить створити умови для забезпечення населення м. Сквира питною водою гарантованої якості, підвищити якість наданих послуг, забезпечити надійність функціонування систем водопостачання та водовідведення, підвищити безпечність об'єктів водопостачання і водовідведення та запобігти їх негативному впливу на навколишнє природне середовище, зокрема:
- зменшити енерговитрати у системах водопостачання і водовідведення на 3% до технічно обґрунтованого мінімального рівня;
- знизити витоки і невраховані витрати води на 3% від діючого нормативного значення шляхом встановлення приладів обліку та оптимізації режимів роботи розподільної мережі;
- забезпечити до 2020 року установку побудинкових приладів обліку у всіх багатоквартирних будинках;
- за рахунок впровадження новітніх технологій очищення стічних вод знизити концентрації забруднюючих речовин, що скидаються після очищення у водні об’єкти ;
- скоротити аварійність на розподільних мережах;
У соціальній сфері:
- забезпечити гарантовану якість поданої споживачам питної води у відповідності із чинними нормативами;
5. ОЦІНКА ВАРТОСТІ ВИКОНАННЯ ЗАХОДІВ ПРОГРАМИ
Оцінка вартості виконання заходів проводилася на основі такої вихідної інформації:
• дані ТЕО та проектів отримані з урахуванням коефіцієнтів інфляції, зміни коефіцієнтів на будівельні роботи тощо;
• укрупнені норми проектування;
• комерційні пропозиції фірм-постачальників обладнання для водопостачання;
• вимоги чинних ДБН на вартість робіт з проектування;
• дані інших чинних програм з урахуванням коефіцієнтів інфляції.
6. ОБСЯГИ ТА ДЖЕРЕЛА ФІНАНСУВАННЯ
1. Фінансове забезпечення виконання "Програми розвитку житлово-комунального господарства м. Сквира з централізованого водопостачання та водовідведення на 2018 рік" визначається рішенням Сквирської міської ради про бюджет на відповідний бюджетний рік. У разі змін складових фактичної вартості заходів, передбачених цією Програмою, кошти виділяються в установленому законом порядку.
2. Рішенням міської ради про затвердження змін до бюджету міста можуть вноситися додаткові заходи до «Програми розвитку житлово-комунального господарства в організації благоустрою м. Сквира на 2018 рік ».
3. Джерелами фінансування заходів "Програми розвитку житлово-комунального господарства в організації благоустрою м. Сквира на 2018 рік" можуть бути:
- кошти міського бюджету;
- кошти комунального підприємства «Сквирське комунальне господарство» відповідно до програм його діяльності.
4. Виконавцями "Програми розвитку житлово-комунального господарства м. Сквира з централізованого водопостачання та водовідведення на 2018 рік" визнати:
- розпорядником бюджетних коштів – Сквирську міську раду
- одержувачами бюджетних коштів на виконання заходів Програми - комунальне підприємство «Сквирське комунальне господарство».
Комунальне підприємство «Сквирське комунальне господарство» (балансоутримувач об’єктів благоустрою) несе повну відповідальність за виконання затверджених заходів у повному обсязі.
Розпорядник бюджетних коштів не відповідає перед одержувачем бюджетних коштів за несвоєчасне виконання грошових зобов’язань у разі затримки фінансування (відсутності фінансування) з бюджету або не перерахування коштів Державною казначейською службою.
Для реалізації Програми необхідні кошти у сумі 5914,0 тис. грн.
Фінансування Програми здійснюється за рахунок коштів міського бюджету м. Сквира – 5914,0 тис. грн.; в тому числі
Міський голова В.А. Скочко
Начальник КП
«Сквирське комунальне господарство» О.П.Скарбовійчук
Додаток №2
До Програми ефективної роботи та
реформування житлово – комунального
господарства міста Сквира з
централізованого водопостачання та
водовідведення на 2018 рік
Заходи
по капітальному ремонту, реконструкції та будівництву водопровідної та каналізаційної системи міста Сквира
№ п/п |
Назва заходу |
Вартість заходу |
2 |
Нове будівництво водопроводу по пров. Гоголя м. Сквира. |
1529 |
3 |
Будівництво артезіанської свердловини мікрорайону Слобода. |
750 |
4 |
Реконструкція артезіанської свердловини №8 в м. Сквира |
750 |
5 |
Капітальний ремонт самопливних каналізаційних колекторів, перекладання (санація) аварійних вуличних каналізаційних мереж, ремонт очисних споруд та каналізаційно-насосних станцій. |
500 |
|
ВСЬОГО |
3529 |
тис.грн.
Начальник
КП «Сквирське комунальне господарство» О.П.Скарбовійчук
Додаток 1 До Програми ефективної роботи та реформування житлово – комунального господарства міста Сквира з централізованого водопостачання та водовідведення на 2018 рік
Розрахунок потреби в коштах на відшкодування різниці між затвердженим тарифом та розміром економічно обґрунтованих витрат по наданню послуг з централізованого водопостачання та водовідведення |
||
по КП "Сквирське комунальне господарство" на 2018 рік |
||
грн. |
||
Назва статей |
Водопостачання |
Водовід-ведення |
Прямі витрати |
||
Прямі матеріальні витрати |
1384200 |
805000 |
Реагенти |
0 |
0 |
Електроенергія на виробництво води та стоків |
1256400 |
650000 |
Паливо |
62500 |
112000 |
Ремонти (матеріали, запчастини, згідно фактичних витрат |
56300 |
43000 |
Інші матеріальні витрати |
9000 |
0 |
Прямі витрати на оплату праці |
742200 |
986400 |
Інші прямі витрати |
557700 |
340300 |
Відрахування в фонди соціального страхування |
159700 |
207300 |
Амортизація |
132000 |
63000 |
Інші виробничі витрати (податки, послуги підприємств, ін. ремонти) |
266000 |
70000 |
Всього прямих витрат |
2684100 |
2131700 |
Загальновиробничі витрати |
160800 |
214000 |
Виробнича собівартість |
2844900 |
2345700 |
Адміністративні витрати |
311500 |
257400 |
Витрати на збут (без урахування повірки лічильників) |
266400 |
220200 |
Інші операційні витрати |
0 |
0 |
Витрати на здійснення капітальних вкладень |
0 |
0 |
Всього по операційній собівартості |
3422800 |
2823300 |
Загальний обсяг наданих послуг м3 |
315000 |
155000 |
в т.ч. І група споживачів (населення) м3 |
294300 |
94700 |
в т.ч. ІІ група споживачів (бюджетні установи) м3 |
20700 |
60300 |
|
0 |
0 |
Середньозважена собівартість виробництва 1 куб.м. води, стоків (без ПДВ) грн. |
10,87 |
18,21 |
Середньозважена собівартість виробництва 1 куб.м. води, стоків (з ПДВ) грн. |
13,04 |
21,86 |
Затверджений тариф для населення 1 куб.м. (без ПДВ) грн. |
5,66 |
9,22 |
Вартість виробництва 1 куб.м. води, стоків з урахуванням затвердженного тарифу для населення (без ПДВ) |
294300*5,66= |
94700*9,22= |
1665738 |
873134 |
|
Вартість виробництва 1 куб.м. води, стоків з урахуванням собівартості виробництва для населення (без ПДВ) |
294300*10,87= |
94700*18,21= |
3199041 |
1724487 |
|
Різниця між собівартісним та зарведженим тарифом (без ПДВ) |
3199041-1665738= |
1724487-873134 |
1533303 |
851353 |