СКВИРСЬКА МІСЬКА РАДА
ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ
Р І Ш Е Н Н Я
від 15 червня 2021 року м. Сквира № 12/15
Про внесення змін до рішення
виконавчого комітету від 30.03.2021 №07/10
«Про затвердження Положення про порядок проведення внутрішнього контролю діяльності виконавчих органів Сквирської міської ради, комунальних підприємств, установ та організацій»
З метою визначення процедури проведення внутрішнього контролю діяльності виконавчих органів Сквирської міської ради, комунальних підприємств, установ та організацій , відповідно до ст. 26 Бюджетного кодексу України; відповідно Постанови Кабінету Міністрів України від 12 грудня 2018 року №1062 «Про затвердження Основних засад здійснення внутрішнього контролю розпорядниками бюджетних коштів та внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 28 вересня 2011 року №1001; керуючись ч. 1 ст. 17, ст.ст. 40, 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та інших нормативно-правових актів України та міжнародних стандартів у цій сфері, виконавчий комітет Сквирської міської ради
В И Р І Ш И В:
- «Склад, кількість посадових осіб , що беруть участь у перевірці, та строки проведення перевірки визначаються начальником фінансового управління з урахуванням обсягу передбачених програмою перевірки питань та в межах визначеної її тривалості (30 робочих днів для планової та 15 робочих днів – для позапланової)».
- «Довідка перевірки надається для ознайомлення і підписання об’єкту контролю у строк не пізніше ніж 10 робочих днів після закінчення перевірки одним із таких способів:».
Голова виконкому Валентина ЛЕВІЦЬКА
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення виконавчого комітету
Сквирської міської ради
від 30.03.2021 № 07/10
(із внесеними змінами
рішення виконавчого комітету
Сквирської міської ради
від 15.06.2021 № 12/15)
ПОЛОЖЕННЯ
про порядок проведення внутрішнього контролю діяльності
виконавчих органів Сквирської міської ради,
комунальних підприємств, установ та організацій
1. Загальні положення
1.1. Положення про порядок проведення внутрішнього контролю діяльності виконавчих органів Сквирської міської ради, комунальних підприємств, установ та організацій (далі – Положення) визначає правовий статус, загальні організаційні та процедурні засади порядку проведення перевірок фінансово-господарської діяльності виконавчих органів Сквирської міської ради, комунальних підприємств, установ та організацій сектором аудиту та бюджетного відділу фінансового управління Сквирської міської ради (далі – сектор аудиту).
1.2. Проведення внутрішнього контролю полягає у документальній і фактичній перевірці певного комплексу або окремих питань фінансово-господарської діяльності об’єкта контролю і проводиться у формі перевірки, яка повинна забезпечувати контроль за цільовим використанням коштів, виділених з міського бюджету Сквирської міської територіальної громади (дотримання принципів законності та ефективного використання коштів міського бюджету, досягнення результатів відповідно до встановленої мети), а також контроль за законністю використання коштів комунальних підприємств Сквирської міської ради, з метою надання висновків та рекомендацій для прийняття відповідних управлінських рішень, а також здійснення моніторингу результатів впровадження рекомендацій, забезпечення єдиної системи контролю за використанням коштів, збереження та використання комунального майна громади.
1.3. У Положенні наведені нижче терміни вживаються у такому значенні:
Довідка перевірки – документ, який складається посадовими особами сектору, що проводили перевірку за місцем знаходження об’єкта контролю, фіксує факт її проведення та результати. Заперечення, зауваження до довідки перевірки (за їх наявності) та висновки на них є невід’ємною частиною довідки перевірки;
винні особи – особи, які відповідно до покладених на них обов’язків та законодавства були відповідальні за фінансово-господарські операції, проведені з порушенням законодавства, та/або дії (бездіяльність) яких призвели до такого порушення;
об’єкт контролю – виконавчий орган, комунальне підприємство, установа чи організація Сквирської міської ради, щодо якого сектор має повноваження та підстави для проведення перевірки;
орган фінансового контролю – сектором аудиту фінансового управління , Сквирської міської ради ;
планова перевірка – перевірка об’єкта контролю, яка передбачена у плані проведення заходів фінансового контролю і проводиться за місцезнаходженням об’єкта, стосовно якого проводиться перевірка, не частіше ніж один раз на календарний рік;
позапланова перевірка – перевірка, яка не передбачена в плані проведення заходів фінансового контролю і проводиться за дорученням сесії, міського голови, заступника міського голови (відповідно до розподілу обов’язків);
посадові особи органу фінансового контролю – працівник або група у складі двох і більше працівників сектору та інших підрозділів фінансового управління, що в межах його компетенції проводять перевірку;
правоохоронні органи – органи прокуратури, служби безпеки, Національної поліції, підрозділи податкової міліції ДПС, Національне антикорупційне бюро, інші утворені відповідно до законодавства органи, які здійснюють правоохоронні функції;
перевірка бюджету – форма контролю за виконанням функцій із складання і виконання бюджету виконавчим органом, комунальною установою та організацією сектором аудиту фінансового управління, Сквирської міської ради міської ради, яка полягає в одночасному проведенні перевірки стану дотримання вимог бюджетного законодавства та управління комунальним майном;
перевірка фінансово-господарської діяльності об’єкта контролю – форма контролю за сукупністю рішень, дій та операцій, які об’єкт контролю (комунальне підприємство сектором аудиту фінансового управління, Сквирської міської ради міської ради) приймає та здійснює в частині володіння, використання, розпорядження фінансовими ресурсами, необоротними та іншими активами, а також в частині досягнення цілей і завдань, визначених за окремими бюджетними програмами, впровадження яких відбулося на об’єкті контролю.
2. Організація і проведення перевірок
2.1. Планові та позапланові перевірки проводяться сектором аудиту та структурними підрозділами фінансового управління Сквирської міської ради відповідно до Положення.
2.2. Планові перевірки проводяться відповідно до плану проведення заходів фінансового контролю, затвердженого міським головою за пропозицією начальника фінансового управління та погодженого заступником міського голови, позапланові перевірки – за дорученням сесії, міського голови, заступника міського голови (відповідно до розподілу обов’язків). Форму Плану проведення заходів фінансового контролю наведено у додатку 1.
2.3. Сектор аудиту за письмовим зверненням може отримувати від виконавчих органів, комунальних підприємств, установ чи організацій Сквирської міської ради інформацію, що стосується їх діяльності та фінансового стану.
2.4. У ході підготовки до планової перевірки посадовими особами сектору складається в двох примірниках програма перевірки, в якій визначаються найменування об’єкта контролю, тема, період та питання, що підлягають перевірці відповідно до компетенції сектору та фінансового управління.
Програма затверджується начальником фінансового управління .
Під час проведення перевірки посадовими особами , які беруть участь у перевірці можуть вноситися за письмовим погодженням з начальником управління зміни до програми перевірки.
Один примірник програми перевірки видається керівнику об’єкта контролю чи його заступнику під розписку на примірнику сектору для ознайомлення.
2.5. Відділ, в разі проведення планової перевірки, повідомляє об’єкту контролю одним із способів, визначених у пункті 4.4 Положення, про дати її початку та закінчення. Планова перевірка розпочинається не раніше ніж через 10 календарних днів після надіслання об’єкту контролю повідомлення.
Про проведення позапланової перевірки не повідомляється.
2.6. Склад, кількість посадових осіб, які беруть участь у перевірці, та строки проведення перевірки визначаються начальником фінансового управління з урахуванням обсягу передбачених програмою перевірки питань та в межах визначеної її тривалості (30 робочих днів для планової та 15 робочих днів – для позапланової).
Строк проведення перевірки в межах визначеної Положенням тривалості продовжується за рішенням начальника управління, а понад визначену Положенням тривалість – за рішенням міського голови на строк, що не перевищує 10 робочих днів для планової перевірки та 5 – для позапланової перевірки.
2.7. До участі у перевірці за письмовим зверненням завідувача сектору аудиту можуть залучатися спеціалісти управлінь, відділів фінансового управління, Сквирської міської ради, підприємств, установ та організацій (за погодженням з керівниками з питань, що належать до їх компетенції).
2.8. На проведення перевірки відділом на кожну посадову особу та залученого спеціаліста оформляється в двох примірниках направлення, форму якого визначено додатком 2 до Положення. Направлення реєструється в журналі реєстрації направлень (додаток 3).
2.9. Перед початком перевірки посадові особи сектору та залучені спеціалісти повинні під розписку на примірнику сектору видати керівнику об’єкта контролю чи його заступнику направлення.
2.10. У разі продовження строку планової або позапланової перевірки в межах визначеної Положенням тривалості посадові особи відділу та залучені спеціалісти зобов’язані пред’явити керівнику об’єкта контролю чи його заступнику направлення з продовженим строком проведення перевірки.
2.11. Посадові особи зобов’язані розписатися в журналі реєстрації перевірок об’єкта контролю (у разі його надання).
2.12. Керівники об’єкта контролю забезпечують посадовим особам відділу місце для роботи, створення умов для зберігання документів, можливість користування зв’язком, комп’ютерною, розмножувальною та іншою технікою, а також надання інших послуг для виконання службових обов’язків.
3. Порядок проведення перевірки
3.1. Перевірка проводиться шляхом:
документальної перевірки, що передбачає контроль за установчими, фінансовими, бухгалтерськими (первинними і зведеними) документами, статистичною, фінансовою та бюджетною звітністю, господарськими договорами, розпорядчими та іншими документами об’єкта контролю, пов’язаними з плануванням і провадженням фінансово-господарської діяльності, веденням бухгалтерського обліку, складенням фінансової звітності (далі – документи об’єкта контролю). У разі ведення бухгалтерського обліку з використанням електронних засобів зберігання і обробки інформації на вимогу посадової особи відділу керівник об’єкта контролю повинен забезпечити оформлення відповідних документів на паперовому носії. Надання документів об’єкта контролю посадовим особам відділу забезпечується керівником об’єкта чи його заступником;
фактичної перевірки, що передбачає контроль за наявністю грошових сум, цінних паперів, бланків суворої звітності, оборотних і необоротних активів, інших матеріальних і нематеріальних цінностей шляхом проведення інвентаризації, обстеження та контрольного обміру виконаних робіт, правильністю застосування норм витрат сировини і матеріалів, виходу готової продукції і природних втрат шляхом організації контрольних запусків у виробництво, контрольних аналізів готової продукції та інших аналогічних дій за участю відповідних спеціалістів відділу або інших залучених спеціалістів. Посадові особи відділу мають право вимагати від керівників об’єкта контролю організацію та проведення фактичної перевірки в присутності посадових осіб відділу та за участю матеріально-відповідальних осіб, а у разі перевірки обсягу виконаних робіт – також представників суб’єкта господарювання – виконавців робіт.
Документальна і фактична перевірки проводяться щодо дотримання вимог законів та інших нормативно-правових актів. Фактична перевірка здійснюється станом на дату її проведення незалежно від періоду, що підлягає ревізії. Для підтвердження результатів фактичної перевірки та фактів, що стосуються періоду, який підлягає перевірці, посадові особи, які беруть участь у перевірці можуть перевіряти документи об’єкта контролю і за інші періоди фінансово-господарської діяльності об’єкта контролю.
3.2. Перелік і обсяг відомостей про результати перевірки на об’єкті контролю не підлягають розголошенню до їх повного документування в довідці перевірки, крім випадків, передбачених законодавством.
Для дослідження питань, передбачених програмою перевірки, посадові особи мають право отримувати на об’єкті контролю перелік відомостей, що містять інформацію з обмеженим доступом.
3.3. У разі виявлення порушень законодавства, контроль за дотриманням якого віднесено до компетенції сектору аудиту, посадові особи сектору повинні вимагати від працівників об’єкта контролю, причетних до виявлених порушень, письмові пояснення.
Якщо працівники об’єкта контролю відмовляються від надання письмових пояснень, цей факт фіксується в довідці перевірки.
Пояснення оформляються на ім’я міського голови з обов’язковим зазначенням дати. Особам, від яких вимагаються пояснення, вручається під особистий підпис про отримання відповідний перелік питань.
3.4. Якщо під час перевірки виявлено факти порушення законодавства, вжиття заходів щодо яких не належить до компетенції відділу (зокрема, з питань обігу готівки, валютних операцій, формування об’єкта та/або бази оподаткування, ціноутворення, дотримання антимонопольного законодавства та інших), посадові особи відділу невідкладно письмово повідомляють про це начальникові фінансового управління, який забезпечує інформування відповідних державних органів про такі факти.
3.5. У разі коли під час проведення перевірки виявлено документи, які свідчать про порушення законодавства, і на об’єкті контролю не гарантується збереження та не виключена можливість їх підробки, посадові особи , які беруть участь у перевірці повинні невідкладно письмово повідомляють про це начальникові фінансового управління, який забезпечує інформування правоохоронних органів про такі факти, з одночасним виготовленням копій таких документів на об’єкті контролю, які після засвідчення належним чином долучаються до матеріалів перевірки.
3.6. Для підтвердження виявлених перевіркою фактів посадові особи у разі потреби отримують від об’єкта контролю завірені копії документів, які засвідчують відповідні факти, і долучають їх до матеріалів перевірки.
Якщо керівники об’єкта контролю відмовляються від надання завірених копій документів, це зазначається в довідці перевірки.
3.7. Планова перевірка може бути зупинена у разі необхідності запиту відомостей від інших державних органів, органів місцевого самоврядування, суб’єктів господарювання, без отримання яких неможливе якісне проведення перевірки, а також у разі обґрунтованого звернення об’єкта контролю за погодженням з начальником фінансового управління. При цьому перевірка повинна бути закінчена протягом 30 робочих днів.
Рішення про зупинення та поновлення планової перевірки приймає начальник фінансового управління за письмовим поданням посадової особи сектору аудиту , що проводить перевірку.
У разі зупинення перевірки на строк понад 3 робочих дні відділ надсилає об’єкту контролю та органу, який ініціював проведення перевірки, письмове повідомлення про дату зупинення перевірки.
Поновлення проведення перевірки можливе одразу після повідомлення про це об’єкта контролю. Повідомлення здійснюється одним із способів, визначених у пункті 5.4 Положення.
Строк, на який зупинено перевірку, не включається до тривалості її проведення.
3.8. У разі відсутності бухгалтерського обліку на об’єкті контролю, недопущення посадових осіб до проведення перевірки та ненадання необхідних для перевірки документів, наявності інших об’єктивних і незалежних від відділу обставин, що унеможливлюють або перешкоджають проведенню перевірки, посадовою особою відділу складається акт про неможливість проведення перевірки із зазначенням відповідних причин, який підписується та вручається об’єкту контролю у тому ж порядку, що і акт перевірки. Форму Журналу реєстрації актів про неможливість проведення перевірки наведено у додатку 4.
У разі усунення таких обставин перевірка за рішенням начальника фінансового управління може бути завершена в установленому Положенням порядку. При цьому до її тривалості не включається строк, протягом якого перевірка фактично не проводилася. В іншому випадку перевірка не вважається проведеною і сектор аудиту має право вдруге організувати та провести перевірку об’єкта контролю, зокрема в плановому порядку, протягом того ж календарного року.
На підставі акта про відсутність бухгалтерського обліку відділ пред’являє письмові вимоги об’єкту контролю щодо приведення обліку у відповідність із законодавством та інформує про це орган управління об’єкта контролю – Сквирську міську раду.
3.9. Якщо відсутність належного бухгалтерського обліку окремих операцій об’єкта контролю дає можливість проводити перевірку з інших питань програми, така перевірка проводиться за цими питаннями. У випадку виявлення відсутності бухгалтерського обліку окремих операцій, пред’являється письмова вимога об’єкту контролю щодо приведення обліку у відповідність із законодавством з одночасним інформуванням щодо чого органу управління об’єкта контролю – Сквирської міської ради. Факт відсутності належного бухгалтерського обліку окремих операцій об’єкта контролю фіксується в довідці перевірки.
3.10. Керівник об’єкта контролю повинен забезпечити поновлення бухгалтерського обліку в строк не більш як два місяці з дати надіслання відділом відповідної вимоги. Посадовим особам фінансового управління забороняється брати участь у поновленні бухгалтерського обліку на об’єкті контролю.
3.11. З метою підтвердження виду, обсягу операцій та розрахунків для з’ясування їх реальності та повноти відображення в обліку об’єкта контролю сектор аудиту може надавати відповідні запити до суб’єктів господарювання.
3.12. У випадку недопущення об’єктом контролю працівників , які беруть участь у перевірці , до проведення перевірки або ненадання інформації, документів, які необхідні для виконання працівниками своїх повноважень, посадові особи, які беруть участь у перевірці, повинні невідкладно письмово повідомити про це начальникові фінансового управління , який забезпечує інформування Сквирської міської ради для розгляду питання та прийняття наступних управлінських рішень:
відносно посадових осіб виконавчих органів Сквирської міської ради стосовно притягнення їх до дисциплінарної відповідальності у порядку, встановленому чинним законодавством;
відносно посадових осіб установ та організацій, керівників комунальних підприємств Сквирської міської ради стосовно притягнення їх до дисциплінарної відповідальності у порядку, встановленому чинним законодавством та умовами контракту.
4. Оформлення результатів перевірки
4.1. Результати перевірок, які проводилися за місцезнаходженням об’єкта контролю, оформляються довідкою, яка складається на паперовому носії державною мовою та має наскрізну нумерацію сторінок. На першому аркуші довідки перевірки, яка оформляється на бланку фінансового управління Сквирської міської ради, зазначається назва документа (Довідка), дата і номер, місце складання (назва міста).
вступну частину, в якій зазначаються підстава для проведення перевірки, тема перевірки, повна назва об’єкта контролю, його місцезнаходження, відомості про організаційно-правову форму господарювання та форму власності, дати початку і закінчення перевірки, період, який підлягав перевірці, перелік посадових осіб фінансового управління та залучених спеціалістів, що проводили перевірку, перелік посадових осіб, які відповідали за фінансово-господарську діяльність об’єкта контролю у період, що підлягав перевірці;
констатуючу частину, в якій наведено інформацію про результати перевірки в розрізі кожного питання програми із зазначенням, за який період, яким способом (вибірковим, суцільним) та за якими документами перевірено ці питання, висновок про наявність або відсутність порушень законодавства, а також у разі наявності визначений в установленому законодавством порядку розмір збитків, завданих органу місцевого самоврядування чи об’єкту контролю внаслідок таких порушень.
Виявлені допущені об’єктом контролю порушення законодавства, контроль за дотриманням якого віднесено до компетенції сектору аудиту фінансового управління, фіксуються в констатуючій частині довідки перевірки з обов’язковим посиланням на норми законів чи інших нормативно-правових актів, які порушено, та зазначенням винних у їх допущенні осіб.
За результатами проведення перевірки з окремих питань програми посадовими особами фінансового управління та залученими спеціалістами, що проводили перевірку в складі групи, можуть за рішенням керівника групи складатися довідки, які підписуються відповідною посадовою особою відділу чи спеціалістом та працівниками об’єкта контролю, що є відповідальні з цих питань. Довідки складаються в одному примірнику, видаються керівнику групи для прийняття рішення щодо включення до довідки перевірки викладених в них фактів та долучаються до матеріалів перевірки. На вимогу об’єкта контролю йому можуть бути видані копії довідок.
4.2. Довідка перевірки підписується посадовою особою (особами) та керівником і головним бухгалтером об’єкта контролю або особою, уповноваженою на ведення бухгалтерського обліку (далі – головний бухгалтер), а також за необхідності іншими працівниками об’єкта.
У разі проведення посадовими особами відділу і залученими спеціалістами перевірки в складі групи довідка перевірки підписується керівником групи.
Потреба в ознайомленні з довідкою перевірки та підписанні іншими працівниками об’єкта контролю, зокрема колишніми керівником і головним бухгалтером, що є відповідальні за фінансово-господарську діяльність об’єкта контролю у період, що підлягає перевірці, визначається посадовою особою сектору аудиту самостійно.
Довідка перевірки централізованої бухгалтерії, яка обслуговує декілька бюджетних установ, підписується посадовою особою сектора аудиту, керівником та головним бухгалтером органу, при якому утворена централізована бухгалтерія. Із змістом довідки перевірки централізованої бухгалтерії ознайомлюються керівники бюджетних установ, що обслуговуються відповідною централізованою бухгалтерією та щодо діяльності яких перевіркою виявлено порушення.
4.3. Довідка перевірки складається у двох екземплярах: перший – для сектору аудиту, другий – для об’єкта контролю. У разі проведення перевірки за дорученням правоохоронного органу, робиться (завірена копія довідки з додатками) і супровідний лист для передачі матеріалів правоохоронним органам.
Для унеможливлення підробки довідки перевірки візуються посадовою особою сектору аудиту на кожній сторінці із зазначенням на останній сторінці загальної кількості сторінок.
4.4. Після складення довідки перевірки посадова особа відділу підписує її та забезпечує реєстрацію в журналі реєстрації довідок перевірок, форму якого наведено у додатку 5 до Положення.
Довідка перевірки надається для ознайомлення і підписання об’єкту контролю у строк не пізніше ніж 10 робочих днів після закінчення перевірки одним із таких способів:
а) особисто під розписку керівнику або головному бухгалтеру об’єкта контролю;
б) через канцелярію (підрозділ з питань діловодства) з відміткою на примірнику акта перевірки відділу про дату реєстрації в журналі вхідної кореспонденції об’єкта контролю та підписом працівника канцелярії (загального відділу), який здійснив реєстрацію;
в) рекомендованим поштовим відправленням з повідомленням. При цьому на довідці перевірки, що залишається у відділі, зазначаються реквізити поштового повідомлення, яке долучається до матеріалів перевірки.
4.5. Керівник, головний бухгалтер та інші визначені працівники об’єкта контролю зобов’язані ознайомитися з довідкою перевірки та у разі погодження з викладеними у ній фактами підписати її. У разі наявності заперечень (зауважень) щодо змісту довідки перевірки керівник, головний бухгалтер чи інші особи підписують її з зауваженнями.
Підписану довідку перевірки об’єкт контролю зобов’язаний повернути відділу у строк не пізніше ніж 3 робочих дні після отримання. У разі ненадходження до відділу підписаної довідки перевірки протягом зазначеного строку посадові особи відділу засвідчують це актом про відмову від підпису, що складається у трьох примірниках, один з яких видається об’єкту контролю способом, визначеним у пункті 5.4 Положення. Форму Журналу реєстрації актів про відмову від підпису довідки перевірки наведено у додатку 6.
Після складення акта про відмову від підпису сектор аудиту має право здійснити належні заходи щодо реалізації результатів перевірки з обов’язковим інформуванням про факт відмови від підписання довідки перевірки органу управління об’єкта контролю.
У разі неповернення об’єктом контролю довідки перевірки, відділ у передбачених Положенням та законодавством випадках подає правоохоронним органам акт про відмову від підпису, належним чином завірену копію довідки перевірки та долучає оригінал цього примірника до матеріалів перевірки.
4.6. Після надходження підписаної керівником і головним бухгалтером об’єкта контролю довідки перевірки сектор аудиту не пізніше наступного робочого дня з моменту отримання видає об’єкту контролю другий екземпляр довідки перевірки.
4.7. У разі підписання довідки перевірки із запереченнями (зауваженнями) завідувач сектора аудиту у строк не пізніше ніж 5 робочих днів після повернення довідки перевірки повинен подати йому письмові висновки на такі заперечення (зауваження). Якщо протягом цього строку заперечення (зауваження) щодо довідки перевірки не надійдуть, то сектор аудиту має право вжити відповідних заходів для реалізації результатів перевірки. Рішення про розгляд заперечень (зауважень), що надійшли з порушенням встановленого строку, приймає начальник фінансового управління за погодженням із заступником міського голови.
4.8. Сектор аудиту аналізує правильність обґрунтувань, викладених у запереченнях (зауваженнях), і в строк не пізніше ніж 15 робочих днів після отримання заперечень (зауважень) дає на них письмовий висновок, який затверджується начальником фінансового управління.
4.9. З метою уточнення викладених у запереченнях (зауваженнях) фактів посадові особи сектору мають право вимагати від об’єкта контролю необхідні для перевірки документи та додаткові пояснення.
5. Реалізація результатів перевірки
5.1. У міру виявлення перевіркою порушень законодавства посадові особи сектору аудиту, не чекаючи закінчення перевірки, мають право усно рекомендувати керівникам об’єкта контролю невідкладно вжити заходів для їх усунення та запобігання у подальшому.
5.2. Якщо вжитими в період перевірки заходами не забезпечено повне усунення виявлених порушень, сектор аудиту у строк не пізніше ніж 10 робочих днів після реєстрації довідки перевірки, а у разі надходження заперечень (зауважень) до неї – не пізніше ніж 3 робочих дні після надіслання висновків на такі заперечення (зауваження), надсилається об’єкту контролю письмова вимога щодо усунення виявлених перевіркою порушень законодавства із зазначенням строку зворотного інформування.
Про усунення виявлених перевіркою фактів порушення законодавства цей об’єкт контролю у строк, визначений вимогою про їх усунення, повинен інформувати сектор аудиту з поданням завірених копій первинних, розпорядчих та інших документів, що підтверджують усунення порушень.
5.3. Про результати перевірки, якою виявлено порушення законів та інших нормативно-правових актів, у визначені в пункті 5.2 Положення строки інформується виконавчий комітет Сквирської міської ради.
5.4. У разі проведення перевірки на підставі звернення правоохоронних органів, а також коли перевіркою, проведеною з інших підстав, виявлено порушення, за які передбачено кримінальну відповідальність або які містять ознаки корупційних правопорушень, матеріали таких перевірок у визначені в пункті 5.2 Положення строки передаються до правоохоронних органів. При цьому, інформація щодо фактів, які містять ознаки корупційних правопорушень, невідкладно, але не пізніше одного робочого дня, передається до сектору аудиту фінансового управління Сквирської міської ради.
5.5. У разі коли діями чи бездіяльністю працівників об’єкта контролю органу місцевого самоврядування або підконтрольній установі заподіяна матеріальна шкода, сектор аудиту ставить вимоги перед керівником об’єкта контролю щодо пред’явлення цивільних позовів до винних осіб, з одночасним повідомленням про це до виконавчого комітету Сквирської міської ради.
5.6. За результатами проведеної перевірки у межах наданих прав сектором аудиту вживаються заходи для забезпечення:
притягнення до дисциплінарної та матеріальної відповідальності винних у допущенні порушень працівників об’єктів контролю;
стягнення у дохід місцевого бюджету коштів, одержаних за незаконними договорами, без встановлених законом підстав або з порушенням вимог законодавства, а також визнання недійсними договорів, укладених із порушенням законодавства;
застосування заходів впливу за порушення бюджетного законодавства;
направлення інформації та матеріалів перевірки до правоохоронних органів, якщо за результатами перевірки виявлено порушення, за які передбачено кримінальну відповідальність або які містять ознаки корупційних правопорушень.
5.7. За спільним рішенням сектору аудиту та об’єкта контролю або Сквирської міської ради інформація про результати перевірки виноситься на обговорення на сесіях Сквирської міської ради, колегіях, нарадах, що проводяться об’єктом контролю. Відомості про результати перевірки можуть оприлюднюватися через засоби масової інформації.
5.8. Сектором аудиту здійснюється контроль за усуненням об’єктами контролю порушень законодавства за результатами аналізу їх зворотного інформування про вжиті заходи, а також під час наступних перевірок цих об’єктів контролю, систематично вивчаються матеріали контрольних заходів, які проводяться на підконтрольних об’єктах іншими контролюючими органами і на підставі їх узагальнення вносяться Сквирській міській раді пропозиції щодо перегляду нормативно-правових актів, усунення причин і умов, що сприяли порушенню законодавства.
Завідуюча сектором аудиту
фінансового управління міської ради Тетяна БОЙКО
Додаток 1
до Положення
(пункт 2.2 розділу 2)
ПОГОДЖЕНО Заступник міського голови
_______________________________ «_____»_____________ ______року |
|
ЗАТВЕРДЖУЮ Міський голова
_______________________________ «_____»______________ ______року |
ПЛАН
проведення заходів фінансового контролю сектором аудиту
фінансового управління Сквирської міської ради
на _______20__ рік
№ з/п |
Напрям фінансового контролю |
Тема фінансового контролю |
Найменування, код за ЄДРПОУ та місцезнаходження об’єкта фінансового контролю |
Період діяльності, за який проводиться фінансовий контроль |
Період проведення фінансового контролю |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
|
|
|
|
|
Начальник
фінансового управління ___________ ____________________
(підпис) (П.І.П/б)
__________________
Додаток 2
до Положення
(пункт 2.8 розділу 2)
від «____» 20 року
|
(посада, прізвище, ім’я, по батькові посадової особи)
|
направляється для проведення
|
(вказати вид заходу)
|
|
|
(повне найменування об’єкта, у якому проводитиметься захід)
|
(період, який підлягає фінансовому контролю) |
|
(дати початку та закінчення заходу) |
Підстава: ___________________________________________________________ |
Направлення дійсне при пред’явленні службового посвідчення.
Начальник
фінансового управління ___________ ____________________
(підпис) (П.І.П/б)
М.П.
Про початок проведення планового контрольного заходу повідомлено об’єкт контролю: повідомлення від «___» _____________ 20__ року № _____.
Один примірник направлення на проведення цього заходу (копія рішення суду у разі проведення позапланової перевірки за рішенням суду) надані керівнику (заступнику керівника) об’єкта контролю «___» ________ 20__ року.
__________________________________ (посада керівника або заступника керівника об’єкта контролю) |
_____________ (підпис) |
______________________________ (прізвище, ім’я, по батькові) |
Термін дії направлення продовжено до «___» _____________ 20__ року.
Підстава ____________________________________________________________
(рішення суду від __________ № ________)
Начальник
фінансового управління ___________ ____________________
(підпис) (П.І.П/б)
М.П.
__________________
Додаток 3
до Положення
(пункт 2.8 розділу 2)
ЖУРНАЛ
реєстрації направлень на проведення внутрішнього контролю діяльності виконавчих органів Сквирської міської ради, комунальних підприємств, установ та організацій сектором аудиту фінансового управління
Сквирської міської ради
Розпочато «____» ____________ 20__ року
Закінчено «____» ____________ 20__ року
№ з/п |
Дата реєстрації направлення |
Реєстраційний номер направлення |
Код об’єкта контролю за ЄДРПОУ |
Найменування об’єкта контролю |
П.І.П/б посадової особи відділу або керівника групи з проведення перевірки |
Період проведення контрольного заходу |
|
|
|
||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
__________________
Додаток 4
до Положення
(пункт 3.8 розділу 3)
ЖУРНАЛ
реєстрації актів про неможливість проведення внутрішнього контролю діяльності виконавчих органів Сквирської міської ради, комунальних підприємств, установ та організацій сектором аудиту фінансового управління
Сквирської міської ради
Розпочато «___» ____________ 20__ року
Закінчено «___» ____________ 20__ року
№ з/п |
Дата реєстрації акта |
Реєстраційний номер акта |
Зміст акта про неможливість проведення перевірки |
Код об’єкту контролю за ЄДРПОУ |
Найменування об’єкта контролю |
П.І.П/б посадової особи відділу або керівника групи з проведення перевірки |
П.І.П/б посадових осіб об’єкта контролю |
Примітка |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
__________________
Додаток 5
до Положення
(пункт 4.4 розділу 4)
ЖУРНАЛ
реєстрації довідок перевірок, складених за результатами проведених заходів внутрішнього контролю діяльності виконавчих органів Сквирської міської ради, комунальних підприємств, установ та організацій сектором аудиту фінансового управління Сквирської міської ради
Розпочато «___» ____________ 20__ року
Закінчено «___» ____________ 20__ року
Порядковий номер |
Номер довідки |
Тип перевірки |
Дата складання довідки перевірки |
Найменування суб’єкта господарювання, який перевірявся |
Назва об’єкта, який перевірявся, та адреса його розташування |
Посада(и), прізвище(а), ім’я (імена) та по батькові посадової(вих) особи (осіб) відділу, який (які) склав (склали) довідку перевірки |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
|
|
|
|
|
|
|
__________________
Додаток 6
до Положення
(пункт 4.5 розділу 4)
ЖУРНАЛ
реєстрації актів про відмову від підпису довідки перевірки, складеного
за результатами проведених заходів внутрішнього контролю діяльності виконавчих органів Сквирської міської ради, комунальних підприємств, установ та організацій сектором аудиту фінансового управління
Сквирської міської ради
Розпочато «___» ____________ 20__ року
Закінчено «___» ____________ 20__ року
№ з/п |
Дата реєстрації акта |
Реєстраційний номер акта |
Зміст акта (про відмову від підписання довідки перевірки або відмову у допуску до проведення перевірки) |
Код об’єкта контролю за ЄДРПОУ |
Найменування об’єкта контролю |
П.І.П/б посадової особи відділу або керівника групи з проведення перевірки |
П.І.П/б посадових осіб об’єкта контролю |
Примітка |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
__________________