РІШЕННЯ
Про створення комісії
по розгляду земельних спорів та інших звернень, які потребують вивчення на місцевості на території Сквирської міської ради
Відповідно до статей 158, 159, 160, 161 Земельного кодексу України, керуючись пунктом 34 частини 1 статті 26, підпунктом 5 пункту «б» частини 1 статті 33 та частиною 1 статті 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Законом України «Про звернення громадян», Сквирська міська рада VII скликання
В И Р І Ш И Л А :
Секретар міської ради В.Бондар
м. Сквира
28 травня 2020 року
№1270-54-VII
ПОГОДЖЕНО:
Заступник міського голови з питань
діяльності виконавчих органів ради С.Палієнко
Керуючий справами виконавчого комітету М.Іщенко
Начальник юридичного відділу
Сквирської міської ради О.Сікорська
Начальник відділу ДАБК
Сквирської міської ради Л.Слободенюк
Начальник відділу з питань підприємництва,
містобудування та землекористування
Сквирської міської ради Н.Іващенко
Начальник загального відділу
Сквирської міської ради М.Яремко
ВИКОНАВЕЦЬ:
Перший заступник міського голови В.Горбалінський
Додаток № 1
до рішення сесії
Сквирської міської ради
№1270-54-VII від 28.05.2020 р.
СКЛАД
комісії по розгляду земельних спорів та інших звернень, які потребують вивчення на місцевості на території Сквирської міської ради
Голова комісії: |
|
ГОРБАЛІНСЬКИЙ Володимир Миколайович |
Перший заступник Сквирського міського голови |
Заступник голови комісії: |
|
ІВАЩЕНКО Надія Василівна |
Начальник відділу з питань підприємництва, містобудування та землекористування Сквирської міської ради |
Секретар комісії: |
|
БОЙКО Лариса Борисівна |
Юрист (головний спеціаліст) юридичного відділу Сквирської міської ради |
Члени комісії: |
|
СЛОБОДЕНЮК Людмила Анатоліївна |
Начальник відділу державного архітектурно-будівельного контролю Сквирської міської ради |
За згодою |
Депутат Сквирської міської ради, закріплений за округом в якому проживає заявник або виник спір |
За необхідності |
Голова постійної комісії з питань землекористування, будівництва та архітектури Сквирської міської ради |
Представник (-и) комунальних підприємств сфери управління міської ради |
|
За згодою та в разі необхідності |
Завідувач (представник) сектору архітектури та містобудування Сквирської районної державної адміністрації |
Представник Сквирського РС ГУ Державної служби з надзвичайних ситуацій України у Київській області |
|
Представник Сквирського районного управління ГУ Держпродспоживслужби в Київській області |
|
Представник Сквирського ВП ГУ Національної поліції в Київській області |
Перший заступник
міського голови Володимир ГОРБАЛІНСЬКИЙ
Додаток № 2
до рішення сесії
Сквирської міської ради
№1270-54-VII від 28.05.2020 р.
ПОЛОЖЕННЯ
про комісію по розгляду земельних спорів та інших звернень, які потребують вивчення на місцевості на території Сквирської міської ради
Розділ І
Загальні положення та визначення понять
Для попереднього вивчення питання та об’єктивного розгляду земельних спорів та інших звернень, які потребують вивчення на місцевості, Сквирська міська рада (далі – Рада) утворює колегіальний дорадчий орган – Комісію з розгляду земельних спорів та інших звернень громадян, які потребують вивчення на місцевості на території Сквирської міської ради при виконавчому комітеті Сквирської міської ради (далі – Комісія).
Земельний спір – правовідносини, пов’язані із розв’язанням розбіжностей, які випливають з порушення права власності та права користування земельною ділянкою, а також відводом або вилученням землі, що виникають між власниками землі та землекористувачами, іншими особами, органами місцевого самоврядування та державними органами, що здійснюють управління земельними ресурсами.
Межовий спір – різновид земельного спору, пов'язаний з межами земельної ділянки, невірного місцезнаходження, накладення земельних ділянок одна на одну, помилками в площі тощо.
Звернення громадян – викладені в письмовій або усній формі пропозиції (зауваження), заяви (клопотання) і скарги.
Пропозиція (зауваження) - звернення громадян, де висловлюються порада, рекомендація щодо діяльності органів державної влади і місцевого самоврядування, депутатів усіх рівнів, посадових осіб, а також висловлюються думки щодо врегулювання суспільних відносин та умов життя громадян, вдосконалення правової основи державного і громадського життя, соціально-культурної та інших сфер діяльності держави і суспільства.
Заява (клопотання) - звернення громадян із проханням про сприяння реалізації закріплених Конституцією та чинним законодавством їх прав та інтересів або повідомлення про порушення чинного законодавства чи недоліки в діяльності підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, народних депутатів України, депутатів місцевих рад, посадових осіб, а також висловлення думки щодо поліпшення їх діяльності.
Клопотання - письмове звернення з проханням про визнання за особою відповідного статусу, прав чи свобод тощо.
Скарга - звернення з вимогою про поновлення прав і захист законних інтересів громадян, порушених діями (бездіяльністю), рішеннями державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, об'єднань громадян, посадових осіб.
Земельні спори розглядаються органами місцевого самоврядування на підставі заяви однієї із сторін у тижневий строк з дня подання заяви.
Звернення громадян розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, - невідкладно, але не пізніше п'ятнадцяти днів від дня їх отримання. Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівник відповідного органу, підприємства, установи, організації або його заступник встановлюють необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п'яти днів.
Розділ ІІ
Повноваження та організація роботи Комісії
Присутність на засіданні Комісії відображається в аркуші присутності та підтверджується особистими підписами осіб, які входять до її складу.
Аркуш присутності на засіданні Комісії є невід’ємною частиною протоколу засідання.
В разі виявлення бажання участь у розгляді питань, віднесених до компетенції (повноважень) Комісії, можуть взяти депутати Сквирської міської ради незалежно від округу, за якими вони закріплені.
Протокол Комісії в обов’язковому порядку повинен містити:
Протокол Комісії, аркуш присутності та всі інші матеріали, зберігаються у секретаря Комісії.
Протокол Комісії, після його підписання, разом з Актом Комісії, у триденний строк передається на затвердження виконавчому комітету Сквирської міської ради для прийняття відповідного рішення.
У рішенні виконавчого комітету обов’язково повинен бути визначений порядок виконання пропозицій (рекомендацій) Комісії.
Розділ ІІІ
Порядок розгляду земельних спорів та звернень, що потребують вивчення на місцевості
Повторне відкладення розгляду Заяви може мати місце лише з поважних причин, визначення (дослідження) яких здійснюється Комісією, яка при цьому виходить з того, що поважними є причини, які пов’язані з об’єктивними, непереборними, істотними труднощами та перешкоджають зацікавленій стороні взяти участь в засіданні Комісії.
Відсутність однієї зі сторін без поважних причин при повторному розгляді не зупиняє його розгляд та прийняття Комісією відповідних рекомендацій (пропозицій, висновків, рішень).
Для надання консультацій (висновків) під час розгляду та вирішення земельного спору з питань, що потребують спеціальних знань, Комісія може робити запити місцевим органам державної виконавчої влади, структурним підрозділам органів державної влади або місцевого самоврядування, організаціям, які отримали відповідні дозволи (ліцензії) на виконання відповідних робіт, підприємствам, установам, організаціям, зацікавленим сторонам (юридичним і фізичним особам) про надання інформації, матеріалів та своїх висновків, що стосуються розгляду конкретного питання, які зобов’язані у визначений законодавством термін, надати інформацію або повідомити про її відсутність.
Розділ ІV
Права та обов’язки сторін, які беруть участь в земельному спорі або іншому зверненні, яке потребує вивчення на місцевості
4.1. Сторони, які беруть участь у розгляді земельного спору або іншого звернення (далі – Заява), яке потребує вивчення на місцевості на засіданні Комісії, мають право:
- брати участь у розгляді Заяви;
- знайомитися з матеріалами Заяви та робити з них виписки;
- подавати документи та інші докази;
- давати усні та/або письмові пояснення;
- заперечувати проти доказів, заяв, клопотань іншої сторони;
- подавати заяву про припинення розгляду спору;
- одержувати копії рішень виконавчого комітету про затвердження Акту Комісії;
4.2. Сторони розгляду Заяви зобов’язані:
- добросовісно здійснювати свої права, виконувати свої обов’язки;
- повідомляти про причини неявки на засідання Комісії. У разі неповідомлення про причини неявки вважається, що сторона (сторони) не з’явилися без поважних причин;
- надавати усі наявні докази або повідомляти про них під час розгляду на засіданні;
- у разі потреби надавати членам Комісії для ознайомлення оригінали документів, доданих до заяви;
- доводити ті обставини, на які вони посилаються, як на підставу своїх вимог та/або заперечень.
4.3. У випадку незгоди однієї із сторін з рішенням виконавчого комітету Сквирської міської ради щодо врегулювання земельного спору, спір вирішується у судовому порядку.
Оскарження рішення виконавчого комітету у суді призупиняє його виконання.
4.4. Рішення виконавчого комітету про затвердження Акту Комісії набуває чинності в день його прийняття. Виконується у місячний строк з дня його прийняття, якщо інше не визначено рішенням.
4.5. Виконання рішення виконавчого комітету про затвердження Акту Комісії щодо вирішення земельного спору не звільняє порушника від відшкодування збитків або втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва внаслідок порушення земельного законодавства.
4.6. Рішення виконавчого комітету про врегулювання земельного спору передається сторонам у триденний строк з дня його прийняття.
4.7. Рекомендації (пропозиції, висновки) Комісії щодо розгляду звернень громадян, які потребують вивчення на місцевості надсилаються громадянам у вигляді відповіді (листа) у місячний строк, який розпочинається з дня подання заяви.
Розділ V
Прикінцеві положення
5.1. Зміни та доповнення до Положення вносяться рішенням Сквирської міської ради.
5.2. Голова, секретар та члени Комісії повинні сумлінно виконувати свої обов’язки, шанобливо ставитись до сторін, дотримуватись високої культури спілкування, не допускати дій і вчинків, які можуть зашкодити інтересам чи негативно вплинути на репутацію Сквирської міської ради та її виконавчих органів.
5.3. Питання, не врегульовані цим Положенням, регулюються чинним законодавством України.
Секретар міської ради Вероніка БОНДАР
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
до проекту рішення «Про створення комісії по розгляду земельних спорів та інших звернень, які потребують вивчення на місцевості на території Сквирської міської ради»
1. Обґрунтування необхідності прийняття рішення.
Діюче рішення сесії Сквирської міської ради від 22.12.2015 № 28-2-VII «Про створення комісії по розгляду спірних питань та затвердження Положення про комісію по спірних питаннях Сквирської міської ради» як і чинний Земельний кодекс України недостатньо регламентують процедуру розгляду земельних спорів.
Таку процедуру визначають положення статті 159 Земельного кодексу України, яка встановлює порядок розгляду земельних спорів органами місцевого самоврядування та центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин. Але в сукупності положення діючого рішення сесії та чинного законодавства не дають змоги на практиці розглядати земельні спори та звернення громадян, що потребують вивчення на місцевості з причин відсутності конкретно визначеної процедури (порядку).
Представленим проектом рішення Сквирської міської ради пропонується скасувати рішення сесії Сквирської міської ради від 22.12.2015 № 28-2-VII, утворити Комісію по розгляду земельних спорів та інших звернень, які потребують вивчення на місцевості на території Сквирської міської ради, затвердити її персональний склад та Положення про комісію.
2. Мета і завдання.
Метою прийняття рішення є забезпечення об’єктивного і своєчасного вирішення земельних спорів та звернень, що потребують вивчення на місцевості на території міської ради.
3. Нормативно-правова база.
пункт «й» частини 1 статті 12 визначає, що до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин та території сіл, селищ міст належить - вирішення земельних спорів, статті 158, 159, 160, 161
Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні»
підпунктом 5 пункту «б» частини 1 статті 33 до делегованих повноважень виконавчих органів сільських, селищних, міських рад віднесено питання щодо вирішення земельних спорів у порядку, встановленому законом
пунктом 34 частини 1 статті 26 до виключної компетенції сільських, селищних, міських рад на пленарних засіданнях віднесено вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин
Закон України «Про звернення громадян»
4. Фінансово-економічне обґрунтування.
Прийняття та реалізація рішення не потребує додаткових витрат з місцевого бюджету.
Перший заступник
міського голови Володимир ГОРБАЛІНСЬКИЙ