Про затвердження прогнозу бюджету міста
Сквира на 2021-2022 роки
Керуючись ч.5 ст.23 та п.7 ст. 78 Бюджетного кодексу України, відповідно до п.23 ст.26 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні”, враховуючи пропозиції постійної комісії міської ради з питань планування бюджету та фінансів, Сквирська міська рада VII скликання
В И Р І Ш И Л А :
Міський голова В.А. Скочко
м. Сквира
19 грудня 2019 року
№1187-49-VІІ
СХВАЛЕНО
Розпорядження міського голови
29 листопада 2019 року №64-ОД
Прогноз бюджету міста Сквира
на 2021-2022 роки
Загальна частина
Прогноз бюджету міста Сквира на 2021 та 2022 роки (далі – Прогноз ) розроблено на основі положень Бюджетного кодексу України, Податкового кодексу України, постанови Кабінету Міністрів України від 15.05.2019 № 555 «Про схвалення Прогнозу економічного і соціального розвитку України на 2020-2022 роки та міських цільових програм.
Мета Прогнозу – запровадження середньострокового бюджетного планування та створення дієвого механізму управління бюджетним процесом, встановлення зв’язку між стратегічними цілями та можливостями бюджету у середньостроковій перспективі, забезпечення прозорості, фінансової стійкості, передбачуваності та послідовності бюджетної політики, визначення фінансового ресурсу районного бюджету на середньострокову перспективу.
Основні завдання Прогнозу: планування реальних надходжень бюджету міста ( на основі прогнозних макропоказників економічного та соціального розвитку міста та району з урахуванням зміни податкової бази і фактичного рівня відповідних надходжень), видатків і кредитування бюджету ( з урахуванням пріоритетів розвитку галузей бюджетної сфери та можливостей дохідної бази бюджету).
Основні принципи формування Прогнозу: збалансованість, обґрунтованість, ефективність та результативність.
Положення щодо врахування цілей та пріоритетів бюджетної політики: бюджетна політика на 2021-2022 роки спрямовуватиметься на подальшу стабілізацію економіки, проведення структурних реформ у бюджетній сфері та економіці, на подальше вдосконалення міжбюджетних відносин, а також на забезпечення гідних умов життєдіяльності кожного громадянина.
Можливі ризики невиконання прогнозних показників: при несприятливих зовнішніх політичних, економічних та інших факторах на економіку України, і, як наслідок, на фінансово-економічну ситуацію району, можливе недосягнення запланованих темпів зростання фонду оплати праці, що може призвести до невиконання прогнозних показників за податком на доходи фізичних осіб.
Прогноз включає: індикативні прогнозні показники економічного і соціального розвитку району; індикативні прогнозні показники доходів бюджету міста ; індикативні прогнозні показники видатків, фінансування та кредитування бюджету району; індикативні прогнозні показники міжбюджетних трансфертів.
Індикативні прогнозні показники бюджету міста Сквира є основою для складання головним розпорядником бюджетних коштів планів своєї діяльності та формування показників бюджету на середньострокову перспективу.
Провадження положень Податкового кодексу щодо зменшення податкового навантаження та удосконалення системи адміністрування податків з одного боку - формуватиме умови для зменшення масштабів тіньового сектору та, як наслідок, збільшення податкових надходжень до бюджету, а з іншого – збільшуватиме обсяги власних коштів підприємств, які вони можуть спрямувати на інвестиційні цілі.
На середньострокову перспективу основними завданнями є:
здійснення подальших кроків в напрямі впровадження реформи місцевого самоврядування, децентралізації управління бюджетними коштами та підвищення рівня самостійності органів місцевого самоврядування;
підвищення ефективності управління бюджетними коштами шляхом застосування дієвих методів економії бюджетних коштів, здійснення оптимізації витрат одержувачів коштів місцевих бюджетів шляхом виключення непріоритетних та неефективних витрат, насамперед тих, що не забезпечують виконання основних функцій і завдань відповідного одержувача коштів та подальшої оптимізації бюджетних програм;
забезпечення стабільного функціонування бюджетних установ та виконання заходів, передбачених місцевими бюджетними програмами;
запровадження ефективних заходів з енергозбереження в бюджетних установах і комунальних підприємствах;
визначення та виконання завдань соціально-економічного розвитку міста з врахуванням їх пріоритетності.
Прогноз економічного і соціального розвитку міста на 2021-2022роки враховує цілі, завдання, а також пропозиції господарюючих суб’єктів, виконавчого органу та відділів міської ради , виходячи з реальної оцінки соціально-економічної ситуації, наявних матеріально-сировинних ресурсів. Їх реалізація спрямована на соціально-економічний розвиток міста та поліпшення умов життєдіяльності населення.
Основні прогнозні показники економічного і соціального
розвитку району на 2021-2022роки
П о к а з н и к и |
Один. виміру |
2021 р. прогноз |
2022 р. прогноз |
---|---|---|---|
Середньорічна чисельність наявного населення - всього |
тис. осіб |
15,4 |
15,3 |
Розрахунковий індекс промислової продукції у порівняних цінах (до попереднього року) |
% |
105,3 |
105,4 |
Кількість інноваційно-активних підприємств |
одиниць |
2 |
2 |
Кількість малих підприємств у розрахунку на 10 тис. осіб наявного населення |
одиниць |
123 |
123 |
Кількість фізичних осіб підприємців |
осіб |
1130 |
1135 |
Середньооблікова кількість штатних працівників, зайнятих економічною діяльністю (без малих підприємств) |
тис. осіб |
1,8 |
1,8 |
Середньомісячна заробітна плата штатних працівників, зайнятих економічною діяльністю (без малих підприємств) |
грн. |
9700,0 |
9800,0 |
Прогнозується, що у 2021-2022 роках соціально-економічна ситуація в цілому у місті буде стабільною та спостерігатиметься незначне економічне зростання.
В умовах ефективного використання експортного потенціалу міста, поглиблення торгівельно-економічних відносин з країнами ЄС та світу, зростання апетиту на продукцію українських товаровиробників у 2021-2022 роках передбачається поступове збільшення експорту та імпорту товарів і послуг на 2,7 %.
Основні індикативні прогнозні показники бюджету
Сквирського району на 2021 та 2022 роки
Прогноз бюджету міста на 2021-2022 роки базується на принципах збалансованості, обґрунтованості, ефективності та результативності.
Під час розрахунку індикативних прогнозних показників видатків бюджету міста на 2021 – 2022 роки враховано основні прогнозні макропоказники економічного і соціального розвитку, що впливають на видаткову частину міського бюджету, підвищення розмірів державних соціальних стандартів тощо.
Мінімальна зарплата та соціальні стандарти:
Показники |
2020 рік |
2021 рік |
2022 рік |
Мінімальна заробітна плата: |
|||
– з 1 січня року (гривні) |
4 723 |
5 003 |
5 290 |
– темпи росту (відсоток) |
13,2 |
5,9 |
5,7 |
Середньострокове прогнозування міського бюджету на 2021 — 2022 роки застосовується з метою досягнення наступних результатів:
- зміцнення фінансової спроможності бюджету міста;
- поліпшення адміністрування місцевих податків i зборів та забезпечення позитивної динаміки їх надходжень;
- спрощення процесу управління бюджетними коштами;
- визначення i дотримання чітких пріоритетів у сфері видатків бюджету міста з метою підвищення стандартів життя і рівня добробуту громадян;
- підвищення ефективності та прозорості використання бюджетних коштів;
- удосконалення системи результативних показників у рамках застосування програмно-цільового методу під час складання та виконання міського бюджету з метою підвищення якості надання послуг у відповідних сферах;
- підвищення відповідальності одержувачів бюджетних коштів за ефективне та раціональне використання бюджетних коштів, посилення бюджетної дисципліни та контролю за витратами бюджету.
Основні індикативні показники бюджету міста Сквира
на 2019-2022 роки
Показник |
2019 рік |
2020 рік |
2021 рік |
2022 рік |
Загальний фонд |
||||
Доходи |
26238144 |
25491400
|
26765000 |
28104300 |
Видатки |
16714471 |
16785165 |
26765000 |
28104300 |
Фінансування (дефіцит "-" / профіцит "+") |
+ 9523673 |
+ 8706235 |
0,00 |
0,00 |
Спеціальний фонд |
||||
Доходи |
324810 |
205900 |
300000 |
350000 |
Видатки |
18128716 |
8912135 |
300000 |
350000 |
Фінансування (дефіцит "-" / профіцит "+") |
-17803906 |
-8706235 |
0,00 |
0,00 |
Разом |
||||
Доходи |
26562954 |
25697300 |
27065000 |
28454300 |
Видатки |
34843187 |
25697300 |
27065000 |
28454300 |
Фінансування (дефіцит "-" / профіцит "+") |
-8280233 |
- |
- |
- |
Дохідна спроможність бюджету міста Сквира
Прогноз доходів міського бюджету на 2021-2022 роки розроблено з урахуванням заходів, спрямованих на реалізацію бюджетно-податкової політики, впровадження економічних реформ з метою встановлення сприятливих умов для ведення бізнесу, оптимізацію інвестиційних процесів шляхом створення умов взаємодії інвесторів з містом, посилення позитивних тенденцій в усіх сферах економіки району на основі норм чинного Податкового і Бюджетного кодексів України та інших законодавчих актів із врахуванням подальшої децентралізації.
Пріоритетними завданнями податкової політики на середньострокову перспективу, спрямованими на подальше економічне зростання, є:
- розширення бази оподаткування;
- забезпечення стабільності податкової системи, спрямованої на підвищення ефективності податкового адміністрування, в тому числі місцевих податків і зборів;
- мінімізація можливостей для зловживань.
Доходи бюджету міста Сквира на 2019-2022 роки
грн.
Показник |
2019 рік |
2020 рік |
2021 рік |
2022 рік |
Загальний обсяг доходів, усього у тому числі: |
26562954 |
25697300 |
27065000 |
28454300 |
податкові надходження |
24053144 |
24074900 |
25341500 |
26621700 |
Показник |
2019 рік |
2020 рік |
2021 рік |
2022 рік |
неподаткові надходження |
2509810 |
1622400 |
1723500 |
1832600 |
Фінансове забезпечення пріоритетних напрямів розвитку
Прогнозні показники видатків бюджету міста Сквира на 2021 – 2022 роки розроблено на основі показників дохідної частини бюджету та подальшого підвищення мінімальних соціальних стандартів.
В прогнозних показниках враховані вимоги статті 77 Бюджетного кодексу України щодо забезпечення в першочерговому порядку потреби в коштах на оплату праці працівників бюджетних установ, на проведення розрахунків за електричну енергію, водопостачання, водовідведення, природний газ та послуги зв'язку, які споживаються бюджетними установами та одержувачами бюджетних коштів.
Видатки бюджету міста Сквира на 2019-2022 роки
грн.
Найменування |
2019 рік |
2020 рік |
2021 рік |
2022 рік |
|
0100 |
Державне управління |
7257410 |
6990200 |
7062898 |
7136352 |
3000 |
Соціальний захист та соціальне забезпечення |
650000 |
550000 |
670000 |
800000 |
4000 |
Культура i мистецтво |
170000 |
170000 |
180000 |
190000 |
5000 |
Фiзична культура i спорт |
1163001 |
150000 |
150000 |
160000 |
6000 |
Житлово-комунальне господарство |
9647384 |
8486665 |
9500000 |
9800000 |
7000 |
Економічна діяльність |
12826488 |
8988335 |
1000000 |
1200000 |
8000 |
Інша діяльність |
1251060 |
362100 |
8502102 |
9167948 |
9000 |
Міжбюджетні трансферти |
1877844 |
0 |
0 |
0 |
Х |
Усього |
34843187 |
25697300 |
27065000 |
28454300 |
Реалізація інвестиційних програм (проектів)
Головними цілями в сфері інвестиційної діяльності є створення умов для відновлення інвестиційної активності суб’єктів господарювання, підвищення ефективності інвестування шляхом збільшення капітальних вкладень у реалізацію інвестиційних проектів, які передбачають впровадження новітніх технологій, модернізацію застарілих виробництв, що дозволить підвищити конкурентоспроможність економіки району, сприяння формуванню позитивного інвестиційного іміджу міста , удосконаленню інвестиційно-інноваційної інфраструктури, пошук інвесторів для впровадження нових інвестиційних проектів, що сприятиме відновленню економічного зростання і створить нові робочі місця для мешканців.
Протягом 2019 року підприємствами міста продовжувалася робота над інвестиційними проектами, які знаходяться на стадії впровадження:
- Сквирська філія ТОВ “Грона” – завершується будівництво складу готової продукції (1-2 черга, введено в експлуатацію нову лінію з виробництва печива), обсяг інвестицій 35 млн. грн., освоєно понад 98,0 % створено 80 робочих місць;
- Сквирська філія ТОВ “Грона” – будівництво складу сировини з ємкостями для зберігання борошна, реалізується І черга об’єкту – будівництво млина, обсяг інвестицій 60,0 млн. грн., придбано через аукціон земельну ділянку 1,5 га в межах міста Сквири, проект перебуває в стадії проектування та погодження;
- ФОП Тертичний О.А. - будівництво торгово-розважального комплексу, обсяг інвестицій - 2,24 тис. грн., освоєно 90,0%, буде створено 18 робочих місць;
- ФОП Добровольський С.М. – реконструкція не житлової будівля під кафе, бар, мотель, буде створено 15 нових робочих місць, 80,0% будівельних робіт, введено в експлуатацію 1 чергу об’єкту магазин створено 2 робочих місця.
- ФОП Косінський П.П. – будівництво підприємства з оброблення природного каменя в с. Золотуха, обсяг інвестицій 1,7 млн. грн., освоєно 94,5 %, введено в експлуатацію І чергу об’єкту, активно будується друга черга об’єкту. Тимчасовими робочими місцями забезпечено 5 будівельників, в результаті повної реалізації проекту буде створено 8 нових робочих місць;
- ТОВ Ольвія – будівництво двох АЗГС в межах м. Сквира, обсяг інвестицій 1 млн.грн., буде створено 10 нових робочих місць, розроблено детальний план територій;
- ФОП Кучинський І.В. – будівництво магазину непродовольчих товарів по вул. Київська 3А в м. Сквира (розроблено детальний план територій)
- ТОВ «Грона-Партнер» розроблено ДПТ земельної ділянки несільськогосподарського призначення площею 0,7248га в існуючій промзоні по вул. Залізнична, 14-Б на території Сквирської міської ради за межами міста для розміщення виробничо-складського комплексу з адміністративними будівлями та побутовими приміщеннями. Планується створення 30 робочих місць;
- КП «Сквирське комунальне господарство» розроблено ДПТ земельної ділянки площею 10,0230 га в адміністративних межах Сквирської міської ради за межами населених пунктів, для відведення її в постійне користування КП «СКГ» під розміщення існуючого полігону твердих побутових відходів та проведення його реконструкції. Планується створити 11 робочих місць ;
- ТОВ «Агрохолдінг Сквира» розроблено ДПТ земельної ділянки не сільськогосподарського призначення орієнтовно площею 6,9 га в існуючій промзоні на території Сквирської міської ради за межами населеного пункту під будівництво елеваторного комплексу для приймання,сушіння,зберігання та відвантаження зерна. Планується створити 55 робочих місць;
- ТОВ «Торгівельний дім «Агроімпорт ЛТД» звернулося з клопотанням до Сквирської райдержадміністрації для розроблення ДПТ. Райдержадміністрацією прийнято розпорядження «Про розроблення детального плану території земельної ділянки не сільськогосподарського призначення площею 1,6561 га в існуючій промзоні на території Сквирської міської ради за межами населеного пункту для оформлення в установленому порядку права користування нею за адресою: вул. Залізнична, 30а, м. Сквира».